Scandalul Volkswagen: 1,2 milioane de masini Skoda sunt echipate cu softul care pacaleste detectoarele de noxe/ Fostul CEO Martin Winterkorn este anchetat/Germania da un ultimatum gigantului auto

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 28 septembrie 2015, 14:22 Economie | Auto

Marcile grupului Volkswagen
Foto: Volkswagen
Scandalul Volkswagen a continuat in forta si luni, noi informatii aratand ca lucrurile sunt cu adevarat grave. Martin Winterkorn este anchetat pentru manipularea emisiilor, iar Volkswagen primeste un ultimatum in Germania pentru a prezenta un plan de rezolvare a situatiei. Sunt afectate 1,2 milioane de masini Skoda si 2,1 milioane Audi, mai multe date urmand sa fie prezentate in zilele urmatoare. In plus, un raport arata ca multe modele auto au de fapt consum cu 40-50% mai mare decat cifrele din materialele de marketing. HotNews.ro a prezentat LIVE TEXT cle mai importante momente ale zilei.

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT evenimentele de luni.

23.35
Volkswagen ar putea fi chemata in justiei in SUA si fiindca a cerut si a obtinut stimulente fiscale in 2009 cand a introdus pe piata modelul Jetta diesel. Subventiile au fost de peste 50 milioae dolari, peste 39.000 de americani primind reduceri de 1.300 dlolari la cumpararea masinii. Acum, Volkswagen poate fi trasa la raspundere pentru ca a obtinut ilegal subventiile, din moment ce masinile nu erau atat de ecologice. (Reuters).

21.35:
Un importator din Olanda a suspendat temporar vanzarea a 4,100 de vehicule Volkswagen cu motoare diesel EA 189, in asteptarea clarificarii legate de motoarele aflate in centrul scandalului (AFP)

19.45
Actiunile Volkswagen au inregistrat un declin de 7,5% luni, scazand sub 100 de euro pentru prima oara in patru ani.

19.40
Volkswagen se va confrunta cu probleme mai ales pe piata obligatiunilor, din cauza acestui scandal, iar dobanzile vor creste pentru compania gemana (Wall Street Journal).

17.40
Numarul de masini Skoda pe care s-a montat software-ul care pacaleste testele este de 1,2 milioane. "Pot confirma ca in cadrul marcii Skoda este vorba la scara mondiala de circa 1,2 milioane de masini", a declarat purtatorul de cuvant al constructorului ceh, Jozef Balaz, citat de AFP.

16.50 Actiunile companiei si-au continuat caderea la bursa de la Frankfurt, luni declinul fiind de 8 procente. De cand a inceput scandalul cotatia s-a diminuat cu 40%

16.30
Compania este data in judecata in SUA de cativa investitori nemultumiti

15.35
In Spania, o organizatie apropiata de extrema dreapta da Volkswagen in judecata pe motiv ca ar fi incalcat drepturile consumatorilor, ar fi facut fraude si a adus atingere mediului inconjurator. Organizatia se numeste Manos Limpias (maini curate). (AFP).

15.15:
Herbert Diess, seful marcii Volkswagen, va merge sa discute cu comisarul european pentru piata interna si industrie, Elzbieta Bieńkowska. Pe 1 octombrie subiectul va fi discutat si la intalnirea ministrilor europeni care vor dezbate intr-un cadru informal probleme de competitivitate. (AFP)

15.00
Intr-un articol, Wall Street Journal explica de ce scandalul nu afecteaza deloc cea mai mare piata pentru Volkswagen, piata chineza. In China dieselul este foarte rar in segmentul autoturisme, fiind des intalnit la autobuze si camioane. Intr-o tara in care s-au produs 20 de milioane de vehicule anul trecut, nici 0,1% nu au fost diesel.

14.50
Directorul Volkswagen Marea Britanie spune ca saptamana aceasta ar putea sa se stie exact care sunt masinile afectate de scandal in Regatul Unit. (Financial Times)

14.40
Scandalul Volkswagen poate afecta exporturile de componente auto ale Romaniei in Germania, se mentioneaza intr-un raport Erste, citat de Mediafax.

14.27
Autoritatile de la Berlin au dat pana la 7 octombrie un ultimatum celor de la Volkswagen pentru a veni cu un plan si o solutie tehnica, astfel incat masinile sa fie conforme. Autoritatea de Siguranta Rutiera (KBA) a somat Volkswagen sa vina cu masuri ferme si un calendar complet. (AFP)

14.25
Procurorii din orasul Braunschweig au deschis o ancheta impotriva lui Martin Winterkorn, fostul CEO al Volkswagen care miercuri si-a dat demisia. Acuzatiile sunt in legatura cu vanzarea de masini cu date eronate ale emisiilor.

In cursul diminetii, Audi a anuntat ca 2,1 milioane de masini vandute de companie in toata lumea au soft-ul care a permis companiei mama Volkswagen sa triseze la testele de emisii din Statele Unite, Printre modelele afectate sunt A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 si Q7.

Tot la inceputul zilei, Reuters scria ca Grupul a decis sa-i suspende pe directorii diviziilor de cercetare-dezvoltare de la Audi, Porsche si de la marca "mama" Volkswagen.

In weekend au aparut noi informatii care arata ca Volkswagen a fost de mai multe ori avertizata ca folosirea unui astfel de sopft este ilegala. Programul a fost furnizat in 2007 de Bosch.

Problemele cu emisiile nu sunt insa limitate doar la Volkswagen, un raport al ONG-ului Transport & Environment aratand ca diferenta dintre realitate si teste ajunge la un uimitor 50%.cand e vorba de consum si emisii de CO2.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
17524 vizualizari
  • +8 (10 voturi)    
    Aberatie (Luni, 28 septembrie 2015, 14:51)

    Yoda [anonim]

    Ce aberatie! Nu au cum sa le aduca in norme. Adica, ar putea, daca le-ar limita puterea, adica in loc de 140 CP, sa le limiteze la 90 CP.
    • +9 (11 voturi)    
      Evident (Luni, 28 septembrie 2015, 18:13)

      Close [anonim] i-a raspuns lui Yoda

      Dar tu ai cumparat motorul de 2l tocmai pentru cei 140CP. Altfel ar putea sa-ti schimbe motorul cu unul pe benzina, nu? AI tot 140CP dar creste "o idee" consumul.
      Si mai mult de atat, concurenta cel mai probabil are motoare similare care chiar ofera caii de pe cutie. Asta pentru ca au optat pentru sistemul de tratare cu uree care desi creste costurile de intretinere nu compromite nici puterea, nici emisiile.

      Acum intelege lumea de ce marci ca Toyota au renuntat la motoarele de 2 sau 2,2l care nu puteau sa treaca normele de emisii dar VW inca scotea pe banda motoare ieftine si aparent miraculoase. Emisii minime fara folosirea de uree.
      • +1 (3 voturi)    
        si VW foloseste sistemul SNCR cu uree (Luni, 28 septembrie 2015, 19:21)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Close

        La unele modele VW si Audi se folosesc sistemul cu uree (cu solutie AdBlue la VAG) pentru scaderea noxelor NOx. Numai ca, se pare, ca nu prea functioneaza in viata reala, este eliminat de soft.
        Am un Sharan 7N favricat in 2011 TDI 2L cu sistem start-stop si AdBlue. rezervorul de AdBlue are 16 L, cand cere masina trebuie pusa minim 10 L pe un teren perfect orizontal, conteaza daca ai o pana cand pui aceasta minunatie de lichid (scrie in manualul masinii, altfel nu sesizeaza ca ai umplut rezervorul, si tot apare AdBlue running low si te streseaza ca mai ai X km pana ce nu vei mai putea porni motorul. si asta la drum lung, dupa ce acasa ai umplut rezervorul.
        Masina am luat cand avea 2 ani, conform manualului de service a avut probleme de trei ori cu sistemul SNCR (selective non-catalitic reductor), o data find schimbat tot ansamblul.
        Rezolvarea se face aspirand tot lichidul AdBlue din rezervor, si reumplerea. Altfel masina cere mai repede sa pui acei 10 L (am avut 0,5 litrii scursi in portbagaj, se cristalizeaza in forma de ace fine)
      • 0 (0 voturi)    
        mica erata (Marţi, 29 septembrie 2015, 12:21)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui Close

        alti producatori nu renunta la motoarele mari, in detrimentul celor mai mici. Spre ex Mercedes si mazda au motoare de 2.2l diesel, si nu au de 2l.
        Cat desrpe Toyota, eu am vazut pe RAV4 si motor de 2l diesel, si 2.2l diesel.
    • 0 (0 voturi)    
      noul 2.0 tdi are 150 CP (Marţi, 29 septembrie 2015, 12:17)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Yoda

      si emisii muult mai mici decat motorul meu 1.2l benzina. Trebuia sa bata la ochi, era aberant ca un motor diesel de 2l sa polueze simtitor mai putin decat unul pe benzina de 1,2l.
      In rest, ai dreptate. Nu au cum sa le aduca la standard euro 6, fara sa reduca puterea. Daca reuseau sa faca acest lucru, nu mai trisau la testele de noxe.
      Sper sa fie bine controlati, si sa nu triseze si a doua oara.
  • +7 (9 voturi)    
    Daca acest scandal va afecta ... (Luni, 28 septembrie 2015, 14:54)

    math_2 [utilizator]

    .. exporturile Romaniei spre Germania, propun sa fim de partea VW, intregul popor alaturi de iubitii nostri conducatori. In fond nu au facut nimic grav, e vorba de cateva linii adaugate la un program. Nu s-a intamplat nimic.
    • +3 (11 voturi)    
      Nu s-a întâmplat nimic (Luni, 28 septembrie 2015, 19:39)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui math_2

      decât că sunt niște bandiți care și-au câștigat piața prin hoție iar unul ca tine care probabil ești în cârdășie cu această firmă într-un fel sau altul, propui asocierea cu hoții, ciocul mic, ce dacă respirăm noxe mult mai mari de pe urma faimoaselor, sfintelor mașini germane. Tehnologie germană domne, jos pălăria. Prostie românească. Directorul RAR spune că nu va face nimic, așteaptă ca hoții să-i spună ce mașini au noxe mai mari decât în specificații, pentru că în prostia noastră am lăsat producătorul să-și declare singur normele, crezându-l pe cuvânt. Sunt unii indivizi, care din păcate se numesc români, care sunt zămisliți dintr-un amestec de prostie, hoție, șiretenie, parșivenie, obrăznicie și compromis și care fac față în mod paradoxal, vieții.
      • 0 (0 voturi)    
        Vei ramane somer (Marţi, 29 septembrie 2015, 15:41)

        X [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

        Cu atitudinea asta vei ramane somer. Nu uita ca nu ai avea paine pe masa daca aceste companii care lucreaza pt VW ( hotul si banditul ) din romania nu existau. Cu mentalitatea asta s-a vandut tara si s-a ajuns in situatia asta. E simplu. Ramai cu ideea ca sunt hoti, da-le in cap, omoarai si dupa aia uitate cum iti moare familia de foame pt ca tu nu ai unde sa lucrezi. ( dar orgoliul tau nu a avut de suferit ) E perfect.
        E simplu VW --> in scadere ( ca sunt hoti si banditi ) --> furnizorii in scadere ( romania ) --> muritor de foame.
  • +10 (14 voturi)    
    Fostul Number One in ancheta.... (Luni, 28 septembrie 2015, 15:08)

    lili [anonim]

    Asa, mai da!
    Sa raspunda granzii de la VW cu salarii si bonusuri de multe zeci de milioane de Euro/an, nu 3 directori de cercetare-dezvoltare!
    Oricum, nu cred ca vom afla vreodata adevarul, care a fost nivelul de decizie cel mai inalt care a aprobat aceasta ilegalitate?!
    Ca de stiut au stiut inclusiv Guvernul Germaniei si CE, adica si ei au aprobat tacit!!
    Asa, pe nemteste!!
    Ma intreb ce vor mai spune acum responsabilii de la CSR ai VW, aia care ne dadeau pe spate cu Responsabilitatea Sociala a maretei companii, care in fapt mintea cat putea!
  • +2 (10 voturi)    
    De neiertat! (Luni, 28 septembrie 2015, 15:50)

    contest [anonim]

    urgenta salvarii planetei, a mediului inconjurator, toate deziderate fata de care corporatia VW este in culpa! Unde sa fie probitatea nemteasca?! A existat?! Coruptie criminala si asta nu li se poate ierta, miza e prea mare!
  • -2 (12 voturi)    
    50% consum mai mare = o prostie (Luni, 28 septembrie 2015, 17:40)

    cartofil [utilizator]

    Consumul este intotdeauna mai mare decat cel indicat de fabricant, asta se stie de 50 de ani. Consumul indicat este fara o serie de anexe in functiune. Dar nici 50 % mai mult. Probabil un 10% este cifra reala. La Dacia, avea consumul indicat de vreo 7l si iarna in oras, consumai 20 l.
    • -1 (5 voturi)    
      N-ai înțeles nimic. (Luni, 28 septembrie 2015, 19:41)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Stai jos.
    • 0 (0 voturi)    
      ba 50% este f realist (Marţi, 29 septembrie 2015, 12:27)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui cartofil

      Detin o masina cu motor VAG 1.2 TSI 105 CP. In cartea tehnica scrie consum de 7% in oras, In realitate, in Buc, imi consuma 10.5%, chiar si 11%.
      7% nu vad decat la 2 noaptea, daca duc sau iau pe cineva de la aeroportul Otopeni.
      Asa ca minciuna a fost de fix 50%.
      Consumul urban declarat se stabileste tot pe stand, la o viteza de 40km/h (din ce stiu eu). Vag si alti producatori au invatat sa optimizeze consumul pe stand, sa fie masurat ca fiind minim, iar in viata reala, e vina soferului ca nu stie sa conduca ,,la consum".
  • +3 (9 voturi)    
    Cel mai rau este (Luni, 28 septembrie 2015, 18:45)

    CititorulComentator [utilizator]

    Faptul ca de fapt ne furam caciula singuri, ca omenire...
  • 0 (12 voturi)    
    O sa fie vai de c... nostru ! (Luni, 28 septembrie 2015, 20:29)

    anonim [anonim]

    Pt cei care se bucura ca "nenorocitii" de la VW vor fi pedepsiti: In ciuda acestui "tris", masinile VW (Audi, Skoda, Seat, Porsche...) sunt din cele mai performante si fiabile pt pretul pe care il platesti. Nici nu m-as gandi sa nu mai cumpar de la ei.
    1) Chestia cu "consuma cu 50% mai mult" e o idiotenie. Da, poate daca mergi in panta, cu vantul in fatza, etc. Dar consumul e listat in anumite conditii standard (de obicei favorabile ;) Insa asa fac ABSOLUT toate firmele. E trist, dar asta e lumea in care traim. Peste tot e marketing hype...
    2) In timp ce noi ne c.. pe noi cu normele astea stricte (care altfel sunt bune), China, India, si inca cateva tari in curs de dezvoltare genereaza poluare cam de 100,000 de ori cat generam noi.
    3) Economia mondiala e pe life support. Dupa problemele din China, si dupa ce economia americana abia se taraie in conditii de dobanda 0% de 7 ani si 3 QE la activ, acum tot ce ne mai lipsea era sa incetineasca si economia germana (ca aia franceza era deja schiopatanda de cativa ani).
    Combinat si cu criza refugiatior, e the perfect storm.
    In scurt timp multi o sa manance din gunoi in Europa, si logic in Est mai mult decat in Vest.
    Asa ca nu va bucurati de moartea caprei vecinului pentru ca asta e semnul unei zoonoze globale de care nu vor scapa nici caprele noastre.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Luni, 28 septembrie 2015, 21:29)

      alex [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Stii cum e, cand capra ta pica de pe prima treapta doare mai putin decat atunci cand pica de la vreo trei trepte peste. Avantaj- noi.
    • +1 (1 vot)    
      problema e MINCIUNA, INSELACIUNEA!! (Luni, 28 septembrie 2015, 21:44)

      lili [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Pe care VW a recunoscut-o !
      Asta-i problema, ca VW a MINTIT o lume intreaga, lucru recunoscut de ei insisi!
      Ce se va intampla cu noxele REALE emise de masinile VW Gup si modul in care vor fi influentate caracteristicile tehnice este alta poveste..
      Minciuna ramane si asta e grav pentru ca una au declarat si alta au facut, adica au MINTIT si au INSELAT clientii si asta este FRAUDA adica fapta penala, fostul CEO este urmarit penal pentru frauda!!
    • +1 (1 vot)    
      sa vezi dilaila general (Luni, 28 septembrie 2015, 22:52)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Cand VW va da puternic in preturi ca sa isi poata vinde stocurile. Fiindca VW sau Audi sau Skoda vor ramane niste masini performante cu sau fara normele de emisii ale adeptilor incalzirii globale. Si sa vezi atunci panica in toata piata auto care acum isi freaca mainile de bucurie.
      • +1 (1 vot)    
        abia asteptsa mi iau ww ieftin!!! (Marţi, 29 septembrie 2015, 10:12)

        ion ion [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

        eu
      • 0 (0 voturi)    
        nu prea cred (Marţi, 29 septembrie 2015, 12:35)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

        Ca detinator de masini din grupul Vag afirm ca nu vor scadea preturile, Ei lasa f putin la pret, cam 4%, muult mai putin decat asiaticii, care lasa min 8%.
        Am fost, am negociat, am fost la toti dealerii cu oferte concurente in mana, si la nicio masina VAG nu am obtinut discount mai mare de 4%. Se vaietau ca lucreaza cu adosuri mici, ca ei castiga vanzand multe masini, (si nu din profit mare per masina vanduta), si nu au de unde lasa.
        La cat de zgarciti sunt VAG cand te duci sa schimbi ceva pe garantie, ma indoiesc ca vor lasa la pret. Asa chetrosi ca nemtii nu am vazut nicio natie: pur si simplu nu vor sa scoata bani din buzunar.
        Sau poate vor lasa in alte tari, unde e lumea mai limpede in gandire, dar in Romania, unde toti se bulucesc la Passat si Golf, ma cam indoiesc ca lasa ei la pret.
    • +1 (1 vot)    
      cele Mai fiabile ?? (Luni, 28 septembrie 2015, 23:56)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Nu stii ce vorbesti, cauta consumer reports sa vezi. Cele mai fiabile masini sunt asiaticele toyota, honda, hyundai, kia etc. Eu personal am o kia si in 8 ani si 135 mii de km nu am avut nicio problema in afara unui schimb de amortizoare pe langa reviziile anuale.
      • 0 (0 voturi)    
        Total de acord! (Marţi, 29 septembrie 2015, 9:11)

        Nicolae [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Pian sa schimbe Europa standardurile maxime de poluare de la tzara la tzara,VW v-a reduce pretul tuturor automobilelor sale,incusiv cele pe benziina,aducand pagube immense concurentilor sai. Si probabil ca nivelul de poluare suplimentara Europeana v-a fi neglijabil.
      • 0 (0 voturi)    
        ford sau ww (Marţi, 29 septembrie 2015, 10:15)

        ion ion [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        in 135ooo km la ford sau ww nu-i faci nimic
        la 135000 este aproape noua .Crede-ma .fac 5000 km /luna si schimb o masina la 2 ani. Si in afara de ulei si filtre .....nimic
        • 0 (0 voturi)    
          pai (Miercuri, 7 octombrie 2015, 20:52)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ion ion

          pai de ce schimbi masina daca e asa buna? inseamna ca dupa 2 ani (120.000 KM) incepe sa cada?
  • +3 (5 voturi)    
    Dar oare la camioanele vechi cum e? (Luni, 28 septembrie 2015, 22:36)

    JohnR [utilizator]

    Alea ROMAN, adevarate, de se lasa ceata pe strada cand trec sau autobuzele cele vechi. Inteleg ca VW are cu 50% peste Euro 5, insa camioanele vechi au poate 50000% peste Euro 5. Hai sa zicem ca 50% peste Euro 5 ar fi un Euro 4.
    Insa cele non-euro care circula bine mersi, la alea nu se sesizeaza nimeni? Adica daca ne intereseaza poluarea doar VW-urile si Audi-urile noi sunt problema? Eu nu cred. Hai sa facem o verificare si o dezbatere adevarata.
    • -1 (1 vot)    
      Vai, vai (Marţi, 29 septembrie 2015, 9:23)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

      Nu ai inteles nimic.
      Problema e ca au inselat, nu ca polueaza. Eu zic ca iti vind cel mai curat motor diesel si de fapt iti vand un Roman.
      Pe unii aceasta abordare de marketing i-a convins sa cumpere aceasta masina, concurenta neavand aceste caracteristici tehnice la motoarele de pe masinile lor.
      • 0 (0 voturi)    
        Ba eu am inteles (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:39)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Rali

        Cu ce te incalzesti stimabile ca niste indivizi germani au inselat si platesc niste taxe sau merg la puscarie, iar tu si copiii tai va scuipati plamanii?
        Mai bine te-ai uita la politicienii din Romania. Aia inseala pe banii tai, spre deosebire de germani.
        Problema adevarata e poluarea si sincer nu cred ca e vacuta de VW-urile noi. Daca tot am deschis subiectul sa il ducem pana la capat.
  • 0 (0 voturi)    
    Un raport recent.. (Marţi, 29 septembrie 2015, 8:35)

    Nicolae [anonim]

    ..al firmei VW confirma ca aceasta firma se astepat ca numarul de masini marca Audi,Porsche, Lamborghini si mai ales Bugatti vandute pe piata romaneasca sa scada cu cel putin 2% in urmatoarele 2-3 luni.
    Domnul Vasile Burcea, manager(fost director) la VW Slobozia se asteapta ca vanzarile automibilelor produse de firma VW,mai ales Lambirghini si Bugatti sa sufere o scadere vizibila la vanzari.
    Deasemenea VW Romania SRL ofera in mod gratuity o calatorie in juru lumi tuturor posesorilor de automobile Bentley si Porshe de la strada Mashina De Paine, colt cu Cimitiru Invierea cat si 2x borcane de zacusca, unu cu ardei iute, celalat cu varza acra, bineinteles cu borcanu cleintului.
    (lasati-o mai moale cu soarta lui VW,fratilor! Astia de la VW stau cu popoul pe intrega economie a Germaniei.Daca prinde VW un guturai, restul Europei,inklusiff Romania,prinde o gripa grea de tot!)


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version