Unul dintre cei mai puternici manageri de pe planeta devine prima victima a scandalului Volkswagen. Martin Winterkorn isi da demisia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 23 septembrie 2015, 18:52 Economie | Auto

Martin Winterkorn
Foto: Volkswagen
​Martin Winterkorn, CEO al Volkswagen, si-a dat demisia in urma scandalului DieselGate, el asumandu-si responsabilitatea pentru uriasul scandal al emisiilor. Winterkorn este una dintre cele mai cunoscute personalitati din industria auto, s-a nascut in 1947 si ocupa din 2007 functia de CEO. Este celebru pentru severitatea si inflexibilitatea sa cand e vorba sa-si atinga scopul. Winterkorn a fost inca din copilarie fascinat de masini, in apropierea casei sale fiind un centru de test al Porsche unde se ducea sa priveasca masinile.

"Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decat orice, sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, imi asum responsabilitatea pentru neregularitatile descoperite in ceea ce priveste motoarele diesel", spune Winterkorn, in mesajul de demisie.

I se spune Domnul Calitate pentru perfectionismul dus la extrem si pentru faptul ca e atent la absolut orice detaliu tehnic. "Cunosc fiecare surub de pe masinile noastre", spunea adesea, multumit de sine,

Winterkorn a fost votat in lista celor mai influenti 100 de oameni din lume si este celebru pentru fermitatea cu care vrea sa-si impuna opiniile la varf. In 2007 a preluat sefia Volkswagen, insa cariera in lumea auto si-a inceput-o in 1978, la Bosch, din 1993 lucrand la Volkswagen unde a inceput ocupand o pozitie de conducere pe segmentul de calitate. Intre 1981 si 1993 a lucrat la Audi.

Winterkorn are un salariu anual de 16 milioane euro, fiind cel mai bine platit executiv din Germania. Pana la izbucnirea scandalului, Winterkorn era sustinut si de cancelarul Angela Merkel. Spre deosebire de alti manageri, Winterkorn s-a implicat mult si in aspectele tehnice si este celebru pentru vizitele pe care le face la standurile de la marile saloane auto unde examineaza cu atentie masinile concurentilor.

Winterkorn s-a nascut in 1947 in orasul Leonberg din landul german  Baden-Württemberg si a absolvit facultatea de metalurgie la Sttutgart, luandu-si apoi doctoratul la celebrul institut Max Planck in domeniul fizicii metalelor. 

Si-a propus ca Volkswagen sa devina cel mai mare constructor auto mondial ca volum de productie, iar anul trecut grupul a depasit la productie Toyota, terminand cu 10,1 milioane vehicule construite. Este responsabil si pentru avansul marcii Audi, dar si pentru readucerea in productie a modelului Beetle. Winterkorn a transformat Volkswagen intr-un imperiu si a fost implicat in lupte de putere cu mai marii grupului, castigandu-le pe cele mai recente. Board-ul ii prelungise mandatul pana la final de 2018. In cei opt ani la carma Volkswagen, grupul a ajuns la 12 marci si la venituri anuale de peste 200 miliarde euro, aproape duble fata de momentul venirii lui Winterkorn la sefie. Numarul de angajati se apropie de 600.000/

Insa dupa aparitia informatiilor despre scandalul emisiilor diesel, Winterkorn a fost presat din toata partile sa demisioneze, fiind vorba de cea mai grava criza din istoria de 78 de ani a VW.

Fostul CEO spune ca nu stia de interventiile facute la masinile diesel, insa opinia generala este ca oa stfel de decizie trebuia luata de de cineva cu o autoritate, macar un important sef de divizie, fiindca era vorba de lucruri mult prea importante care necesitau aprobare "de sus".

Compania este acuzata ca a utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand acestea functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului astfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse atunci cand sunt pe bancul de proba, urmand ca in realitate electronica motorului sa se comporte normal si sa emita de 10 pana la 40 de ori mai multe noxe decat limitele legale.


Declaratia completa a lui Winterkorn

"Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decat orice, sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, imi asum responsabilitatea pentru neregularitatile descoperite in ceea ce priveste motoarele diesel si am cerut board-ului sa imi incheie functia de CEO al grupului Volkswagen. Alegerea mea este in interesul companiei, desi nu sunt constient ca am facut ceva gresit. Volkswagen are nevoie de un nou inceput. Eliberez drumul spre un nou inceput pentru companie, prin demisia mea. Am fost intotdeauna motivat sa fac ceea ce este mai bine pentru a fi util companiei, dar in special pentru a veni in ajutorul angajatilor si clientilor. Volkswagen a fost, este si va continua sa fie viata mea. Procesul de clarificare si transparentizare a VW trebuie sa continuie. Aceasta este singura modalitate prin care putem sa recuperam increderea. Sunt convins ca grupul Volkswagen si intreaga echipa vor reusi sa depaseasca aceasta grava criza", a declarat fostul CEO al companiei Volkswagen, Martin Winterkorn.

Filmul evenimentelor pentru DieselGate

    mai 2014

Centrul pentru Combustibili Alternativi, Motoare si Emisii din cadrul Universitatii Virgia de Vest (West Virginia University – WVU), SUA, publica rezultatele unui studiu initiat de Consiliul International pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation) care a semnalat emisii mai mari decat cele declarate la doua masini diesel, un Volkswagen Jetta din 2012 si un Volkswagen Passat din 2013. WVU a alertat California Air Resources Board (CARB) si Agentia de Protectie a Mediului (Environmental Protection Agency – EPA) cu privire la acest subiect.

    vara lui 2014

Volkswagen a incercat sa convinga CARB si EPA de faptul ca acele rezultate privind emisiile mai mari sunt legate de diverse considerente tehnice si conditii de utilizare neasteptate.

    decembrie 2014

Volkswagen recheama aproape jumatate de milion de masini din motive legate de emisiile poluante.

    6 mai 2015

CARB si EPA retesteaza masini Volkswagen pentru a verifica eficacitatea actiunii de rechemare in service pe tema emisiilor poluante. Sunt efectuate teste in laborator si teste pe sosea. CARB nu vede legatura dintre considerentele tehnice invocate de Volkswagen, actiunea de recall si rezultatele retestarii.

    vara lui 2015

CARB si EPA se pun de acord si decid ca nu vor acorda certificate de conformitate pentru masinile Volkswagen 2.0 TDI, an model 2016, pana cand producatorul auto nu va evidentia clar anomaliile privind emisiile si pana cand va convinge autoritatile ca masinile an model 2016 nu sufera de aceleasi probleme.

    3 septembrie 2015

In cadrul unei intalniri, oficiali Volkswagen Group admit ca au creat si instalat pe masini un soft complicat care detecteaza atunci cand masina functioneaza in regim de testare.

    18 septembrie 2015

CARB si EPA comunica public rezultatele testelor si acuza Volkswagen Group de incalcarea legislatiei de mediu (doua sectiuni din Clean Air Act). Compania auto este acuzata ca 1) vinde si ofera spre vanzare masini care nu corespund cu certificatele de conformitate proprii produselor respectice si ca 2) a produs si instalat pe aceste masini dispozitive electronice capabile sa comute intre diverse calibrari astfel incat sa treaca testele de consum.

    21 septembrie 2015

Presedintele si CEO-ul Volkswagen Group, Martin Winterkorn, transmite public scuze si pareri de rau printr-un comunicat de presa. „Ne pare foarte rau ca am distrus increderea clientilor si a publicului”, a spus Winterkorn.

Cateva ore mai tarziu se desfasoara in SUA evenimentul de lansare a Volkswagen Passat an model 2016, iar de la eveniment si-au retras participarea, deja anuntata, doi inalti executivi ai Volkswagen Group: Heinz-Jakob Neusser (membru al consiliului de conducere responsabil cu dezvoltarea tehnologica) si Herbert Diess (presedintele consiliului de conducere al marcii Volkswagen). Evenimentul a fost tinut doar de Michael Horn, presedinte si director general executiv (CEO) al Volkswagen Group America. Acesta a declarat la eveniment: “Compania noastra nu a fost onesta. Am dat-o in bara grav de tot. Trebuie sa reparam masinile si sa ne asiguram ca acest lucru nu se va mai intampla niciodata. Acest tip de comportament este in dezacord total cu calitatile noastre”.

In aceeasi zi actiunile Volkswagen Group au scazut cu 20%, cea mai mare scadere din istoria companiei.

    22 septembrie 2015

Grupul Volkswagen anunta ca a vandut circa 11 milioane de automobile diesel care prezinta deviatii ale emisiilor si consumului. Toate acestea sunt echipate cu motorul turbo diesel EA189 (2 litri TDI). Totodata compania precizeaza ca modelele actuale, cu motoare Euro 6, comercializate in UE sunt conforme cu toate standardele si cerintele legale. Nicio vorba insa despre modelele mai vechi, Euro 5 si Euro 4.

Ministrul francez de Finante, Michel Sapin, a cerut o investigatie in toata Uniunea Europeana la adresa Volkswagen. Investigatia i-ar putea include si pe constructorii francezi de automobile.

Martin Winterkorn isi cere public scuze intr-un clip oficial si spune ca „manipularea la Volkswagen nu mai trebuie sa se intample vreodata”.

Ziua se incheie cu o scadere de inca 20% a actiunilor Volkswagen Group.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
13129 vizualizari
  • +14 (24 voturi)    
    Ponta (Miercuri, 23 septembrie 2015, 19:13)

    Relativ_neutru [utilizator]

    Se aude dle Ponta? Asa se procedeaza cand o dai in bara. Culmea e ca neamtul s-ar putea sa nici nu fie vinovat direct, dar isi asuma ce se intampla in parohia lui.
    • -4 (4 voturi)    
      ... (Joi, 24 septembrie 2015, 10:24)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui Relativ_neutru

      Si cu ce e vinovat Ponta? Ai vreo sentinta definitiva si nu stim noi?
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Joi, 24 septembrie 2015, 11:19)

        Relativ_neutru [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        Ne tot facem ca nu intelegem. Neamtul asta are o sentinta definitiva si o stii tu? A plecat si gata.
      • 0 (0 voturi)    
        neamtul (Joi, 24 septembrie 2015, 16:21)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        are vreo sentinta definitiva? sau macar ca a lui dragnea?
        da' iti place sa mananci maro. bine platit?
  • -17 (25 voturi)    
    nu cred in coincidente (Miercuri, 23 septembrie 2015, 19:14)

    milenium [anonim]

    In plin scandal european legat de sirieni ,oooops apare un dosar care ingroapa nu numai industria auto germana dar si guvernul.
    Merkel are o problema de la "prietenii" americani,sper sa demisioneze si sa crape aceasta uniune de carton.
    Si uite asa, nu Putin va ingroapa UE ci tocmai pretenul Obama.
    • +10 (16 voturi)    
      Tipic romanesc. (Miercuri, 23 septembrie 2015, 21:28)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui milenium

      Suntem campion in a vedea combinatii si comploturi, insa realitatea e mai simpla in cazul acesta....


      Majoritatea firmelor vor scapa de masinile astea, ca nu da bine la imagine sa mergi cu masini care polueaza in halul asta.

      In prima faza se vor bucura cocalarii, ca vor putea cumpara parcuri intregi de limuzine la preturi de nimic, ca ei nu inteleg ce e aia mediu.
    • +8 (8 voturi)    
      Brovo tovarase! (Joi, 24 septembrie 2015, 0:41)

      math_2 [utilizator] i-a raspuns lui milenium

      Putin va invinge iar lada va redeveni no. 1 mondial.
  • +8 (10 voturi)    
    "socat"... "sunt uimit ca a fost posibil".... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 19:31)

    lili [anonim]

    "Sunt socat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decat orice, sunt uimit ca un astfel de comportament a fost posibil in interiorul companiei Volkswagen."
    Sa intelegem ca CEOul VW nu a stiut de aceasta uriasa escrocherie ILEGALA de proportii?!
    Asa suna declaratia CEOului VW....
    Nu a stiut Number ONE asa ceva?!
    Ce INCREDERE sa mai ai in VW?!
    Cineva a luat decizia asta, la ce nivel s-a luat, care este nivelul de decizie si de conducere cel mai inalt care a luat dezicia montarii acestor softuri pe masinile VW?!
    Ceva suna aiurea...
    Vom afla vreodata povestea adevarata?!
    Nu cred....
    • +4 (8 voturi)    
      un CEO banditel (Miercuri, 23 septembrie 2015, 21:47)

      verdeata [anonim] i-a raspuns lui lili

      "Cunosc fiecare surub de pe masinile noastre", spunea adesea, multumit de sine,
      Daca stia pana si suruburile, nu avea cum sa nu stie de softul acel jmecker. Scandalos este putin zis, mai degraba ticalos. Da, Ponta are companie. Sper ca amandoi sa faca ani buni de puscarie. Cum sa minti in halul asta? Fie si pentru 16 milioane de euro pe an. Om care stia ce este onoarea pierduta a fost ex premierul coreean care s-a sinucis de rusine pentru culpa mult mai mica
      • 0 (0 voturi)    
        managerii de top (Joi, 24 septembrie 2015, 12:41)

        gebeleizis2020 [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

        domnu' CEO avea un salariu mare dar avea un bonus si mai mare. e valabil in toate domeniile
        si si-a dorit si el sa ajunga foarte bogat, nu doar sa execute ordinele date de membrii unui board care au mostenit averea...
        e simplu, e o poveste de cand lumea. a atins obiectivele cu 3 ani mai devreme, asta se traduce in miliarde profit. a luat si el niste zeci de milioane de euro in plus...
        premierul coreean avea notiunea de onoare. domnu' de la VW s-a retras rapid, ca sa fie si mai complicat de investigat, sa scape de unele dintre urmari... din nou, poveste de cand lumea, hai sa ne uitam in istoria afacerilor moderne...
        o sa treaca si scandalul asta doar ca nu imediat si nu de la sine. mai mult, sigur sunt si alte companii in aceeasi situatie.
        multi au atat de putina intelegere a lumii ca au gasit explicatii de genul "ne-au furat arbitri" :)
        si de fapt VW e victima unei conspiratii, americanii vor sa distruga germania, franta vrea sa se marite cu rusia si vadim a plecat in Cuba cu Elvis
        urmeaza masini pe benzina, masinile electrice nu-s inca viabile iar cele pe hidrogen sunt la 10 ani distanta...
  • 0 (8 voturi)    
    typo (Miercuri, 23 septembrie 2015, 19:42)

    Joe the Plumber [utilizator]

    probabil venituri anuale de 200 miliarde euro nu milioane
  • +4 (10 voturi)    
    In fine (Miercuri, 23 septembrie 2015, 19:53)

    Ricochet [utilizator]

    Gestul de bun simt asteptat a aparut, in fine.
    Ponto, ///, se aude?
  • +3 (3 voturi)    
    Imi vine in minte doar "Cel Mai Iubit Dintre Paman (Miercuri, 23 septembrie 2015, 21:20)

    Gix [anonim]

    Cu replica "ce mi-ai face tu mie dac-ai avea tu puterea"
    Uite ca s-a dus puterea ... si a crescut si actiunea cu 6%. Baietii astia uita ca sunt muritori ca si noi.
  • +2 (6 voturi)    
    diesel jeep vw (Miercuri, 23 septembrie 2015, 22:14)

    nmh [anonim]

    poate ne spune cineva si despre motoarele de 2L crd diesel montate pe jeep/dodge/chrysler

    si

    mai important poate se descopera in sfarsit ca la fel de putred este sistemul vw de masurare a satisfactiei angajatilor, cel putin in Romania dar tinand cont ca vor sa ajunga angajatorul nr1. in UE

    si

    urmeaza cu adevarat epoca masinilor electrice
  • +8 (8 voturi)    
    tot el e victima ? :))) (Miercuri, 23 septembrie 2015, 22:30)

    zamfirescu [anonim]

    bietul om, habar n-avea ce escroci pastoreste
    ti-e mai mare mila de aroganta si ipocrizia germana
    ' Wir lieben das Auto'... si ele pe voi ;)
  • 0 (6 voturi)    
    Steve Jobs a fost sirian (Miercuri, 23 septembrie 2015, 22:38)

    Nyk1 [utilizator]

    Cred că ar trebui plasat un imigrant din Siria la șefia VW, pentru încurajarea acestora.
  • +8 (12 voturi)    
    nu inteleg (Miercuri, 23 septembrie 2015, 22:50)

    Adrian_1234 [utilizator]

    cum si-a luat raspunderea ?
    plateste el cele 18 miliarde ?
    Da inapoi salariile de milioane pe an ?
    il doare la basca, a venit a luat banu a facut gaura si s-a carat.
  • +4 (8 voturi)    
    VW faliment? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 23:13)

    Je__ [utilizator]

    Ma gandesc ca or sa primeasca interdictie de vanzare, pt nerespectarea normelor de poluare.
    Poate in UE nu, ca e Merkel....dar SUA, Asia si restul cu siguranta vor interzice.
    Doi, primesc o serioasa lovitura de imagine...Cine mai cumpara o masina EURO 6 in acte si EURO 1 in realitate???
    Trei, la cate amenzi si despagubiri au de platit...cu actiunile in picaj, se transforma intr-o problema de cashflow.

    Sincer...sunt sanse sa intre in faliment. Si pana la urma rau nu e. Va fi un semnal pt oricine falsifica si inseala.

    Nashpa cu Merkel, ca nu-i mai trebuie 1 mil de refugiati, ca ii raman 600 mii someri de la VW.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca da VW faliment,s-ar putea (Vineri, 25 septembrie 2015, 6:57)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Je__

      ..sa traga cam mult din economia Germaniei in jos, fie doar din cauza efectului asuprasei Germane.O asemenea eventualitate ar avea un effect infernal asupra intregi economi Europene si implicit asupra economiei Chinei,care se bazeaza in mare masura pe cererile economiei Europene.
      Nimeni are trebui sa cinsidere o asemenea situatie ca una de droit caci in primul rand si economia Romaniei ar avea imens de suferit.
      Ne place sau nu, Germania este colosul economic al Europei si daca acest colos sprabuseste,va trage dupa el intreaga economie Europeana, cu effect nefaste asupra ecnomiei mondiale.
      Probabil aceasta altrnativa este considerate si de poporu preten American,ca atare probabil ca aceasta criza v-a fi trtata cu manusi de catre USA - considerand,bineinteles, ca americanilor l-e vine mintea la cap!
  • +5 (5 voturi)    
    Cum adica victima? (Miercuri, 23 septembrie 2015, 23:22)

    CititorulComentator [utilizator]

    Stia ce se intampla...
  • -2 (8 voturi)    
    poate... (Miercuri, 23 septembrie 2015, 23:59)

    liviu_ [utilizator]

    invata si Merkel ceva de la asta...
    nu dealta da germania polueaza ue (impreuna cu franta si cativa lingai) mai rau decat polueaza VWurile
    • 0 (2 voturi)    
      ... da... (Joi, 24 septembrie 2015, 7:49)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ... la masini mai dai interdictzie dar la imigrantzi ?
  • 0 (0 voturi)    
    Masinariile nemtesti sint, totusi, cele mai bune (Joi, 24 septembrie 2015, 8:23)

    citizean q [anonim]

    Din articolul unui american care scrie de ani de zile despre automobile si motociclete:

    "This could kill VW – until recently (until last week) the world’s largest car company.

    But unlike say the exploding Pinto fiasco this is not a story about defective cars. It is a story about defective public policy.

    None of the VW cars now in the crosshairs are unreliable, dangerous or shoddily built."

    http://ericpetersautos.com/2015/09/23/crucified-by-uncle/

    P.S. Comentariul laconic al unui alt blogger american:
    "Dear Volkswagen: This Was Your Biggest Mistake"

    https://tinyurl.com/q6e4o7o
  • 0 (0 voturi)    
    Experienta mea cu firma VW: (Vineri, 25 septembrie 2015, 2:47)

    Nicolae [anonim]

    conduc un Audi .La putin timp dupa ce am luat masina in primire, Audi mi-a cerut sa aduc masina (inapoi) pentru o inspectie urgenta.In urma inspectiei,Audi m-a informat ca 'reparatia' masini v-a dura cateva luni si ca atare am primit un alt Audi,pina m-I se repara masina.Dupa vreo 3 luni,masina mea a fost 'reparata' si functioneaza perfect.NU mi s-a spus care era problema cu masina mea,insa am aflat ca I s-a schimbat motorul.Masina mea nu are motor Diesel.
    Intamplator,dintre toate firmele germane auto, Audi este cam singura care isi construeste majoritatea masinilor in Germania.Imensa majoritate a masinilor Mercedes sunt facute in Africa de Sud, sau Malaysia,ca si cele apartinand fimei BMW.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă