Actionari, public, parteneri de afaceri fac presiuni tot mai mari pentru ca Martin Winterkorn, seful Volkswagen, sa demisioneze in urma scandalului de inselatorie care a avariat serios imaginea companiei, scrie presa germana. Astazi, in asteptarea sedintei actionarilor, actiunile Volkswagen au cazut din nou accelerat, dar efectul pe piete e devastator: aproape toate marile companii auto sunt trase in jos de scandalul VW.

Reputatia Volkswagen, in cadere liberaFoto: AGERPRES
  • Urmareste LIVETEXT cele mai importante evenimente ale zilei

19.50: In afara de Matthias Muller sunt vehiculate alte doua nume pentru noul CEO: Elmar Degenhart (seful producatorului de componente Continental) si Herbert Diess, care a venit recent la Volkswagen, de la BMW si acum este sef al board-ului pentru marca Volkswagen (Financial Times)

19.30:VW a declarat ca succesorul lui Martin Winterkorn va fi anuntat vineri, dupa intalnirea intregului board (Deutsche Welle)

19.00: Board-ul de conducere al grupului Volkswagen a anuntat ca se asteapta la actiuni in instanta in cazul DiesalGate. "Comitetul executiv considera aceasta problema extrem de importanta. Board-ul recunoaste atat prejudiciul economic cauzat de scandal, cat si pierderea increderii clientilor nostri din intreaga lume [...] Alte consecinte in ceea ce priveste personalul vor urma", a anuntat board-ul executiv VW in conferinta de presa, care a urmat demiterii lui Martin Winterkorn.

18.50: Cativa analisti sustin ca scandalul DiesalGate este atat de mare incat ar putea sa afecteze euro, investitorii si-ar pierde increderea in economia europeana (Bloomberg)

18.35: Presa occidentala vehiculeaza numele lui Mathias Muller, in prezent directorul executiv al Porsche, ca avand cele mai mari sanse sa devina noul CEO al Volkswagen

18:30: Volkswagen spune ca va forma o echipa de actiune cu un consilier extern, care sa analizeze scandalul emisiilor de noxe. Mai multe schimbari in conducerea grupului VW sunt asteptate dupa intalnirea de vineri a board-ului executiv. (The Guardian)

18.20: Actiunile VW au reactionat pozitiv la demisia lui Martin Winterkorn, crescand cu 8,35%, dupa o cadere spectaculoasa in ultima saptamana (The Guardian)

18.10: "Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decat orice, sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, imi asum responsabilitatea pentru neregularitatile descoperite in ceea ce priveste motoarele diesel si am cerut board-ului sa imi incheie functia de CEO al grupului Volkswagen. Alegerea mea este in interesul companiei, desi nu sunt constient ca am facut ceva gresit. Volkswagen are nevoie de un nou inceput. Eliberez drumul spre un nou inceput pentru companie, prin demisia mea. Am fost intotdeauna motivat sa fac ceea ce este mai bine pentru a fi util companiei, dar in special pentru a veni in ajutorul angajatilor si clientilor. Volkswagen a fost, este si va continua sa fie viata mea. Procesul de clarificare si transparentizare a VW trebuie sa continuie. Aceasta este singura modalitate prin care putem sa recuperam increderea. Sunt convins ca grupul Volkswagen si intreaga echipa vor reusi sa depaseasca aceasta grava criza", a declarat fostul CEO al companiei Volkswagen, Martin Winterkorn, in scrisoarea citita de board-ul executiv.

18.00:Directorul executiv al VW, Martin Winterkorn, a demisionat (The Guardian)

17.10: VW e din ce in ce mai izolat, dupa ce atat guvernul francez, cat si cel german, au sustinut ca acuzatiile aduse producatorului auto sunt extrem de serioase si incalca legislatia europeana. In vreme ce, ACEA, grupul de lobby european al producatorilor auto, a sustinut, miercuri, ca nu exista dovezi ca problema VW se extinde la nivelul intregii industrii (Bloomberg)

16.30: Pozitia brand-ului VW pe piata americana ar putea sa fie in pericol, sustine directorul executiv al celui mai mare retailer auto din SUA. "Vanzarile VW in urmatorii 10-20 de ani ar putea sa fie afectate de cum reactioneaza compania in urmatoarele zile", a declarat CEO-ul AutoNation (Reuters)

16.00: VW a pierdut 22,6 miliarde de euro pe bursa in ultima saptamana, suma depaseste valoarea totala a producatorului francez de automobile Renault, care se ridica la 20 de miliarde de euro (The Guardian)

15.42:The Independentsustine ca emisiile de noxe cauzate de autovehiculele VW, dar si de masinile altor producatori, duc la moartea a 50 000 de oameni anual, doar in Marea Britanie. "Cu totii suntem afectati de noxele produse de masinile diesel - stim ca acestea ucid oameni. Ciuma bubonica nu a afectat decat o cincime din populatia imbolnavita de noxe", sustine Simon Birkett, care conduce campania publica "Aer Curat in Londra".

15.30: Bafin, autoritatea finaciara federala germana, lanseaza o investigatie de "rutina" cu privire la caderea actiunilor VW in aceasta saptamana. Investigatia urmareste sa descopere daca VW a impartasit informatii confidentiale, care au afectat vanzarile de pe bursa (The Guardian)

15.20:Procurorii germani vor lansa o investigatie in ceea ce priveste scandalul VW (The Telegraph)

15.15: Guvernul de la Berlin afirma ca industria auto ramane un sector important al economiei germane, in ciuda scandalului care inconjoara cel mai mare producator de autovehicule din aceasta tara. "Este o industrie extrem de inovativa si de succes pentru Germania, care ofera foarte multe locuri de munca. Ramane un sector important al economiei si nu avem niciun motiv sa ne indoim ca industria auto germana nu va ramane in continuare la fel de competitiva", a sustinut purtatorul de cuvant al ministrului german al Transporturilor, intr-o conferinta de presa. (Reuters)

14.30:Ministrul francez al Energiei, Segolene Royal, sustine ca Franta va fi "extrem de dura si de severa" in ceea ce priveste investigatia tehnologiei folosite de VW pentru falsificarea testelor de poluarea a aerului (The Telegraph)

14.00: Ministrul german de Transporturi, Alexander Dobrindt, neaga, intr-o conferinta de presa, acuzatiile Verzilor ca avea cunostinte anterioare in ceea ce priveste tehnologia folosita de VW pentru a falsifica testele de poluarea a aerului. "Am fost foarte clar ca acuzatiile Verzilor sunt false si nelalocul lor [...] Am aflat de scandalul VW saptamana trecuta, atunci cand am citit in ziare. Guvernul german nu avea nicio cunsotinta anterioara despre acest fapt, iar cazul VW implica manipularea abuziva a unui vehicul, care este strict interzisa atat de legislatia europeana, cat si de cea germana", a spus Dobrindt jurnalistilor. (Reuters)

Liderul Verzilor a sustinut, marti, la televiziunea germana N24, ca guvernul ar fi stiut de software-ul celor de la VW, indicandu-le acest lucru, in iulie, intr-un raspuns la o intrebare parlamentara. Verzii spun ca guvernul a lucrat impreuna cu industria auto, nu pentru a reduce emisiile de gaze, ci doar pentru a se asigura ca masinile produse ating standardele pe hartie (The Telegraph)

13.48: O sursa apropiata companiei sustine ca cinci membri ai consiliului executiv VW il interogheaza, in acest moment, pe Martin Winterkorn, la sediul companiei din Wolfsburg, pentru a face o recomandare in ceea ce priveste viitorul acestuia in fruntea companiei, inainte de intalnirea board-ului de vineri (Reuters)

13.30: Investigatia FBI, in ceea ce priveste tehnologia pentru falsificarea testelor de poluarea a aerului folosita de VW, se va extinde in statele New York si Connecticut (The Telegraph)

12.48: A inceput sedinta board-ului Volkswagen, de unde sunt asteptate masuri radicale

11.44: Pentru cetatenii germani, scandalul Volkswagen este o "rusine nationala" (The Washington Post)

11.42: VW a angajat compania de avocatura care a reprezentat si gigantul petrolier BP in procesul care a urmat dezastrului ecologic din SUA (Bloomberg)

11.29: Un editorialist Chicago Tribune scrie despre cum scandalul VW va duce la scaderea increderii consumatorilor in toata industria auto

11.25: In SUA apar primele procese civile impotriva VW. Un client din New York a depus o plangere pentru inselatorie. ABC News relateaza ca grupuri de consumatori au inceput procese si in Chicago, Seattle si in California

11.17: Printre cei mai influenti membri ai board-ului Volkswagen, care va lua azi o decizie privind conducerea companiei, se numara reprezentantul puternicului sindicat, dar si reprezentantul guvernului landului Saxonia Inferioara, land care este si actionar in companie

11.13: Actiunile VW au scazut cu 7% in deschiderea sedintei Bursei din Frankfurt, anunta Reuters

--------------------------------

Reamintim ca Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice, potrivit unui anunt de duminica al Agentiei de Protectie a Mediului din SUA (EPA). Compania a recunoscut ca si-a inselat clientii.