Scandalul motoarelor trucate la Volkswagen: Procedura de rechemare a masinilor ar putea incepe in ianuarie

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 7 octombrie 2015, 8:04 Economie | Auto

Procedura de rechemare a masinilor echipate cu motoare diesel trucate ar urma sa inceapa in ianuarie si sa se intinda pana la finele lui 2016, anunta noul sef al Volkswagen, Matthias Muller, intr-un interviu acordat cotidianului Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), preluat de AFP.

"Vom prezenta in acesta saptamana Autoritatii pentru siguranta automobilelor (KBA) propuneri de solutii tehnice. Daca vor fi acceptate, vom comanda piesele. Daca totul se petrece asa cum am prevazut, vom putea incepe reparatiile in ianuarie", a declarat el.

Potrivit acestuia, majoritatea masinilor nu are nevoie decat de o modificare a softului motoarelor, dar pentru unele va fi nevoie de interventii mai complicate, toate "gratuit pentru clienti, desigur".

Acesta a mai spus ca va fi lansat un program de economii: investitii in infrastructura si masini-unelte vor fi amanate, mai multe proiecte vor fi reexaminate, precum modele varf de gama sau marca de lux Bugatti, iar Volkswagen analizeaza si investitiile in fotbal.

Gigantul si filialele sale sustin in total 17 cluburi profesioniste in prima si a dooua liga. Marca sa Audi este actionar la Bayern Munchen si la  FC Ingolstadt.

Actiunile Volkswagen au pierdut peste 40% in doua saptamani. Anchete si plangeri in justitie curg din toate partile, pe masura ce Volkswagen dezvaluie marcile, modelele si tarile afectate de acest scandal.










3372 vizualizari
  • 0 (2 voturi)    
    interesant (Miercuri, 7 octombrie 2015, 8:35)

    adyQ [anonim]

    si le cheama ca sa faca ce?? sa dezinstaleze softul care oricum acuma este inutil ca stie oricine de el??
    • 0 (0 voturi)    
      Solutii tehnice (Miercuri, 7 octombrie 2015, 16:37)

      Close [anonim] i-a raspuns lui adyQ

      Exista. Sunt folosite la multe alte masini. Se cheam reducere catalitica selectiva (SCR). Presupune folosirea unui aditiv - uree - sa trateze gazele de evacuare inaintea intrarii lor in catalizatorul SCR.

      Gazele trec prin DPF ca sa opreasca particulele (funinginea), apoi sunt tratate cu DEF (diesel exhaust fluid, AdBlue fiind numele cel mai comercial), intra in catalizator ca sa reduca NOx si CO+HC in CO2 si ies cat de curate pot sa iasa niste gaze de esapament.

      Dar asta costa la intretinere.
  • 0 (2 voturi)    
    Resoftare..solutii tehnice my ass.... (Miercuri, 7 octombrie 2015, 9:04)

    Je__ [utilizator]

    Daca le aveau, le implementau pana acum.
    Acum sunt doar vorbe, ca sa mai linisteasca spiritele.
  • +1 (1 vot)    
    E nasoala treaba pt VW (Miercuri, 7 octombrie 2015, 14:52)

    Stefan85 [utilizator]

    E nasoala treaba pt VW chiar daca zic ei ca majoritatea o sa aiba nevoie doar de un update de soft. Daca era asa faceau update-ul ala inainte sa iasa din fabrica masina.

    Si totusi daca aleg calea prin care fie de partea legii, eliminarea softului buclucas, masinile o sa piarda din putere, cuplu si cifrele de consum. Probabil merg pe premiza ca e mai ieftin again sa plateasca despagubiri catre cateva persoane fizice decat sa instaleze o solutie hardware destul de piperata la pret.

    Mai scria in alt articol ca unele masini ar putea fi chiar inlocuite cu totul.

    No shit Sherlock, pai cum facem diferentierea la unu ii bagam solutie hardware ca e de prin Elvetia sau SUA si faca aia din guvern urat si la fraierii din Bulgaria, Romania, aia din lumea a 3-a le ciuntim din specificatiile motorului, ca acolo oricum e jungla si ne doare in dos de procese civile?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version