Inca o lovitura la adresa ipocriziei din industria auto: Un raport independent arata ca exista masini la care consumul real este si cu 50% mai mare decat cel comunicat de constructor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 28 septembrie 2015, 13:32 Economie | Auto

Diferenta dintre emisiile de CO2 in laborator si cele de pe sosele
Foto: Transport & Environment
Se stie ca datele oficiale de consum comunicate de producatorii auto sunt obtinute la teste regizate cu grija, pentru ca cifrele sa sune cat mai bine, insa un raport al Transport & Environment (ONG cu sediul la Bruxelles) arata ca diferenta dintre realitate si teste ajunge la un uimitor 50%. In medie, emisiile de CO2 sunt cu 40% mai mari in trafic, decat in laborator, fiindca producatorii au gasit tot mai multe metode de a manipula testele, mai ales ca in 2001 diferenta dintre laborator si realitate era de numai 8%. Scandalul Volkswagen este un avertisment ce arata ca testele trebuie schimbate, fiindca producatorii auto fac abuzuri, spun realizatorii raportului.

Raportul realizat de Transport & Environment (T&E), un ONG de protectia mediului care colaboreaza cu Comisia Europeana, spune ca in medie emisiile de CO2 ale masinilor sunt cu 40% mai mari decat cele comunicate de constructori dupa testele de laborator.

Mai mult, la modele precum Clasa A, Clasa C si Clasa E de la Mercedes, emisiile in trafic sunt cu peste 50% mai mari, iar BMW Seria 5, Peugeot 308, Volkswagen Golf si Renault Megane au emisii cu peste 40% mai mari. La fel de mare este diferenta si la emisiile de oxizi de azot.

Consumul de combustibil este strans legat de emisiile de CO2, iar constructorii auto au facut tot ce se putea la teste pentru ca rezultatele sa fie cat mai bune. Daca in 2001 diferenta dintre emisiile de la teste si cele din lumea reala era de numai 8%, acum este de 40%, iar realizatorii raportului avertizeaza ca se intampla lucruri necurate, iar modul de testare trebuie urgent schimbat.

Cercetatorii de la Transport & Environment  spun ca nu au dovezi ca alti producatori ar folosi software de manipulare la teste, insa adauga ca diferentele dintre rezultatele din laborator si cele de pe sosea sunt prea mari incat sa fie explicate prin practici demult folosite la teste si tolerate de autoritati. Printre aceste practici se numara folosirea unor cauciuri speciale, condusul pe anumite suprafete, deconectarea alternatorului sau utilizarea unor lubrifianti de super-calitate.

Testele distorsionate adauga pentru fiecare sofer in medie 450 euro/an la costurile cu combustibilul, din moment ce consumul real este net mai mare decat cel promis in materialele de marketing, se mai arata in raport. Noile teste, mult mai pertinente, ar trebui sa intre in vigoare in 2017, insa constructorii incearca mereu sa amane termenul.

"Sistemul european de masurare a emisiilor de CO2 si a consumului de combustibil este puternic discreditat. Scandalul Volkswagen reprezinta doar varful aisberg-ului si sub el se gasesc abuzuri extinse ale companiilor auto, ceea ce permite masinilor sa inghita chiar si cu 50% mai mult combustibil decat sustin constructorii", spune Greg Archer,, manager pentru vehicule ecologice la T&E.


Citeste mai multe despre   









33668 vizualizari
  • -12 (46 voturi)    
    cam astea sunt si masinile care definesc cocalarul (Luni, 28 septembrie 2015, 13:58)

    liviul2006 [utilizator]

    cam in ordinea asta: BMW, Audi, Mercedes. Exact genul de masini pe care le conduc genul de oameni pe care ii doare in c... de participantii la trafic, dar si de poluarea mediului.

    Masinile astea o sa fie si mai scumpe pe piata locala, dupa ce o sa fie "interzise", cocalarii o sa le vanda sub brandul "din alea cipate si cu soft VW"

    Ce e ciudat e ca s-a strecurat si o masina anti-cocalar pe acolo, un Renault...
    • +30 (36 voturi)    
      Si crezi ca sunt masinile sau oamenii? (Luni, 28 septembrie 2015, 14:16)

      Mdv [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

      Poate daca te referi strict la Romania, unde ierarhia sociala si elitele au fost date peste cap de "tranzitie", unde cei care muncesc corect nu prea ajung sa isi permita modelele de mai sus, iar cei care s-au imbogatit furand statul si pe ceilalti au astfel de masini.

      In Vest spre exemplu, masini premium isi permit cei din patura superioara a populatiei, iar aceia nu se comporta in BMW-urile lor ca stapanii soselelor.
      • +11 (13 voturi)    
        mica corectie (Luni, 28 septembrie 2015, 15:28)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mdv

        de cand cu tot felul de produse bancare de creditare, (gen leasing, credit auto, imprumut de nevoi personale, imprumut de nevoi personale cu ipoteca) f multa lume isi permite un BMW in rate, mai ales la nemti si occidentali.
        Leasinguri pt BMW-uri se dau si in Romania o multime, daramite la ei. Garantezi cu masina, si nu tr sa ai cine stie ce bonitate (25% din valoare bani de avans, venituri mai mari decat dublul ratei+asigurarea casco, adeverinta de salariu, fisa fiscal, si cam asta e tot).
        • +5 (7 voturi)    
          nu e chiar tot (Luni, 28 septembrie 2015, 23:38)

          bobo [anonim] i-a raspuns lui bancher

          in vest nu e chiar tot. oamenii isi iau o masina premium cand au un apartament/o casa la care platesc rate, nu dau jumatate din venit pe masina. si in plus, au posibilitatea sa ii faca si service la reprezentanta si isi asuma costurile unei masini premium.
          • +1 (1 vot)    
            numai tampenii se scriu pe aici (Marţi, 29 septembrie 2015, 8:46)

            Alin [anonim] i-a raspuns lui bobo

            Da, sunt masini care consuma si cu 50% mai mult fata decat este specificat de producator numai ca nu se mentioneaza in ce regim au fost conduse respectivele automobile.
            Asa ca problema este cauzata de perceptie. Ne imaginam ca daca vom conduce cu 120 km/h masina va intampina aceleasi forte de frecare cu aerul ca si la 90 km/h (ca sa nu mai spunem ca in general in staqnduri viteza aerului este 0). Asadar cu cat viteza de rulare este mai mare cu atat creste consumul exponential. Ca de obicei autoritatile iau partea celor care dau multi bani (producatorii, pentru ca din punctul lor de vedere ei nu incaseaza direct de la utilizatori) si prin reglementari ii obliga pe producatori sa publice consumul pentru un test standard facut in laborator cand se merge pe un circuit fix la viteze constante.
            Eu cred ca specificatiile privind consumul mediu trebuie sa fie mult mai detaliate, cu consumuri medii pentru fiecare 10 km de viteza (adica cat consuma masina la 10km/h in viteza 1 sau 2, cat consuma masina la 20km/h in viteza 1, 2 sau 3 ..., cat consuma la 50 km/h in viteza 2,3 sau 4 ... cat consuma la 90 km/h in viteza 3,4,5 sau 6 ... cat consuma la 120 km/h in viteza 4,5 sau 6 ...
            Doar atunci consumatorul va fi corect informat iar consumurile medii nu vor mai sari din grafice cu mai mult de 10%
    • +6 (8 voturi)    
      Reanault (Luni, 28 septembrie 2015, 14:52)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

      Daca s-a strecurat, poate inseamna ca este brand dedicat cocalar wanna be. Las' ca o sa cresti tu mare si nu o sa mai fi considerat asa... Cheer up
    • -4 (22 voturi)    
      ... (Luni, 28 septembrie 2015, 15:09)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

      Mercedes , Bmw si Audi sunt cele mai bune masini din lume. De asta si sefii de stat merg numai cu astfel de masini.
    • +20 (20 voturi)    
      In Germania (Luni, 28 septembrie 2015, 15:21)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui liviul2006

      In Germania, de exemplu, vezi masinile astea sa fie conduse de persoane care depasesc 50 de ani, iar masini si mai loxoase gen Porsche le conduc in general persoane de peste 60 de ani. Foarte putini dintre astia conduc ca nebunii crezandu-se sefi ai soselelor.

      Explicatia e simpla, un tanar de 30de ani nu isi permite sa plateasca atatia bani pe o masina, multi folosesc masini second-hand, dar cand ajungi la o varsta si ai inaintat pe scara sociala reusesti sa aduni si suficienti bani ca sa iti cumperi BMW.

      In Romania ce relevanta mai au clasele sociale? Prea putini dintre aia care au bani i-au facut ei, altfel nu si-ar permite sa conduca masini de 30-40k de euro la 20-25 de ani.
      • +3 (3 voturi)    
        cred ca ... (Luni, 28 septembrie 2015, 22:38)

        trebol [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        altfel se pune problema - la 30 de ani un occidental isi traieste viata / isi cladeste o cariera - in nici un caz nu "investeste" intr-un fier ... nu ca nu isi permite - prioritatile varstei sunt altele - pe cand in ro. lucrurile stau altfel ... romanul isi baga toata averea intr-un fier sa vada vecinul ce avut e el - viata nu si-o traieste - de cariera ce sa mai vorbim ... cu exceptiile de rigoare ..
      • -1 (1 vot)    
        Varsta (Marţi, 29 septembrie 2015, 1:01)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Nu varsta te face bogat!!
    • +4 (8 voturi)    
      Mdea, si tu ce masina ai? (Luni, 28 septembrie 2015, 20:07)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

      Sa stii ca eu am BMW. Si m-am uitat la brosura cu ce consum are inainte s-o cumpar. Nu din cauza poluarii (cam toate acum se lauda cu EURO5 sau 6, aia era garantia poluarii) ci din cauze economice, caci fac cam 25000km/an. Dar realitatea bate filmul, dupa cum zice si articolul eu nu ma apropii de ce zicea BMW in brosura decat daca rulez in extra-urban cu circa 60-70km/h. Iar daca sar de 130km/h consumul pare ca sare exponential.

      Cum s-ar zice mega "false advertising".
      • 0 (0 voturi)    
        BMW cu 60-70, cred ca e o gluma... (Marţi, 29 septembrie 2015, 12:30)

        liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui antrax

        doar tractat l-am vazut la viteza aia...

        eu am o Skoda (sper sa nu fie si motorul Euro 4 trucat)

        orice ai zice, BMW are o imagine proasta in RO, vezi si site-urile de umor :)))

        http://www.timesnewroman.ro/?vid=&mid=tnr&act=IS&is_keyword=BMW
    • -1 (1 vot)    
      Renault (Marţi, 29 septembrie 2015, 1:00)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

      Pute de la o posta ! Nu poti sa mergi in urma lui! Emana gaze incontinuu! Si nu unul aproape toate!
  • +11 (13 voturi)    
    ford mondeo (Luni, 28 septembrie 2015, 14:25)

    Lau COmsa [anonim]

    mondeo nou, consum in regim de autostrada declarat.
    3.8l/100km, real, la 500km de autostrada in teste 6.6l/100km.

    ford declara ca 45% e normal fata de teste motorul este perfect.

    rent out alt ford mondeo, acelasi an, acelasi consum.

    e totul o minciuna sfuntata.
    • -4 (12 voturi)    
      si ca sa dovedesti... (Luni, 28 septembrie 2015, 14:48)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui Lau COmsa

      Ca sa dovedesti ca nu e ce ai scris tu aici o minciuna sfruntata, pune si un link cu specificatiile tehnice in care Ford da consumul de 3.8 pentru Mondeo.
      • +7 (9 voturi)    
        iete (Luni, 28 septembrie 2015, 15:56)

        Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        uite aici: http://www.ford.ro/Promotii/NoulMondeo

        in josul paginii cu scris micut micut: *Oferta este disponibilă pentru noul Ford Mondeo Trend, 2.0 l TDCi, 150 CP, M6, 5 uși, Euro 6, consum mixt(l/100 Km): 4.2 , emisii CO2 (g/km): 115

        4.2 mixt inseamna sub 4 in afara, cine crede asta la un motor de 2.0 si o masina de 1 tona juma.....
        • +3 (5 voturi)    
          bmw 520d... (Marţi, 29 septembrie 2015, 0:30)

          cd [anonim] i-a raspuns lui Stefan85

          bmw 520d din 2013, 60000km, cutie viteze manuala...
          consum 6.4 in medie (indicat de computer, niciodata resetat de cand l-am cumparat)...
          l-am luat de nou, merg cam 50% pe autostrada si conduc destul de... sportiv...
    • +7 (9 voturi)    
      Metoda (Luni, 28 septembrie 2015, 15:13)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui Lau COmsa

      Metoda de test e cea care conteaza.
      Bineinteles ca daca testezi cu rotile in aer si la viteza constanta o sa ai un consum N% iar in situatia practica, in care franezi, accelerezi, dai de gropi, schimbi viteze o sa ai un N%x2.
      Asa-i in marketing.
    • +14 (16 voturi)    
      Skoda Octavia motor 1.2 TSI (Luni, 28 septembrie 2015, 15:23)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Lau COmsa

      Consum urban declarat de 7%, in realitate 10-10.5%
      O noua pacaleala Volkswagen. Au mintit fix cu 50% in privinta consumului.
      • 0 (2 voturi)    
        octavia 3 - 1.4 tsi (Luni, 28 septembrie 2015, 15:45)

        cris [anonim] i-a raspuns lui bancher

        8 - 8.5 in oras cu talpa
        7 daca merg lejer
        • +5 (5 voturi)    
          hai sa fim seriosi (Luni, 28 septembrie 2015, 17:00)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui cris

          poate daca circuli noaptea, sau dimineata la prima ora.
          Intra pe siteul skoda-club si vei gasi acolo un topic cu consumurile, atat la 1.2 TSI cat si la 1,4 TSI. Vei vedea ca, sub 10% in oras, nu a scos nimeni la 1,4 TSI. La 1.2 TSI eu am mai scos consumuri sub 10%, dar cand e trafic lejer, mai ales duminica.
          iar consumurile verificate la pompa sunt cu 0.4% mai mari decat ce indica calculatorul de bord.
          • -1 (3 voturi)    
            no way (Luni, 28 septembrie 2015, 18:17)

            cris [anonim] i-a raspuns lui bancher

            nu scot 10% nici daca merg cu 70kmh cate 200m si opresc apoi la stop; poate nu vorbim de acelasi motor; nu trebuie sa merg pe skoda-club, ma sui in masina mea in fiecare zi ps: ce am scris mai sus e cu AC pornit, tot timpul
            • +2 (2 voturi)    
              Corect ar fi (Luni, 28 septembrie 2015, 18:29)

              Vali [anonim] i-a raspuns lui cris

              sa se scrie si orasul. Poate si ora...
              poate si zona prin care te misti...
              Vrei sa spui ca este aceea este medie de ... bucuresti, de la 8-9-10 pana la 17-18...
              8-8,5 cu talpa?
    • +3 (3 voturi)    
      Peugeot 308 (Marţi, 29 septembrie 2015, 1:03)

      Task Damager [anonim] i-a raspuns lui Lau COmsa

      1.6 HDi, Praga-Suceava si inapoi, consum mediu 4.6 l/100. E destul de aproape de ce zice-n carte. Conteaza cum conduci si foarte mult, calitatea combustibilului, presiunea rotilor, aerodinamicitatea masinii (aici nemtoaicele stau cam prost), stilul de mers - pe unii ii vad ca se sparg in figuri la depasit, iar apoi ii prinzi din urma la stopuri si baga si frane la greu.
      • 0 (0 voturi)    
        verifica la pompa si ai surprize (Marţi, 29 septembrie 2015, 9:19)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Task Damager

        Intradevar Peugeot consuma mai putin din cauza ca la ei motorul standard e de 1.6 destul de eficient si nu de 2.0 ca la VW, dar cred ca mai triseaza si ei. Daca calculatorul indica 4.6 atunci probabil ca ai cel putin 5.0. Consumul se verifica la pompa si nu pe calculatorul de bord.
        • 0 (0 voturi)    
          Asta e (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:17)

          Task Damager [anonim] i-a raspuns lui jescu

          ... ca asta e consumul care mi-a iesit cu calculele la pompa. Calc de bord mi-a dat 5.2... :D
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Marţi, 29 septembrie 2015, 13:40)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Lau COmsa

      depinde cu ce viteza ai rulat, cat de umflat au fost rotile, daca ai avut sau nu bagaje...
  • +9 (9 voturi)    
    Focus 2 1.6 benzina (Luni, 28 septembrie 2015, 14:28)

    Cornel [anonim]

    Consum oficial 8.7 in oras. Consum in oras in conditii excelente peste conditiile testului: peste 9; in conditii acceptabile sare de 11-12; in conditii ceva mai naspa 13+ e minim.
    • +3 (5 voturi)    
      4D (Luni, 28 septembrie 2015, 15:14)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui Cornel

      Americanii iubesc Ford-ul ca pe Doamne fereste.
    • +1 (3 voturi)    
      ford focus 2 (Luni, 28 septembrie 2015, 16:30)

      camasa_neagra_la_gat [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      ford focus 2 1.6 diesel pe autostrada daca merg la consum (adica nu depasesc 90-100km/h) nu trece de 4l/100km ..si daca nu ma grabesc chiar deloc ..pot merge cu 80km/h cu un consum de 3.5l/100km.
      • +3 (15 voturi)    
        fantastic (Luni, 28 septembrie 2015, 16:59)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui camasa_neagra_la_gat

        Nu stiu la alte masini, dar am auzit ca la Ford Focus
        daca scoti cheia din contact si tii masina in fata blocului, nu consuma nimic!
        • +7 (7 voturi)    
          misto (Luni, 28 septembrie 2015, 17:34)

          camasa_neagra_la_gat [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

          ai auzit incomplet..doar primele 2 ore nu consuma nimic abia apoi cate putin..oricum nicio masina nu e ca favorita ta LADA.
        • +1 (1 vot)    
          asta e problema! (Marţi, 29 septembrie 2015, 9:41)

          catelu [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

          Problema e ca multi vorbesc din auzite sau din ce citesc pe forumuri, si ii contrazic pe cei care chiar conduc modelele respective.
          Asa-i romanu', se pricepe la toate!
  • +4 (4 voturi)    
    testele sunt nerealiste (Luni, 28 septembrie 2015, 14:31)

    Alex [anonim]

    Uniunea Europeana nu perimite companiilor de masini sa publice rezultatele de la alte teste, decat de la testele cu metoda lor. Dar metoda lor nu e realista, asa ca asta e...
    • +6 (6 voturi)    
      testele se fac pe stand, atat cele pt noxe cat (Luni, 28 septembrie 2015, 15:30)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      si cele pt consum. Din cate stiu eu, pt rulajul in oras se ia o viteza medie de rulare de 40km/h...companiile auto stiu sa optimizeze consumul pe stand...si din acest motiv au consum urban declarat de 7% , cand in realitate el este de 11%
  • +9 (11 voturi)    
    Popcorn (Luni, 28 septembrie 2015, 14:34)

    Mihai [anonim]

    Stie careva un producator bun de popcorn? La cate stiri de genul asta ... am nevoie de mult popcorn :)
  • +2 (4 voturi)    
    baga cu benzina si motorina... (Luni, 28 septembrie 2015, 14:35)

    grig [anonim]

    ...masinile electrice sunt viitorul.
  • +2 (4 voturi)    
    Cum adica (Luni, 28 septembrie 2015, 15:03)

    gigifisiune [utilizator]

    "mai ales ca in 2001 diferenta dintre laborator si realitate era de numai 8%."

    Era normal sa creasca diferenta de la 8% la 40% in 14 ani sau cum?

    Voi nici sa traduceti ca lumea nu puteti?
    • +1 (1 vot)    
      cei care au publicat rezultatele testelor au fost (Luni, 28 septembrie 2015, 17:05)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

      totusi tendentiosi. Nu ai mereu noxe cu 40% mai mari in trafic decat pe stand....dar, daca se masoara noxele cu masina in sarcina, sau cand se urca o rampa, atunci da, noxele pot fi si cu 40% mai mari, chiar si cu mai mult.
      Totul depinde de momentul in care se face masuratoarea: una e sa masori la drum intins, cu viteza constanta (noxe mici) alta e sa masori cu motorul fortat (rampa, depasire etc), cand ai noxe mari.
  • +2 (14 voturi)    
    Articol de 2 bani (Luni, 28 septembrie 2015, 15:05)

    MM [anonim]

    Masinile consuma exact cat spune constructorul. Testele sunt facute pe pista fara trafic si la viteze constante. E normal ca in realitate, in conditii de trafic sa consume mai mult. Eu testez multe masini si pot spune ca sunt putine cele care in regim controlat nu am reusit sa scot consumul indicat. 99% din soferii romani nu cunosc condusul preventiv si economic, de aici si frustrarile legate de consum. Si inca ceva, la 308 am fost chiar surprins de consumul mic de combustibil. Articolul e si lipsit de substanta deoarece nu prezinta motorizarile la care se presupune ca sunt adaosele de combustibil. E greu de crezut ca toate seria 1 cu toate motorizarile au aceeasi marja de "eroare". /
    • +2 (10 voturi)    
      serios? (Luni, 28 septembrie 2015, 15:44)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui MM

      Eu am vazut in specificatii consum in regim autostrada, nu regim in consum pista. Sau urcam masina pe capre, ne punem manusile de piele, ne credem pe autostrada accelerand constant si se cheama ca am scos consum regim autostrada?

      Toti dau cifre fara legatura cu realitatea in ceea ce priveste consumul. Asta ca sa nu mai amintesc ca pana si consumul mediu de pe bord este manarit din soft ca sa se simta cumparatorul bine si cel mai aproape de realitate este plin-plin.

      La partea cu ecologia, sa ma scuteasca verzii. In special americanii care polueaza cu o fabrica cat masinile dintr-un stat. Ca de... ei nu semneaza acorduri anti poluare dar sunt cei mai vocali ecologisti mulgand fraierii de bani in timp ce traiesc din granturi si donatii. Asta nu scuza manariile producatorilor, dar au existat cerere si presiune pentru a se da altfel.
      • +1 (3 voturi)    
        LoL (Luni, 28 septembrie 2015, 17:07)

        MMm [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        Unde ai vazut tu specificatii in regim de autostrada? La care producator? Aaa te referi la consumul "urban/extraurban/mixt" ? Sunt valori date dupa cum ti-am scris mai sus. Doar nu crezi ca le-au testat in Bucuresti la ora 17:00 si ti-au dat tie consumul in oras, ca in cazul asta nu ti s-ar mai oferi consumul in litri/km ci in litri/ora.
        • +1 (3 voturi)    
          oooffff.... (Luni, 28 septembrie 2015, 17:59)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui MMm

          Era greu sa extrapolezi un pic, nu? Inlocuieste autostrada cu extraurban (las' ca era in avantajul lor) si mai reciteste inca o data. Comunica-mi si mie daca se schimba sensul la ce am zis, ca's curios.

          Consumul "indicat" este calculat in conditii mult prea ideale, deci ireale. Daca pe tine te incalzeste sa te simti bine ca masina ta consuma x cand temperatura este de 27.5, vantul bate pe directia NV cu 0.5km/h si drumul se afla in Franta, altfel avand cu totul alt consum... ce pot sa zic... esti bine.

          Am zis eu ceva de consum urban sau ai simtit nevoia sa comentezi ca sa se poata spuna ca ai zis ceva? Special nu m-am legat de el pentru ca, dupa cum ai zis, ar trebui ca la utilaje agricole, per h.

          PS: mi-am facut adaptare cu vcds conform plin-plin si am ajustat consumul afisat cat sa fie real. Asta ca s-o lasi mai moale cu aerele astea. Bineinteles, in caz ca ai si idee ce am zis.
  • -3 (7 voturi)    
    $$$ (Luni, 28 septembrie 2015, 15:11)

    Qu [utilizator]

    Toata manevra VW a fost cu scopul bine determinat de a scadea temporar valoarea actiunilor ca sa cumpere cine trebuie la reducere.
    Bineinteles, actiunile isi vor reveni la valoarea normala, iar respectivii vor face profit de 25-50% din asta. Adica bani din nimic.
  • +3 (7 voturi)    
    electric este numele tau (Luni, 28 septembrie 2015, 15:16)

    nmh [anonim]

    La auto electrice nu exista astfel de probleme. Guvernele ne vor impinge in aceasta directie. Tehnologia exista deja. Mentalitatea se schimba greu.
    • 0 (10 voturi)    
      a auzit cineva de biciclete? (Luni, 28 septembrie 2015, 15:54)

      Mai Conteaza [anonim] i-a raspuns lui nmh

      Poate a venit in sfarsit timpul sa trecem la biciclete pentru deplasarile scurte ca sa nu mai fie nici un dubiu in legatura cu poluarea.
      Nu o sa existe niciodata masina perfecta, suficiente strazi sau locuri de parcare.
    • +1 (5 voturi)    
      . (Luni, 28 septembrie 2015, 16:01)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui nmh

      Da , ca la masinile electrice nu pot sa declare un consum mai mic decat cel in realitate..
      Ce ii opreste?
    • 0 (4 voturi)    
      TI-AM DAT MINUS! (Luni, 28 septembrie 2015, 20:19)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui nmh

      Tehnologia existenta este neeficienta! Si eu astept de ceva vreme electric cu H2 (fuel-cells).
      Daca in US si in DE exista sanse si functioneaza, la noi va mai dura cca 10 ani.
      Ca sa cumperi o Tesla si sa mergi 300km dupa care sa stai 3 - 4 ore la incarcare (daca ai unde!) inseamna ca ajung la Vienna in doua zile!
      Asa ca las-o mai moale cu tehnologhia!
  • +6 (6 voturi)    
    Minciuna la rang de politica a companiei!!! (Luni, 28 septembrie 2015, 15:17)

    lili [anonim]

    Cand ii auzi vorbind despre Viziune, Strategii, Responsabilitate Sociala, Eco-inovatie, Dezvoltare durabila poti face lejer eroarea de a-i crede, cand colo nu este decat Marketing, Imagine si BANI, multi bani!
    Chiar si minciuna merge cand e vorba despre muuulti bani!
    Rusine!
    Sper ca scandalul VW sa inceapa curatenia in superprofitabila industrie auto iar cei VINOVATI(cei VINOVATI pentru ca sunt fapte penale!!) sa raspunda!!
  • +3 (5 voturi)    
    industria auto (Luni, 28 septembrie 2015, 16:02)

    athos64 [utilizator]

    Toata lumea stie sau ar trebui sa stie ca acel consum nu poate fi reprodus decat in conditii ideale. Dar una este sa ai un consum mai mare in realitate chiar si cu 50%, (in anumite conditii), si alta este sa afisezi noxe de 40-50 de ori mai mari, care procentual inseamna 4-5000/%...

    Acum lumea este in cautare de subiecte de senzatie pe aceste teme si redescopera America...

    Masinile au devenit mai grele, mai confortabile, mai incarcate de echipamente ca oricand, iar consumul lor mediu a scazut continuu, la fel si noxele. Nu trebuie scapat acest lucru din vedere, iar anatema nu trebuie aruncata asupra intregii industrii auto, un domeniu extrem de competitiv, ci asupra celor care in aceasta cursa, triseaza, inseland concurenta si consumatorii.
  • 0 (0 voturi)    
    dA (Luni, 28 septembrie 2015, 20:10)

    Babilou [utilizator]

    Informatii la subiect de aici din America: http://www.fueleconomy.gov/
    Masina personala Mazda 3, motor 2 l, automata, gas regular (10 % etanol) autostrada consum indicat 7.3 l/100 km, masurat la pompa si mileage: 6.9 l/100 km la 110-120 km/h (de mai multe ori, pe sectoare de autostrada Toronto-Montreal). In oras masurat de mine intre 9 si 10.5 l/100km (Montreal) - indicat 9.8 l/100 km.
  • 0 (2 voturi)    
    mda,romanu ca vintu (Luni, 28 septembrie 2015, 22:49)

    iuhcsr [anonim]

    1no haideti ca picam in extrema cealalta...eu am un 1.6hdi,la care in carte e trecut un mediu de 5.5...destul de aproape de adevar,media la pompa fiind de undeva la 6.2...dar daca merg in bucuresti la ora de maxima aglomeratie probabil e undeva la 8-9 iar pe autostrada forjata la maxim 10l/100km...am scos si 3.8 cu mers dinala la singe pentru consum...hai sa fim seriosi masina consuma si emite noxe mai mici sau mai mari in functie de cum e exploatata...cosumurile date de producator sint obtinute prin niste standarde(aceleasi pt toti),care pe viitor potfi modificate pt a fi maiaproape de realitate....in privinta bmw ,ca vezi d-nule sint masini pt cocalari,eu cred ca sinteti dusi cu pluta...in primul rind ca bmw exista pe piata pt toate buzunarele:bmw ursulet pt care are salariu minim pe economie,3-ar din din 2008 pt cei cu salarii de 2500 ron si x5 nou pt cei ce au salarii e la 1000euro in sus..ca la bmw -isti le fluiera vintu prin acoperisiul casei si prefera bmw in fata casii,treaba lor frate...acum ca vw au facut-o lata sa plateasca,dar venim toti aici sa aruncam cu petre de parca noi sintem niste usi de biserica..cine nu intelege de ce o masina poate consuma si cu 100% mai mult ,nu numai cu 50%,ala probabil a trait in pestera si nu a vazut masina in viata lui...e la fel ca si in cazul in care o clienta de 70 ani a lui mac a dat in judecata lantul pt ca s-a ars dupa ce a cerut o cafea fierbinte...departe de mine ideea de apara industria auto ,dar haideti sa nu facem pe prostii ca riscam sa raminem asa
  • 0 (0 voturi)    
    un exemplu mai ok (Marţi, 29 septembrie 2015, 0:02)

    cri [anonim]

    ford fiesta nou 1 l ecoboost 100 cai: consum real oras 6.5 in afara 5, deci mixt sub 6 (Cluj - trafic groaznic in ore de varf si in plus e plin de dealuri si vai, sa nu credeti ca e mai bine ca-n Bucuresti), declarat 4.3
  • +3 (3 voturi)    
    Pai (Marţi, 29 septembrie 2015, 2:39)

    micu l [anonim]

    eu am un Ford F350 care, cu putina bafta, imi ia 25l per 100 km. Asa ca, auzindu-va pe voi cu 7 virgula, 8 virgula etc, ma cuprinde invidia!
  • 0 (0 voturi)    
    pffffff (Marţi, 29 septembrie 2015, 12:14)

    lucik [anonim]

    ce mai e de spus cu atatia specialisti? cel mai bine ar fi sa nu se mai vanda permise, nu, dlor militieni? nu masinile sunt de vina ci cei ce se urca la volan! pas!
  • 0 (0 voturi)    
    Trebuie vazut si stilul de condus. (Marţi, 29 septembrie 2015, 13:39)

    Anonim [anonim]

    Eu personal am reusit sa scot mai butin decat scria in cartea tehnica. Dar masina din punct de vedere tehnic este perfecta. Cauciucuri premium si cu presiunea corecta, uleiul de calitate, revizie proaspat facuta, fara aer conditionat , fara geam deschis, ci doar ventilatie fara radio si faruri aprinse. Cei drept viteza a fost constanta pe exterior la 90 km pe ora, iar vremea perfecta. A fost o ambitie de a mea de a verifica consumul real. Am facut plinul iar la 100 km am realimentat la fel pana in buza rezervorului. Un coleg anterior a spus ca conditiile din laborator sunt conditii perfecte. Nu i-au parte lui WV. Au fost prinsi cu ocaua mica sa fie pedepsiti. Dar si noi ar trebui sa fim mai realisti si sa nu cautam nod in papura.
    • 0 (0 voturi)    
      :D (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:26)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Fara faruri aprinse in conditiile in care in toata Europa este obligatoriu sa le folosesti? Deja una din conditiile perfecte este cam ilegala ;)


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică