Volkswagen, acuzata in SUA ca masinile diesel pacaleau testele de emisii cu un program software. Pe drum, acestea ar polua chiar si de 40 de mai mult decat in teste. Compania risca amenzi de 37.500 de dolari pentru fiecare automobil ce incalca regulile

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 19:11 Economie | Auto

Brandul Volkswagen e puternic afectat de scandal
Foto: Facebook
Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice, a anuntat Agentia de Protectie a Mediului din SUA (EPA), citata de Reuters.

"Pe scurt, aceste masini contin software ce dezactiveaza controlul emisiilor cand se conduce normal si il activeaza cand masina este supusa unui test de emisii", a declarat Cynthia Giles, functionar EPA.

Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina ce nu respecta regulile federale privind emisiile in atmosfera.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri VW si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in aceste acuzatii aduse acum.

Un purtator de cuvant al VolkWagen a spus ca producatorul de masini "coopereaza cu cei care fac investigatia: nu putem comenta mai mult acum".

Mecanismul acuzat mascheaza adevaratele emisii doar in timpul testarii, asa ca atunci cand masinile circula in mod obisnuit emit un nivel de pana la 40 ori mai mare decat cel permis de regulile privind calitatea aerului, menite sa protejeze sanatatea cetatenilor, a spus Giles.










20878 vizualizari
  • -38 (56 voturi)    
    Ce se intimpla? (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 19:30)

    Colonel Secu [anonim]

    Au inceput nemtii sa se codeasca? Nu mai vor sa primeasca migratorii produsi de Imperiu special pentru ei?

    Sa vezi ce de paie in ochi o sa le gaseasca ofiterii acoperiti, pardon - functionarii, de la CIA, pardon, iar i-am incurcat - EPA si alte minastiri de taici din USA.

    Frantujii ati vazut ce frumos s-au conformat in problena celor 2 nave Mistral construite pentru rusi cind li s-au fluturat pe sub nas penalizari americanesti cam de acelasi ordin de marime?
    • +25 (41 voturi)    
      Pfff (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 19:46)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Colonel Secu

      Traiesti intr-o lume doar a ta, amice.
      Adica tu chiar crezi ca americanilor, statul mult sustinator al evreilor, le pasa de emigrantii musulmani? Ori esti incult, ori faci pe prostul. Altfel, nu am nicio explicatie a comentariului tau.
      Plus... Nu cred ca are nicio legatura una cu alta. Cand SUA a gasit probleme reale la masinile Toyota (probleme recunoscute ulterior de Toyota cu privire la acceleatia necontrolata), crezi ca aveau ceva impotriva Japoniei? Poate nu primisera nici ei niste refugiati afgani, la vremea respectiva.
      Hai, somn usor!
      • -21 (41 voturi)    
        Nu aveau alde amerikanski nimic cu Japonia (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 20:48)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Dan

        Dar cum industria auto americana e in cadere libera, trebuie protejata cumva...
        • +4 (4 voturi)    
          altu in lumea lui (Duminică, 20 septembrie 2015, 21:17)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

          industria auto americana e la celr mai bune vanzari din 2008 pana in prezent...
          dar atat poti si tu ...
    • +19 (31 voturi)    
      Unde vezi tu refugiati (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 20:41)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Colonel Secu

      la Wolkswagen?
      Boala latrina 3, ce sa/i faci!
      Plus ca esti sec!
      • -18 (28 voturi)    
        Ia pune tu (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 21:02)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        sec de latrator, gura la esapamentele masinilor americane si o sa te saturi de a-i mai face pe altii in fel si chip.Sa-ti fie rusine pentru comentariu...
      • -16 (24 voturi)    
        hmmm (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 21:23)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        pentru un pupin' neconditionat, macar marca invata sa o scrii.
    • +3 (11 voturi)    
      vodkarii (Duminică, 20 septembrie 2015, 4:19)

      hehehe [anonim] i-a raspuns lui Colonel Secu

      vodkarii urat mirositori care presteaza pe ruble trebuie sa transforme orice nimic intr-o chestiune geopolitica in care neaparat CIA,USA, MOSSAD-ul, SRI-ul si-a bagat nasul
  • +1 (13 voturi)    
    Și cum de știe calculatorul (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 20:54)

    Con_stan_tin [utilizator]

    când sunt măsurate gazele de eșapament?

    Producătorii folosesc un alt șiretlic, la pornire cât timp catalizatorul este rece, sub 900 de grade, și nu are cum să ardă complet gazele nearse evacuate de motor, se amestecă aceste gaze cu aer din exterior prin intermediul unei pompe. Odată ce motorul se încălzește și catalizatorul depășește temperatura limită de funcționare de 900 de grade pompa este decuplată și circuitul ei este închis prin intermediul unei valve. Calculator poate pune în practică această succesiune logică prin intermediul unor senzori controlând chiar fluxul de aer proaspăt al pompei pentru a scade nivelul gazelor nearse sub limitele legale.
    • +1 (11 voturi)    
      Fabulezi (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 22:32)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      O linie de cod compilată o ascunzi lejer, o pompă de aer cuplată la evacuare mai greu.
    • +15 (15 voturi)    
      destul de usor (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 22:33)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      probabil ca acel calculator vede ca masina are viteza 0 sau e scoasa din viteza si atunci face ce face si scoate gazele bune. Gazele se masoare cu masina stand pe loc, nu ?
      Nu cred ca e mare inginerie trebuie doar sa-ti stea capul la prostii.
      Pe de alta parte ei pot avea o scuza ca imbunatatesc arderea cand masina e in sarcina usoara , vrajeli, etc
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate.... (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:21)

        BlueWing [anonim] i-a raspuns lui andreiu

        e foarte simplu sa modifici parametii motorului cand e in sarcina sau e turat in gol. Avand in vedere ca tot motorul e plin de senzori, in sarcina scoate emisii scazute care sunt trecute in specificatii, si ies la testele de gaze, in sarcina se modifica parametrii, motorul scoate putere mai multa(care e trecuta in specificatii) dar si noxe mai multe de care nu mai aduce nimeni aminte.

        Ca nemtii de la volkswagen au cazut de fraieri se numeste ghinion. Sunt absolut convins ca mai toate marcile mari fac la fel, dar e greu sa actionezi in justitie un gigant auto!! justificari se gasesc usor..
    • +5 (5 voturi)    
      tu vorbesti de egr? (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 22:35)

      Lu [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Constantine, tu vorbesti de egr, nu? Asta e ok, nu e un siretlic si e pe toate masinile. http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/42-egr-motor.html

      Testele de emisii de obicei vizeaza ciclii intregi de condus (extra urban cat si intra urban), deci se testeaza cu egr, fara egr etc. Cum ar fi putut sa fenteze ar fi fost sa vina cu sotware modificat la teste fata de editia de serie, sau sa aiba ceva conditii din alea mizerabile (in primii 1000 de km de viata ai masinii esti cuminte, dupa aia da-i blana)
    • +11 (11 voturi)    
      diverse (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 23:04)

      mda [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      dupa primul "900" de grade am zis ca poate e o greseala de tastare. apoi catalizatorul care "arde" gazele m-a indemnat sa va luminez putin. catalizatorul nu arde nimic. acolo are loc o reactie chimica. catalizatorul in sine este de obicei un amestec de metale pretioase (platina, paladiu, rodiu si alte mezeluri d-astea). in momentul in care prin cine stie ce minune ajung 900 de grade pe la catalizator ceva incepe sa curga. si nu e apa.
    • +7 (7 voturi)    
      adica.... (Duminică, 20 septembrie 2015, 1:15)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Catalizatorul este un "burete" ceramic pe care sint fixate metale rare. Catalizatoarele moderne au capacitatea de a reduce pentaoxidul de azot cu obtinerea de oxigen si azot - dar numai atunci cind ajunge la temperatura de lucru. Pina atunci procesele de oxidare catalizate de paladiu se fac cu adaugare de oxigen din aer. Catalizatoarele vechi nu aveau capacitate de reducere ci numai de oxidare. In procesul de oxidare monixidul de carbon, hidrocarburile nearse si alte gudroane sint transformate in dioxid de carbon si apa. Primele au fost comerciale si obligatorii din 1975 (in State). Deja din 1981 se foloseste sistemul cu reducere (de aceea e importanta sonda lambda). Catalizatoarele pt diesele nu elimina oxizii de azot si nu reusesc nici toate particolele, de aceea se pune filtru suplimentar pt particole.
      Testele se fac oricum pe motorul incalzit.... daca nu cupleaza masina la tester nu stiu cum ar putea porni programul respectiv
    • +6 (8 voturi)    
      Ai idee ce ar insemna 900 grade la catalizator? (Duminică, 20 septembrie 2015, 8:05)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      asta inseamna ca inainte de turbina sa aibe 1000-11000, adica s-ar duce naiba si supape si palete, iar dupa destinderea din turbina sa nu se mai raceasca deloc pina la catalizator. Noaptea teava de evacuare ar lumina pe dedesubt, intr-un rosu de apus de soare..
      Mai citeste cite ceva de mecanica inainte sa postezi.
      • 0 (2 voturi)    
        ai idee ce inseamna reactie exoterma? (Luni, 21 septembrie 2015, 1:30)

        mad0nion [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        In catalizator se produc reactii de reducere care au ca rezultat alaturi de compusii chimici doriti si un procent insemnat de caldura (care usureaza reactia). Temperaturi peste 500 de grade sunt de dorit in interiorul uni catalizator, alfel eficienta ar fi mult mai scazuta. De altfel convertoarele catalitice moderne tind sa se aproapie de 900 de grade, mult mai fierbinti decat au intrat in catalizator, de altfel.
        Mai citeste cite ceva de chimie inainte sa postezi.
  • +2 (12 voturi)    
    O fi, n-o fi (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 21:49)

    veduma [utilizator]

    Am un VW Passat de 3 ani si sunt foarte multumit.
    Ca masina emite mai multe gaze decat zice producatorul ...poate. Avand in vedere raspunsul companiei, inclin sa cred ca poate fi adevarat.
    Daca este, bravo ca i-au descoperit si VW trebuie sa plateasca.
    Daca nu, la fel, VW e ok si prieteni ca-nainte. VW isi ia o mica palma peste fata cu putina publicitate negativa dar se uita repede chestiile astea.
    Hai sa nu fim avocati, procurori si judecatori in acelasi timp.
  • -2 (6 voturi)    
    Hai mai lumineaza-ne putin..... (Duminică, 20 septembrie 2015, 7:21)

    coco04 [utilizator]

    si spune ce incepe sa curga la 900 grade Celsius!
    Puncte de topire metale:
    Platina 1768 C
    Paladiu 1554 C
    Rhodiu 1964 C
    • +4 (4 voturi)    
      nu te mai prosti cu temperatura (Duminică, 20 septembrie 2015, 11:37)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui coco04

      Temp de lucru la catalizatoare este ideala 400-500 grade, cu un maxim tolerat pe la 600 grade.
      • +2 (2 voturi)    
        Care va sa zică ... (Luni, 21 septembrie 2015, 10:05)

        Carbajal [anonim] i-a raspuns lui leeloo2

        ... unul vorbeşte de Celsius, ălălalte de Fahrenheit.

        Să ştiţi că şi domnii Kelvin şi Reaumur s-au zbătut în acest sens ... :D :D :D
  • +6 (6 voturi)    
    alte amanunte... (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:31)

    UnulDeDeparte [anonim]

    A se vedea si http://www.nytimes.com/2015/09/19/business/volkswagen-is-ordered-to-recall-nearly-500000-vehicles-over-emissions-software.html?_r=1
  • +13 (15 voturi)    
    WW si conducatorii lui din Romania ... (Duminică, 20 septembrie 2015, 11:09)

    gigel [anonim]

    ca si alte marci germane absolut respectabile in alte tari, la noi devin visul oricarui "muritor" care le cumpara din spirit de turma, pt. ca asa a vazut la vecinii lui.

    de aceea nu mai ai loc de prostanaci cu sh-uri "aproape noi", care conduc ca niste descreierati si care daca nu sunt cocalari, sunt niste ignoranti agresivi "incaltati" in cine stie ce limuzina si care se cred dumnezeii soselelor.

    doar un mic procent sunt cei carora li se potrivesc aceste masini, de obicei executivi de prin multinationale care le-au primit ( pe drept ) de la firma lor.

    frustrarile noastre de popor cu toate cele mici ne fac sa devenim natia cu cele mai luxoase masini comparativ cu conditia noastra.

    cei cu astfel de masini este clar ca nu sunt deranjati de statutul de oameni cu "masina poporului", ci chiar se simt bine alaturi de turma lor.

    asta e, domnilor, si nemtii "e oameni", mai fac si ei shmecherii, dar asta, nu e asa, va va face sa ii admirati si mai mult. mediul ? ce e aia, cui ii pasa ?
  • +15 (15 voturi)    
    o mare rusine pentru vw (Duminică, 20 septembrie 2015, 11:33)

    rov [utilizator]

    va fi o poveste trista pentru companie ani in sir. Recent m-au tinut 2 luni sa-mi schimbe turbina in garantie...am crezut ca am ghinion. Cand mi-au picat injectoarele la un alt model dupa 2 luni de la iesirea din garantie eram convins ca e o intamplare, peste 2 ani au declarat si ei defect de fabricatie-prea tarziu pentru mine !
    Dar sa minta ca un jucator de alba neagra nu ma asteptam :((
    Trist!
  • +2 (10 voturi)    
    ... (Duminică, 20 septembrie 2015, 12:46)

    cartograful [utilizator]

    nu vreau sa iau apararea lui VW pt. ca se pare ca au comis o mare magarie. Totusi ar trebui sa privim mai atent toate angajamentele de tipul "sa facem totu' " in privinta diverselor reglementari de mediu. Angajamente luate la presiunea unei legislatii adoptate de multe ori de parlamente mai mult sau mai putin atehnice. Actualele reglementari de mediu sunt mai mult sau mai putin imposibil de atins in conditii normale de exploatare. La fel ca si conceptul de "casa pasiva". Mie unuia mi-a ajuns mega-tzeapa becurilor "economice" care dau lumina chioara de multe ori watt-ajul necesar pt o lumina de calitate apropiindu-se de cel al becurilor cu incandescenta, costa de cateva zeci de ori mai mult decat cele clasice nu dureaza 10 ani cum suna reclama si colac peste pupaza mai contin si mercur.
    • +1 (1 vot)    
      Nu e vorba numai de mediu (Marţi, 22 septembrie 2015, 10:44)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui cartograful

      E si vorba de costuri de productie. Daca VW a inselat autoritatile , a facut-o ca sa-si reduca costurile si sa-si mareaca profiturile. Astfel ei au afectat concurenta in piata deoarece si-au permis sa vand la preturi mai mici probabil decat alti producatori pe acelasi segment care au fost corecti si au investit in tehnologia necesara pentru a se alinia cerintelor de mediu. In US reglementarile sunt foarte dure in domeniul emisiei. Daca nu le indeplinesti risti confiscarea masinii si amenzi de zeci de mii de dolari.
  • +5 (7 voturi)    
    penibil... (Duminică, 20 septembrie 2015, 14:31)

    Klaus_CT [utilizator]

    Pe cei de la Volkswagen ii suspectam ca sunt in stare de orice mai putin de diletantism si prostie crasa.
    Ani de zile au privit de sus cu aroganta atat pe consumatori, dar si pe cei din presa auto.
    Este nu stupid, ci penibil ce au facut pentru a putea vinde masini diesel in State. Daca au procedat in acelasi mod in Europa si China sa vedeti atunci cum pretentiile lor de viitor prim producator mondial se vor narui.
    Pot sa plateasca nu 18 miliarde, ci 180 de miliarde de dolari, caci reputatia le va fi afectata zeci de ani de acum incolo. Va urma demisia lui Martin Winterkorn. Urmariti presa in zilele ce vor urma daca nu ma credeti.
    De asemenea, asteptam cu toti scuzele penibile din Auto Bild :)
  • +2 (2 voturi)    
    Eheee... (Luni, 21 septembrie 2015, 20:24)

    Ceratozaur [anonim]

    și uite cum mai zboară un mit al seriozității germane și al tehnologiei superioare...și ne mai aruncă câte o pastilă de gen..cel mai mic consum, bla, bla, bla...emisii reduse..ha, ha..tehnologie de vârf, prețuri nesimțite, de e VW, dacă vrei ce este mai bun plătești..pentru o hoție ordinară


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică