Scandalul Volkswagen -Solutiile tehnice discutate de companie sunt diverse si complicate. Costurile pornesc de la 20 de euro/masina si pot ajunge la multe mii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 6 octombrie 2015, 13:52 Economie | Auto

Masini produse de Volkswagen Group
Foto: Volkswagen
Volkswagen Group nu a comunicat solutiile tehnice pentru rezolvarea scandalului emisiilor trucate, fiindca acestea sunt complicate si difera de la tara la tara, dar si in functie de motor. Se iau in calcul multe variante, de la o simpla resoftare, pana la schimbarea catalizatorului si poate chiar a masinii (in conditii speciale), spun surse apropiate discutiilor. In total sunt afectate 11 milioane de masini, dintre care 8 milioane sunt in UE (peste 100.000 in Romania).

Volkswagen ar trebui sa anunte pe 7 octombrie solutiile tehnice alese, insa lucrul nu este usor fiindca nu poate exista o varianta universal valabila. Pentru o parte dintre masini va fi suficienta o interventie software, insa la foarte multe vor trebui inlocuite componentele mecanice, iar asta va creste costurile.

In plus, solutiile vor fi diferite de la tara la tara, fiindca vor trebui agreate de autoritatile de reglementare care ar putea cere companiei masuri mai dure. O sursa citata de Bloomberg spune ca pentru o masina costurile pot varia extrem de mult, de la 20 de euro, pana la 10.000 de euro.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

4447 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    ha, ha, ha (Marţi, 6 octombrie 2015, 14:17)

    bancher [utilizator]

    Eu nu vad cum ar putea modifica emisiile numai din soft, fara sa scada dramatic puterea motorului.
    Volkswagen s-a lacomit la bani, a ales solutia tehnica cea mai ieftina pt reducerea noxelor, si acum incearca sa repare totul doar din soft. Daca se putea acest lucru, il faceau ei de la inceput, nu recurgeau la softuri duble ca sa ascunda noxele.
    Detin o motorizare VAG 1,2TSI, si m-au chemat de vreo 4 ori sa imi faca resoftari la reprezentanta, tot ca sa incadreze motorul in nu stiu ce parametri. In final, la ultima varianta de soft l-au incadrat, dar i-au diminuat simtitor din putere. Acum e o masina bleaga si lesinata, mai ales in vitezele I si II, nu se compara cu prima varianta de soft, cu care am cumparat masina. Din cauza rechemarilor in service ale Vag, am ajuns ca dintr-o masina fasneata, sa am o blegitura de masina.
    Lumea si-a cumparat un motor 2.0 TDI 140 CP tocmai pt puterea motorului, si acum este total incorect sa li se scada din puterea motorului, pt a se incadra motorul in cantitatea de noxe. Volkswagen nu are nicio remuscare cand se preteaza la astfel de magarii...au facut-o la 1.2 TSI, si sunt convins ca au nesimtirea sa o faca din nou.
    Daca as fi proprietar de 2,0 TDI nici nu as raspunde rechemarii lor in service....nu am niciun chef sa mi se instaleze pe masina softuri care scad puterea motorului.
    • 0 (2 voturi)    
      Corect (Marţi, 6 octombrie 2015, 15:42)

      Costi [anonim] i-a raspuns lui bancher

      Resoftarea scade puterea motorului si creste consumul de combustibil (... sursa sigura... inginer care lucreaza la VW in Gemania ... deci nu acceptati resoftarea... PUNCT).
      • +2 (2 voturi)    
        Masinile ne-corectate nu vor mai primi ITP (Marţi, 6 octombrie 2015, 17:00)

        Ovicti [anonim] i-a raspuns lui Costi

        Asta din 3 surse sigure...
  • +1 (1 vot)    
    miroase a faliment?! (Marţi, 6 octombrie 2015, 19:17)

    lili [anonim]

    Sau VW este "too big to fail" ??!
    Are Germania bani multi si va salva VW!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică