Scandalul Volkswagen, primele semnale au aparut in 2010: Alfa Romeo acuza atunci Audi ca falsifica datele privind emisiile "miraculoase, magice si extraterestre"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2015, 16:25 Economie | Auto

Semnele de intrebare privind datele tehnice ale unor modele Volkswagen si Audi au aparut inca din 2010. La acel moment, seful Alfa Romeo, Harald Wester, a acuzat voalat intr-un interviu Audi ca falsifica datele legate de emisiile modelelor sale. Intrebat care este motivul pentru care Alfa Romeo Giulietta nu reuseste emisii precum cele ale lui Audi A3 1.6 TDI (99 grame CO2/km), Wester a raspuns numind aceste cifre "miraculoase, magice si extraterestre", potrivit AutoMarket.ro.

"Trebuie sa fim ceva mai seriosi in legatura cu aceste cifre pe termen lung", a spus la acel moment Harald Wester.

Modelul Audi la care facea referire in 2010 seful competitorului italian se regaseste pe lista cu automobile la care Volkswagen a recunoscut ca a trucat datele tehnice privind emisiile.

Un purtator de cuvant al celor de la Audi si-a aparat atunci modelul in cauza, sustinand ca cifrele oglindesc perfect avansul tehnologic al brandului german in fata celorlalte de pe piata, mai arata AutoMarket.ro.

Audi nu se afla in premiera in situatia marcii aratate cu degetul, prima ocazia de acest tip avand loc atunci cand constructorul german a fost acuzat pe drept de presa auto din SUA ca a exagerat voluntar datele tehnice ale conceptului R8 e-tron. Nemtii au revenit ulterior asupra cifrelor comunicate initial. La acea vreme, presa auto din SUA numea miscarea Audi "minciuna gogonata a anului".










19432 vizualizari
  • +21 (23 voturi)    
    Imi place expresia "minciuna gogonata a anului" (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:29)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    E cam ce a zis Merkel, ca Germania poate acomoda pana la un milion de refugiati.
    • +21 (23 voturi)    
      pai (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:40)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      poate Merkel stia ca au 11 milioane de masini de reparat asa ca invita forta de munca ieftina :)
      • +3 (3 voturi)    
        E buna rau (Marţi, 22 septembrie 2015, 17:49)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        :))
      • -4 (14 voturi)    
        Pai si americanii credeti ca nu stiau?!?! (Marţi, 22 septembrie 2015, 18:00)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Americanii este evident ca stiau de mult timp asta, dar au zis ca nu-i momentul sa faca valva.

        Este asul pe care il tineau in maneca si pe care l-au pus pe masa cand aveau nevoie.

        Urmariti urmatoare succesiune de evenimente:

        12 sept. Germania anunta ca sprijina impreuna cu Franta planurile Rusiei pentru stabilizarea Siriei.

        18 sept. EPA, agentia de mediu din SUA, "descopera" ca nemtii au trisat la testele de emisii si este pasibila de o amenda de $18bn
        • -1 (15 voturi)    
          :)) (Marţi, 22 septembrie 2015, 19:41)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

          Formidabil spirit de observatie! Din nevoie de parai, americanii le-au explodat sonda englezilor de la BP si-au platit aia de le-au sarit capacele. La fel, americanii i-au inserat niste prostituate lui Dominique Strauss Kahn si si-au rezolvat contributia la FMI. Idem, americanii i-au strecurat niste bani inscriptionati lui Sepp Blatter si la-u matrasit de la conducerea FIFA. Acum, le-au bagat niste sonde astora de la Volkswagen. Ce mi se pare cel mai ciudat e ca francezii - de care zici tu ca erau in cardasie cu nemtii - au anuntat ca-i vor smotoci si ei pun pic pe vw; dar na, stiu ce-o sa-mi zici: francezii au capitulat.
  • +29 (31 voturi)    
    Sfidare Aroganta (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:37)

    mihnea2012 [utilizator]

    Astia au dat cu noroi (a se citi ra#at) in toti. Cica ei aveau avans tehnologic. La furat. Nu simt pic de compasiune.
    • +6 (12 voturi)    
      Niciodata sa nu te increzi in marketing (Marţi, 22 septembrie 2015, 17:56)

      NameInFlame [anonim] i-a raspuns lui mihnea2012

      Giulieutta mea are 3 ani si a trecut de 100.000 km fara nici un fel de probleme.
      Are cel mai tare motor pe benzina de pe piata, scoate consum urban intre 11.5 si 15.5, adaptat la stilul de condus, prinde 100 in 6.4 secunde, si are cuplu maxim de 340 Nm la 1900 de ture. Bate la fund orice audi, bmw si merz sportiv.
      In sfarsit s-a demonstrat ce unii stiau demult despre masinile germane.
      • +1 (3 voturi)    
        ai dreptate (Miercuri, 23 septembrie 2015, 1:03)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui NameInFlame

        niciodata nu m-am uitat in ziare, reviste sau la emisiuni TV. Daca vreau informatii despre masini mai uit pe forumuri la specialisti in liniute ca tine, care "bat la fund" orice masina germana. Asteptam si alte informatii utile despre performantele tale si ale masinii. No. 1 in orice teste sportive Alfa Giulietta, eventual tunata cu mult bun gust !
    • +10 (10 voturi)    
      dA (Marţi, 22 septembrie 2015, 19:53)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      Devenisera deja obositoare reclamele la TV si aici in Canada, care se incheiau cu obsesivul "Das Auto". Aiurea.....
  • +7 (11 voturi)    
    imi place ca ... (Marţi, 22 septembrie 2015, 16:45)

    math_2 [utilizator]

    la accesarea acestui articol iti apare o oferta la AUDI cu o reducere SF de peste 11.000 Euro (adica cel mai scump LOGAN !!). Pentru amatorii de senzatii tari e vorba de A4 modelul ce va fi inlocuit in curand, cu o transmisie ciudata Multitronic (la care au renuntat pe noile modele !) care are un pret tarif de 45,000 Euro perfect pentru oamenii de bine din Romania. Sa nu credeti ca masina are cine stie ce dotari. Consum mediu indicat 4,8L/100 km. Va doresc mult succes !
    • +10 (12 voturi)    
      Meh (Marţi, 22 septembrie 2015, 17:08)

      The_Dude [utilizator] i-a raspuns lui math_2

      ... iar altii au AdBlock
      • +3 (3 voturi)    
        meh2 (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:40)

        Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

        Iar alții au AudiBlock
  • -4 (14 voturi)    
    nu vorbeste nimeni (Marţi, 22 septembrie 2015, 18:26)

    chiuariu [utilizator]

    de standardele magice si extraterestre ale EPA. sa zicem mai degraba ca EPA vrea sa faca cadou benzinarilor (in care producatorii SUA sun prezenti) intreg segmentul diesel (in care americanii lipsesc cu desavarsire). pui niste standarde miraculoase din condei si voila! ajung si nemtii sa depaseasca (nu de 40 de ori) dar macar de 10 ori standardul.
    sunt curios cum arata standardele diesel pentru truck-uri (tir-uri).
    complet diferit? sa puna standardele de la masini mici si sa vezi a doua zi sediul EPA calcat de sute de mii de truck-uri.
    • +8 (8 voturi)    
      si daca standardele sunt foarte dure... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 1:06)

      math_2 [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

      trebuie sa trisezi ? Daca salariile sunt mici trebuie sa furi ? Daca subiectele la examene sau la doctorat sunt dificile trebuie sa copiezi ? Daca raspundeti DA raspicat la aceste intrebari, va asteptam cu incredere la sediul nostru. PSD are nevoie de oameni hotarati !
  • -2 (8 voturi)    
    VW în România... (Marţi, 22 septembrie 2015, 19:13)

    zizin [utilizator]

    ... în primele opt luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi și second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486. Din acestea, 4.675 au fost mașini noi, în creștere cu 16% față de perioada similară din 2014, iar 44.811 unități au fost second-hand, potrivit statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

    RAR: "În România, constructorul nu poate să zică că îndeplinește standardele de noxe pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplinește. Dacă ar fi venit mașini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară mașina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe. În SUA fiecare constructor își face propriile măsurători. Acolo este self-certification. Fiecare constructor își face el, știe ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplinește că își face singur măsurătorile și când apare un control de la stat atunci se dovedește dacă sunt sau nu reale."
    • -4 (6 voturi)    
      Or să se umple Statele Unite de Logan, așa-i? (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:22)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      La RAR în România ar trebui aduse zecile de milioanele de mașini vândute în State :)
    • +10 (10 voturi)    
      vezi asa e cand nu te documentezi inainte... (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:59)

      atila [anonim] i-a raspuns lui zizin

      RAR-ul nostru cel de toate zilele e al mai tare din tot universul, nu ca EPA al americanilor mancatori de hamburgeri...

      vezi tu.. scandalul VW a pornit de la faptul ca EPA testeaza noxele si VW a pus o minunatie de programel / device sa falsifice noxele cand se detecteaza la o statie de testare EPA. Falsifica in sensul ca activeaza complet sistemele de reducere a noxelor... iar asta are un impact asupra performantei vehiculelor...

      cand masinutzele nu sunt la statie de testare EPA dezactiveaza cel putin partial sistemul de reducere a noxelor si iti creste si tie performanta...

      si vezi tu asta e mult mai urat decat sa schimbi niste cifre pe o hartie... implica vadita de a pacali EPA...

      si asa i-au si prins si facut sa recunoasca: testari pe drum si nu in statiile EPA si forensics pe soft-ul masinii ca sa detecteze aplicatia
    • +1 (1 vot)    
      valeu (Miercuri, 23 septembrie 2015, 9:13)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Pai nu intelegi ca tocmai asta fac VW, detecteaza cand li se face un test de noxe pe dinamometru (inclusiv RAR), si il pacalesc reducand noxele? De ce crezi ca RAR e mai breaz decat EPA? Nu e vorba de niciun self-certification, si in SUA faceau acelasi lucru ca sa testeze noxele.
  • -7 (13 voturi)    
    balon de sapun (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:26)

    martin [anonim]

    dupa parerea mea nu e nimic chiar asa de grav doar ca se face tam-tam mare. VW e prea mare pentru a putea fi doborata de asa ceva. unde mai pui reclama. Oricum noxele emise de VW sunt dintre cel mai reduse iar cu ocazia asta afla toata lumea asta (aproape o reclama gratis pentru toate tarile lumii)
  • +1 (13 voturi)    
    Nemții fac la fel cu toate produsele lor (Marţi, 22 septembrie 2015, 20:38)

    ploiesteanu [utilizator]

    Lucru nemțesc = nemaipomenit durabil, perfect!. Pe dracu. Dacă toată lumea s-ar trezi ar evalua corect valoarea produselor nemțești umflate cu pompa de propagandă și de cutumele noastre n-am mai importa mașini sh numai că sunt nemțești, nu i-am mai scăpa de hârburi, transformând România într-un cimitir de fiare vechi.
  • +7 (11 voturi)    
    ha ha (Marţi, 22 septembrie 2015, 21:24)

    sdtgs [anonim]

    D-ne ce zile negre se aduna pt samsarii de masini....nu stiu ,dar in ultimul timp nemtii fac orice pt a se umple de ridicol(vezi si cazul emigrantilor)....dar cel mai nasol o sa iasa posesorii de nemtesti(imi si imaginez cum vor face ei neveta intre tv si geamul casei de unde vor vedea frumusete de vag ,pentru care au platit cam cu 50% peste pretul mediu al pietei de second,doar ca se numeste vag si e din nemtia....si nu are cum sa aiba 500000 de km pe ea si nu are cum sa manince ulei si sa le cada turbinele si injectoarele in draci,doar e in joc seriozitatea nemteasca...doara cum zice samsaru "alea frantuzesti,italiene,japoneze sau coreene,e proaste d-le"..ia de aici marfa nemteasca adevarata...ma stric de ris
  • +8 (12 voturi)    
    VW (Marţi, 22 septembrie 2015, 22:11)

    sn [utilizator]

    Das Nashpa
  • +4 (4 voturi)    
    Faimoasa corectitudine germană (Marţi, 22 septembrie 2015, 23:35)

    cineva [anonim]

    Am simţit-o şi în criza refugiaţilor migratori.
  • +6 (6 voturi)    
    Progress through emissions deception (Miercuri, 23 septembrie 2015, 0:33)

    Iascrijan [utilizator]

    https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/s720x720/12032020_10206675277032117_9203578410273174699_n.jpg?oh=10f89c60e1fa9530cc423526ab169e26&oe=56A11B11
  • +2 (2 voturi)    
    Ne-au pacalit (Miercuri, 23 septembrie 2015, 10:08)

    adi67ro [utilizator]

    Emisiile masurate in datele tehnice din SUA sint la fel ca cele trecute cu alte teste din Europa. Va este frica de procese si in Europa si doriti sa musamalizati situatia? Cautati pe internet daca este undeva specificat teste de emisii cu masuratori in Europa sau cu masuratori in America. Peste tot este trecuta aceeasi si o singura valoare de emisii. Ne-au pacalit ... Au de platit cam 37500 usd de masina vw disel ( sau au de schimbat cu masini noi daca esti de acord ) din 2008 pina in prezent. Nu va lasati prostiti... Asa se va innoi parcul auto national fara un efort de la guvern. Vw este o masina foarte populara in Romania si uite cum se poate intoarce roata la tara considerata cimitirul de masini al Europei.
    • -1 (1 vot)    
      ti-au dat ceva (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:33)

      adi68de [anonim] i-a raspuns lui adi67ro

      hiena ipocrita... caracter tipic romanesc... hai sa iau si eu ceva pe gratis, sa primesc masina noua degeaba... atata se victimizeaza lumea pe net de parca ii doare in fund de mediu si de emisii cand arunca gunoaie peste tot si uleiuri si eu mai stiu ce substante poluante... acum s-au trezit toti pacaliti... da VW a mintit, dar a mintit la un capitol la care nu se uita niciun roman... eventual a pacalit mai mult statul care a accepta o taxa de poluare mai mica si chiar si asa masinile astea polueaza mai putin decat un procent enorm care exista pe drumuri... dar cand e vorba de scandal toate lumea face din tantar armasar... da VW merita sanctionati pentru ca nu au respectat niste standarde... dar mai ho cu exageratul asta ca nici macar nu sunteti in stare sa cuantificati in realitate impactul noxelor respective, natie de hiene ipocrite si frustrate care si-ar dori oricand raul vecinului cu ceva mai fain sau sa castige ceva din frecat menta


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi