Cum pacaleau masinile Volkswagen testele de noxe in SUA

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2015, 12:38 Economie | Auto

Masina Volkswagen pe un test de tip dinamometru
Foto: Facebook
Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari pentru ca masinile sale diesel ar activa o setare speciala in cadrul testelor de noxe astfel incat sa insele autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice. Mecanismul acuzat mascheaza adevaratele emisii doar in timpul testarii pe un dispozitiv tip dinamometru, asa ca atunci cand masinile circula in mod obisnuit ele ajung de fapt sa mita un nivel de pana la 40 ori mai mare decat cel permis de regulile privind calitatea aerului.

Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice, a anuntat zilele trecute Agentia de Protectie a Mediului din SUA (EPA).

Masinile vizate sunt mai multe modele de autoturisme Volkswagen si Audi cu motoare diesel, vandute din 2008 si pana in prezent.

"Pe scurt, aceste masini contin software ce dezactiveaza controlul emisiilor cand se conduce normal si il activeaza cand masina este supusa unui test de emisii", a declarat Cynthia Giles, functionar EPA.

Mecanismul acuzat mascheaza adevaratele emisii doar in timpul testarii, asa ca atunci cand masinile circula in mod obisnuit emit un nivel de pana la 40 ori mai mare decat cel permis de regulile privind calitatea aerului, menite sa protejeze sanatatea cetatenilor, a spus Giles.

Consumer Reports, una dintre cele mai apreciate publicatii internationale, scrie ca metoda este simpla si foloseste o trasatura comuna in masinile moderne - doar ca VW are probleme pentru modul in care au exploatat-o.

Testele EPA de emisii si de consum sunt realizate intr-un mediu controlat, in mod special pe un dinamometru in care rotile de tractiune sunt puse in miscare in timp ce masina este pornita, iar celelalte roti raman stationare.

Avand in vedere ca sistemele moderne de control al tractiuni sau de stabilitate pot intepreta o astfel de situatie ca fiind una periculoasa pentru masina si se pot activa, "creierul" masinii (ECU - Engine Control Unit) activeaza un mod de test pentru a putea trece prin aceasta procedura.

In acest mod de test (sau "Dyno mode" cum mai este numit in engleza, pornind de la dinamometrul folosit in cadrul testarii masinii) sistemele masinii treceau pe un set diferit de setari si calibrari care faceau ca emisiile sa fie mult mai mici, in concordanta cu normele EPA. Odata ce acest test se incheia, masina revenea in modul normal de functionare in care nivelul noxelor emise putea ajunge si pana la 40 ori mai mare decat cel permis, asa cum au descoperit cei doi activisti americani care au raportat problema in 2014.

Publicatia Jalopnik care citeaza Consumer Reports mentioneaza faptul ca nu se stie deocamdata exact cum functiona sistemul de test actionat de masinile Volkswagen, ci doar faptul ca acesta exista si ca rezultatele de emisii in modul de test vs modul obisnuit difera substantial. 

In urma scandalului declansat, Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina ce nu respecta regulile federale privind emisiile in atmosfera.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri VW si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in aceste acuzatii aduse acum.

Modele vizate:

Audi A3 (2009-2015)
Volkswagen Jetta, Jetta SportWagen (2009-2015)
Volkswagen Beetle, Beetle Convertible (2009-2015)
Volkswagen Golf (2009-2015)
Volkswagen Passat (2014-2015)
Volkswagen Golf SportWagen (2015)


Citeste mai multe despre   









55078 vizualizari
  • +1 (17 voturi)    
    Lamurire (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:22)

    Stefan85 [utilizator]

    Ok, au inselat, se activa modul de emisii mai mic bla bla.

    Nu inteleg de ce nu ramanea ala activat tot timpul? Daca e posibil sa polueze mai putin si e asa simplu, de facut sin soft, partea hardware existand pe masina, de ce naibii nu il lasau pornit tot timpul?

    Care e motivul pentru dezactivare? Ce castiga suoferul? Performante mai bune, viata mai buna a motorului? Ar fi necesare mai multe lamuriri.
    • +6 (10 voturi)    
      Depaseau normele EPA. (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:41)

      ddutz [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      .
    • +12 (20 voturi)    
      Sunt buni de plată peste tot inclusiv în România (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:05)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      S-au cumpărat destule mașini de acest tip și în România mai mult, au ajuns și multe la a doua mână. Dar cu un guvern cu coada între picioare și un președinte cârpă nu vom ajunge niciodată să ne cerem drepturile. Vezi scandalul ENEL unde ar fi trebuit ca italienii să-și ia tălpășița goniți din țară sau oricum cu procese peste procese la toate tribunalele internaționale. Și în loc de asta, deși au să ne dea 300 de milioane pentru 16 % din acțiuni, ne-au treimis ei în instanță. Multă prostie în România, mai ales la nivel înalt. Sau or fi mânjiți toți.
      • +3 (5 voturi)    
        presedinte carpa (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:45)

        oaspetele [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        cine a fost oare presedintele carpa pe vremea enel-ului?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:09)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

        @ploiesteanu: s-ar putea sa ai surpriza ca modelele mai vechi, harburile, sa fie mai putin poluante pe partea de NOx (care e mai periculos pt mediu). Adica sa fie mai poluante pe CO2 si mai ales particule, dar pe partea de NOx sa fie mai OK, avand parametri de ardere mai scazuti.
    • +19 (19 voturi)    
      Explicatie (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:41)

      Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      The NOx emission controls likely degraded the cars' performance when they were switched on — the engines ran hotter, wore out more quickly, and got worse mileage. Some experts have suggested that the emission controls may have affected the cars' torque and acceleration, making them less fun to drive. (Indeed, some individual car owners have been known to disable their cars' emission controls to boost performance, though this is against the law.)

      In other words, Volkswagen wasn't able to produce diesel cars that had the ideal mix of performance, fuel economy, and low pollution. (Or, at least, they couldn't do this profitably.) So they "solved" this trade-off by sacrificing cleanliness and loosening the emission controls. And they accomplished this via software designed to deceive regulators. This was wildly illegal, and they got caught.

      http://www.vox.com/2015/9/21/9365667/volkswagen-clean-diesel-recall-passenger-cars
    • +6 (16 voturi)    
      maxim... (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:42)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Deci pun o intrebare tehnica si pe langa ca acei deosebiti bipezi care dau minusuri (la ce or da minusuri nu inteleg) insa primesc raspunsuri de cu totul alta natura.

      Chiar nu ma intereseaza unde cand si cum vor fi daca vor fi amendati sau ca Audi/VW e mai bun ca trabant & co si efectiv ma interesa dpdv tehnic de ce nu functiona sistemul anti-poluare pe tot parcursul timpului cat masina se misca?

      Ajung la concluzia ca unii fac umbra pamantului degeaba...
      • +17 (17 voturi)    
        raspuns (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:59)

        Engel [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

        Softul diminua puterea motorului, foarte probabil printr-un consum mult mai mic. Tu stai la semafor cu ditai' Passatu' si vine un Hyundai sau un Clio care costa un sfert cat balena ta si te face de bafta...
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:04)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      @Stefan85, pai nu era activat pentru ca scadea performantele motorului. Probabil ca ii dadea un amestec sarac in combustibil pt. a avea arderi mai complete dar motorul scotea sa zicem 120 de CP in loc de 150CP. Daca ar fi fost activat tot timpul masina ar fi fost perceputa ca "lenesa". Si ar fi reclamat cumparatorii ca au dat bani pe o masina de 150 si au luat una de 120CP. Oricum in general emisiile mai bune nu se obtin doar prin "progres tehnologic" aparut din pamant din iarba verde ca in reclame sau prin vointa politica ci prin compromisuri tehnice. De exp. in cazul motoarelor auto prin parametri de ardere mai inalti: presiune si temperatura. Consecinta 1 este ca motoarele de ultima ora, EURO5 sau 6 sunt mai sensibile si putin durabile decat cele vechi. Consecinta 2 este ca se urmaresc doar emisiile de CO2 si particule la cele Diesel in schimb din cauza cresterii temperaturii de ardere apar oxizii de azot.
  • +18 (18 voturi)    
    Consum + Putere (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:31)

    Y [utilizator]

    Pe scurt, afecteaza consumul si puterea motorului, destul de mult.
    • -8 (8 voturi)    
      Cu alte cuvinte... (Marţi, 22 septembrie 2015, 13:53)

      eraZnus [utilizator] i-a raspuns lui Y

      consuma mai putin si dezvolta mai multă putere
  • +21 (21 voturi)    
    Eh. (Marţi, 22 septembrie 2015, 14:07)

    Pick [utilizator]

    Daca ramaneau active setarile din modul de test nu puteau face caterica de Logan, pentru ca avea aceleasi performante.
  • +11 (15 voturi)    
    taxa de mediu (Marţi, 22 septembrie 2015, 15:20)

    Puc [utilizator]

    Asta inseamna ca proprietarii VW din .ro ar trebui sa plateasca taxe de mediu mai mari. Buna treaba!
  • +11 (13 voturi)    
    ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:44)

    dragos234 [utilizator]

    Mi-e greu sa cred ca doar Volkswagen folosea smecheria asta. Producatorii se studiaza intre ei si stiu ce face fiecare.
    • +4 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:11)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Si eu cred ca politicile de mediu sunt nerealiste asa ca mai toti producatorii au ajuns sa aranjeze intr-un fel sau altul testele. Unii mai subtil, altii mai ordinar cum a facut VW (ca a facut fix un fel de alba-neagra gen uite setarile, acuma nu-s). Ghinionul lui VW este ca probabil in problemele politice de saptamanile astea Germania a suparat pe cine nu trebuia si acel cineva a hotarat ca Germania merita un pumn in plex ca sa-si aduca aminte unde-i este locul.
    • +1 (1 vot)    
      e ca in sport, (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:15)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      dopajul il practica toti sportivii, dar platesc doar cei care sunt prinsi.
  • -7 (11 voturi)    
    cred ca se exagereaza (Marţi, 22 septembrie 2015, 17:23)

    mihaitzateo [utilizator]

    Eu cred ca se exagereaza.
    Emisii de 40 de ori mai mari?
    Apoi,luam la verificat camioanele americane,care merg pe drumurile din SUA ,fabricate in SUA,sa vedem daca respecta macar pragul minim de emisii de monoxid de azot?
    Skoda,Volkswagen sunt masini cu pret din gama medie dar cu calitate premium.
    Au gresit cei de la Volkswagen,dar chiar sa incerci sa provoci falimentul VW care duce automat la inchiderea Skoda din cauza asta,nu cred ca e ceva normal.
    • +7 (7 voturi)    
      Tu exagerezi, cu închiderea Skoda (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:50)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      Dacă motoarele de pe Skoda folosesc același artificiu, nu sunt cu nimic mai bune. Dar dacă nu, Skoda poate deveni oricând independentă sau poate fi cumpărată de alt producător interesat.

      Chiar dacă VW intră în insolvență (deși e greu de crezut) patrimoniul se vinde, nu se închide.
  • +3 (5 voturi)    
    Nu acceptati minciuni (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:36)

    adi67ro [utilizator]

    Emisiile masurate in datele tehnice din SUA sint la fel ca cele trecute cu alte teste din Europa. Va este frica de procese si in Europa si doriti sa musamalizati situatia? Cautati pe internet daca este undeva specificat teste de emisii cu masuratori in Europa sau cu masuratori in America. Peste tot este trecuta aceeasi si o singura valoare de emisii. Ne-au pacalit ... Au de platit cam 37500 usd de masina vw disel ( sau au de schimbat cu masini noi daca esti de acord ) din 2008 pina in prezent. Nu va lasati prostiti... Asa se va innoi parcul auto national fara un efort de la guvern. Vw este o masina foarte populara in Romania si uite cum se poate intoarce roata la tara considerata cimitirul de masini al Europei.
  • +1 (1 vot)    
    Poate iese si ceva bun (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:56)

    lebowskyxxl [utilizator]

    Chiar nu ar fi rau deloc sa se sparga marele grup VW.
    Nu mai exista concurenta, exista doar cateva companii mamut care detin cam toate brandurile de masini.
    Nu mai poti spune ca iti cumperi un model de la un anumit producator pentru particularitatile unice care nu se gasesc si la concurenta.
  • 0 (0 voturi)    
    dieselgate (Duminică, 11 octombrie 2015, 22:08)

    NikitaAutomotivesoft [anonim]

    in momentul activarii masina nu mai avea puterea respectiva si astfel emisiile erau mai mici,asa ca daca VW o sa cheme masiniile de 140 cp inapoi spre exemplu si le face doar resoftare fara sa schimbe DPF fiti sigur ca puterea v-a fi mai mica,ca altfel le facea de la inceput ok :)


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică