Volkswagen are un nou sef: Matthias Muller de la Porsche - In Germania sunt afectate 2,8 milioane de masini in scandalul emisiilor/Registrul Auto Roman a cerut Volkswagen lista vehiculelor afectate in tara/Grupul pastreaza aproape toti managerii, insa le schimba pozitiile

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 25 septembrie 2015, 10:47 Economie | Auto

Un Volkswagen Beetle
Foto: Volkswagen
Volkswagen l-a numit, dupa discutii indelungate, pe Matthias Muller de la Porsche in functia de CEO al grupului german care este atacat din toate partile din cauza ca a trucat emisiile poluante ale masinilor diesel. Dezvaluirile au continuat pe parcursul zilei de vineri, iesind la iveala faptul ca grupul a trucat si emisiile vehiculelor comerciale usoare, dar si ale autoturismelor cu motoare de 1,2 litri. Registrul Auto Roman a cerut Volkswagen lista cu vehicule pe care au fost instalate aceste dispozitive de manipulare a emisiilor.
...............................
Iata cele mai importante momente ale zilei de vineri

22.15: Si structura corporatiei se schimba, pentru a tine cont de arhitectura modulara utilizata in grup. Grupul Porsche brand va include si Bentley si Bugatti, in timp ce Audi va fi, ca si pana acum, impreuna cu Lamborghini si Ducati. Marcile Skoda, Seat si Volkswagen vor continua separat, insa aceasta din urma va avea o structura de management cu patru regiuni, fiecare director urmand sa-i raporteze lui Herbert Diess, sefu marcii la nivel mondial.

22.00
Grupul isi restructureaza operatiunile si mai multi mnageri primesc noi functii. Seful Skoda va conduce regiunea America de Nord, iar directorul de vanzari al Porsche va trece la conducerea Skoda. Directorul de vanzari Audi va deveni sef la Seat. Directorul de vanzari pleaca din companie, insa nu din cauza scandalului.

20.10:
"Va spun foarte clar ca aceste manipulari ale testelor de emisii constituie un dezastru moral si politic", spune Berthold Huber, seful consiliului de administratie. "Un  grup mic de oameni a cauzat un prejudiciu urias", spune directorul care reprezinta salariatii in CA. (AFP).

19.35;
Volkswagen l-a numit pe Matthias Muller ca si CEO. Are 62 de ani si in ultimii patru ani a condus Porsche, fiind foarte apreciat pentru rezultatele obtinute.

18.10 :
Autoritatile de la Bucuresti vor infiinta, in perioada urmatoare, un grup mixt de lucru ce va avea ca misiune identificarea masurilor pe care statul roman trebuie sa le impuna in cazul Volkswagen, a declarat, vineri, Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, citata de Agerpres. "Grupul mixt de lucru poate fi infiintat fie printr-o decizie in Guvern, fie printr-o decizie inter-ministeriala, depinde ce cale se va alege. Grupul va incepe sa functioneze cel mai probabil de saptamana viitoare cand specialistii se vor intalni pentru a stabili componenta Grupului. Vom vedea exact care va fi procedura de lucru, in functie de ce ne vor spune specialistii", spune Gratiela Gavrilescu, ministrul mediului

17.55:
O parte dintre investitorii Volkswagen se arata nemultumiti de faptul ca Winterkorn a plecat atat de repede de la sefia companiei. Succesorul sau va avea o misiune incredibil de grea fiindca va trebui sa faca fata criticilor pentru lucruri de care nu este raspunzator, scrie Reuters. Concluzia este ca vor urma vremuri grele pentru Volkswagen in general si pentru noul sef al companiei, in special.

17.45
Si Brazilia deschide o ancheta pentru a afla pe cateva vehicule au fost montate dispozitive de manipulare a emisiilor si risca o amenda de 13 milioane dolari. (Reuters).

17.25
Agentia americana de mediu Environmental Protection Agency spune ca procedure de testare se vor schimba, devenind mai severe. In plus se va schimba si categoria de masini pe care se va insista, de la diesel-urile de mare capacitate, la cele mici. (Guardian)

16.55
Actiunile Volkswagen au scazut cu 4% dupa anuntul cum ca in Germania au fost afectate 2,8 milioaner masini.(AFP)

16.35:
In Germania sunt afectate de scandalul falsificarii 2,8 milioane de vehicule cu motoare de 1,6 si 2.0 litri. Nu sunt luate in calcul inca si masinile de 1,2 litri.

16.25:
Registrul Auto Roman a cerut Volkswagen transmiterea listei tipurilor de vehicule ale marcilor care apartin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive. "Conducerea Registrului Auto Roman a contactat conducerea reprezentantei  grupului Volkswagen in Romania si a cerut transmiterea, in cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale marcilor care apartin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum si actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe masura ce aceste informatii vor fi comunicate de catre constructor/autoritatea de omologare responsabila", se spune intr-un comunicat RAR.

RAR mai spune urmatoarele: "Pentru certificatele de omologare acordate de R.A.R. referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Roman a contactat titularii acestor certificate si a demarat o actiune de verificare, referitoare la probabilitatea existentei pe vehiculele fabricate pana acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Mentionam ca R.A.R. nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel" . Registrul vine cu o precizare importanta: actiunile RAR se vor adresa EXCLUSIV constructorilor de autovehicule sau reprezentantilor autorizati ai acestora, nicidecum persoanelor fizice!.

16.05
Si motoarele diesel de 1,2 litri sunt afectate de scandal, mai spune ministrul german al Transporturilor.

15.40 Daimler neaga din nou ca ar fi folosit soft-uri care sa manipuleze rezultatele emisiilor. Este a doua zi in care producatorul masinilor Mercedes se vede nevoit sa nege, de data aceasta raspunzand acuzatiilor unui grup german de lobby. (Reuters)

15.10 Ministrul german al transporturilor spune ca Volkswagen a pacalit testele de emisii si la vehiculele comerciale usoare (Reuters). "Din ce stim pana acum, atat vehiculele comerciale usoare, cat si autoturismele produse de Volkswagen sunt afectate de influenta improprie a emisiilor motoarelor diesel", spune Alexander Dobrindt.



14.50:
Intalnirea consiliului de supervizare s-a prelungit fiindca cei 20 de membri discuta si schimbarea structurii companiei, spun surse citate de Reuters.

14.35:
Volkswagen SUA isi cere scuze pe Twitter: "Adresam scuzele cele mai sincere celor afectati de faptul ca am incalcat standardele de emisii stabilite de EPA si CARB. Vom remedia problema si vor repara lucrurile, astfel incat sa recastigam increderea clientilor, dealerilor, guvernului, publicului si angajatilor. Va rugam sa aveti rabdare si promitem sa lucram din greu sa rezolvam aceasta problema complexa. Vom furniza mai multe informatii cat de curand posibil", se spune in mesajul semnat de Michael Horn, presedinte Volkswagen USA.

13.55:
Celebrul antreprenor Elon Musk spune ca este ¬grav¬ sa trisezi la testele de emisii, dar subliniaza, in acelasi timp ca emisiile de CO2 sunt mai importante decat cele de NOx si reprezinta o problema mai mare. (Automotive News).

13.35:
Scandalul are efecte si in nordul Europei. Politia norvegiana investigheaza daca Volkseagen a incalcat legea.

13.30:
Volkswagen confirma ca Winterkorn ramane la sefia Porsche Holding care este cel mai mare actionar al Volkswagen Group, cu 50,7%. Decizia s-a luat intr-o intalnire a consiliului de supraveghere. (AFP)

13.15
Presa germana scrie ca Martin Winterkorn, care a demisionat miercuri din functia de CEO al VW, ar vrea sa-si pastreze pozitia de sef al Porsche Automobil Holding. Insa ar fi un conflict dur de interese si membrii board-ului se opun.

13.10;
Un grup de activisti Greenpeace protesteaza in fata sediului central Volkswagen cu pancarte pe care scrie "Incetati cu minciunile!". (The Guardian)

12.35:
Si in Africa de Sud autoritatile au deschis o ancheta pentru a vedea daca sunt vehicule afectate in tara. (Bloomberg)


Volkswagen Transporter

12.30:
China nu este afectata de scandalul noxelor, spun cei doi producatori locali cu care Volkswagen are companii mixte. China este cea mai mare piata pentru grup, cu 3,6 milioane vehicule vandute anul trecut (AFP).

11.45
The Guardian spune ca sunt zvonuri care sustin ca Muller va fi doar o solutie provizorie, urmand ca apoi postul de CEO sa fie preluat de Herbert Diess, care a venit in iulie de la BMW. Diess a fost extrem de eficient la BMW unde a devenit celebru pentru modsul nemilos in care a "taiat" costurile.

11.20
Consiliul de conducere Volkswagen Group se intruneste la Wolfsburg si decizia va fi anuntata peste cateva ore (Financial Times). Favorit este seful Porsche, Matthias Muller. Despre cei care au sanse la postul de CEO puteti citi aici.


Matthias Muller

11.10
Franta anunta ca de saptamana viitoare incepe teste aleatorii pentru aproximativ 100 de masini de la mai multe marci, pentru a se verifica nivelul emisiilor. Nu vor fi doar modele frantuzesti si vor fi tras la sorti, controlul amanuntit urmand sa fie efectuat cu acordul proprietarilor. (AFP). Le Parisien citeaza un raport Inovev care sustine ca in franta ar putea fi un milion de masini afectate.

10.55
: O idee despre ce ar putea urma este data de faptul ca dealerii independenti care vand masini Volkswagen in California dau grupul german in judecata solicitand compensatii pentru pierderile pe care le vor suferi din cauza scandalului.(Reuters).

10.50 New York Times scrie pe larg despre cultura cu accente nord-coreene de la conducerea concernului. Dictatura, certuri si dispret fata de ecologie, cativa din factorii care au dus la aparitia acestui scandal. Pe larg puteti citi aici.

10.48: Volvo, Renault si Hyundai au vehicule care nu ar trece viitoare teste europene de emisii poluante, arata un raport al International Council on Clean Transportation. (The Telegraph).

10.47: Actiunile Volkswagen au crescut cu 4% in deschiderea Bursei de la Frankfurt.


In septembrie, la inaugurarea uzinei de motoare din Kaluga (Rusia). Primul din stanga este premieru rus Medvedev.

Volkswagen, in cateva date esentiale

Numar de angajati: 593.000
Autoturisme produse anul trecut: 10,1 milioane
Cota pe piata auto mondiala: 13%
Cifra de afaceri in 2014: 202 miliarde euro
Cifra de afaceri in 2009: 105 miliarde euro
Profitul in 2014: 11,1 miliarde euro
Numarul de sit-uri de productie: 119
Principalii trei actionari: Porsche Automobil Holding (51%), Landul german Saxonia Inferioara (20%), Qatar Holding (17%),

Cinci pasi prin care Volkswagen se poate redresa

The Telegraph a publicat foarte recent un articol despre pasii pe care Volkswagen trebuie sa-i parcurga pentru a-si reveni. Primii trei sunt esentiali, iar al cincilea este mai greu decat toti ceilalti la un loc.
1. Sa-si ceara scuze in mod sincer si sa demonstreze ca ii pare rau pentru gravele falsificari
2. Sa fie cinstita, sa dea detalii despre cum a fost construit intregul mecanism de pacalire a testelor si sa spuna exact cine a coordonat totul.
3. Sa se conformeze cererilor autoritatilor: sa plateasca amenzile, sa ofere informatiile cerute si sa nu tergiverseze in justitie diversele proceduri.
4. Dupa ce indeplineste primele trei puncte trebuie sa devina extrem de "tacuta". Practic sa investeasca mult mai putin in publicitate si sa dispara un timp din spatiul public, pentru ca oamenii sa uite evenimentele si sa nu asocieze cu VW o imagine negativa.
5. Reconstructia este cel ma greu pas. Incepe cu numirea unui nou CEO si continua cu stabilirea unor noi reguli si cu schimbarea unor mentalitati. Orice activitate care ar putea starni un scandal trebuie sa inceteze si Volkswagen are toate sansele sa-si revina, chiar daca totul va dura ani de zile.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
18791 vizualizari
  • +14 (18 voturi)    
    Sincer? (Vineri, 25 septembrie 2015, 11:31)

    Y [utilizator]

    "Sa-si ceara scuze in mod sincer"... Serios??? Cum ar suna o astfel de "scuza"?

    Deja si-au cerut scuze actionarilor, in mod sincer, ca au fost prinsi.
    • +3 (5 voturi)    
      scuze actionarilor?! (Vineri, 25 septembrie 2015, 17:05)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Y

      1. Pai, Guvernul german si UE STIAU de INSELACIUNEA de la VW.
      "Guvernul Germaniei şi Uniunea Europeană aveau cunoştinţă că grupul auto Volkswagen folosea în Statele Unite un soft pentru inducerea în eroare a testelor privind emisiile, afirmă surse citate de publicaţia germană Die Welt.
      Partidul Ecologist german adresase acum câteva luni o întrebare Guvernului german privind existenţa unor sisteme de acest fel utilizate de constructori auto germani. Ministerul german al Transporturilor oferise, pe 28 iulie, următorul răspuns: "Guvernul federal susţine dezvoltarea unei normative europene care să aibă ca obiectiv principal reducerea ulterioară a emisiilor reale ale vehiculelor".

      Răspunsul a fost interpretat de ecologiştii germani ca fiind o recunoaştere implicită a existenţei unor sisteme care diminuează doar emisiile înregistrate cu ocazia testelor.

      "Guvernul Germaniei ne-a spus în iulie că ştia de utilizarea acelui soft în Statele Unite; în plus, ştiau că acest sistem se foloseşte la o scară extinsă. Guvernul german colabora cu industria auto, dar nu pentru reducerea nivelului emisiilor, ci pentru a se asigura că măsurarea emisiilor îndeplineşte standardele în graficele oficiale", a declarat Oliver Krischer, vicepreşedintele Partidului german al Verzilor, citat de cotidianul The Guardian.

      Potrivit Die Welt, în afară de Guvernul german, şi CE ar fi ştiut de folosirea unor sisteme de inducere în eroare a testelor privind emisiile de oxizi de nitrogen (NOx)

      2. VW nu este singurul producător auto care a măsluit testele de emisii poluante, de-a lungul timpului
      Scandalul provocat de softul instalat de VW pe automobilele diesel pentru măsluirea testelor de emisii poluante nu este singurul caz în care un producător auto a fost prins că a încercat să înşele autorităţile de reglementare din SUA folosind astfel de metode, relatează MarketWatch.
      GM, Ford Moror şi American Honda Motor au fost obligate să plătească amenzi semnificative de-a lungul anilor."(Mediafax)
  • +6 (8 voturi)    
    profit rezonabil.. (Vineri, 25 septembrie 2015, 11:35)

    lili [anonim]

    VW are un profit rezonabil, raportat la cifra de afaceri, adica putin peste 5%, ca mai toata industria auto cu marci de succes!
    Profitul e mare, ca cifra in sine, el rezulta din volumul mare de masini vandute, dar ca procent din CA este rezonabil.
    Fata de profiturile bancilor, este chiar mic....
    Dar minciuna nu cred ca este numai la VW, testele ce vor urma pe diferite marci de masini vor arata amploarea minciunii si a inselaciunii...se pare ca scandalul VW e doar inceputul...
    Cel putin la valoarea reala a noxelor toxice emise in trafic vor fi dezvaluiri care vor pune la zid si alte marci...pentru ca si alti parametri sunt suspectati de inselaciune...
    Azi am citit ceva asemanator ca si marcile franceze prezinta diferente mari intre valorile noxelor obtinute in laborator si conforme cu datele constructorului dar mult inferioare fata de noxele REALE emise de masini in trafic!

    Uite aici site-ul!
    http://www.ziare.com/volkswagen/scandal/scandalul-volkswagen-este-doar-inceputul-francezii-fac-o-dezvaluire-socanta-despre-motoarele-diesel-1384002
  • +7 (7 voturi)    
    mda (Vineri, 25 septembrie 2015, 11:45)

    yuj [anonim]

    in mica mea afacere(nu este in domeniul auto)am renuntat acum vreo 4 ani la produsele "made in germany" deoarece erau proaste calitativ(drept e ca respectivele fabrici au trecut prin mina americanilor si acum sint pe alte miini) si cereau un pret pe ele ca pe niste produse super de calitate...toata lumea a zis ca nu- s normal la cap...na, uite ca am avut dreptate
    ps:produsele respective le-am inlocuitcu unele italiene,la fel de proaste sau de bune dar cu un pret cu 30-40% mai mici
  • +7 (9 voturi)    
    China nu e afectata ? (Vineri, 25 septembrie 2015, 13:18)

    AdiSto [utilizator]

    E o gluma, nu ? Pai normal ca nu e afectata, la ce smog au acolo in orase si cat le pasa si lor de mediu, tonele de la VW sunt mizilic.
    • +17 (17 voturi)    
      In China (Vineri, 25 septembrie 2015, 14:19)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      In China sunt chiar ecologile motoarele VW. Ce noxe elibereaza sunt mai mici decat ce e in aer.
  • +3 (3 voturi)    
    Herbert Diess, un fel de Carlos Gohn... (Vineri, 25 septembrie 2015, 13:38)

    lili [anonim]

    Carlos Gohn actualul CEO la Renault-Nissan, supranumit "le cost-killer" a condus marele program de reducere a costurilor la Renault inainte sa ajunga Number ONE la alianta Renault-Nissan, urmandu-i legendarului Louis Schweitzer, cel care a avut stralucita idee a Loganului la Dacia Pitesti!
    Manageri de mare succes in competitiva industrie auto!
  • +6 (6 voturi)    
    "scuze sincere".. (Vineri, 25 septembrie 2015, 15:35)

    lili [anonim]

    Pai, dupa ce-ai mintit milioane de clienti si nu o data, cat de "sincer" mai poti fi?!
    Nu sinceritatea ne intereseaza, ci sa explicati lumii cum a fost posibil asa ceva, cum de VW a ajuns la fapte penale(in SUA sunt nenumarate procese colective deja impotriva VW!!) in timp ce reclamele companiei si masinile echipate cu softul ILEAGAL spuneau altceva: INSELACIUNE, MINCIUNA!!
    Cum a fost posibil, cine este VINOVAT, NU responsabil, ca si-a dat NUMBER ONE demisia este chestiune de onoare si de semnal catre piete si bursa, dar VINOVAT cine este, cine a DECIS si cine A APROBAT aceasta situatie ILEGALA?!
    Asta clarificati, nu "scuze sincere"...
    Nu stiu cat o sa va creada americanii, piata americana ati pierdut-o pentru muuult timp...
    Salvarea VW va veni probabil din testarile facute si pe alte marci si daca se va demonstra ca si la ele e la fel, atunci si VW intra la gramada, timpul trece, producatorii auto se vor mobiliza din nou la recucerirea pietelor....
    Chiar ma intreb: vom afla oare adevarul?!
    Cine a propus, cine a decis, cine a aprobat?!
  • +3 (5 voturi)    
    Skoda? Seat? (Vineri, 25 septembrie 2015, 16:30)

    Soljenitin [utilizator]

    Skoda si Seat nu sunt afectate? Doar fac parte din familia VW...
  • +7 (7 voturi)    
    Am ajuns (Vineri, 25 septembrie 2015, 16:31)

    Ammonius [utilizator]

    ca nemtii sa fie acuzati de minciuna si inselatorie. Ghinionul lor. Se pare ca unchiul Sam a pus pleoapa pe ei.
    Capitalismul fara concurenta de sistem va merge din mai rau in mai rau. Asa cum are nevoie de concurenta in interior ii este necesara una si in exterior. China este comunista numai pentru cei fraieri. Foloseste uniformizarea comunista pentru miliardul de prosti. Atat.
    Unde sunt vremurile capitaliste din anii 80? Calitate pe toate liniile.
    Apropos, un amic a ramas in pana prin Ungaria cu un Audi de vreo 50000 Euro nou nout. Noroc cu garantia dar concediul ... varza.
    • +2 (2 voturi)    
      păi (Vineri, 25 septembrie 2015, 18:02)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Ammonius

      ISO 9001, 14001 şi sistemele de management pentru industria auto - ISO/TS 16949 şi VDA sunt VARZĂ la vw...
    • +3 (7 voturi)    
      Pana la unchiul Sam, (Vineri, 25 septembrie 2015, 19:08)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Ammonius

      WV era intruciparea "capitalismului fara concurenta" cum ii zici tu. Si-a aservit presa europeana si a sucit mintile omului simplu, gen ala din Spania cu A6 care a lasat scoala, familie, etc, ca sa munceasca cativa ani pentru o bizonica si apoi sa o conduca ca descreieratul pe soselele noastre, ca sa se faca remarcat.

      PS: imi place cum incearca unii sa gaseasca circumstante atenuante VW, mutand problema la capitalistii de peste ocean. Dar din pacate, nazistii au cucerit economic Europa de mult.
  • +5 (5 voturi)    
    Concluzie (Vineri, 25 septembrie 2015, 16:41)

    Stefan85 [utilizator]

    Concluzia e ca VW a manarit toate motoarele, de la cel mai mic diesel la cel mai mare.

    Probabil ca o sa imparta cumva compania sa nu aiba de suferit si marcile de lux.

    Urat, foarte urat. Se stia de mult ca nu mai sunt calitative, prin 2005 atunci s-a rupt firul insa de la a scadea calitatea si a le face consumabile pana la a trisa si insela e cale lunga.

    Daca prima o mai inghiti ca si consumator ca deh, "toate face la fel" a doua nu mai e chiar asa usor digerabila.

    Curios e ce o sa faca, cheama masinile sa le activeze sistemul si in loc de 150 cp sa ajungi la un 120 sa scada si cuplul sau care e alternativa?

    Cine o sa vina de buna voie cu masina sa ii taie din aripi stiind ca cifrele legate de motor au fost un criteriu major la cumparare?
  • +2 (4 voturi)    
    bat clopotelele pt automobilele clasice (Vineri, 25 septembrie 2015, 17:09)

    de-departe-vin [utilizator]

    Nici VW, nici BMW sau alte marci de automobile pe combustibil clasic nu vor supravietui acestui cutremur, decat daca vor putea sa se adapteze repede si in mars la noile tehnologii, cel putin la cele hibride. De altfel BMW incearca sa preia solutiile Tesla, care le oferita ca open-source pentru toti producatorii care vor sa treaca la automobilele electrice. Japonezii au fost cei mai receptivi. Pentru cine este interesat ce se va intampla cu industria de automobile, poate citi biografia lui Elon Musk, care a fost lansata in luna mai de cel mai cunoscut jurnalist din Silicon Valley, Ashlee Vance - "How the billionaire CEO of SpaceX and Tesla is shaping our future". Si daca va avea curiozitatea sa intre pe site-ul Tesla, va afla ca Germania este deja bine echipata cu statii de incarcare pt automobilele Tesla, astfel incat oricine va dori sa conduca o masina electrica nu va avea probleme cu alimentarea pe tot intinsul tarii. bateriile litiu-ion sunt si ele din ce in ce mai performante, foarte de curand se incarca de la celule solare, asa ca intreg lantul este deja realizat. mai ramane sa se raspandeasca. Viitorul masinii electrice este mult mai aproape decat credem, iar domnia petrolului se apropie de sfarsit. "Scandalul" de fata i-a servit mingea la fileu automobilului electric nepoluant.
    • +1 (5 voturi)    
      Nepoluant ? (Vineri, 25 septembrie 2015, 19:01)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui de-departe-vin

      Pe ce lume traiesti ? Cu masina electrica muti noxele de la esapamentul masinii, la cosul termocentralei. Curentul electric nu se produce fara noxe ! Si mai are si alte probleme, deloc minore, asa ca vom mai astepta minunea cateva decenii, pana vom avea o baterie usoara, de capacitate mare si care se incarca instantaneu. Ca nu vrei sa stai cu orele la statia electrica sa iti incarci bateria. Si nici nu vrei sa platesti o data la 1-2 ani o noua baterie, cateva mii de EUR, cum e cazul acum cu bateriile Li-Ion care se uzeaza in timp sau pur si simplu te lasa cu ochii in soare dupa cca 1 an. Cine a avut laptop mai multi ani stie ce vorbesc.
      • -1 (1 vot)    
        nu e nici o discutie (Vineri, 25 septembrie 2015, 21:57)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui gigel

        despre cum putem sa rezolvam problema poluarii din transport. evident ca pentru automobilele electrice noxele se muta de la automobil la centrala electrica. la centrala teoretic ar trebui sa fie mai putine emisii decit suma automobilelor, dar cine stie ce se intimpla si acolo. solutia bateriei insa este simpla: putem inmagazina energia ca hidrogen, in loc de energie chimica in bateriile electrice.
        • 0 (0 voturi)    
          pai masini pe hidrogen au (Vineri, 25 septembrie 2015, 22:55)

          gigel [anonim] i-a raspuns lui doru001

          fost facute de cu mai bine de 10 ani inainte. dar din pacate nu au prins. manipularea hidrogenului ( din ce am inteles eu nu lichid, dar pe-aproape ) este foarte tricky. cine ar vrea sa mearga cu bomba in masina ? nu zic, si o baterie cu Li-Ion nu e departe de o bomba....
          • 0 (0 voturi)    
            tocmai ca nu stim (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 8:03)

            doru001 [utilizator] i-a raspuns lui gigel

            Hidrogenul nu este mai exploziv decit alte substante, si, fireste, numai in contact cu aerul. ORICE forma de energie inmagazinata poate exploda. Cred ca hidrogenul este cel putin la fel de sigur ca gazul si, eu unul, as prefera sa aflu de ce nu este preferat, mai ales ca nu polueaza, spre deosebire de substantele din baterii care sint extrem de toxice si sint importate din China, ceea ce pune si probleme politice, la fel ca si cu gazul din Rusia. Sincer, chiar as vrea sa vad discutii pe aceasta tema, si sa ne spuna maretele industrii care e de fapt problema cu hidrogenul.
        • 0 (0 voturi)    
          Hidrogenul nu e o solutie viabila (Duminică, 27 septembrie 2015, 9:42)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui doru001

          Oricat l-ai comprima, tot nu ajungi la densitatea de energie a hidrocarburilor. In plus, majoritatea metalelor, dupa ce-s expuse suficient de mult timp la hidrogen, devin foarte fragile, si potential explozibile - in fier, de exemplu, hidrogenul se poate acumula pana la o concentratie de doua ori mai mare decat in apa. Molecula de hidrogen fiind foarte mica, nu foarte stabila si atomul fiind si mai mic, e foarte greu sa concepi materiale prin care hidrogenul sa nu difuzeze - deja la 1900 se faceau experimente care aratau ca hidrogenul difuzeaza masiv prin sticla, de exemplu.

          Solutia, dupa parerea mea, sunt sau acumulatoare foarte performante, cum produce mai nou Elon Musk, sau ce vor sa faca nemtii de la nanoflowcell, sau, probabil, in viitor, pile de combustie care sa functioneze cu combustibili produsi din masa vegetala. Dar mai avem cativa ani pana cand tehnologiile astea vor lua avant.
          • 0 (0 voturi)    
            problema difuziunii (Duminică, 27 septembrie 2015, 22:44)

            was [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

            Problema difuziunii H2 au rezolvat deja germanii la Hindenberg, Zeppelinul cu sfarsit tragic.
            era o solutie low tech prin folosirea unei membrane naturale preparat din intestinul de vitel.
            Cred ca se poate stoca cu usurinta hidrogenul cu tehnologia actuala, ajunge un strat subtire ca si bariera pe un suport care rezista la socuri mechanice.
  • -5 (9 voturi)    
    ce anume este afectat la masina? (Vineri, 25 septembrie 2015, 17:12)

    C [anonim]

    eu nu inteleg aceasta afectare de care toata lumea vorbeste. scade cumva performanta unei masini bune si calitative, cum este VW daca polueaza mai mult decat scriptele oficiale?
    • +6 (6 voturi)    
      da (Vineri, 25 septembrie 2015, 17:38)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui C

      mai exact, dupa ce producatorul va efectua rechemarea pentru a aduce motoarele in limitele legale de noxe, puterea acelor motoare va scadea, fiindca asta pretindeau: ca polueaza mult mai putin in conditiile in care au aceeasi putere ca rivalii lor.
      • 0 (0 voturi)    
        nu chiar (Miercuri, 30 septembrie 2015, 22:54)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui hollow

        Daca puterea motoarelor va scadea substantial atunci grupul VW este bun de plata. Se pot face teste Dyno inainte si dupa rechemare iar daca vor exista diferente se va demonstra cu usurinta ca masina nu mai corespunde cu specificatiile trecute in contractul de achizitie.
        Este strict problema VW daca va incerca asa ceva , dar asta va insemna realmente sfarsitul companiei pentru ca vor fi obligati sa faca refund la toate masinile.
    • -2 (4 voturi)    
      sindromul "pulpelor americane" :) (Vineri, 25 septembrie 2015, 21:55)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui C

      Pe la mijlocul anilor '80 (cand situatia din tara nu era inca atat de neagra ca cea din 88-89) erau momente cand lumea se bulucea, literalmente, la Alimentare, cand se zvonea ca se "baga" "pulpele americane". Pulpele astea "americane" nu erau americane deloc, erau cat se poate de romanesti, de pui, destinate exportului pe piata americana si facand parte din loturi refuzate de americani la CTC (controlul tehnic de calitate). Mari, suculente, frumos si cu grija ambalate, iti lasa gura apa cand le vedeai :P Si americanii, pentru criterii de calitate necunoscute noua, le refuzau! "Nu-i nimic" - ziceam noi - "foarte bine, sa refuze cat mai multe, pentru noi sunt foarte bune!"

      Asa si cu problema astora de la Volkswagen, sa nu-si face ei griji cu masinile astea, cu chichite de calitate, sa ni le trimita noua, pentru noi sunt foarte bune!
    • +2 (2 voturi)    
      :)) (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 1:23)

      Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui C

      Nu ai inteles nimic din toata povestea asta, nu-i asa?
      Ai fost MINTIT. Despre asta e vorba. Pacalit, inselat, tras pe sfoara, capisci? Mitul neamtului corect, care lucreaza brici, face masini excelente si e cel mai tare din parcare, tocmai s-a prabusit. Despre asta e vorba.

      Odata cu mitul, se va prabusi o intreaga industrie. Just watch. Sa nu uiti popcornul.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt curios (Duminică, 27 septembrie 2015, 22:51)

        was [anonim] i-a raspuns lui Airwaves

        Daca au lucrat la motoarele Diesel, poate si la cele cu ciclu Otto au facut ceva vrajeli. Ramane sa vedem, dar ar fi un sut din care VW nu ar revenii multi ani.
        PS: am TDI 1996 ccm din 2011, "Euro 5" platit 143 EUR taxa verde. Am luat o masina scumpa (mult peste 10k) doar ca banii cheltuiti sa inte in masina, nu la hotii din Guvern. Altfel la un model mai vechi Euro5 cu dotari Highline plateam 1800 Eur taxe.
  • +2 (6 voturi)    
    Mda, miroase a ... faliment. (Vineri, 25 septembrie 2015, 18:56)

    gigel [anonim]

    1. Companiile mari nu vor mai cumpara o vreme masini noi de la VW si probabil niciunele din grupul VAG sau poate nici un Diesel. Companiile mari cheltuiesc sume colosale ca sa para eco de ochii lumii, asa ca adioa VW fleets.

    2. VW va trebui sa cheme milioane de masini in service pentru a le resofta. Asta va paraliza serive-urile autorizate o vreme, deci clientii vor fi extrem de nemultumiti.

    3. Clientii fie platesc taxa de mediu fie resoftare, dar chiar si dupa resoftare, se vor trezi cu un motor (mult?) mai lent decat cel pentru care au platit. Au tot dreptul sa ceara daune mari, sa returneze masina, samd. Din nou, pierderi masive pentru VW.

    4. Pierderi de imagine colosale, greu de cuantificat.


    Rezultatul ... probabil faliment, le doresc sa scape totusi cu rebranduire, vanzare ( a unei divizii ) samd.

    Partea buna, pentru cei ce doresc masini VW si nu le pasa de mediu si imaginea proprie, vor avea probabil astfel de masini disponibile ieftin sau poate nu, vor trebui sa plateasca ditamai taxa de mediu din nou !

    Cat despre cei din grup care fac masini cu motoare VW, gen Skoda si Seat, tineti-va bine, vin vremuri grele !
    • -4 (4 voturi)    
      idei aiurea (Vineri, 25 septembrie 2015, 20:18)

      Toto [anonim] i-a raspuns lui gigel

      gigele, de unde le scoti ?. cum adica si de ce sa nu se mai cumpere masini VW? s-a deteriorat cumva calitatea care pana acum era apreciata??? adica dintr-o data masini precum audi sau VW nu mai sunt bune ?? nu mi se pare deloc ok alunecarea inspre o astfel de filozofie ... ar fi culmea prostiei sa falimentezi o firma cu produse de calitate doar pe astfel de motive. se vor plati daune financiare probabil dar sa vb despre faliment mi se rautacios.
      • +3 (3 voturi)    
        Daca ai lucra la o companie mare (Vineri, 25 septembrie 2015, 23:01)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui Toto

        ai sti cum gandesc oamenii de acolo. Totul este imagine pentru cei de sus. Ii doare pe ei undeva de calitatea masinii pe care o conduc angajatii. Oricum dupa 5 ani le vand si cumpara altele. Masinile astea se cumpara directorilor sau oamenilor din vanzari pentru imagine. Te-ai intrebad de ce nu le cumpara Clio si le cumpara Passat ? Repet, nu trebuie sa gandesti ca un fan VW ci ca unul dintr-o corporatie. In rest, mi-am argumentat destul de bine mesajul anterior.
        • 0 (0 voturi)    
          ipocrizie si BANI !! uite ce spune site-ul VW!! (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 19:49)

          lili [anonim] i-a raspuns lui gigel

          Ipocrizia in industria auto este maxima, deviza lor este: "Obiectivul nostru principal este satisfactia clientilor", clienti pe care VW i-a MINTIT si INSELAT continuu si nu o data si nu de ieri de azi ci de multi ani de zile!
          Iar obiectivul principal al managementului de varf este PROFITUL maxim posibil pentru companie, adica pentru actionari!
          Daca chiar era chestiune de imagine NU ar fi RISCAT asa ceva, exista un RISC REAL ca acel soft sa fie depistat, mai ales ca era evidenta diferenta dintre emisiiile de noxe in laborator si cele emise in trafic real, diferenta care oricand putea naste intrebari in mintea concurentei, cel putin, nu?

          Pe site-ul VW Group:
          "Compliance
          The Volkswagen Group has always considered itself bound by more than just legal and internal regulations. We also see voluntary commitments and ethical principles as an integral component of our corporate culture, providing a frame of reference we can use to guide our decision-making.
          It is our conviction that sustainable economic success can only be safeguarded by following rules and standards. In our daily business we advocate honorable and honest behavior that complies with the rules.

          We ensure that rules in our organization are obeyed and raise awareness among employees through suitable preventive measures and their integration in the existing management system. We are, however, aware that it is not possible to entirely exclude the risk of individual misconduct. We have created a compliance network throughout the VWGruppwhich brings together the expertise of compliance officers in the brands and companies and of various Group bodies.

          Definition of compliance: Observing statutory provisions, internal company policies and ethical principles.


          The VW Group Code of Conduct

          Lawful action is the basis for sustained economic success. The VW Code of Conduct contains essential basic principles, provides orientation and thereby fosters correct behavior on the part of all employees in their daily work."
    • +3 (3 voturi)    
      nu o as fie faliment... (Vineri, 25 septembrie 2015, 21:27)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      sunt prea mari...
      si prin prea mari ma refer ca au o caruta de bani si putere odata
      si a 2a oara chiar daca prin absurd o sa ajunga intr-o situatie dezatruoasa o sa-i scape mama Merkel (si gm a fost in faliment) . baga o masura de solidaritate de 4000-5000 de masini pentru fiecare tara si gata VW e salvat!
      • +1 (1 vot)    
        Ha, ha, mi-a placut asta ! (Vineri, 25 septembrie 2015, 23:04)

        gigel [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        fiecare imigrant fie primit cu un Passat nou pe care noi trebuie sa i-l cumparam cu bani de la buget :). Daca ne-au putut baga pe gant imigranii, de ce nu si cateva masini ?

        Imi doresc din tot sufletul ca VW sa ramana pe piata. Dar vor fi zdruncinati rau oricum si asta sper sa fie spre binele nostru, al consumatorilor.
  • +3 (5 voturi)    
    ce-mi place asta... (Vineri, 25 septembrie 2015, 21:23)

    liviu_ [utilizator]

    cu "un grup mic de oameni"
    incearca sa plateasca cat mai putini cu putinta...
    e clar ca nu au inteles nimic din toata distractia si singura parere de rau e ca au fost prinsi...
    apropos nu s-a terminat sedinta?! s-au stabilit vinovatii?!
    • +1 (3 voturi)    
      mi-e teama (Vineri, 25 septembrie 2015, 21:59)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ca intr-adevar nu vor schimba nimic in sistem, educatie, controlul asupra guvernului samd. pe scurt, nimic.
  • +5 (5 voturi)    
    Haha, reactia germana (Vineri, 25 septembrie 2015, 22:22)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    "OK, trebuie sa facem ceva, nu va dam afara, dar va plimbam de colo colo."

    Ei au manageri cum avem noi ministri.

    La acelasi nivel de coruptie.
  • +2 (2 voturi)    
    Cine plateste amenda? (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 3:38)

    Daria [anonim]

    N-am masina - de niciun fel - si ca atare ma lasa rece scandalul, care de altfel n-a venit ca un mare soc. Sunt ferm convinsa ca nici restul marcilor nu-s chiar Alba ca Zapada.
    Dar nu inteleg de ce trebuie sa plateasca proprietarii masinilor pentru minciuna unei corporatii. Ei au mintit ca au standarde Euro ceva, nu? Atunci sa plateasca ei retroactiv (si de acum incolo) impozitele aferente, adica tot ce e peste Euro ala pe care au crezut proprietarii masinilor ca au cumparat.
  • 0 (0 voturi)    
    Matthias Muller (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 14:15)

    barsoom [anonim]

    "Din 2003 a gestionat gama de produse Audi si Lamborghini, iar din 2007 s-a mutat la Wolfsburg unde s-a ocupat de toate proiectele de masini ale Volkswagen AG. In octombrie 2010 a fost numit CEO la Porsche."

    si asta nu stia nimic? probabi el a creat sistemul de pacaire a testelor
    • +2 (2 voturi)    
      VW nu spune o vorba despre VINOVATI! (Sâmbătă, 26 septembrie 2015, 17:08)

      lili [anonim] i-a raspuns lui barsoom

      Adica, despre sefii VW care au stiut si au APROBAT aceasta inselaciune!
      Inseamna ca e nasoala treaba, stiau toti sefii mari de la VW de inselaciunea de pe masinile VW!
      Si-au cerut scuze "sincere"(!!!), au schimbat managementul la varf si gata, merg mai departe socotind pierderile si incercand sa le limiteze cat mai mult!
      Sper ca presa germana sa reuseasca sa-i determine sa spuna mai mult!
      Presa germana a scris ca stiau si Guvernul Germaniei precum si UE!!
      "Mai mult in 2013 un raport al unui centru de cercetare al Comisiei Europene avertiza inca din 2013 in legatura cu posibilitatea pacalirii testelor de emisii prin mecanisme software, insa autoritatile europene nu au reactionat, dovedindu-se inabile, scrie Financial Times. Uriasul scandal Volkswagen este in legatura cu trucarea emisiilor la teste pentru masinile diesel, iar faptul ca europenii nu au reactionat, desi problema a fost semnalata, este si o dovada ca lobby-ul facut de industria auto este extrem de puternic.

      Intr-un raport al Centrului Comun de Cercetare al UE (Joint Research Centre), in 2013 se mentiona faptul ca masinile diesel ar trebui testate pe sosea, si nu in laborator, fiindca senzorii si componentele electronice din masinile diesel moderne pot detecta cand se fac teste de laborator si doar la acele teste emisiile scad extrem de mult, pentru ca rezultatele sa arate bine.

      Raportul mentiona cat se poate de clar ca detectarea nivelului real de noxe la teste este problematic fiindca se pot instala mecanisme software care pot modula, activa si manipula sistemele de control al emsiiilor. Practic eficienta acestor sisteme de control creste puternic doar in timpul testelor si doar atunci rezultatele sunt excelente, urmand ca apoi, in conditiile reale de sosea emisiile sa fie chiar si de 30-40 de ori mai mari."
      http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-20453583-raport-comisiei-europene-averiza-2013-legatura-pericolul-dispozitivelor-manipuleaza-emisiile-insa-autoritatile-nu-reactionat.htm
    • 0 (0 voturi)    
      Am si io dubii, ... (Duminică, 27 septembrie 2015, 9:49)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui barsoom

      ... mai ales ca omu' are si studii de specialitate. Da' in corporatii niciodata nu stii ceva sigur, despre cine ce-a facut, pana nu vine o ancheta din exterior. Posibil treaba a fost un proiect strict secret, autorizat de la cel mai inalt nivel, lasand in afara problemei toti managerii de buna credinta, a caror informare ar fi putut constitui un risc de securitate la adresa implementarii proiectului.

      Personal, ma astept sa fie dati afara, poate chiar dati in judecata si inchisi si programatori de rand. Unu la mana , programatorii de rand n-au spatele pe care-l are un manager, doi la mana, oricat de rupt de realitate ai fi, sa scrii cod care face asta si sa nu te duci sa reclami la ceva autoritati inseamna in modul cel mai evident complicitate la o fapta penala.
  • 0 (0 voturi)    
    mesaj pentru RAR si Porsche (Duminică, 27 septembrie 2015, 22:25)

    Dan [anonim]

    deoarece sunt fericitul (sau nu) posesor al unui motor 2.0 TDI din grupul VW, tin sa precizez,

    1. pentru RAR. Pe cartea mea de identitate scrie negru pe alb "model omologat de RAR in 2013". Pe mine nu ma intereseaza explicatiile RAR despre neacordarea vreunui certificat de conformitate etc. RAR si-a asumat ca masina este EURO5 in momentul in care a omologat-o. Aici se termina.

    2. Pentru Porsche Romania.
    In cazul unei actiuni a statului roman impotriva mea pentru recuperare vreunei diferente pentru timbrul de mediu, voi solicita in justitie plata acestei sume de catre Porsche Romania + o suma suplimentara proportionala cu aceasta taxa pentru posibile plati viitoare datorate schimbarii legislatiei.

    De asemeni nu voi accepta o resoftare a motorului/masinii care sa diminueze puterea motorului. Sau o voi accepta contra a 21 de mii de euro dupa care puteti pastra si masina din partea mea.

    (sunt convins ca PR-ul Porsche Ro citeste acest forum)


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri