Volkswagen a recunoscut ca a manipulat emisiile de la masinile diesel si in Europa / BMW a fost si ea atrasa in scandal, dar neaga / Comisia Europeana cere anchete in toate statele membre

de Red. Stiri.     HotNews.ro
Joi, 24 septembrie 2015, 13:02 Economie | Auto

Sigla Volkswagen pe Passat GTE
Foto: Volkswagen
Ministrul german al Transporturilor a anuntat ca Volkswagen a recunoscut ca manipulari ale emisiilor de la masinile diesel au avut loc si in Europa, anunta Reuters. Actiunile BMW au cazut cu peste 8% (-8,18% la 73,26 euro, la ora 09,35 GMT) dupa ce AutoBild, publicatie a tabloidului Bild, a scris ca un model BMW depaseste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante. BMW neaga vehement acuzatiile.  Volkswagen va incepe vineri "curatenia", urmand sa-i concedieze pe cei responsabili. In tot mai multe tari compania incepe sa fie investigata, iar Comisia Europeana cere fiecarei tari sa ancheteze problema. Principala consecinta ar putea fi ca regulile de omologare a noilor modele in Europa ar putea fi modificate.

HotNews.ro a transmis LIVETEXT cele mai importante evenimente ale zilei de joi:

20.40: In Marea Britanie multi detinatori de masini Volkswagen au luat legatura cu firmele de avocatura pentru a afla in ce mod pot da compania in judecata pentru ca le-a vandut masini mai poluante. Va fi unul dintre cele mai mari procese colective din istoria Regatului Unit, scrie The Guardian.

18:40
Comisia Europeana a cerut tuturor statelor membre sa efectueze "anchetele necesare la nivel national" in acest caz.

"Comisia invita toate statele membre sa efectueze anchetele necesare la nivel national si sa prezinte un raport", anunta executivul de la Bruxelles, care pledeaza pentru "toleranta zero in ceea ce priveste fraudele si o respectare riguroasa a regulilor UE".

18.03
Si India va deschide o ancheta.

18.00:
Louis Schweitzer, parintele Logan-ului, despre scandalul Volkswagen: Ar fi dezastruos sa se traga concluzia ca diesel-ul ar trebui sa moara. Opiniile pe larg le puteti citi aici.

17:56
Seful Prosche va fi ales in functia de director executiv al Volkswagen, a declarat pentru Reuters o sursa familiara cu discutiile.

Mueller are o majoritate in cadrul consiliului de supraveghere, format de 20 de membri, a precizat sursa citata.

17.10
Mai multe sute de masini de la toate marcile care se vanmd pe piata franceza vor fi verificate, pentru n se vedea daca respecta normele de omologare, spune ministrul francez al ecologiei. (AFP).
16.30
AFP noteaza intr-o analiza ca adversarii masinilor diesel au prins forte noi datorita aparitiei scandalului Volkswagen. Ar putea fi un moment de referinta pentru industria auto si foarte putini constructori auto vor mai vedea necesitatea lansarii de diesel-uri noi. In UE sunt 250 de milioane de autoturisme cu vechime medie de 10 ani, iar 41% dintre ele sunt diesel.
16.10:
Agentia Standard & Poor's avertizeaza ca, din cauza scandalului, ar putea degrada foarte curand rating-ul companiei.
16.00
Reuters citeaza experti care sustin ca vor fi afectate echipele de fotbal sustinute de gigantul auto care va trebui sa faca economii. Ar putea fi afectata vicecampioana Germaniei Vfl Wolfsbrg, dar si nou-promovata Ingolstadt (orasul unde isi are sediul Audi).
15.20:
Scandalul va avea consecinte pe termen lung fiindca CE ar putea schimba sistemul de omologare al noilor modele. Pentru a discuta posibilele modificari vor fi purtate discutii cu autoritatile de resort din fiecare stat membru.
15.05:
Doi sefi ai grupului Volkswagen sunt fortati sa demisioneze, scrie Reuters, pe surse. Este vorba de Ulrich Hackenberg, seful diviziei dezvoltare de la Audi si de Wolfgang Hatz, seful diviziei de motoare a Porsche. Der Spiegel scrie ca si directorul de dezvoltare al Volkswagen - Heinz-Jakob Neusser -  va fi obligat sa demisioneze.
14.55
: Comisia Europeana vrea ca toate statele membre sa investigheze cate masini folosesc mecanisme care pacalesc testele de emisii poluante.
"Invitam toate statele membre sa desfasoare anchete la nivel national, a spus Lucia Caudet, purtator de cuvant al CE, citat de Reuters 'Trebuie sa avem un tablou complet si sa stim cate vehicule sunt dotate cu mecanisme ce incalca legile UE"
14:22 BMW afirma ca nu a manipulat emisiile de noxe, negand informatia prezentata de AutoBild potrivit careia modelul BMW X3 xDrive 20d ar depasi emisiile "Euro 6"
14:15 Daimler a declarat ca nu a manipulat emisiile de noxe pentru masinile sale diesel.
Un purtator de cuvant al Daimler a declarat joi ca producatorul Mercedes-Benz nu a folosit dispozitive similare celor utilizate de Volkswagen.

13.45 Si in Japonia s-a demarat o ancheta pentru a se vedea daca emisiile masinilor diesel ale VW Group sunt conforme cu standardele. Oficialii Volkswagen spun ca este posibil sa fie anulate lansarile unor modele diesel pe piata japoneza.(Bloomberg)

13.35: Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, spune ca sunt afectate motoare diesel de 1,6 litri si 2.0 litri. Nu se stie numarul de vehicule afectate. El a spus ca se vor face teste aleatorii si pe masinile altor marci.

13.25: Grupul va incepe vineri si concedierea celor responsabili de uriasul scandal, urmand sa fie comunicate rezultatele unei anchete interne.
Reuters scrie ca doi manageri au sanse extrem de mari sa fie concediati, chiar si daca nu au stiut de programul de manipulare: Michael Horn, seful pe SUA si Christian Klingler, directorul de vanzari al grupului.

13:15 Seat, filiala a grupului Volkswagen, a echipat peste 500.000 de masini produse in Spania cu motoare trucate, scrie cotidianul El Pais, citat de AFP.
"Filiala spaniola a consortiului german a montat peste o jumatate de milion de masini cu aceste vehicule din 2009", potrivit El Pais. "Exista vehicule Seat care sunt echipate cu acest motor", a recunoscut un purtator de cuvant, contactat de AFP, fara o avansa insa vreo cifra.

13.13: Actiunile BMW au cazut cu peste 8% (-8,18% la 73,26 euro, la ora 09,35 GMT) dupa ce AutoBild, publicatie a tabloidului Bild, a scris ca un model BMW depaseste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante.

13.11: Grupul Volkswagen va anunta vineri nu doar succesorul lui Winterkorn la sefia grupului, ci si numele celor vinovati de uriasul scandal in care gigantul este implicat, scrie Reuters, citand doua surse apropiate companiei. Un membru al consiliului de supraveghere al Volkswagen a spus ca sunt asteptate si alte demisii.

13.05: Martin Winterkron, CEO-ul Volkswagen care a demisionat miercuri, ar putea primi in total fonduri de pensie in valoare de 28 milioane euro, conform intelegerii semnate de el cu compania.

Scandalul se intinde si in Australia, unde autoritatile deschid o ancheta pentru a se vedea in ce fel au fost clientii indusi in eroare.

Evolutia vanzarilor anuale ale Volkswagen in ultimii noua ani












28605 vizualizari
  • +14 (24 voturi)    
    Deci (Joi, 24 septembrie 2015, 13:21)

    RaduMischie [utilizator]

    Cand incep sa se ieftineasca masinile germane? :)
    Parca n-as zice "NU" la un Passat 2015 la jumatate de pret :)
    Sau chiar Audi. La BMW si Mercedes nici nu mai zic :)
    • +2 (8 voturi)    
      pe drumurile de la tara va merge (Joi, 24 septembrie 2015, 19:05)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

      Le vei putea conduce doar pe drumurile de tara, acolo unde nenea militianu iti va face plecaciuni. Pe drumurile europene, insa, vei avea interdictiem, asa cum, spre exemplu, avea interdictie Trabantul, tot din cauza noxelor.
      • +4 (6 voturi)    
        Povești de adormit copiii cu Trabantul (Joi, 24 septembrie 2015, 23:52)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Cu setările potrivite, modelele respective nu depășesc normele antipoluare, numai că vor avea vreo 90 CP în loc de 140.

        Iar băieții deștepți cu service la colțul blocului vor reinstala de fiecare dată versiunea ”ameliorată” de software.
        • 0 (2 voturi)    
          exact, dle Harald, noxele... (Vineri, 25 septembrie 2015, 9:33)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          se pot modifica autoturismele VW diesel in modul in care sa aiba noxele reduse sub nivelele oficiale dar trebuie sa scada destul de mult din puterea motorului SAU sa creasca consumul pe 100 km.

          Se stie ca ei pacaleau cu noxele, in acest mod: reduceau presiunea si temperatura motorului pentru a avea noxe mai mici - dar in acelasi timp crestea consumul de carburant !

          cu cat consumul este mai mic cu atat noxele mai mari la diesel (aceiasi masina).

          PS: sunt sigur ca TOATE masinile diesel polueaza cu mult peste norme - acele norme le trec doar in conditii de laborator, dar VW sunt singurii care si au inselat intradins acest control cu un sistem, de aici si gravitatea faptei.

          Si nu cred ca ii paste falimentul si isi vor reveni destul de repede. Peste 6 luni o sa vedeti ca VW o sa fie iar in top si pe 2015 deja VW au 3 modele in top 3 vandute in Europa !!!!!!!!

          Lucru nemaintalnit niciodata !

          1. VW Golf
          2. VW Polo
          3. VW Passat

          !!!

          Asa ca mai usor cu pianul pe scari... care cant prohodul VW...
    • -4 (8 voturi)    
      VW E MASINA BUNA (Joi, 24 septembrie 2015, 23:39)

      yuga [anonim] i-a raspuns lui RaduMischie

      am vazut o gramada de masini pana acum si niciuna fara pic de rugina ca un vw de 13 ani. poate ca a fost un fel de razboi cu oameni platiti de concurenta sa faca gresit...
  • +2 (26 voturi)    
    criminali! (Joi, 24 septembrie 2015, 13:29)

    lili [anonim]

    Dincolo de inselatoria in sine ca fapt penal, avem poluarea masiva produsa de noxele masinilor VW, noxe care depaseau uneori de peste 40 de ori valorile admise pe piata americana, o piata mai dura decat cea europeana in privinta noxelor emise!
    Niste criminali, VW chiar merita sa dea faliment iar managerii care au decis asta merita puscaria!
    Americanii au deschis procese colective, iar VW va avea de platit sume uriase, cred ca-i paste falimentul!

    "Cele 11 milioane masini VW ale caror teste de poluare au fost falsificate au lasat in urma cate un milion de tone de noxe in fiecare an, echivalentul unui adevarat dezastru de mediu.

    O analiza The Guardian estimeaza ca nivelul poluarii ascunse de VW este comparabil cu acela al tuturor centralelor electrice, vehiculelor si fabricilor din Marea Britanie la un loc.
    482.000 de masini diesel de pe piata americana au fost rechemate in service de producator dupa ce inspectorii pe mediu au descoperit pe motoarele tip EA 189 un dispozitiv menit sa reduca nivelul emisiilor doar in timpul testelor.

    Expertii consultati au estimat ca masinile VW din SUA au poluat anual aerul cu o cantitate cuprinsa intre 10.392 si 41.571 t. de gaz toxic, daca s-au incadrat in media de kilometri parcursi de o masina din aceasta tara.

    In cazul in care modelele diesel produse de VW ar fi respectat normele de mediu din SUA, emisiile anuale ar fi trebuit sa se limiteze la o cantitate de numai 1.039 tone.
    VW a admis faptul ca dispozitivul care regla nivelul de noxe emanate in timpul testelor oficiale se gaseste pe nu mai putin de 11 milioane de masini, ridicand nivelul poluarii ascunse la cote halucinante.

    Masinile VW ar putea fi responsabile pentru eliminarea unei cantitati cuprinse intre 237.161 si 948.691 t in fiecare an, reprezentand de 10 pana la de 40 de ori mai mult cota de poluare admisa la modelele noi de automobile de pe piata americana."

    http://www.business24.ro/volkswagen/stiri-volkswagen/volkswagen-ascundea-sub-pres-un-milion-de-tone-de-nox
    • +1 (21 voturi)    
      Criminali? (Joi, 24 septembrie 2015, 15:54)

      Marian74 [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Cam ciudata morala asta de stanga:
      1. Nu e criminal sa pornesti cateva razboaie si sa omori milioane.
      2. E criminal sa incalci directivele politicienilor de la punctul 1 ptr. a satisface cerintele clientilor.

      Legat de emissile halucinante, incepand de prin 2000 in jur de 97% din emisii sunt prinse de catalizator. Acum maxumum permis in SUA e sub 1% din emisii.

      "uneori de peste 40 de ori" suna a markering, din categoria "incepand de la ...".

      Sa nu uitam ca vorbim de o posibila jumuleala de miliarde de dolari. Acuzatorii astia nu sunt dezinteresati de loc.
      • +3 (5 voturi)    
        ar putea da faliment (Joi, 24 septembrie 2015, 22:55)

        robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Marian74

        daca toate statele dau amenzi ca SUA
        daca ceilalti producatori acuza concurenta neloiala
        daca posesorii acuza inselatoria
        paguba nu poate fi acoperita
    • +6 (8 voturi)    
      . (Joi, 24 septembrie 2015, 17:19)

      I [utilizator] i-a raspuns lui lili

      eu inteleg ca motoarele sunt la fel de bune ca si ale celorlalti, doar ca ei au mintit ca ar fi mai bune decat e realitatea.
      • +1 (9 voturi)    
        cum sa fie la fel de "bune"?! (Joi, 24 septembrie 2015, 18:54)

        lili [anonim] i-a raspuns lui I

        Daca motoarele VW emit in realitate, adica pe sosea, noxe cu pana la 40 de ori mai mari decat limitele admise in SUA iar celelalte masini care circula in SUA chiar respecta acele norme americane, cum sa fie la fel de bune?!
        Masinile VW sunt foarte poluante, acele emisii sunt fff toxice si nivelul la masinile VW este muuult peste limitele admise si tocmai asta ascundea softul respectiv, pentru ca la testele respective pe masini softul impiedica noxele emise sa fie la valoarea REALA din trafic!
        "VW a admis faptul ca dispozitivul care regla nivelul de noxe emanate in timpul testelor oficiale se gaseste pe nu mai putin de 11 milioane de masini, ridicand nivelul poluarii ascunse la cote halucinante."
        "Cote halucinante" la nivelul emisiilor reale de noxe la masinile VW, ascunse de VW clientilor si autoritatilor americane si nu numai!!!
        Adica practic VW a ascuns ca masinile sale polueaza in draci, dar in hartiile producatorului german si cu softul ILEGAL erau "perfectiunea nemteasca"!
        • +2 (2 voturi)    
          stai calma (Vineri, 25 septembrie 2015, 0:44)

          Reader [anonim] i-a raspuns lui lili

          ca nici celelalte motoare nu sunt mai eco friendly. punem pariu ca "de 40 de ori mai mare" se refera la conditii de utilizare in punctul de maxim (adica ori urci o panta de 15% ori mergi cu 200 kmh). in conditiile astea nici un motor electric nu ar fi atat de eco friendly.
  • -7 (11 voturi)    
    ok (Joi, 24 septembrie 2015, 13:42)

    Adrian_1234 [utilizator]

    deci ii da afara dar cei care platesc sunt cine ? prostii care munceau pe branci si care vor fi dati afara acum ca au intrat in colps si trebuie sa se restranga
    superb
    ce are baga cragiale una acum
  • +11 (31 voturi)    
    Diesel (Joi, 24 septembrie 2015, 13:42)

    Gabriel [anonim]

    Locul Dieselului nu este in oras ci pe aratura...
    • -12 (28 voturi)    
      IAR AL TAU... (Joi, 24 septembrie 2015, 14:09)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      La volanul tractorului!
    • -12 (28 voturi)    
      Ce frustrat, esti bai tata.. (Joi, 24 septembrie 2015, 14:25)

      Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Ca toti hoitarii de pe aici care se intrec in a da cu pietre in VW si in nemti.. dupa ani de zile in care vi s-a uscat pipota de invidie si v-a intepenit fundu' pe scaunele de Logan, in sfarsit va simtiti razbunati. "reati ai dracu' de nemti cu masinile alea bengoase!
      • +9 (21 voturi)    
        Stim ca suferi (Joi, 24 septembrie 2015, 15:32)

        mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

        pentru ca ai o masina VW si/sau pentru ca probabil erai atasat valorilor pe care le afisau, dar nu sunt vinovati cei din jur. Pe tine te-au inselat cei in care credeai. Lasa etichetarea de genul frustrati cu Logan ... .
        • -7 (17 voturi)    
          Nu sufar colegu' (Joi, 24 septembrie 2015, 15:47)

          Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

          Nici nu sughit in sec dupa VW. Conduc o japoneza, nu asta e problema. Problema e ca nemtii chiar sunt o natie cum trebuie iar masinile lor, in general, niste bijuterii tehnologice. Si cand vad cum tot ghertoiul roman cu bube in cap, care nu e in stare in 25 de ani de libertate sa isi faca ordine in ograda proprie si aia politica, nu e in stare sa se coalizeze ca natiune, sa se civilizeze, sa evolueze samd vine acum si scuipa plin de patima pe nemti mi se face sila. Nu stie nimeni de fapt ce e cu scandalula asta, cine l-a provocat, de ce se intampla taman in acest context politic international samd. Nu pare sa-si puna nimeni problema de ce izbucneste acum scandalul. Nu se stia?? Glumiti? De spionaj industrial ati auzit? Masinile alea au fost probabil demontate si analizate milimetric de ani de zile si se stia cu exactitate ce fac dispozitivele alea, nu e evident? Softuri si dispozitive secrete? C'mon.. asta e pentru copii. De ce nu s-a spus nimic pana acum? De ce scandalul izbucneste in America tocmai cand Germania is nuanteaza dialogul fata de Rusia? scandalul FIFA? vedeti vreo similitudine? Trezirea!
          • +8 (22 voturi)    
            Au poluat si inselat, sa plateasca (si penal) (Joi, 24 septembrie 2015, 16:13)

            Deutsch Standard [anonim] i-a raspuns lui Joseph Porta

            N-ar trebui sa conduci "o japoneza", ai o mentalitate si limbaj de bmw-ist, pacat sa-ti ascunzi natura adevarata, risti sa dai bani grei la psihiatri mai tarziu..

            Indiferent cine "se bucura" si cine nu, indiferent cand si de la cine a plecat scandalul, realitatea e foarte simpla:

            masinile alea au poluat la greu, sefimea germana ultracorecta a mintit cu nesimtire si asta e acum dovedit si oficial recunoscut de VW.

            De ce nu au dat in vileag concurentii daca stiau de trucajl penal? Pai vom vedea daca nu cumva si altii faceau la fel, in toata industria auto, inseland clientii cu povesti despre reduceri "magice" de noxe.

            Cat despre Romania si romani, nu stiu pe unde iti asculti manelele, dar tara asta e pe un drum foarte bun de vreo cativa ani si la noi se face mai buna performanta economica si se lupta impotriva coruptiei mai eficient decat pe la altii care se dau "civilizati" !
            • -4 (14 voturi)    
              Mai lasa aerele astea, prietene. (Joi, 24 septembrie 2015, 17:12)

              Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui Deutsch Standard

              Nu sunt nici manelist si nici "bmw-ist", iar in privinta scolii, cred ca ne despart niste metri liniari de carte. Cred ca la psiholog ar trebui sa mergi matale, caci se pare ca traiesti un adevarat conflcit interior: pe de o parte te bucura lupta impotriva coruptiei (si pe mine! hai DNA!), dar pe de alta te lauzi cu "mai buna performanta economica" a Romaniei de parca esti de la "martorii lui Ponta". Mai buna? Pe bune? Decat Albania? Nu stiu pe unde iti fumezi tu ierburile de hipster, dar mai scoate capul pe geam prin Berceni, prin Vaslui sau prin orice sat de aiurea din tara asta, o sa vezi Romania reala.
            • -1 (3 voturi)    
              Dar de (Vineri, 25 septembrie 2015, 9:04)

              mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Deutsch Standard

              Renault, Fiat, masinile rusesti, zecile de milioane de masini americane de 20. 30 ani vechime ai auzit cat polueaza ? Si mai ales ce-i cu limbajul asta de mahala, esti avocatul celor cu euro 1-6 ? Te pomenesti ca traiesti intr-o tara curata ,nepoluata si c u sefimi cinstite ? Daca s-ar analiza Logan-ul pe care ai vrea sa -l ai tot mapamondul ar muri sufocat. Lasa-i pe nemti, ca toti vrem ce fac ei...
          • +6 (8 voturi)    
            Partinitor? (Joi, 24 septembrie 2015, 17:13)

            Getodac [anonim] i-a raspuns lui Joseph Porta

            Stimabile, lucrurile nu stau chiar asa. Stii bine ca si corporatiile americane sunt sanctionate frecvent de institutiile europene. Poate ca e bine ca cineva verifica in ambele cazuri.

            Deasemeni, autoritatile americane ancheteaza si propriile lor corporatii cand descopera probleme asemanatoare.

            Nu stiu daca este vorba de un substrat in cazul asta, dar incearca totusi sa fii obiectiv. Prea usor speculezi.
            • -5 (5 voturi)    
              As vrea sa vad ziua (Joi, 24 septembrie 2015, 18:33)

              Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui Getodac

              cand autoritatile americane vor ancheta Bechtel pentru jaful de 1,5 miliarde din Romania. Si atunci am sa te cred. Eu nu mai cred de mult in Mos Craciun, getodacule. Si nici in coincidente. Lucrurile astea se stiau de mult, asa ceva nu se poate tine ascuns. Si faptul ca directorul VW iese in fata si recunoaste senin si arunca in aer firma si odata cu ea economia si brandul de tara al Germaniei .. pute rau, rau de tot.
              • +4 (8 voturi)    
                nope (Joi, 24 septembrie 2015, 21:23)

                Adrian [anonim] i-a raspuns lui Joseph Porta

                Domnu' Ariciu, va dati aere degeaba ca nu aveti habar... in afara de ceva conspiratii ofilite, un pic de logica in intelegerea faptelor si a cronologiei evenimenteleor nu strica, va asigur... asta in legatura cu VW. In legatura cu Bechtel, sa faca statul roman o ancheta serioasa intai, ca ilegalitatile s-au intamplat in Romania, nu in SUA. Si ca sa va citez, "tot ghertoiul roman cu bube in cap", ca presupun ca sunteti roman, "s-a gasit sa scuipe" in americani. "Mi se face sila" ca sa inchei tot cu un citat marca Ariciu'
                • -1 (1 vot)    
                  Redneck lover (Vineri, 25 septembrie 2015, 16:06)

                  Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

                  Asta esti. Atat :)
              • +3 (7 voturi)    
                pai sunt cazuri exact opuse (Joi, 24 septembrie 2015, 22:33)

                ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

                Bechtel nu ar putea fi nici macar acuzata, din moment ce e acoperita de ceea ce noi numim un "contract beton" - atat de beton, incat nici macar autoritatile romane nu si-au mai gasit originalul si, evident, n-au fost doritoare sa le ceara americanilor o copie dupa celalalt original. Dovada: de ce statul roman nu da in judecata Bechtel?

                Cazul VW e exact opus: contractul lor a fost acela de a respecta standardele de poluare din SUA. Si l-au asumat, si-au pus semnatura, s-au laudat ca-s cei mai tari din parcare, cand, de fapt, ei il incalcau in stil mare. Dovada: de ce VW nu numai ca n-a negat, ba chiar si-a recunoscut culpa?
              • +3 (7 voturi)    
                pute a ce?! (Joi, 24 septembrie 2015, 23:12)

                liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

                le-au bagat americanii noxe in teava de esapament?!

                lumea nu e cinstita...s si jaful Bechtel trebuie anchetat de romania nu de america... ca noi nu avem coloana verteblara si avem numai corupti in guverne nu e vina americanilor
          • -1 (7 voturi)    
            bai omule... (Joi, 24 septembrie 2015, 23:10)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

            vorbim de fapte...
            au inselat , au mintit, si-au batut joc de glienti, de guverne si de mediu...
            ce pana mea mai conteaza ca sunt bijuterii tehnologice?! btw daca erau intr-adevar asa gaseau in pana mea o modalitate sa treaca testele alea fara furt!

            ingeleg coincidenta crunta intre scandal si unele actiuni ale germaniei (care poate fi chiar adevarata) totusi... conteaza motivul pentur care s-au luat de ei acum si nu mai devreme?! conteaza ca oamenii au furat ca altfel nu aveau cum sa se ia de ei!
          • +1 (3 voturi)    
            ...cam stranie... (Vineri, 25 septembrie 2015, 7:45)

            Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

            ... coincidentza ... si se pare ca nu este singura .
      • +6 (12 voturi)    
        stai calm (Joi, 24 septembrie 2015, 15:41)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

        ca si eu am o Skoda acasa, cu motor de Volkswagen, si sunt tare nemultumit...nu de masina, ci tocmai de motorul ei (made in Germany). Nemtii au mintit si la performantele motorului, nu numai la testele de noxe.
        • +3 (5 voturi)    
          Skoda 1,4TDI 2006 vs. 1,2TSI 2015 (Joi, 24 septembrie 2015, 18:08)

          PaulSöze [anonim] i-a raspuns lui bancher

          Am avut din 2006 pana in 2015 modelul TDI vechi si sincer am fost f. multumit, acum imi pare rau ca am trecut pe TSI, de cateva luni.Vechia Skoda nu era f. puternica, dar aveam un consum de 5.5 - 6 l/100km era cat de cat nervoasa la 55cp. Pe cand nesimtita asta noua mananca 6.5-7 l/100km. E adevarat ca e mult mai nervoasa si mai silentioasa, dar pe viitor TOATE masinile pe care le voi cumpara vor fi pe motorina. Cat despre noxe... ma uit la harburi e transport persoane la harburi de armata la care sunt obligat sa opresc priza de aer ca ma sufoc in masina. Aici putem baga si masinile cu nr. de BG. Aveam odata un BMW cu nr. de BG ursulet in fata si la plecare si a scos un nor de fum incat mi-a fost frica sa stau in "fundul lui" sa nu-mi sara toba ruginita in radiator.
          • +1 (1 vot)    
            si eu am TSI (Vineri, 25 septembrie 2015, 9:52)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui PaulSöze

            si sunt nemultumit din cauza problemelor de fiabilitate,. Stai linistit, se mai lasa motorul, si scade si consumul....dar poti avea probleme de fiabilitate la motor.
      • +8 (14 voturi)    
        Stimate domn (Joi, 24 septembrie 2015, 15:56)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

        Conduc un Ford Ka la mana (cred) a cincea si desi am bani chiar acum sa imi cumpar ceva mai bun nu o fac pentru ca nu ma intereseaza.

        Masina mea polueaza zi stiu asta dar e la nivelul anului in care a fost produsa (2002). Dar nici eu si nici Ford nu am incercat sa ascundem asta.

        Ce fac eu? Simplu: o folosesc cat mai putin, doar cand am nevoie. Folosesc transportul public si merg mult pe jos.

        Chiar daca Dvs nu va intepeneste fundul (in masina in care mergeti), eu unul in timpul mersului ma gandesc la diverse probleme (matematice, din domeniul meu) sau pur si simplu studiez. Pentru mine - mergand cu transportul in comun - timpul din mers este castigat in timp ce Dvs va tociti nervii la semafor. Si vedeti ce mi se usuca pipota de individie :)
      • +5 (15 voturi)    
        frustratul striga "frustratul" (Joi, 24 septembrie 2015, 16:10)

        Va_ly [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

        @Gabriel nu s-a legat de marca masini ci de tipul motorului si anume DIESEL (indiferent cine il produce). Si da, are dreptate, locul motoarelor diesel este pe aratura.

        Asa ca baietel, nu mai fi frustrat, cumpara o masina pe benzina, germana daca vrei sa te dai ciumeg pe sosea. Produc nemtii de la VW, BMW, etc... si masini pe benzina. Daca nu ma crezi cauta pe google (stii tu, pagina aia care iti apare cand deschizi browser-ul).

        A, am uitat, motoarele pe benzina consuma cu 3-4 litri in plus la 100 km si desi iti permiti o masina scumpa esti prea rupt in .... ca sa iti mai permiti costul celor 3-4 litri suplimentari. Ghinion baietel !
        • -3 (9 voturi)    
          Din ce deduci frustrare in comentariul meu? (Joi, 24 septembrie 2015, 17:19)

          Joseph Porta [utilizator] i-a raspuns lui Va_ly

          Intamplarea face ca eu conduc o masina pe benzina. Care nici macar nu e germana. Discutia ref diesel era o divagatie de la subiectul principal. E dezgustator sa vad cati spalati pe creier sar insa sa injure un brand german si Germania insasi. Mai avem mult pana acolo. Noroc ca cei ca tine ne tin in topuri la prostie si fudulie, macar in asta sa excelam si noi..
        • +4 (12 voturi)    
          Pentru benzina, mergeti pe japoneze. (Joi, 24 septembrie 2015, 17:27)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui Va_ly

          Din pacate succesul motorului Diesel se bazeaza pe faptul ca majoritatea motoarelor pe benzina sunt praf. Oamenii au condus Dacia, Logan, Clio si cred ca stiu cum e cu motoarele pe benzina, adica sunt toate varza. Din pacate acest gen de motoare sunt niste pocnitori pentru masini de 5-6000 EUR noi.

          Daca vreti sa comparati un motor pe benzina cu un diesel TDI, mergeti la un motor de pe o masina care costa cat una cu TDI si care sa nu fie VW. Motoarele VW pe benzina fie consuma mult, fie daca sunt turbo mai ales, au diverse alte probleme.

          Ca un hint, masina mea cu motor pe benzina aspirat consuma in jur de 5l/100 km daca mergi cu 100 km/h, deci in nici un caz nu e vorba de 3-4 litri in plus. Masinilor germane li s-a facut o reclama neloiala iar prostimea care nu are nici o cultura automobilistica merge pe imitatie, isi cumpara ce vede la vecinul, asa ca va sfatuiesc sa va mai documentati si veti avea surprize.
          • 0 (0 voturi)    
            hai sa lasam glumele (Vineri, 25 septembrie 2015, 10:22)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui gigel

            Cum sa iti consume tie 5% un motor pe benzina? Poate daca mergi la vale.
            A fost singura situatie cand am avut consum mai mic de 5% cu un motor pe benzina: de la Sinaia la Bucuresti, mers in frana de motor cu o Octavia 1,2 TSI.
            In rest, la benzina, consumul extraurban a fost de la 5.4% la 7%.
        • 0 (6 voturi)    
          completari (Joi, 24 septembrie 2015, 17:53)

          victor [anonim] i-a raspuns lui Va_ly

          Ai uitat ca transporturile (si tot ce e putere mare ) merg pe Diesel. Poti sa dai un exemplu de vapor sa zicem cu motor pe benzina? Eu zic TU sa cauti prin pagina aia care -ti apare cand deschizi browser-ul si o sa constati ca benzinarele se folosesc la masinute.... Asa ca ia vezi aratura...
          • +1 (3 voturi)    
            mai... (Joi, 24 septembrie 2015, 23:33)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui victor

            totusi el vorbea de masini nu de vapoare...
            eu nu inteleg de ce o discutie relativ simpla...
            trebuie complicata pentru ca unii sunt fani disel, altii benzina, unii vw altii bmw s.a.m.d.
      • +3 (9 voturi)    
        Pana una alta, tu folosesti cuvintele nepotrivite. (Joi, 24 septembrie 2015, 17:16)

        chondonel [anonim] i-a raspuns lui Joseph Porta

        La argumente esti 0 iar la acceptarea diversitatii de opinii la fel. Eu cred asa avea motive sa am frustrari. Pur si simplu nu mai ai loc cu semidocti cu SH-uri Diesel care se cred regii soselelor si care conduc, parcheaza ca descreieratii. Dar nu numai pe sosele esti agresat de ei. Iata ca si pe forumuri au aceeasi atitudine agresiv-suficienta. Cred ca daca si-au luat o limuzina cu pana 10.000 de EUR la mana a 3-a cu 200,000 km (reali) pe care o conduc in trening si cu manele la maxim, complet imprudent, asta le va compensa ceva din celelalte capitole unde natura si viata nu au fost prea generoase cu ei.

        Am masina noua, japoneza care a costat cat 2-3 VW sh si de care sunt foarte multumit.

        Cred ca unele marci au fost dezavantajate clar, ciar ridiculizate de propaganda producatorilor de masini germane. Aceasta este marea magarie pe care au facut-o, si-au aservit presa care le ridica in slavi masinile masluite ( ma astept la scandaluri similare si la alte marci germane ) in detrimentul altor marci mult mai corecte ca politica de preturi, fiabilitate, performante, samd.

        Cat despre baietii cu minte putina care cred in Mos Craciun, hai sa mai asteptam cateva luni, sa iasa la suprafata tot rahatul si mai vorbim despre locul Diesel-ului. Si eu cred ca este bun pentru tractoare, repet, o chestiune de gust si de alegere personala.
        • -4 (12 voturi)    
          ALT TRACTORIST? (Joi, 24 septembrie 2015, 18:27)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui chondonel

          Da multi mai sunteti! Multi, dar....!
          • +2 (6 voturi)    
            altul cu geamuri fumurii la cap (Joi, 24 septembrie 2015, 19:51)

            chondonel [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

            ai si tu un argument cat de mic acolo, sau doar stii sa te crezi smecher si sa jignesti ?
      • +1 (5 voturi)    
        frustrat de ce ma?! (Joi, 24 septembrie 2015, 23:06)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Joseph Porta

        cu 3000-5000 euro oricine poate lua un vw sa se dea smecher pe strada...
        faptul ca urlii ca aia au logan (deci sunt inferior) mie imi cam spune ca de fapt tu esti ala frustrat care de dai mare ca ai mertzn sau vw cumparat la mana a 5a din jermania cu 500000 km la bord ....
  • +18 (18 voturi)    
    De ce? (Joi, 24 septembrie 2015, 13:56)

    Stefan85 [utilizator]

    Ok am inteles din punct de vedere tehnic care-i scopul sa stea sistemul anti poluare oprit >> consum bun, putere si cuplu f bune.

    Intrebare este DE CE? Ce a castigat in felul asta VW?

    Luand in considerare ca fiecare producator din Europa avea un motor 2.0 Euro 5, cu putere si cuplu asemanatoare, imi vin in cap 3 scenarii:

    1. VW nu a reusit sa aduca motorul euro 4 de 2L la nivelul de poluare cerut euro 5 deci au zis las ca fentam testele ca-i mai usor asa.

    2. VW a zis las ca fentam testele cu niste cod scris ieftin si astfel nu mai trebuie sa bagam nu stiu cati bani in a indeplini E5. Castigam 1/2/3 mii de euro per masina vanduta.

    3. Toate motoarele de 2L E4 au aceeasi problema indiferent de producator. S-au trezit in criza in 2008 si au manarit softul ca sa aiba profitul prognozat pentru actionari.

    Ramane de vazut motivul, tind sa cred ca 2 este cel mai probabil.
    • +16 (16 voturi)    
      Radu (Joi, 24 septembrie 2015, 14:23)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Tare mi-e teama ca raspunsul corect este #3....
    • +15 (15 voturi)    
      cum de ce au facut-o?! Pentru BANI!! (Joi, 24 septembrie 2015, 14:38)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

      1. Ca sa intre pa piata americana!
      Noxele admise in SUA sunt mult mai mici decat in UE.
      Au mintit ca sa intre pe piata SUA, altfel la noxele reale emise NU intrau!
      Si au vandut multe masini in SUA, adica bani multi
      2. Daca au mintit la masinile vandute in SUA, nu puteau la aceleasi masini vandute in UE sa scrie alti parametri, deci era necesar ca VW sa foloseasca pe aceleasi masini softul ala ilegal care ascundea emisiile reale de noxe, adica era necesar sa-i mita si pe europeni!
      BANII, d-aia au facut-o!
      Softul ala ilegal a influentat de fapt Cifra de afaceri a VW, costurile lor de productie(aceiasi parametri declarati, dar inexistenti in realitate, ar fi fost obtinuti probabil cu costuri mai mari sau cu consum mai mare de carburanti, parametrii calitativi de exceptie(!!), toate aratau o masina de "calitate" germana de exceptie, iar acum toate astea se intorc impotriva lor!
      Oricum, mi-e imposibil sa inteleg cum a fost posibil ca o companie ca VW sa ajunga la o asemenea ILEGALITATE, INSELATORIE la VW, mai ales ca RISCUL sa fie detectat acel soft era REAL!!
      Mai trebuie sa mai aflam multe informatii despre povestea de la VW...
      Cei de la VW sunt ca politicienii nostri: ne considera pe noi, clientii, prosti.
      Ei, uite ca s-au gasit niste clienti destepti care i-au dat in vileag si i-au facut de rasul lumiii, plus ca-i paste chiar un posibil faliment...
      • +9 (9 voturi)    
        Winterhorn va primi un pachet golden parachute (Joi, 24 septembrie 2015, 15:45)

        L. [utilizator] i-a raspuns lui lili

        In valoare de 28 miliane de euro, din profiturile realizate de companie, prin frauda.
        Orice client care alege un automobil Diesel cu emisii reduse, din respect pentru natura, si accepta sa plateasca un pret mai mare pentru aceasta calitate, este înșelat de compania producătoare, prin prezentarea ca adevărată a unei situații nereale, iar profitul realizat în mod fraudulos de companie reprezinta un prejudiciu pentru clientul de bună credință.

        Multe modele Diesel au beneficiat de impozite mai mici dar prețul lor a fost mai mare – profit pentru companie în detrimentul statului care a ales să bonifice emisiile reduse prin impozite si taxe de mediu mai mici. Asta ar însemna ca pentru toate autoturismele diesel VW care păcălesc testele de emisii, să se recalculeze impozitele datorate statului român, conform emisiilor reale și firma producătoare, nu proprietarii mașinilor să plătească diferențele de taxe, imediat.

        Câștigarea unor licitații ori selecții de oferte prin puncte acumulate la capitolul ecologie – poluare redusa – profit marcat de compania care a vândut autovehicule poluante drept autovehicule ecologice.
        Asta ar mai insemna ca toate licitatiile publice sau private, in care VW a câștigat contractele pe baza unor caiete de sarcini ce punctau emisiile reduse, să fie reanalizate și repunctate, iar diferențele de preț față de cea mai bună ofertă, să fie rambursate de VW fiecărui cumpărător.
    • +8 (8 voturi)    
      alta varianta (Joi, 24 septembrie 2015, 14:43)

      UnulDeDeparte [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

      4. Motoarele au performante superioare cand nu limiteaza emisia de noxe.

      E posibil sa fie cate ceva din toate optiunile. Dupa ce s-a descoperit tarasenia asta VW-ului i s-a oferit posibilitatea sa faca un recall in SUA si chiar l-a facut. Cu toate astea problema a ramas. Probabil ca in conditii reale de testare motorele nu indeplinesc conditiile de poluare

      Din cate am inteles eu exista doua solutii antipoluare la motarele diesel: cea cu uree (AdBlue) si cea de la motarele TDI. Se pare ca problema e numai la motoarele de la TDI si s-ar putea sa fie si la alte motoare care nu folosesc uree.

      Poate vine din nou tipul ala de la Registrul Auto Roman sa ne explice din nou cum e cu testarea si care sustinea ca in Europa testarile se fac independent si nu de producator ca in America si ca n-ar fi posibil in Europa ce s-a intamplat in America.
    • +10 (10 voturi)    
      interesant (Joi, 24 septembrie 2015, 15:49)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Ma gandesc acum ca ar fi fost mult mai mic costul sa intruneasca normele din SUA in mod corect.

      Pana la urma nu sunt obligati daca in SUA au un anumit nivel de poluare sa il aiba si in Europa, ci doar sa se incadreze in norme.

      Interesant este ca softul ar fi de prin 2005 :O deci o gandiseara de mult in caz ca....

      Consider ca a fost o mega prostie din partea lor sa foloaseasca metoda asta, daca au facut-o doar ca sa castige mai mult atunci trebuie amendati, lfiind o inselatorie.
  • +10 (10 voturi)    
    Mdeah... (Joi, 24 septembrie 2015, 14:11)

    Nea Hoisan [anonim]

    Citez din Alexander Dobrindt, sinistrul german al transporturilor: "se vor face teste aleatorii si pe masinile altor marci". Problema sta asea: daca se gaseste o singura masina, de provenienta germana sau non-germana, vanduta in Germania, cu emisii peste cele specificate de producator atunci autoritatea germana care a dat certificatele de conformitate pentru acele masini fie este prostia herself fie este in cardasie cu respectivii.
  • +10 (14 voturi)    
    ! (Joi, 24 septembrie 2015, 14:32)

    tudorr [utilizator]

    Dar cu falsificarea cifrelor de la consumul mediu prezentat oficial de ce nu se face nimic? Toti trec niste consumuri probabil obtinute in VID si in spatiu unde nu e frecare deloc!
    • +3 (7 voturi)    
      Mai intreaba-te odata (Joi, 24 septembrie 2015, 15:50)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      De ce o agentie de turism iti prezinta oferte incepind de la 150 de euro si de fapt cind e sa cumperi cumperi cu 400?
      De ce un producator auto oarecare iti spune ca masina lui costa de la 10000 de euro si cind configurezi minim iesi la 15000?
      Pentru ca toata lumea exagereaza ca sa poata sa vanda. In toate domeniile. Pe de alta parte, Tu stii ca valorile date nu pot fi reale si NICIODATA nu pot fi reale. Imagineaza-ti ca un constructor sa calculeze cit consuma o masina in aglomeratia din Bucuresti , toamna cind ploua si se blocheaza totul.
      Ele sunt orientative in comparatie cu alti producatori, care afiseaza si ei aceiasi parametri. Asa incit putem compara pe cifrele date.
    • +4 (4 voturi)    
      Teste de consum (Joi, 24 septembrie 2015, 17:56)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      este vorba de conditii ideale de test pe care noi nu le putem reproduce in trafic. si sunt si astea reglementate.

      http://www.scritub.com/economie/Explicatii-referitoare-la-modu24426512.php
  • +11 (13 voturi)    
    ... (Joi, 24 septembrie 2015, 15:05)

    klaudyuxxx [utilizator]

    "Un purtator de cuvant al Daimler a declarat joi ca producatorul Mercedes-Benz nu a folosit dispozitive similare celor utilizate de Volkswagen."

    Dispozitivele celor de la Dailmler sunt total diferite si mult mai ingenioase hahaha
  • +5 (7 voturi)    
    Da' Loganul nostru....... (Joi, 24 septembrie 2015, 15:58)

    8736 [utilizator]

    ......Euro 6, de la 5000 si ceva de euro, cum o fi: 6 sau radical din 6?
  • +7 (7 voturi)    
    Seat si Skoda (Joi, 24 septembrie 2015, 16:06)

    transalpinarum [utilizator]

    vor fi urmatoarele tinte, de fapt se pare ca Seat a recunoscut ca a echipat masini cu acet motor, probabil si Skoda
  • +6 (6 voturi)    
    Wolfsburg (Joi, 24 septembrie 2015, 16:13)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    a luat 5 goluri de la acelasi jucator in cateva minute, in meciul cu Bayern.

    Deci sa fie sanatosi.
  • +2 (10 voturi)    
    dacia (Joi, 24 septembrie 2015, 16:23)

    dum_i [utilizator]

    Dacia romaneasca macar nu fura.
  • +11 (11 voturi)    
    RAR :))) ma apuca rasul (Joi, 24 septembrie 2015, 16:23)

    dan [anonim]

    "15.20 Scandalul va avea consecinte pe termen lung fiindca CE ar putea schimba sistemul de omologare al noilor modele. Pentru a discuta posibilele modificari vor fi purtate discutii cu autoritatile de resort din fiecare stat membru."

    parca ii si vad pe burtosii numiti politic la RAR cum tin o prelegere despre cat de performante si bune sunt masinile VAG si ca totul este o inscenare a americanilor care au ceva cu nemtii
  • +8 (10 voturi)    
    adio vw (Joi, 24 septembrie 2015, 17:24)

    n [anonim]

    in reprezentantele vw ... nu se mai vand in SUA anumite carute implicate in scandal... cunosc deja 8 persoane care au deschis proces vw ca au fost mintiti si cer sa returneze carutele nemtesti... deci in SUA .. e scandal serios nu ca in europa unde neamtu e sef si va musamaliza probabil totul aruncand cu noroi si in alte firme... vw a dat totnul la o revolutie istorica prin magaria facuta! poate asa apar si electricele la un pret mai mic.. oricum cui pasa ca exista cancer si poluare?
    • +6 (8 voturi)    
      si eu cred ca va fi mai groasa decat pare ... (Joi, 24 septembrie 2015, 19:58)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui n

      in primul rand companiile care tin la imaginea lor vor renunta la orice asociere cu aceasta marca si la flotele de masini ale acestei marci.

      anumite modele sunt facute fix pentru genul asta de executives, ca la noi sunt febletea cocalarilor, asta e alta problema :)
    • +5 (5 voturi)    
      in europa... (Joi, 24 septembrie 2015, 23:52)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui n

      o dau ei la intors ca doar mama Merkel ii va apara ... si daca mama Merkel spune celelalte state tac si sug...
      si apoi urla francezii ca daca nu iubesti masinile germane "nu esti in ton cu valorile europene si ar trebui sa iti reconsideri apartenenta la ue"
  • +3 (7 voturi)    
    super tara LUCRULUI BINE FACUT ! ... (Joi, 24 septembrie 2015, 21:38)

    marius [anonim]

    ...
    • +5 (5 voturi)    
      ce ma?! (Joi, 24 septembrie 2015, 23:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui marius

      nu l-au facut bine?!
      nici macar lu ponta nu-i venea in cap o asemenea magarie!
  • -2 (6 voturi)    
    Eu tot VW... (Joi, 24 septembrie 2015, 22:32)

    Stef_and [utilizator]

    sau Audi mi-as cumpara. Celelalte sunt imitatii!!
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 25 septembrie 2015, 1:58)

    rocknum [utilizator]

    Eu am un VW pe benzina. Motor 1.6. Am platit taxa de "mediu"
    Mi-au iesit noxe 165 g/km
    Am untrebat un nene cand eram la RAR cum au calculat noxele.
    Mi-a raspuns "avem niste tabele in calculator si luam de acolo noxele"
    Deci ei nu masoara. Au un amarat de excel sau ce or avea si se uita acolo.
    Sa mai spun ca dorel de la rar mi-a rupt joja de ulei?
    Ca apoi sa o vad lipita cu banda izolatoare...
    • 0 (2 voturi)    
      Pai daca ai de-a face cu al'de Dorel... (Vineri, 25 septembrie 2015, 7:43)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui rocknum

      ...sigur ca tzi-a rupt joja!
      Nu cred, insa ca se vindeca cu leucoplast...
    • -1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 25 septembrie 2015, 9:56)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui rocknum

      ahahaha, dar la ce RAR te-ai dus domnule? La vecinul de sub tine?
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 25 septembrie 2015, 12:12)

        rocknum [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        La RAR voluntari
        Cei de acolo au rupt joja si au "lipit-o" cu banda izolatoare.
        Nu am descoperit decat dupa vreo 2 saptamani chestia, cand am vrut sa vad nivelul de ulei.
        Ei au rupt-o, ei au pus banda izolatoare.

        Ulterior am facut un manșon etanș și am rezolvat problema
  • -2 (2 voturi)    
    auto electrice (Vineri, 25 septembrie 2015, 7:54)

    observator [anonim]

    Sufla vant de schimbare... daca nemtii nu au inteles ca trend-ul actual este spre masini hibride si electrice si au perseverat cu dezvoltarea motoarelor diesel la un nivel extrem de ridicat din punct de vedere al consumului, iar ceilalti nu au mers in directia asta, s-a intamplat ce s-a intamplat.
    • -1 (1 vot)    
      auto electrice (Vineri, 25 septembrie 2015, 9:39)

      observator [anonim] i-a raspuns lui observator

      Rectificare- nivel crescut in sensul unui consum scazut.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 25 septembrie 2015, 9:54)

    klaudyuxxx [utilizator]

    "18.03 Si India va deschide o ancheta."

    ahahaha, cocina aia de tara se agita din cauza poluarii?! Ridicol. Pana in 2014 au produs Hindustan Ambassador, o masina la care s-au adus 0 imbunatatiri de cand a fost proiectata in 1958. Practic tigaia polua cat 10 VW manarite.
    • 0 (0 voturi)    
      asa (Vineri, 25 septembrie 2015, 11:19)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      o fi, cum zici matale, dar nu indienii i-au pus sa minta.
      Acum vor si ei niste bani de la vw, care e problema.
  • +1 (1 vot)    
    pacalici (Vineri, 25 septembrie 2015, 11:14)

    ion [anonim]

    nu e vorba diesel vs benzina, eu sunt sigur ca sunt probleme, avantaje si dezavantaje la fiecare, se pot perfectiona si unele si altele

    problema este ca in loc sa se faca teste ca lumea, sa se corecteze problemele, sa se perfectioneze motoarele, sa se faca cercetare, sa se iefteneasca, industria auto se ocupa mai mult de marketing si vanzari, iar astia nu sunt altceva decat pacalici

    hai sa vedem ce au facut real in ultimii ani? pai facelifturi, briz, briz-uri, toata reclama se bazeaza ca uite ce nervoasa si sportiva este, si daca o conduci esti cool

    in loc sa se lucreze efectiv pe mecanica, fiabilitate, consum, motoare noi, pret


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică