Mega-scandalul Volkswagen, o "rusine nationala"/ Directorul executiv al VW, Martin Winterkorn, a demisionat: Volkswagen a fost, este si va continua sa fie viata mea / Mathias Muller, CEO al Porsche, favorit la sefia VW

de Red. Economic     HotNews.ro
Miercuri, 23 septembrie 2015, 11:12 Economie | Auto

Reputatia Volkswagen, in cadere libera
Foto: AGERPRES
Actionari, public, parteneri de afaceri fac presiuni tot mai mari pentru ca Martin Winterkorn, seful Volkswagen, sa demisioneze in urma scandalului de inselatorie care a avariat serios imaginea companiei, scrie presa germana. Astazi, in asteptarea sedintei actionarilor, actiunile Volkswagen au cazut din nou accelerat, dar efectul pe piete e devastator: aproape toate marile companii auto sunt trase in jos de scandalul VW.
  • Urmareste LIVETEXT cele mai importante evenimente ale zilei

19.50: In afara de Matthias Muller sunt vehiculate alte doua nume pentru noul CEO: Elmar Degenhart (seful producatorului de componente Continental) si Herbert Diess, care a venit recent la Volkswagen, de la BMW si acum este sef al board-ului pentru marca Volkswagen (Financial Times)

19.30: VW a declarat ca succesorul lui Martin Winterkorn va fi anuntat vineri, dupa intalnirea intregului board (Deutsche Welle)

19.00: Board-ul de conducere al grupului Volkswagen a anuntat ca se asteapta la actiuni in instanta in cazul DiesalGate. "Comitetul executiv considera aceasta problema extrem de importanta. Board-ul recunoaste atat prejudiciul economic cauzat de scandal, cat si pierderea increderii clientilor nostri din intreaga lume [...] Alte consecinte in ceea ce priveste personalul vor urma", a anuntat board-ul executiv VW in conferinta de presa, care a urmat demiterii lui Martin Winterkorn.

18.50: Cativa analisti sustin ca scandalul DiesalGate este atat de mare incat ar putea sa afecteze euro, investitorii si-ar pierde increderea in economia europeana (Bloomberg)

18.35: Presa occidentala vehiculeaza numele lui Mathias Muller, in prezent directorul executiv al Porsche, ca avand cele mai mari sanse sa devina noul CEO al Volkswagen



18:30: Volkswagen spune ca va forma o echipa de actiune cu un consilier extern, care sa analizeze scandalul emisiilor de noxe. Mai multe schimbari in conducerea grupului VW sunt asteptate dupa intalnirea de vineri a board-ului executiv. (The Guardian)

18.20: Actiunile VW au reactionat pozitiv la demisia lui Martin Winterkorn, crescand cu 8,35%, dupa o cadere spectaculoasa in ultima saptamana (The Guardian)

18.10: "Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decat orice, sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, imi asum responsabilitatea pentru neregularitatile descoperite in ceea ce priveste motoarele diesel si am cerut board-ului sa imi incheie functia de CEO al grupului Volkswagen. Alegerea mea este in interesul companiei, desi nu sunt constient ca am facut ceva gresit. Volkswagen are nevoie de un nou inceput. Eliberez drumul spre un nou inceput pentru companie, prin demisia mea. Am fost intotdeauna motivat sa fac ceea ce este mai bine pentru a fi util companiei, dar in special pentru a veni in ajutorul angajatilor si clientilor. Volkswagen a fost, este si va continua sa fie viata mea. Procesul de clarificare si transparentizare a VW trebuie sa continuie. Aceasta este singura modalitate prin care putem sa recuperam increderea. Sunt convins ca grupul Volkswagen si intreaga echipa vor reusi sa depaseasca aceasta grava criza", a declarat fostul CEO al companiei Volkswagen, Martin Winterkorn, in scrisoarea citita de board-ul executiv.



18.00: Directorul executiv al VW, Martin Winterkorn, a demisionat (The Guardian)

17.10: VW e din ce in ce mai izolat, dupa ce atat guvernul francez, cat si cel german, au sustinut ca acuzatiile aduse producatorului auto sunt extrem de serioase si incalca legislatia europeana. In vreme ce, ACEA, grupul de lobby european al producatorilor auto, a sustinut, miercuri, ca nu exista dovezi ca problema VW se extinde la nivelul intregii industrii (Bloomberg)

16.30: Pozitia brand-ului VW pe piata americana ar putea sa fie in pericol, sustine directorul executiv al celui mai mare retailer auto din SUA. "Vanzarile VW in urmatorii 10-20 de ani ar putea sa fie afectate de cum reactioneaza compania in urmatoarele zile", a declarat CEO-ul AutoNation (Reuters)

16.00: VW a pierdut 22,6 miliarde de euro pe bursa in ultima saptamana, suma depaseste valoarea totala a producatorului francez de automobile Renault, care se ridica la 20 de miliarde de euro (The Guardian)

15.42: The Independent sustine ca emisiile de noxe cauzate de autovehiculele VW, dar si de masinile altor producatori, duc la moartea a 50 000 de oameni anual, doar in Marea Britanie. "Cu totii suntem afectati de noxele produse de masinile diesel - stim ca acestea ucid oameni. Ciuma bubonica nu a afectat decat o cincime din populatia imbolnavita de noxe", sustine Simon Birkett, care conduce campania publica "Aer Curat in Londra".

15.30: Bafin, autoritatea finaciara federala germana, lanseaza o investigatie de "rutina" cu privire la caderea actiunilor VW in aceasta saptamana. Investigatia urmareste sa descopere daca VW a impartasit informatii confidentiale, care au afectat vanzarile de pe bursa (The Guardian)

15.20: Procurorii germani vor lansa o investigatie in ceea ce priveste scandalul VW (The Telegraph)

15.15: Guvernul de la Berlin afirma ca industria auto ramane un sector important al economiei germane, in ciuda scandalului care inconjoara cel mai mare producator de autovehicule din aceasta tara. "Este o industrie extrem de inovativa si de succes pentru Germania, care ofera foarte multe locuri de munca. Ramane un sector important al economiei si nu avem niciun motiv sa ne indoim ca industria auto germana nu va ramane in continuare la fel de competitiva", a sustinut purtatorul de cuvant al ministrului german al Transporturilor, intr-o conferinta de presa. (Reuters)

14.30: Ministrul francez al Energiei, Segolene Royal, sustine ca Franta va fi "extrem de dura si de severa" in ceea ce priveste investigatia tehnologiei folosite de VW pentru falsificarea testelor de poluarea a aerului (The Telegraph)

14.00: Ministrul german de Transporturi, Alexander Dobrindt, neaga, intr-o conferinta de presa, acuzatiile Verzilor ca avea cunostinte anterioare in ceea ce priveste tehnologia folosita de VW pentru a falsifica testele de poluarea a aerului. "Am fost foarte clar ca acuzatiile Verzilor sunt false si nelalocul lor [...] Am aflat de scandalul VW saptamana trecuta, atunci cand am citit in ziare. Guvernul german nu avea nicio cunsotinta anterioara despre acest fapt, iar cazul VW implica manipularea abuziva a unui vehicul, care este strict interzisa atat de legislatia europeana, cat si de cea germana", a spus Dobrindt jurnalistilor. (Reuters)



Liderul Verzilor a sustinut, marti, la televiziunea germana N24, ca guvernul ar fi stiut de software-ul celor de la VW, indicandu-le acest lucru, in iulie, intr-un raspuns la o intrebare parlamentara. Verzii spun ca guvernul a lucrat impreuna cu industria auto, nu pentru a reduce emisiile de gaze, ci doar pentru a se asigura ca masinile produse ating standardele pe hartie (The Telegraph)

13.48: O sursa apropiata companiei sustine ca cinci membri ai consiliului executiv VW il interogheaza, in acest moment, pe Martin Winterkorn, la sediul companiei din Wolfsburg, pentru a face o recomandare in ceea ce priveste viitorul acestuia in fruntea companiei, inainte de intalnirea board-ului de vineri (Reuters)


13.30: Investigatia FBI, in ceea ce priveste tehnologia pentru falsificarea testelor de poluarea a aerului folosita de VW, se va extinde in statele New York si Connecticut (The Telegraph)

12.48: A inceput sedinta board-ului Volkswagen, de unde sunt asteptate masuri radicale

11.44: Pentru cetatenii germani, scandalul Volkswagen este o "rusine nationala" (The Washington Post)

11.42: VW a angajat compania de avocatura care a reprezentat si gigantul petrolier BP in procesul care a urmat dezastrului ecologic din SUA (Bloomberg)

11.29: Un editorialist Chicago Tribune scrie despre cum scandalul VW va duce la scaderea increderii consumatorilor in toata industria auto

11.25: In SUA apar primele procese civile impotriva VW. Un client din New York a depus o plangere pentru inselatorie. ABC News relateaza ca grupuri de consumatori au inceput procese si in Chicago, Seattle si in California

11.17: Printre cei mai influenti membri ai board-ului Volkswagen, care va lua azi o decizie privind conducerea companiei, se numara reprezentantul puternicului sindicat, dar si reprezentantul guvernului landului Saxonia Inferioara, land care este si actionar in companie

11.13: Actiunile VW au scazut cu 7% in deschiderea sedintei Bursei din Frankfurt, anunta Reuters

--------------------------------

Reamintim ca Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice, potrivit unui anunt de duminica al Agentiei de Protectie a Mediului din SUA (EPA). Compania a recunoscut ca si-a inselat clientii.



Citeste mai multe despre   









28349 vizualizari
  • +19 (29 voturi)    
    Veste bună pentru producătorii de mașini electrice (Miercuri, 23 septembrie 2015, 11:30)

    Bogdan [anonim]

    Și uite așa, Diesel Gate poate fi momentul în istoria automobilului, în urma căruia mașinile electrice să câștige teren.

    Și o să se rezolve multe probleme cu acest scandal:
    - industra petrolului, inclusiv gaze de șist, o să o ia la vale,
    - războaiele de cucerire a noi teritorii (cu petrol), sub pretextul ”instaurării păcii și securității” se vor reduce din intensitate,
    - reglementările privind emisiile de noxe se vor aplica mult mai corect, devenind mai greu de evitat sau de păcălit autoritățile,
    - etc.

    Cu toată poluarea, se pare că și Diesel-ul este bun la ceva. La schimbat istoria.
    • -15 (25 voturi)    
      ...masini electrice pt care tu vei plati enorm (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:27)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      de mult comparativ cu o masina clasica.
      Si cind vei ajunge la reparatia masinii o sa-ti vinzi tot de prin casa pt o baterie. Diselul nu va muri curind stai linistit .

      As vrea insa sa-i vad pe americanii astia daca tot au deschis cutia pandorei sa verifice testele de impact, acolo-i vor fi probleme .
      Sint curios cum respecta Renault testele ???
      • +8 (10 voturi)    
        Renault nu e in SUA (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:41)

        ACGMPH [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Renault nu se vinde in SUA, de fapt nicio masina franceza nu se vinde in SUA. Doar Nissan, insa nu ii consider francezi pe cei de la Nissan.
        • +13 (15 voturi)    
          ce conteaza ca nu se vinde ? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:40)

          math_2 [utilizator] i-a raspuns lui ACGMPH

          ...este evident ca francezii sunt de vina ca VW a trisat dintr-o regretabila eroare cativa ani pentru cateva sute de mii !!!! de masini. Acum va rasari si mazeta sa ne spuna ca de fapt este basescu la mijloc, tiranul.... in lupta cu Iohannis....
        • +4 (8 voturi)    
          asa este (Miercuri, 23 septembrie 2015, 14:08)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui ACGMPH

          am locuit acolo o perioada, nu am vazut nicio masina frantuzeasca sau italieneasca. Francezii au incercat sa penetreze cu Velsatis, dar nu le-a mers, pt ca era prea scump fata de asiatici, si calitatea cam lasa de dorit.
          Nici Volkswagen nu erau multe, doar cateva Phaeton am vazut, si parca 2-3 Pasatturi. Mercedesurile erau rare, dar nu erau considerate asa lux ca la noi. BMW-uri avea doar avocatii si qlti playboys, erau considerate masini ,,penis extension". Am mai vauzt Volvo, si cam atat masini europene.
          Restul americane, si asiatice.
      • +1 (3 voturi)    
        renault ar trebui sa acuze concurenta neloiala (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:05)

        robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        toate celelalte companii ar trebui sa-i acuze de concurenta neloiala.
        la noi se pedepseste cu pana la 10% din cifra de afaceri.
      • +2 (4 voturi)    
        in SUA sunt alte teste de impact, (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:53)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        nu ca euroNCAP. Acolo Chevrolet Aveo a obtinut 4 stele la testele de impact, si in UE nu a avut decat 1 sau 2 stele (nu mai tin minte precis cate).
        In schimb si Wolksvagen Golf s-a facut de ras in SUA, cand nu a luat nicio stea la protectia pasagerilor fata de obiectele care zboara din portbagaj, in cazul unui impact frontal (sau in caz de frana brusca la viteza mare).
    • +3 (13 voturi)    
      Ia ghici (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:35)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      care e tara cu cele mai mari resurse de litiu ? Ai ghicit, tara despre care se intreaba toata lumea ce naiba cauta americanii acolo, ca nu au petrol. Afganistan.
    • +1 (7 voturi)    
      Optimism (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:36)

      RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Imi place sa cred ca se va intampla tot ce spui tu. Dar e posibil sa fii un pic prea optimist.
      Pe de o parte, e posibil ca tehnologic sa existe posibilitatea unor masini electrice cu autonomie mare (si planurile sa fie tinute la sertar pentru a nu strica planurile in industria petrolului).
      Pe de alta parte, insa, mi-e greu sa cred ca industria petrolului se va lasa asa usor.
      Si nu in ultimul rand, mai avem motoarele pe benzina :). Alea nu par sa fie afectate de acest scandal. Americanii sunt mari benzinari. Unii conducatori auto cred oricum ca diesel-ul e un sacrilegiu pentru anumite masini (Alfa Romeo, Jaguar).
      Plus ca altii (din cate inteleg PSA) chiar au motoare diesel performante, dar nu au avut succes pentru ca s-au lovit de strategia agresiva a VW.
      Vom vedea. Si cum spuneam, sper sa se intample unele din chestiile spuse de tine
      • +6 (8 voturi)    
        Asta cu cenzura (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:45)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

        ..si cu proiectele tinute la sertar este jenant. Daca cineva crede ca alde Elon Musk tine ceva ascuns de frica petrolistilor il sfatuiesc sa mai puna mana pe carte. Daca statele vor incepe sa investeasca in infrastructura in cativa ani ar trebui ca cel putin in marile orase sa fie majoritare automobilele electrice.
        Industria petrolului sau motorul Diesel nu va dispare... la camioane, trenuri nu ai ce face. Nici macar pe termen lung.
        • +1 (1 vot)    
          Ca sa nu mai pomenim de vapoare (Miercuri, 23 septembrie 2015, 17:36)

          AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui math_2

          .
        • +4 (4 voturi)    
          Nu masinile polueaza orasele! (Miercuri, 23 septembrie 2015, 18:40)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui math_2

          Am mai scris ca in centrul Bucurestiului, desi e trafic imens ziua, aerul e respirabil, chiar si in cladirile inalte.
          Noaptea insa, e ca in infern!
          Cu binecuvintarea Garzii de Mediu si a Ministerului Energiei care nu se intreaba cind se consuma pacura distribuita in Bucuresti, cit polueaza, pe cine, cite cancere provoaca si care e costul social si moral al acestora.

          Chiar nu mai doarme niciun stab in Bucuresti, s-au mutat toti la Poplaca?
      • +1 (1 vot)    
        Lectura recomandata (Miercuri, 23 septembrie 2015, 14:00)

        Kevi [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

        http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html

        http://www.teslamotors.com/
    • +4 (4 voturi)    
      masina poporului a fost mereu in urma la disel (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:25)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      astia sunt aia care inca mai foloseau tdi cand tot restul industriei folosea cdi prin urmare nu este nici-o mirare ca au fost prinsi cu minciunica pentru ca saltu tehnologic pe care l-au realizat in vre-o 2 ani dupa achizitia porche a fost mult prea mare si pur si simplu nu reusisera sa implementeze corect tot knoe how-ul de la firma nou achizitionata.
      PS: Asta nu inseamna ca alti producatori nu sunt tentati sa triseze sau nu au trisat deja la teste.
      • +1 (1 vot)    
        cred ca ai vrut sa spui altceva: (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:24)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        ca Volkswagen inca foloseau tehnologia pompa-diuza pt injectie, pe cand ceilalti trecusera la tehnologia common-rail (rampa comuna de injectoare).
        Prin 2009 inca erau Golfuri 1.9 TDI cu tehnologia pompa-diuza. Apoi au aparut 1.6 TDI cu tehnologia common rail.
        TDI si CDI erau si inainte, si acum. Este o denumire comerciala.
    • +1 (5 voturi)    
      Carbune (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:30)

      Mishu [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Electric electric dar cand produci electricitatea cu carbune sau gaz nu prea este verde. Intrebare fara raspuns daca bag gazul direct in masina sau il bag intr o centrala care produce curent care il tr ansport si apoi incarc bateria care este diferenta?
      Daca curentul ar fi produs numai de hidrocentrale, eoliene, solare, fotovoltaice, etc ar fi OK dar asa ...Hai sa ne dam cu Tesla
      • +10 (10 voturi)    
        se poate ! (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:52)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Mishu

        Principala piata din Europa pentru Tesla este Norvegia. 97% din energie este Hydro. Un BMW i3 costa sub 30000 Euro. La masini normale sunt taxe care merg pana la 100%.
        In alta ordine de idei una e sa poluezi pe camp la termocentrala si sa controlezi, filtrezi... emisiile si alta e sa ai 8700 de masini care iti trec zilnic pe langa casa sau stau la semafor (cu motorul pornit desigur).
      • 0 (6 voturi)    
        Lectura recomandata (Miercuri, 23 septembrie 2015, 14:05)

        Kevi [utilizator] i-a raspuns lui Mishu

        The long tailpipe theory is everywhere. Anyone who doesn’t like EVs points it out immediately. So what’s the theory? I’ll let Fox News’ Greg Gutfeld do the honors:

        “The entire reason for doing these stupid little cars is a lie because electricity comes from coal. In some cases, some studies show that these can produce more pollution than internal combustion engines.”

        Taking the US as an example, here’s why they’re wrong:

        1) US electricity production is mixed, not just coal. Coal only makes up 39% of US electricity production. And that number’s going down.

        2) Energy production is more efficient in a power plant than it is in a car engine. To use an example with an identical source fuel, burning natural gas in a power plant is about 60% efficient, meaning 40% of the energy of the fuel is lost in the energy production process. In a car, burning gas is less than 25% efficient, with the vast majority of the energy lost to heat.

        [...]And the thing is, each year, that already-nicely-positioned blue bar will make a little jump to the right. Because the grid is getting cleaner every year, it means an EV gets cleaner as time goes by. Gas cars are locked where they are, and they’ll be stuck watching as the future pulls away from them.

        Recomand tot articolul: http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html
      • +3 (3 voturi)    
        Stiati ca?... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 20:34)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Mishu

        Producem curentul in centrul orasului?

        Stiati ca CET Grozavesti produce energie electrica cu pacura in mijlocul Bucurestiului?

        Stiati ca Bucurestiul este lipsit de curenti de aer, iar fumul nu se disipeaza la inaltime, ci coboara in oras?

        Stiati ca are autorizatie de mediu (!) sa arda deseuri periculoase in centrul Bucurestiului? Credeti ca o face ziua? Nu. O face NOAPTEA, ca efectul cancerigen sa fie maxim, in timpul somnului, cind organismul se regenereaza.

        Noaptea. De aceea nu stiati.
    • -2 (8 voturi)    
      nu prea (Miercuri, 23 septembrie 2015, 14:00)

      gnd [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Nu prea ai o intelegere foarte buna despre economia mondiala si cum functioneaza si nici despre automobilele clasice vs. electrice. Spre deosebire de benzina/motorina, bateriile din masinile electrice nu sunt o sursa de energie ci doar o modalitate de stocare a unei energii care a fost generata in alta parte. Si daca inlouiesti toata flota mondiala de masini cu unele electrice tot vei ramane cu problema modalitatii in care vei produce acea energie electrica. In lume petrolul este consumat preponderent pentru a genera energie electrica nu pentru combustibil in vehicule.
      Economia mondiala e una bazata pe combustibili fosili pt care momentan nu exista inlocuitori. Asa-zisele surse regenerabile (eoliene/solare) sunt doar niste modalitati mai eficiente de a utiliza tot petrolul dar ele nu pot inlocui combustibilii fosili si poti sa arzi tot petrolul din lume ca nu vei reusi sa comuti economia bazata pe regenerabile (sa faci atat de multe eoliene si solare incat toata lumea sa functioneze cu energie produsa de ele). Singura sansa care se intrevede momentan ar fi fuziunea dar mai avem mult pana departe.
      • +6 (6 voturi)    
        World energy flow (Miercuri, 23 septembrie 2015, 14:13)

        Kevi [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        "In lume petrolul este consumat preponderent pentru a genera energie electrica nu pentru combustibil in vehicule. "

        Stii sa citesti chestia asta?

        http://www.iea.org/Sankey/#?c=World&s=Final consumption
      • 0 (2 voturi)    
        Sau asta... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 14:52)

        Kevi [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        https://flowcharts.llnl.gov/content/assets/images/energy/us/Energy_US_2014.png

        Pentru US, uita-te cat petrol merge in generare energie electrica. Il vezi?
        • +1 (1 vot)    
          eu vad (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:52)

          gnd [anonim] i-a raspuns lui Kevi

          Eu vad dar tu pe asta il vezi ?

          https://en.wikipedia.org/wiki/World_energy_consumption

          41% din energia mondiala provine din petrol...
          Dupa parerea ta asa, daca am avea toti masini electrice, petrolul care acum este ars de masini cam unde crezi ca o sa se duca ? Cumva la ars pentru a face energie electrica ?
          • +1 (1 vot)    
            Electricitate (Miercuri, 23 septembrie 2015, 17:34)

            Kevi [utilizator] i-a raspuns lui gnd

            Am impresia ca pentru tine electricitatea si energia e tot una... ma insel? Altfel nu vad ce sens ar avea sa imi raspunzi trimitandu-ma la acel grafic (care e corect pana la urma).

            Dar ca sa raspund si eu la fel, uite ceva funny:
            Nissan LEAF: Gas Powered Everything commercial
            https://www.youtube.com/watch?v=Nn__9hLJKAk
            • +3 (3 voturi)    
              ok (Miercuri, 23 septembrie 2015, 18:36)

              gnd [anonim] i-a raspuns lui Kevi

              Hai sa vorbim pe graficul tau :

              https://flowcharts.llnl.gov/content/assets/images/energy/us/Energy_US_2014.png

              Ce spuneti voi cu masinile electrice este ca daca luam de jos de tot de la petroleum banda verde de la 34.8, si in loc sa se duca cum se duce acum direct 24.8 in transport, hai mai bine sa o ducem in energy generation (sus, 38.4 ) din care o parte se va duce in industrie pentru fabricarea bateriilor iar ce mai ramane se duce inpoi tot la transportation ca sa conducem masini electrice. Mie nu mi se pare cu absolut nimic mai eficienta treaba asta, e o poveste de adormit copii momentan si cam atat. Cand vom avea cu adevarat alte surse care sa inlocuiasca necesarul de energie indiferent ca e electrica sau altfel atunci vom putea spune ca ne e mai bine cu masini electrice momentan nu facem decat sa mutam arderea din motor la CET-uri si sa poluam si mai mult cu baterii. Mie nu mi se pare mare scofala, nu inseamna absolut deloc ca scapam de monopolul companiilor petroliere pt ca lumea in continuare va avea nevoie de petrol, pe langa alte chestii precum carbune si gaze, sa le arda pt a produce energie.
              • +2 (2 voturi)    
                E un inceput. (Joi, 24 septembrie 2015, 9:27)

                Kevi [utilizator] i-a raspuns lui gnd

                Arderea petrolului intr-o centrala e mult mai eficienta decat intr-un motor de masina (se zice de 60% vs 25%). Caldura poate fi captata intr-o centrala termica si utilizata, gazele de asemenea.
                Desigur ca nu putem fi "verzi" din prima, nu e ca si cum ai actiona un buton, dar e un inceput.

                Stii desigur de metoda de sinucidere in care un furtun, la un capat se leaga la teava de esapament si celalalt capat se introduce in masina. Gandeste-te la asta cand in fiecare zi 10, 100 sau 1000 de masini ce ard petrol trec pe langa tine.
    • -1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 14:05)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Si electricele polueaza, mai ales prin costurile ridicate de productie. Banii inseamna energie!
    • +2 (2 voturi)    
      parerea mea (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:32)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Daca tii cont ca o parte destul de importanta a productiei de energie electrica sa face pe baza arderii hidrocarburilor nu facem decat sa concentram local arderile.
  • +6 (8 voturi)    
    da (Miercuri, 23 septembrie 2015, 11:43)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    pe de-o parte econazismul imbecil, pe de alta parte lacomia si ipocrizia.
  • +8 (8 voturi)    
    ! (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:20)

    tudorr [utilizator]

    Aceleasi minciuni ordinare ca la consumul mediu exterior/oras prezentat oficial...
  • +11 (13 voturi)    
    ca tot veni vorba... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 12:27)

    liviu_ [utilizator]

    in europa testeaza cineva emisiile?! sau in europa au imunitate de germania?!?!?!
    • +3 (3 voturi)    
      haha (Miercuri, 23 septembrie 2015, 15:08)

      cikician [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      zicea un patronache de la RAR ca in europa testele sunt mai severe ca in SUA si asa ceva nu este posibil, cica aia din SUA anumit le lasa zgarda mai moale la teste ca sa-i arda dupa cu amenzi nu ca europenii care vor sa previna poluarea !
  • -1 (11 voturi)    
    Scandal? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:09)

    vladf [utilizator]

    Germania a facut un pas la ofsaid si a vb. pe la spate cu Rusia, America doar i-a aratat pisica si la final o sa fie vb. doar de un lot de masini.
    Daca VW da chick in America cred ca si americanii urmeaza sa si-o fure in UE.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu imi vine sa cred ca au fost asa prosti (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:11)

    alex [anonim]

    Era o chestiune de timp pana sa gaseasca cineva softul ala.... chiar si o scurgere de informatii de la unii angajati.... mi se pare o prostie mare sa faca asta..... pentru ce? doar pentru a pacali un calculator care tocmai asta trebuia sa faca.....sa gaseasca norma depoluare a masinii..... eu cred ca este un moment foarte delicat si daca nu este gestionat cum trebuie VW nu va mai exista pe piata datorita proceselor pe care le va avea....va acumula atat de multe datorii incat va trebui sa vanda tot..... pacat
    • 0 (0 voturi)    
      si mie mi se pare ciudat... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 21:44)

      lili [anonim] i-a raspuns lui alex

      Mai ales ca in declaratia prin acre si-a anuntat DEMISIA azi CEOul de la VW a spus urmatoarele: "sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen." si mai departe: "Alegerea mea(adica, DEMISIA) este in interesul companiei, desi nu sunt constient ca am facut ceva gresit. "
      Cum adica, CEOul de la VW nu a stiut desppre aceasta megaescrocherie ILEGALA si de proportii care era la mintea unui bebelus ca va distruge compania?!
      Ceva nu-mi e clar, daca el nu a stiut(cum pare a spune!!) intreb la ce nivel s-a stiut, la ce nivel s-a luat decizia montarii acestui soft ilegal?!
      CEOul de la VW chiar nu a stiut despre acest RISC distrugator penttru VW?!
      Ce incredere sa mai ai in VW cand CEOul lor nu stie despre un asemenea RISC in compania lui?!
  • +2 (4 voturi)    
    pe loc (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:22)

    spy [utilizator]

    oricum motorul va polua mai mult in sarcina, pe drum, la viteze mari fatza de ce se masoara pe stand
  • +5 (9 voturi)    
    Motoarele diesel (Miercuri, 23 septembrie 2015, 13:55)

    Stefan85 [utilizator]

    Motoarele diesel nu mai au mult si o sa isi gaseasca obstescul sfarsit. Costa foarte mult sa aduci un astfel de motor la standardele actuale de poluare. Diferenta intre un diesel si un benzinar cu acelasi cuplu si cai putere e de 2000-3000 euro unde peste jumatate reprezinta DPF-ul. Consumul mai mic ca al benzinei se face simit in buzunar daca mergi 60-70 mii de km pe an.

    Costurile de intretinere si utilizare in 5 ani sunt tot pe acolo, diferentele fiind insesizabile intre benzina si motorina, insa cu beneficii net superioare benzinei, plecand de la poluare pana la confortul in timpul condusului.

    Pentru carcotasi, exista motoare pe benzina care depasesc in performante celebrul 2.0 TDI.
    • -3 (9 voturi)    
      care masina pe benzina ?? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 15:01)

      math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      nu sunt fan VW dar ce motor pe benzina stii tu sa consume sub 4L/100km reali? Iar in oras ce motor pe benzina consuma 6-7 asa cum fac eu cu un Diesel de 1.4. Si vorbim de Bucuresti, fara sa locuiesc sau sa lucrez la Cernica, Corbeanca....
      Sfarsitul Diesel-ului este prevazut de 20 de ani. Intre timp au aparut Honda Diesel, Subaru Diesel, Porsche Diesel, Maserati Diesel !!! Esti sigur ca ai vreo legatura cu transportul rutier ?
      • +3 (5 voturi)    
        gresit (Miercuri, 23 septembrie 2015, 19:55)

        gica [anonim] i-a raspuns lui math_2

        GRESIT! un diesel adevart consuma muuult sub 4l sau chiar merge pe aburi, parctic daca aduci un Golf din Germania cu minim 600sutemii la bord eu am auzit ca ai sanse chiar sa porduca motorina, pe bune, se umple rezervorul cand bagi tare. fratee!
    • +1 (11 voturi)    
      Ce vorbesti...Stefaneee? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 15:18)

      Ciupacapra [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

      Ce-mi plac mie astia de se dau pe net si au impresia ca se pricep la masini... Un diesel nu va avea niciodata acela si cuplu (F=fortza) cu un benzinar, la aceeasi putere. INTORDEAUNA dieselul va avea cuplul mai mare. Puterea masinii este F (cuplul) x turatia. La diesel aceasta creste mai rapid datorita cuplului mare iar la benzina cresterea puterii este influentata in masura mai mare de turatie. In alta ordine de idei, puterea data de constructor este PUTEREA MAXIMA a masinii, care se atinge la niste turatii aproape imposibile la benzina (peste 5-6000 rpm la benzina non turbo). Asta duce la faptul ca un disel de 90 cp este in fapt mai puternic decat o benzinara de 90 cp datorita faptului ca la diesel ai puterea maxima de pe la 2000 rpm in sus, turatie la care tu mergi frecvent. In schimb la benzina nu vei avea niciodata puterea maxima pt ca nu vei merge cu 6000 rpm. Legat de consum, un diesel consuma cam 60% din echivalentul pe benzina, ceea ce este destul de important.
      • +7 (7 voturi)    
        benzina turbo (Miercuri, 23 septembrie 2015, 15:42)

        io [anonim] i-a raspuns lui Ciupacapra

        d'aia exista benzina turbo, unde ai cuplu chiar si sub 2000 de turatii, adevarat cu alt consum,mai mare ca la motorina dar depinde cat de mult mergi. Ptr 10-20 de mii de km pe an ce rost are motorina.
      • +2 (2 voturi)    
        Te inseli (Miercuri, 23 septembrie 2015, 15:56)

        Andy [anonim] i-a raspuns lui Ciupacapra

        Compara consumul si performantele benzinarului turbo 1.4 150 cp cu cel al tdi-ului 2.0 150 cp de pe Golf si Passat. Benzinarul e mult mai performant si consumurile sunt aproape la fel.

        Nu compara aspirate cu turbo-diesel. Aspiratele nu sunt turbo si e normal sa consume mai mult si sa atinga cuplul maxim mai sus...
        • +1 (7 voturi)    
          Nu e adevarat ce spuneti (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:26)

          Ciupacapra [anonim] i-a raspuns lui Andy

          Nu exista benzina turbo cu puterea maxima la 2000 rpm. Aberezi si nu stii despre ce voresti. Benzinarele turbo (cele moderne si performante) au puterea maxima undeva la 4000 + rpm (0.9 tce de la Renault are la 5000 vs 6500 la cel nonturbo de 1.2), in nici un caz la 2000 (atentie, vorbesc de putere nu de cuplu, nu faceti confuzie). Daca vreti comparatii de motoare turbo benzina vs turbo diesel faceti comparatie intre acest 1.4 benzina 150 cp laudat de voi, dar care consuma de 3 ori mai mult in trafic real cu 1.6 disel turbo de 160 cp ( de la reno sau Honda spre ex) si veti vedea ca acel 1.6 diesel consuma cam cu 30-40 % mai putin decat benzianara cu toate ca are 10 cp suplimentari iar puterea maxima de la sub 2000 rpm. Verificati diagramele de putere ale celor doua motoare si mai vb apoi.
          Inca odata, va rog sa vb cand stiti ce spuneti, nu ce ati auzit pe la diversi fanboys...
          • +2 (4 voturi)    
            Iar compari mere cu pere (Miercuri, 23 septembrie 2015, 17:01)

            Andy [anonim] i-a raspuns lui Ciupacapra

            1.6 160 cp de la Honda are doua turbine, deci iar compari mere cu pere si nu stii despre ce vorbesti, desi te dai cunoscator...
            • 0 (0 voturi)    
              Esti sigur ca are 2 turbine? (Joi, 24 septembrie 2015, 13:47)

              Iovan [anonim] i-a raspuns lui Andy

              Esti sigur ca are 2 turbine? Inseamna ca sunt ei mai prosti. La Renault are una singura (cel de 160 cp, evident) si e chiar foarte fiabil motorul. Ai un link ceva care sa sustina ceea ce spui despre Honda?
          • +2 (2 voturi)    
            ori alba ori neagra (Miercuri, 23 septembrie 2015, 17:18)

            io [anonim] i-a raspuns lui Ciupacapra

            vorbesti prima data de cuplu si apoi o dai de putere, cuplu jos are si un benzinar, se infige bine si el la turati joase, daca e turbo, nu ca dieselul dar pe aproape. Cat despre putere , benzinaru cand ajunge la 6500 deja mororina scoate fum. Vezi in cat timp ajunge la 100 un benzinar turbo si vezi un diesel, sa nu mai vorbesc dincolo de suta. Tu schimbi la diesel 1-2-3-4 ca nu iti permite turatia iar eu raman in a 2 si tot pe acolo suntem ca si cuplu, nu e o diferenta sesizabila decat in cazul benzinarelor aspirate. E simplu, differenta ta de 100 la cuplu e acoperita usor de dfiferenta de 1000 de turatii pe care benzina o are. Formula ta o zice, nu eu. Si majoritatea testelor pe suta de metri. Singurul avantaj diesel e consumul dar cum se preconizeaza, in umratorii 10 ani sigur in orasele mari din vest nu va mai exita diesel,doar electrice si benzina(turbo).
            • 0 (4 voturi)    
              Asa este ai dreptate ! (Miercuri, 23 septembrie 2015, 23:21)

              math_2 [utilizator] i-a raspuns lui io

              motoarele turbo pe benzina, liniutele legalizate si cocalarii cu masini tunate vor salva orasele si patria.
              1.4 TSI si 20 TDI au viteza maxima si 0-100 comparabile dar trebuie sa fii pe langa subiect si predicat sa spui ca putere maxima la 3500 rpm vs 5000 si cuplu de 340 Nm vs 250 inseamna aceleasi performante. La condus normal de om sanatos la cap nici nu se compara. Pentru forumistii care schimba a 2-a la orice depasire, ai dreptate benzinarul e arma perfecta sa ii bati la fund pe fraieri....
        • +1 (1 vot)    
          se poate ceva concret ? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:55)

          math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Andy

          ce inseamna mult mai performant 1.4 benzina 150 vs 2.0 TDI 150 ? Iar consumurile sunt apropiate (+20% !!) pe hartie. In realitate e mai rau.
      • +1 (1 vot)    
        Si mie imi plac oamenii care cred (Miercuri, 23 septembrie 2015, 17:13)

        hefan [anonim] i-a raspuns lui Ciupacapra

        in urban myths si ca pot simplifica totul la nivelul intelegerii lor.

        Puterea e cuplul x turatia. Insa turatia se schimba cand accelerezi, iar cuplul se schimba si el in functie de turatie. De aceea schimbi viteza, pt ca de la un punct incolo cuplul scade prea mult ca sa se mai merite.

        Asa ca, daca matematica ti-ar permite, mi-as permite sa spun si eu ca puterea este integrala din cuplu x turatie, functie de turatie. De aici lucrurile care pareau net in favoarea Dieselului, se schimba dramatic in favoarea ... realitatii.

        La acelashi HP, poate sa castige un diesel sau o benzina, depinde si de celelalte elemente ale masinii, gen cutie de viteze, aerodinamica, masa care e mai mare la diesel. Dar cred ca cel mai mult la benzina depinde de raportul dintre turatia minima si maxima pe treapta, adica zona in care are cuplul maxim.

        Citeste aici :

        https://www.physicsforums.com/threads/question-about-acceleration-regarding-diesel-vs-gas.707161/

        There are to elements of acceleration. Instant acceleration, and average acceleration. High torque can give you a high instant acceleration. For example you could generate say, .6g's of acceleration in a specific gear, which is pretty hard acceleration in a car. However, if you only manage that for 2 seconds before you need to change up to the next gear, is it a fast car? If we round up 1G to 10m/s, then the difference in speed would only be 12m/s. On the other hand, a petrol car might only manage .4g's of acceleration in a gear, BUT it will be able to maintain it for maybe 4 seconds. That would be 16m/s change in velocity for that gear. The rate of acceleration is lower, but the average acceleration is higher, and this is the effect of power. Being able to accelerate hard with lots of torque is meaningless if you cannot maintain it with power. So yes, diesel cars are generally nowhere near as fast as they feel.

        Reference https://www.physicsforums.com/threads/question-about-acceleration-regarding-diesel-vs-gas.707161/
  • +5 (5 voturi)    
    E sfaritul lumii.... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 15:55)

    Kira Kiralina [utilizator]

    E sfarsitul lumii: nici nemti nu mai avem!
  • 0 (4 voturi)    
    Comparatie reala (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:12)

    GNG [anonim]

    Locuiesc in Constanta si am 2 masini, una pe benzina cu motor de 1,4 77CP 127 Nm (motor clasic, euro 4) si una diesel de 1,5 si 90 CP 220 Nm (DCI, euro 5) . Consumurile in oras pe timp de vara (cu AC pornit) la 100 km (consum calculat si putin diferit de cel afisat de computer) : benzina :7,8 - 8,2 l/100 km , diesel : 5,5 - 5,7 l/100 km . Oras fara AC : benzina :6,8 - 7,4 l/100 km, diesel-ul 5,2 -5,5 l/100 km . Benzinara este italiana, un Fiat GP din 1996 cu 140000 km la bord, cumparata noua din reprezentanta si cealalta este un Clio4 achizitionat nou din reprezentanta in 2014 , in prezent cu aproape 17000 km la bord. Pe autostrada, cu cruise controler setat la 134 km/h Clio scoate un consum mediu la 100 km de 5 -5,1 l ( cu AC pornit, nu are clima automata) iar Fiatul (fara cruise ca nu are asa ceva) , cat pot de constant cu 120 km/h si 2500 rpm scoate 6,5 - 6,7 l , daca functioneaza climatronicul ajung la 6,7 - 6,9 l (functie de cate depasiri sunt obligat sa fac). Cam acestea sunt diferentele intre un motor italian de 1,4 benzina fara turbo si un DCI de 1,5 francez. Am urmarit consumul de mai multe ori, diferenta fata de consumul aratat de computerul masinii a fost mai mare cu maxim 0,3 l ptr benzina, la Clio cu 0,1 - 0,2 l , valori apropiate. Calculul are si el marja lui de eroare dar nu cred ca este mai mare de 0,5 l/100 km, procedura folosita a fost aceeasi, facut plin pana se opreste pompa, mers 300 km si alimentat iar la pompa pana se opreste pompa... Nu am reusit sa ating consumurile din manual indiferent in ce stil am condus , chiar mergand cu 80 - 90 km/h in afara localitatii ... Nu stiu cum au calculat ei consumurile din manual dar daca cantitatea de noxe o calculeaza la consumul din carte este clar mai mica decat la mersul in sarcina, pe sosea.
    • 0 (2 voturi)    
      Mere cu pere (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:31)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui GNG

      Compari mere cu pere din doua mari considerente:

      1. Masina din 1996 cu masina din 2014
      2. Motor aspirat cu motor turbo-diesel

      Rezultatul e doar o comparatie de dragul comparatiei, fara a avea nimic obiectiv in ea...
      • +1 (3 voturi)    
        de fapt (Miercuri, 23 septembrie 2015, 18:11)

        cikician [utilizator] i-a raspuns lui Andy

        omul a vrut sa ne informeze ca are doua masini
  • -4 (4 voturi)    
    mda (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:15)

    44greg [anonim]

    mai oameni buni eu am un 1.6hdi(motorina) si un 1.2 benzinar(fara turbo)...in configuratia actuala 1.6 hdi ala e la ani lumina departe de benzinar si la consum si la demaraj si la viteza maxima la orice vreti voi dieselul are 90cp si cu 350kg in plus fata de benzinar...benzinarul are 85 cp si echivaleaza cam cu 50 cp ai dieselului in conditiile in care benzinarul consuma si dublu fata de diesel(in anumite moduri de exploatare)....am mers si cu benzinare cu turbo,dar din punct de vedere al consumului nici in cele mai orgasmice visuri nu se apropie de consumul unui diesel...fireste fiecare are preferintele lui,dar eu justific un diesel chiar si de la 20000 km pe an..oare din cei ce au postat aici citi au masina si chiar o si folosesc?(ma refer la soferii care nu-s de duminica si de sarbatoarile de craciun si paste,cind scot si ei masina din garaj)...sa fim serioasi cineva are interese mari si incearca ceva....vom vedea ce si ce urmeaza!...oricum dupa cum v-ati dat si voi seama ec. de piata nu inseamna altceva decit minciuna si manipulare...as ride de m-as sparge sa vad peste vreo luna,doua ca scandalul lu vw de fapt a fost o "regretabila eroare"....i-as crede in stare
    • +1 (3 voturi)    
      confuzat (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:34)

      Sandu [anonim] i-a raspuns lui 44greg

      faci confuzie intre CP si cuplu motor. ca sa ajungi la puterea maxima pe benzinar iti recomand sa o calci pana la 5500 de rotatii pe minut, conform cartii tehnice. last but not least, daca tu impreuna cu ceilalti ati inteles ca discutia e despre benzina vs. diesel, sunteti ca-n reclama aia cu halatul, scump doamna, scump!
    • +1 (1 vot)    
      Comparatie mere-pere (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:37)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui 44greg

      Nu compara benzinar aspirat cu tubo-diesel. Compara turbo-benzinar cu turbo-diesel. Primul e mult mai performant si consuma aproape la fel.

      Vezi benzinarul 1.4 150 cp vs dieselul 2.0 150 cp pe Golf si pe Passat.
  • +9 (9 voturi)    
    imposibil! nemtii nu fura! (Miercuri, 23 septembrie 2015, 16:30)

    Sandu [anonim]

    ei sunt cei mai corecti oameni din europa, de pe fata pamantului si din calea lactee. de aceea pot ei sa traga de urechi pe oricine!
  • 0 (0 voturi)    
    Ceva nu se leaga? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 22:51)

    Jane [anonim]

    OK, VW a faalsificat cu un soft instalat pe masina valoarea emisiilor. Se prea poate daca zic americanii. Numai ca: atunci cand mergi la verificarea anuala exista niste echipamente cu care se testeaza valoarea emisiilor in comparatie cu cartea tehnica. Cum de au putut "pacali" si aceste echipamente care sunt de diferite branduri? Injectau virusi prin WIFI? Ma tem ca in Romania totul este doar sacndal dar parerea specialistilor este constant ignorata! Eu unul astept raspuns la cum s-a putut pacali si echipamentele de masurare a emisiilor.
    • 0 (0 voturi)    
      pai simplu, (Joi, 24 septembrie 2015, 10:51)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Jane

      softul se prinde cumva ca masina e testata si nu este pe drum. cum, nu stiu sa iti spun. dar cand e testata nu emite noxe, cand mergi cu ea pe drum, da.

      concluzia este ca noxele se masoara pe drum, nu la bancul de test. unora le-a dat prin cap sa faca asta si au avut o surpriza.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică