ANALIZA Scandalul Volkswagen - Ce efecte are asupra clientilor si ce ar trebui sa faca gigantul german

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 septembrie 2015, 14:07 Economie | Auto

Uzina transparenta a Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen va avea mult de suferit de pe urma scandalului emisiilor masluite si unii spun ca ar trebui sa se retraga de pe piata din SUA. Vin zile critice, iar Volkswagen trebuie sa reactioneze repede: sa nominalizeze vinovatii, sa spuna exact care masini sunt afectate si sa ofere o solutie. In piata, efectele vor dura mult timp si posesorii de masini diesel VW le vor vinde doar daca vor lasa mult la pret. Dieselul va fi grav lovit in SUA si e de asteptat ca in Europa clientii sa se indrepte spre marci concurente si cota de piata a diesel-ului sa scada.

Fortati sa se miste rapid

Grupul este atacat din toate partile fiindca a instalat pe masini software care detecteaza cand masina este testata, scazand doar in timpul testului emisiile masinilor diesel. Apoi, la rularea obisnuita pe sosea, noxele cresc si de 40 de ori. In acest context, unele tari vor sa interzic vanzarea unor diesel-uri Volkswagen, in timp ce in zeci de state se deschid investigatii.

Grupul si-a schimbat directorul general si a suspendat cativa angajati, anuntand si o reorganizare ce consta mai ales in faptul ca directorilor existenti li se dau alte functii (de exemplu seful Skoda va conduce de acum regiunea America de Nord). Compania a reactionat rapid, insa in ultimele 18 luni, de cand s-au aflat primele informatii concrete despre manipularile aplicate de Volkswagen, compania s-a contrat cu autoritatile, ratand orice sansa de a evita un scandal "monstru".

Uluiesc dezvaluirile legate de faptul ca Volkswagen a fost avertizata in 2007, dar si in 2011 in legatura cu riscul folosirii de software ce pacaleste testele. Multi se intreaba cum de o companie atat de respectata a putut instala acest soft pe milioane de masini, crezand ca nu va fi descoperita?

Acum, intrebarea este cat o va costa pe Volkswagen toata nebunia, cele mai conservatoare estimari fiind ca e vorba de 15 miliarde dolari, iar cele mai mari indica 50 de miliarde dolari. Avocatii deja s-au pus la lucru si e de asteptat ca in urmatoarele luni compania sa fie anchetata si sa fie amendata de autoritatile din diverse tari, in SUA amenda posibila fiind de 18 miliarde dolari.

Nici rezolvarea problemei tehnice nu este deloc clara. Va exista cu siguranta o rechenare in service, dar efectele ei ar putea fi nefeste. Asa cum au constatat si inginerii companiei cand au facut primele teste in 2005, pentru a respecta normele dure din SUA trebuiau acceptate compromisuri la performanta masinii si la eficienta ei. Asadar, daca soft-ul care mentine emisiile in normele legale ar fi mereu activ, masina ar accelera mai greu si ar consuma mai mult, iar clientii ar trebui despagubiti daca recall-ul are aceste efecte.

Un mediu viciat


Despre mediul intern din companie se stie ca era propice izbucnirii unui astfel de scandal, marii sefii fiind dictatori care nu voiau decat sa auda de indeplinirea planului de vanzari. Sefii de filiale nu ii puteau contrazice si, pentru a-si indeplini obiectivele, recurgeau la aproape orice metoda, fiindca nu voiau sa fie penalizati.

Noul CEO al grupului, Matthias Muller, are o misiune imposibila fiindca raul a fost deja facut si imaginea companiei a avut enorm de suferit, sa nu mai spunem de pierderile de la bursa (34% din valoarea actiunilor in doar cateva zile). Muller, desi era un apropiat al demisionarului Martin Winterkorn, trebuie sa fie mult diferit de acesta pentru a putea rezolva problemele. Un director important al companiei a admis ca exista un climat al fricii care a dus la explozia acestui scandal, in trecut existand situatii in care defectele au fost tinute secrete luni de zile.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5250 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Si pe mine cine ma despagubeste ??? (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:22)

    catalin [anonim]

    Si pe mine cine ma despagubeste daca in rma recall-ului din 105 cp raman cu 80 si masina va avea consum de 10 lejer? Vom face grupuri ca in cazul ratelor de la creditele in franci ca sa dam vw in judecata ? Asta-i tare :)
    • +1 (3 voturi)    
      Nu te duci la recall! (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:42)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      Pe ei ii obliga sa ia masuri. Dar pe tine nu te obliga nimeni sa te duci la recal
      • 0 (0 voturi)    
        poti sa nu mergi la recall (Miercuri, 30 septembrie 2015, 8:33)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Dar atunci probabil va trebui sa mergi la RAR pentru omologare individuala, si motorul va fi incadrat la o norma de poluare mai mica.
        VW va trebui sa omologheze motorul modificat, probabil cu AdBlue, pentru ca modificarile vor fi majore daca vor sa mentina performantele apropiate de cele actuale.
        Tocmai din cauza asta, pentru ca era prea costisitor, nu au facut asa de la inceput.
        Din pacate pentru posesorii de VW retrofit-ul va fi facut de un Dorel in loc de uzina.
        • 0 (0 voturi)    
          omologarea individuala va trece (Miercuri, 30 septembrie 2015, 15:03)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui catelu

          Sa zicem ca se face omologare individuala la RAR.
          Cum vor masura o norma de poluare mai mica cei de la RAR daca softul de "cheat" este functional si noxele ies bine ? Presupunand ca nu ai fost la recall
          Trebuie alte norme de masurare/omologare , in mers etc . Complicat si costisitor de facut /legiferat etc.
          Deci omologarea individuala va trece. Iar RAR stie ca va trece si de aceea nu va chema pe nimeni la omologari individuale.
    • 0 (0 voturi)    
      se poate demonstra usor (Miercuri, 30 septembrie 2015, 13:17)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Este simplu, faci test Dyno inainte si dupa recall si daca puterea masinii a scazut reclamatie la ANPC si proces pentru refund valoare masina.

      Insa eu i-as avertiza inainte de recall pe cei de la service sa nu riste o asemenea solutie tehnica deoarece ii va ustura mai tare.

      Mai mult Porsche Romania/Vw/Skoda ar trebui sa faca ei testele astea inainte de a veni cu solutia.
  • +2 (2 voturi)    
    cum sa nu... (Marţi, 29 septembrie 2015, 15:55)

    cum sa nu [anonim]

    Daca nu te duci la recall masina iti va fi retrogradata de la Euro 5 la non-euro, adica atat cat polueaza ea in realitate. Vei plati taxa de mediu de or sa-ti sara fulgii
    • +1 (3 voturi)    
      gresit (Marţi, 29 septembrie 2015, 18:39)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui cum sa nu

      Retrogradarea de care vorbesti nu se poate face fara schimbarea legislatiei pentru ITP-uri. Si daca se vor introduce teste in regim real asta se va aplica pentru toarte marcile nu doar pentru VW.

      Recall-ul se face doar cu acordul clientului pana la urma.

      In plus eventualele procese vor trebui indreptate atat impotriva companiei cat si impotriva RAR care a omologat masinile ca Euro5. Vin vremuri interesante..
    • +1 (1 vot)    
      ba nu (Marţi, 29 septembrie 2015, 22:19)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui cum sa nu

      Taxa de mediu o va plati indiscutabil imporrtatorul Porsche Romania + o compensatie substantiala pentru taxe de mediu viitoare. Eventual in solidar cu RAR care a omologat masinile ca EURO 5 in Romania.

      Poate ca procesele vor dura 2-3 sau 5 ani, poate ca vor ajunge la CEDO in final nu stiu, dar Vorkswagen + RAR vor plati te asigur.
      Si cu cat VW se va pune mai mult de-a curmezisul prin apeluri si tergiversari cu atat vanzarile marcii vor scadea tinzand spre zero.

      Apropo s-a uitat cineva cum a crescut in ultimele 2 saptamani numarul masinilor din stoc(livrabile imediat) pe motorina la Volkswagen, Skoda si Seat ?
      • 0 (2 voturi)    
        NU VOR SCADEA! (Miercuri, 30 septembrie 2015, 8:10)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

        In Germania, iubitorul de masina nu este interesat de subiect. El doreste comfort si mai multa putere (mehr kraft).
        Sa nu credeti ca VW va da faliment. Nici vorba! O autoturism inseamna inzecit mai mult decat fabrica in care se produce!
        Si eu vreau sa-mi cumpar noul Passat, dar mai astept putin sa apara noul CC.
        Pentru faptul ca au inselat, o sa plateasca! SSi eu astept lista motoarelor afectate, pentru a vedea daca pot primi despagubiri!
      • +1 (1 vot)    
        asta ar fi un dezastru (Miercuri, 30 septembrie 2015, 8:38)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

        Cea mai proasta solutie pentru posesorii de VW ar fi un proces cu dealer-ul. In tot acest timp nu ar putea circula cu masinile neconforme, iar peste 2-3 sau 5 ani cand vor pierde procesul, masina va fi buna de Remat.
        Spun ca vor pierde procesul pentru ca dealer-ul si RAR nu au nicio vina in afacerea asta.
        • 0 (0 voturi)    
          Judecator (Miercuri, 30 septembrie 2015, 13:18)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui catelu

          Daca RAR si dealer-ul sunt sau nu de vina o va stabili un judecator sau mai multi (dupa apeluri)

          Iar dealer-ul la randul lui va trebui sa dea in judecata importatorul si tot asa...

          It's a chain of effects..
  • 0 (0 voturi)    
    vw (Miercuri, 30 septembrie 2015, 13:30)

    vw [anonim]

    pentru a se misca ceva in trebuie alte norme la rar mai intai. nu poti sa-l dai in judecata ca nu ai baza. nu corespunde ce? nu ai teste decat de la rar, statice si cu aparate vechi. daca nemtii nu dau alte cote ale poluarii motorului, nu ai de ce sa te legi. nici cei de la mediu, care iau taxa de poluare, nici rarul. si in plus, cascavalul e la neamt in tolba.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce mai poate face . . . (Joi, 1 octombrie 2015, 11:37)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . concernul Wolksvagen in situatia data? Dupa parerea mea umila, nimic! Trebuie sa se concentreze pe masuri pentru viitor pentru ca pentru acele milioane de masini aflate in trafic nu mai poate face nimic. Va cheltui niste bani chamandu-le in service-uri ca sa le scoate acel soft buclucas dar poluarea va ramane, pentru ca motoarele nu pot fi schimbate. Nu exista decat doua solutii zic eu (un neavizat la urma urmei) ori lasarea in plata Domnului asa cum sunt ele acum si amplificarea masurilor de prevenire a gradului marit de poluare a celor fabricate de acuim inainte, ori retragerea lor din circulatie cu plati compensatorii functie de vechimea vehicolelor. In ambele situatii cred ca ar iesi mai in castig!
  • 0 (0 voturi)    
    .Karma loveste APIA (Joi, 1 octombrie 2015, 12:41)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    este o lectie meritata pt. toti importatorii si producatorii auto care au sustinut taxa de prima inmatriculare ! :)


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri