Analiza. Scandalul Volkswagen are consecinte profunde in comertul UE-SUA: Europenii sunt inabili in a stabili reglementari industriale clare, America trebuie sa intervina si sa rezolve problemele

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 30 septembrie 2015, 11:27 Economie | Auto

Intr-un service Volkswagen
Foto: Volkswagen
Daca europenii spuneau despre americani ca au reguli complicate si atat de complexe, incat pun bariere in calea dezvoltarii industriale, scandalul Volkswagen anuleaza orice avantaj moral pe care Europa credea ca il are, scrie think-tank-ul The Brookings Institute. Scandalul Volkswagen a pornit din SUA, ca dovada ca autoritatile de acolo sunt mai severe si actioneaza mai repede. Acum, Volkswagen este trasa la raspundere si pe "batranul continent", insa efectul ar putea fi ca America va deveni tara care face regulile la nivel mondial, inclusiv in controversatul tratat TTIP, arata articolul semnat de Carlo Bastasin.

Faptul ca Volkswagen a putut sa "triseze" la masuratorile pentru emisii poluante si faptul ca ilegalitatea a fost descoperita din intamplare de doi cercetatori reprezinta o dovada ca autoritatile de reglementare nu functioneaza cum trebuie.

Nu este un secret ca existenta unor reglementari clare ajuta mult economia, insa stabilirea unor reguli care sa multumeasca pe toata lumea s-a dovedit extrem de greu de realizat in negocierile pentru parteneriatul TTIP, un acord comercial mamut care ar trebui sa simplifice enorm relatiile comerciale dintre Europa si SUA.

Europenii care negociau pentru TTIP considerau ca au un oarecare avantaj moral fata de americanii pe care-i acuzau ca stabilesc reglementari ce nu prea tin cont de mediu si care necesita o multime de standarde care variaza de la un stat la altul in SUA si pun bariere in calea comertului.

Insa acum, europenii nu mai pot considera ca pot conduce discutiile, scrie Carlo Bastasin pe The Brookings Institute, fiindca scandalul Volkswagen a pornit din America si nimic nu ar fi fost scos la iveala daca regulile din SUA nu ar fi fost mai stricte decat in Europa si daca autoritatea de Mediu EPA nu ar fi fost extrem de hotarata sa actioneze.

Afacerea Volkswagen dovedeste inca o data ca sistemul european de reglementare este plin de slabiciuni, mai ales fiindca reguli comune sunt aplicate in moduri diferite de autoritatile nationale, iar Comisia Europeana rar poate interveni. Statele vor sa-si mentina suveranitatea, iar Comisia nu poate interveni sa repare anumite derapaje sau discrepante majore.

Volkswagen este o companie germana extrem de respectata si faptul ca a putut trisa atat de mult, este o dovada ca reglementarile europene nu sunt suficient de stricte si autoritatile nationale tind sa avantajeze companiile locale, sprijinind protectionismul. Uneori, guvernele nationale ascund cu buna stiinta ilegalitati aparute la mari corporatii si, desi America nu este ferita de coruptie si de scandaluri, au fost multe exemple in care autoritatile au intervenit in forta, aplicand amenzi companiilor care au incalcat legea.

In negocierile pentru parteneriatul TTIP, Europa risca sa cada pe planul doi si sa nu mai aiba putere de decizie in domenii precum protectia mediului sau protectia datelor personale, America avand mari sanse sa dicteze si sa devina un "super reglementator mondial".

In plus, este foarte probabil ca acordul final sa nu fie semnat pana la sfarsitul mandatului presedintelui Obama.


Citeste mai multe despre   









2088 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    Miza scandalului VW (Miercuri, 30 septembrie 2015, 11:53)

    Razvan_M [utilizator]

    De fapt miza in acest asalt mediatic asupra VW era alta decat simpla problema de poluare. Nu ca minciuna nemtilor nu ar fi foarte grava.
    Ramane de vazut ce vor face Germania si Europa pt. a-si curata imaginea extrem de shifonata.
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 30 septembrie 2015, 12:41)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      E mai mult decat atat.
      "Minciuna" nemtilor le-a oferit un avantaj (ilegal) de pret in fata competitiei.
      Ar fi interesant ca celelalte mari companii producatoare de automobile sa-i dea in judecata pentru concurenta neloiala.
  • +5 (5 voturi)    
    a pornit din SUA, dar a stiut si CE!! (Miercuri, 30 septembrie 2015, 12:33)

    lili [anonim]

    Americanii au spus ceea ce se intampla in realitate cu masinile VW, CE nu a spus!
    Dar stiau si CE si guvernul Germaniei!
    Momentul a cazut la fix pentru SUA!
  • -2 (4 voturi)    
    Da cat de mare e micnciuna? (Miercuri, 30 septembrie 2015, 13:25)

    Spartakus [anonim]

    De ce nu zice nimeni cat se minte? Cat erau emisiile si cat rezulta de fapt? Si cam cat e asta comparat de exemplu cu emisia unui camion? Na, eu valorile astea le-as vrea. Pana atunci, iata prognoza mea: 120 era emisia falsa, 160 emisia reala, 1000 emisia unui camion Diesel. Acuma cum li se mai pare pudibonzilor?
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 30 septembrie 2015, 13:57)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Spartakus

      De pana la 80 de ori cifrele false care ieseau pe stand.

      Comparatia cu camioanele nu-i la locul ei dintr-un motiv simplu: alea intra la alta clasa de poluare, deci e vorba de alte taxe.
      Compari merele cu perele ca sa-ti iasa tie vanzarea.
      Deci nu-i vorba de pudibondism aici.

      Sper ca astia de la VW sa plateasca pana se usuca.
      Cum ce?
      Nesimtirea, minciuna, inducerea in eroare a clientilor, cresterea in dauna competitiei folosind ilegalitati, s.a.m.d.

      Multamit?
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dormit pana acum ? (Miercuri, 30 septembrie 2015, 18:12)

      AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui Spartakus

      De cand s-a descoperit porcaria, s-a spus in fiecare zi, pe toate canalele, cu orice ocazie.
  • +1 (3 voturi)    
    Alba,,,neagra (Miercuri, 30 septembrie 2015, 14:44)

    Trotinel [anonim]

    Sa vezi si sa nu crezi! Preacinstita semintie constructoare de carute ale poporului, a pungasit emisia de la propulsoare cu celebrul program de inspiratie rroma,"alba.neagra": Asa ca, prinsi cu ditamai martanul in sac, a mai scazut si adulatia cioflengarilor pentru geniul mecanic de un blond arian.
    As paria pe aparitii feciorelnice ale celor ce au ascuns morcovul pana la baza frunzelor, teatru de proasta factura ce ar dori spalarea de pacate si polutie a expansionismului economic. Sic! Ce dracu le-a trecut prin dovleac cu ascunsul afumatului chimic! Asta da escrocherie, pe cand tepuim noi pe altii, nu pe noi?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version