FOTO Cum arata dispozitivele folosite de cercetatorii americani care au declansat scandalul Volkswagen 

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 24 septembrie 2015, 1:55 Economie | Auto

Dispozitive Volkswagen
Foto: Captura The Verge.com
Compania Volkswagen este implicata in unul dintre cele mai grave scandaluri din industria auto pana in prezent - datorita unei echipe de cercetatori de la Universitatea din Virginia de Vest, scrie The Verge.com

Cercetatorii au publicat concluziile lor in primavara anului 2014, prezentand in detaliu modul in care vehiculele dotate cu motor diesel Volkswagen au nivelul emisiilor mult mai mare in conditii de conducere normala, fata de cel din timpul testelor impuse de Agentia pentru Protectia Mediului. 

Studiul s-a facut pe doua masini Volkswagen, Jetta si Passat, si s-a constatat ca emisiile de oxizi erau de peste 20 de ori mai mari fata de limita legala cu ajutorul unor dispozitive introduse in teava de esapament.

Volkswagen a recunoscut utilizarea "dispozitivelor de manipulare", care reduceau in mod artificial iesirea emisiilor in timpul testarii. Compania risca acum sanctiuni de pana la 18 miliarde de dolari.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
17485 vizualizari
  • +6 (12 voturi)    
    nimic nou (Joi, 24 septembrie 2015, 6:20)

    Lucian* [utilizator]

    pana si RAR-ul de la noi are asa ceva si se cheama test dinamic.
    • +13 (17 voturi)    
      rar (Joi, 24 septembrie 2015, 7:52)

      pafnute n007,sfantul.. [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Acum inteleg puzderia de "masini"scotind un fum gros si innecacios pe soselele patriei..RAR are acest dispozitiv..Brava...
      • -1 (9 voturi)    
        ... (Joi, 24 septembrie 2015, 9:16)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui pafnute n007,sfantul..

        nu-ti mai fa probleme pt. fumul gros si innecacios. Ala e carbon nears (pudra de carbune practic) si in afara ca e inestetic nu face mare branza. Nu ala te omoara. Fa-ti probl. pt, oxizii de azot, de sulf, pt. ozonul emis de sistemele de aprindere ale masinilor, pt. hidrocarburile nearse. Chestii care nici macar nu se masoara la majoritatea testelor.
    • +13 (13 voturi)    
      O avea dar... (Joi, 24 septembrie 2015, 8:10)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      ... probabil teste de genul asta nu se fac din lipsa de interes (sau tanchi, din lipsa de fonduri).

      Dar nu isi doreste Romania sa deranjeze vreun mare producator auto sau sa vrea binele cetatenilor ei (aer mai curat).

      Sa fereasca sfantul!
      • +4 (8 voturi)    
        asa e (Joi, 24 septembrie 2015, 9:29)

        robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

        in mod normal in trebui chemate la RAR toate 2.0TDI sa se stabileasca daca sunt euro4 sau euro 5 si sa plateasca taxe in functie de norma de poluare respectata real nu pe hartie.
        in mod normal s-ar incepe o cercetare privind concurenta neloiala
        dar romania nu e o tara normala
        • +5 (5 voturi)    
          ... (Joi, 24 septembrie 2015, 10:27)

          klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

          si mai departe ramane ca proprietarii sa fie despagubiti de VW pt diferenta de taxe
          • +2 (2 voturi)    
            Evident (Joi, 24 septembrie 2015, 11:38)

            Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

            Doar nu o sa amendeze sau dea in judecata guvernul Ro pe VW. O sa arunce pisica la proprietarii de masini si apoi sa se descurce ei.

            Ca la recuperarea taxei auto, se da inapoi, doar ca esalonat pe 5 ani si de vrei sa o inmatriculezi pe un alt nume se plateste din nou. Ah si in aia 5 ani daca o vinzi nu o mai primesti.
        • +1 (1 vot)    
          no word (Joi, 24 septembrie 2015, 11:16)

          gnd [anonim] i-a raspuns lui robotel corporatel

          Numai un comunist ingust la minte frustrat si invidios ar putea sa debiteze asemenea ineptie. Oamenii au cumparat cu buna credinta masinile nu ii pedepsesti pe ei ca n-au nici o vina. Daca vrei neaparat poti sa te indrepti catre VW.
          Huo !
    • 0 (0 voturi)    
      intrebare (Joi, 24 septembrie 2015, 10:45)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      vad ca toti se concentreaza pe senzational, dar eu nu inteleg ce face acest soft si de ce daca reduce emisiile nu este folosit tot timpul activat?
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Joi, 24 septembrie 2015, 11:11)

        rocknum [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

        pentru ca atunci cand dispozitivul e activat, reduce puterea motorului
      • +2 (2 voturi)    
        pai de ce mai cumperi audi sau vw ? (Joi, 24 septembrie 2015, 11:13)

        nemo [anonim] i-a raspuns lui adyQ

        daca ar fi tot timpul activat audiul tau ar fi depasit de orice rabla, in plus nici nu cred c-ai mai putea sa urci o panta mai serioasa.
        Ala e un sistem care gatuie artificial motorul, in loc sa ai 200 cai putere, sa zicem, ai 45 si sa nu uitam ca masinile recente sunt si destul de grele
      • +4 (4 voturi)    
        bicoz (Joi, 24 septembrie 2015, 11:20)

        gnd [anonim] i-a raspuns lui adyQ

        Pentru ca pentru a reduce emisiile se reduce puterea/performanta/fiabilitate si etc etc ale motorului ceea ce ar insemna ca masina nu ar mai corespunde cu ceea ce s-a vandut initial. Sunt intre ciocan si nicovala, daca lasa softul mereu activat pe mod test inseala clientii care primesc altceva fata de ce au cumparat, daca il lasa in mod normal cum a fost pana acum inseala standardele de emisii, de-asta au si recunoscut ca au facut-o lata pt ca nu au cum sa le mai corecteze din soft, pot fie sa le aduca modificari suplimentare la sistemele de tratare esapament (foarte greu.scump) fie le retrag de pe piata, fie se inteleg cu guvernul sa le lase pe cele deja vandute asa cum sunt si sa plateasca o amenda care sa fie mai mica decat ar fi daca le-ar repara pe toate....
        • +1 (1 vot)    
          ok.. (Joi, 24 septembrie 2015, 20:11)

          adyQ [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          merci la toti pt raspuns
          PS: pt nemo nu am audi si nici vw desi am fost foarte tentat sa cumpar unul nou, foarte mari probleme pt amandoua, nu prea inteleg de ce le cumpara lumea, arata bine dar lasa mult de dorit
      • +1 (1 vot)    
        Pentru ca (Joi, 24 septembrie 2015, 11:42)

        Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

        Daca ar fi fost folosit to timpul masina nu ar mai fi avut 150 sau 180 de cai putere si 360/400 Nm.

        Cifrele ar fi fost mai modeste, iar consumul nu ar mai fi fost cel declara ci mai maricel.

        Iar in ultimul rand e un trend ca la fiecare facelift/model nou de caroserie sa mai adaugi niste cai la motorul ala. Desi nu schimbi nimic din constructia lui, mai bagi un 5 sau 10 cai niste Nm acolo ca sa il diferentiezi cumva de ala de dinainte, sa simta clientul ca e ceva nou mai smecher decat a avut chiar daca in esenta e la fel si cifele nu se simt in utilizarea de zi cu zi.
  • -3 (5 voturi)    
    metoda de masurare nu-i corecta (Joi, 24 septembrie 2015, 8:42)

    mnicku [utilizator]

    astfel in mod sigur sint noxele mai mari dar nu de 40 de ori cit au fost anuntate. Masurind asa orice masina va avea noxe mai mari decit cele anuntate de producator.

    Americanii au unit cele doua tevi de evacuare reducind diametrul de iesire la jumatate, deci si viteza de evacuare e injumatatita, implicit concentratia de noxe evacuata e mai mare decit in mod normal.

    Normal trebuiau sa puna sonda la iesire in teava de evacuare fara a obtura sau micsora diametrul tevii de iesirea gazelor.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Joi, 24 septembrie 2015, 11:44)

      calin [anonim] i-a raspuns lui mnicku

      Daca tot e sa ne dam cu parerea imi dau si eu... Banuiesc ca nu sunt atat de prosti incat sa nu faca un raport al noxelor pe volumul tevii de evacuare...
      • -1 (1 vot)    
        ? imaginea spune tot (Joi, 24 septembrie 2015, 12:06)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui calin

        volumul de evacuare a noxelor e clar injumatatit, - se vede clar in poza, ca cele doua tevi de evacuare sint unite - asta insemana ca viteza de evacuare este diminuata si concentratia de noxe e mai mare in zona de masurare. VW a facut masina cu 2 tevi de evacuare , nu cu una .

        Nu stiu daca sint prosti sau nu, insa prea e cusuta cu ata alba toata povestea. Nu aveau cum sa stie la fix fara surse din interiorul VW. Sa depistezi softul din mem rezidenta la un procesor e chiar munca de sisif..... parerea mea
        • +2 (2 voturi)    
          Din ciclul... (Joi, 24 septembrie 2015, 12:46)

          Ahha [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

          datu' cu parerea sau "aflatul in treaba la romani"... N-au contestat metoda cei de la VW dar te-ai gasit tu sa pui la indoiala cunostintele unor oameni de stiinta. Masuratorile au fost complexe, in plus s-au facut comparativ si pe o a treia masina (probabil BMW) si s-au testat toate si pe diamometru. Au luat in calcul totul, daca sti muuulta fizica si matematica poti citi tot studiul: http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/WVU_LDDV_in-use_ICCT_Report_Final_may2014.pdf
        • 0 (0 voturi)    
          Uauuu (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 19:22)

          Leeview [anonim] i-a raspuns lui mnicku

          Trimite-ti CV-ul la VW poate te angajeaza. Le dai si solutia la problema. Pun 20 de tevi de esapament si au redus noxele de 20 de ori.

          Ce mai catalizatori, softturi , smecherii .... bagi niste tevi si reduci noxele. BETON !

          Premiul Nobel pentru Ecologie !
  • -1 (5 voturi)    
    Limite VW (Joi, 24 septembrie 2015, 9:06)

    Martinezu [utilizator]

    Intr-un alt articol HN spunea ca VW polueaza in realitate de 40 de ori peste normele americane.
    Aici spun ca emisiile sunyt de 20 de ori mai mari.
    Deduc eu ca ceilalti producatori se incadreaza in aceste limite. Cu alte cuvinte motoarele VW sunt de 20-40 de ori mai poluante decit ale concurentei.
    Parca ceva nu se leaga, e total iesit din realitate.
    Mai ales acum cind tehnologia este aproape aceiasi , ba mai mult un motor se regaseste pe masinile mai multor producatori.
    Cine poate explica ce se intimpla? Adica luam un motor VW de 2.0 si il punem linga un Opel 2.0 cu aceiasi putere si constatam ca primul face fum de nu se vede din ceata si celalalt nu?
    • 0 (2 voturi)    
      hm... (Joi, 24 septembrie 2015, 11:46)

      calin [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

      Adevarul este ca si mie mi se pare ca ceva nu se leaga undeva... Pt VW era f simplu sa spuna "da limitam din soft noxele pentru situatiile in care masina sta la semafor dar niciun minut nu ne-am gandit sa inselam testele. Ne cerem scuze si bla bla".
      • +1 (1 vot)    
        Problema este ca... (Joi, 24 septembrie 2015, 12:43)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui calin

        noxele trebuiau limitate SI pentru cand masina NU statea la semafor, ci circula pe sosea/strada.
    • +3 (3 voturi)    
      In primul rand noxele... (Joi, 24 septembrie 2015, 12:46)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      ...sunt NOx, oxizi de azot care sunt invizibili, iar in al doilea WV se lauda cu masini diesel verzi (care au si luat premiul masina verde a anilor 2008 si 2009), adica cu emisii mult mai mici decat ale concurentei, ceea ce este fals - adica nivelul este comparabil cu ceilalti.
  • +2 (6 voturi)    
    Frauda corporatista (Joi, 24 septembrie 2015, 10:44)

    Liviu [anonim]

    Orice client care alege un automobil Diesel cu emisii reduse, din respect pentru natura, si accepta sa plateasca un pret mai mare pentru aceasta calitate, este înșelat de compania producătoare, prin prezentarea ca adevărată a unei situații nereale, iar profitul realizat în mod fraudulos de companie reprezinta un prejudiciu pentru clientul de bună credință.

    Multe modele Diesel au beneficiat de impozite mai mici dar prețul lor a fost mai mare – profit pentru companie în detrimentul statului care a ales să bonifice emisiile reduse prin impozite si taxe de mediu mai mici. Asta ar însemna ca pentru toate autoturismele diesel VW care păcălesc testele de emisii, să se recalculeze impozitele datorate statului român, conform emisiilor reale și firma producătoare, nu proprietarii mașinilor să plătească diferențele de taxe, imediat.

    Câștigarea unor licitații ori selecții de oferte prin puncte acumulate la capitolul ecologie – poluare redusa – profit marcat de compania care a vândut autovehicule poluante drept autovehicule ecologice.
    Asta ar mai insemna ca toate licitatiile publice sau private, in care VW a câștigat contractele pe baza unor caiete de sarcini ce punctau emisiile reduse, să fie reanalizate și repunctate, iar diferențele de preț față de cea mai bună ofertă, să fie rambursate de VW fiecărui cumpărător.

    Toate modelele grupului VW vor trebui verificate intrucat nu doar modelele VW ar putea folosi software-ul de trișare, ci și Seat, Skoda, Porsche și Audi. Ar trebui verificate MAN și Scania, deopotrivă.
    • +4 (6 voturi)    
      Gresit (Joi, 24 septembrie 2015, 11:03)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Diesel din respect pentru natura? Diesel-ul e cancerigen omule, emite compusi toxici cancerigeni, spre deosebire de benzina. Dieselul e din respect pentru buzunar, nu pentru ceilalti.

      http://www.cancer.org/cancer/news/world-health-organization-says-diesel-exhaust-causes-cancer

      http://www.dailymail.co.uk/health/article-2158574/Diesel-engine-exhaust-fumes-major-cancer-risk.html
    • +6 (6 voturi)    
      asa ar fi corect (Joi, 24 septembrie 2015, 11:23)

      nemo [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      dar ar trebui sa existe si organisme independente de control care sa ne indice poluarea reala, ca si consumul real al masinilor.
      Dieseul oricum e mai imputit din anumite puncte de vedere, iar tari precum Franta au subventionat dieselul la greu (in Franta motorina e inca cu mult mai ieftina), filtrele alea or fi ele bune dar tot scapa particule fine, care de fapt sunt cele mai periculoase.
      • +1 (1 vot)    
        consumul real (Vineri, 25 septembrie 2015, 0:52)

        Marigold [utilizator] i-a raspuns lui nemo

        cred ca masina iti spune cel mai correct care e consumul real, adica numarul de kilometri/litru combustibil (sau miles/gallon, la altii).
  • +2 (2 voturi)    
    problema VW (Joi, 24 septembrie 2015, 21:46)

    Technicus [utilizator]

    VW au vrut sa intre pe piata USA cu masini diesel.
    Pentru asta au facut publicitate masiva la cat de curat e diesel-ul.

    Si s-au fript rau.

    De fapt, in USA si in Canada combustibilul diesel nu este asa de rafinat ca in Europa (contine mult mai mult sulf, de exemplu).

    In USA si Canada nici un fabricant nu propune motoare diesel pe autoturisme (nici macar Mercedes sau BMW sau Volvo).


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri