Scandalul Volkswagen - Costurile totale pentru gigantul german ar putea fi intre 25 si 60 miliarde euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 7 octombrie 2015, 15:14 Economie | Auto

Sigla Volkswagen
Foto: Volkswagen
​Cat ii va costa pe cei de la Volkswagen scandalul emisiilor? Dincolo de pierderile de imagine, estimarile arata ca Volkswagen va plati intre 25 si 60 miliarde euro din cauza inselatoriilor facute cu testele de emisii, arata o analiza AFP. Costul total va depinde mult de cat de mari vor fi amenzile primite si de cati vor da compania in judecata, cerand despagubiri. Volkswagen va trebui sa faca economii serioase si nu ar fi exclus sa renunte la unele marci costisitoare, cum ar fi Bugatti sau Ducati.

Volkswagen are lichiditati in valoare de 15 miliarde euro, suma care nu-i va ajunge sa acopere costurile uriasului scandal. Singura solutie va fi ca grupul german sa adopte masuri dure de austeritate, e de parere Ferdinand Dudenhöffer, profesor la centrul de cercetare auto de la universitatea din Duisburg (Germania).

Initial Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde euro, insa seful companiei a admis ca nu vor suficienti. Cat va costa intregul scandal este imposibil de zis, insa cele mai optimiste prognoze indica 25 miliarde euro, iar cele mai pesimiste, 60 miliarde euro.

Nu se stie inca solutia tehnica aleasa pentru a remedia masinile cu soft-ul in cauza, insa fiind vorba de 11 milioane de masini, interventiile vor costa de ordinul miliardelor.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
3360 vizualizari
  • -3 (3 voturi)    
    VW scapa de faliment?! (Miercuri, 7 octombrie 2015, 16:29)

    lili [anonim]

    De fapt ii scapa guvernul dnei Merkel, care uite-asa practic "aproba" inselaciunea celor de la VW!
    Sila!
    • +2 (2 voturi)    
      Intreb de curiozitate (Miercuri, 7 octombrie 2015, 17:22)

      Close [anonim] i-a raspuns lui lili

      Adica nu ca americanii care si-au salvat bancile de la faliment, iar directorii si-au luat iahturi cu banii aia. Sau romanii, sau orice alt popor care tinde sa-si tina partea.

      Daca era tara ta sa o conduci si o companie care aduce miliarde in tara si angajeaza zeci de mii contribuind pentru ei alte miliarde dadea de faliment pe baza unor marlanii pe care le-a comis, ce facei tu?

      Tu ca lider ce ai face in situatia aia? Nu tu ca Gigi de la scularie, anonim comentand pe net. E o intrebare cat se poate de serioasa. Pentru ca asa si eu zic ca atunci cand copiii vecinului urla noaptea vecinul ar trebui sa faca "ce trebuie" ca boracul sa taca. Sau sa se mute. Dar important e ce as face eu in situatia aia.

      Pana una alte Merkel cred ca are probleme mai mari. Si cred ca si tu ar trebui sa ai probleme mai importante decat prezumtiile sau previziunile legate de asta. :)

      Sa injure nemtii si aia care cotizeaza la ei, nu tu. Ca nici ei nu se plang de ce faci tu in Romania.
      • -1 (1 vot)    
        sa injuram toti! (Miercuri, 7 octombrie 2015, 17:50)

        n [anonim] i-a raspuns lui Close

        nu numai cei care cotizeaza cum spui tu... si care au salariu baban de la vw... pana una alta o caruta vw aduce noxe cat 30- 40 carute de alta firma... si implicit Romanul e afectat de plouarea asta ... sanatatea noastra a familiilor noastre! dar cat avem un copy ponta si mentalitatea sa furam pare normal sa se fure sa minta vw si sa mai ii iei si partea
        • +1 (1 vot)    
          n-ai inteles (Miercuri, 7 octombrie 2015, 23:05)

          was [anonim] i-a raspuns lui n

          Masinile astea nu polueaza de 30-40x ca alte masini, defapt emit asemanatoare cantitati de CO2 (din arderea completa a 1 kg de motorina - densitate ~ 0,83 kg/L - rezulta 3,4 kg CO2).
          Este vorba de cantitaea de NOx produsa - si numai cand motorul are sarcina mare - este peste limita de 0,024 g/km daca nu ma insel, iar standardul EURO3 permitea pana la 1 g/km (adica de 41X mai mult decat EURO5).
          Apoi poluarea cu NOx este trecatoare, nu pprea afecteaza pe camp deschis sau pe autostrada, dar poate fi periculos in suburbii si orase congestionate.
          Spun ca este trecatoare, pentru ca in mod spontan dispare din mediu sub actiunea razelor UV, transformandu-se in N2 si O3 adica ozon. Ozonul tot este periculos la nivelul solului in la concentratii mari, dar asta nu prea apare din cantitatea relativ mica de NOx. Apoi si ozonul dispare, oxidand impuritatile din aer si redevenind O2.
          • +1 (1 vot)    
            un exemplu (Miercuri, 7 octombrie 2015, 23:40)

            was [anonim] i-a raspuns lui was

            Se da VW Sharan cu motor 2.0 TDI , sistem AdBlue cu uree si tehnica BlueMotion (recuperare energiei de franare prin alternator, sistem Start-Stop, indicator de treaprta viteza recomandata pt.condus economic si implicit ecologic etc.)
            Conform specificatiilor tehnice consumul mixt este de 5,1 L motorina / 100 km si cantitatea de CO2 este de 143 g/km

            sa facem calculele:

            - densitate motorina 0.832 kg/L, cu mici variatii la fiecare producator/blend
            - 1 kg motorina = 3,4 kg CO2

            5,1 L motorina = 4.2432 kg motorina = 14,42 kg CO2 (la 100 km) , deci 144,2 g CO2/100 km, aproape de specificatii.

            In mod real are un consum mixt de 6,3 L, deci produce 178 g CO2/km

            Apoi la 20.000 km parcursi nu a folosit decat vreo 5 L de AdBlue, deci se pare ca o foloseste doar in modul de TEST, adica cand stai la semafor sau in parcare cu motorul pornit, sau cu sarina mica ruland drept pe sub 1800 rot/min.
            La motoarele mari de 2 L cu Adblue se pare ca o sa faca "reparatie" prin soft, crescand consumul motorului (o incarcatura mai bogata reduce temperatura de ardere, deci scade sansa sa-se oxideze nitrogenul din aer formand NOx), vor activa tot din soft ca pompa de uree sa mearga tot timpul, astfel o sa ajung la un consum de AdBlue ridicat (bine ca voi folosi alt brand, la pret de 1/3) si cu problema nesesitatii de umplere (se cristalizeaza in portbagaj daca ai varsat, si vei face fara un adaptor special).
          • +1 (1 vot)    
            deci per total (Miercuri, 7 octombrie 2015, 23:49)

            was [anonim] i-a raspuns lui was

            Cu tot recall-ul asta o sa scada temperamentul si implicit placerea de a conduce aceste masini echipate cu aceste motoare, pe langa faptul ca amprenta poluarii va creste prin valoarea mai mare de CO2 generat per kilometru (va creste consumul de carburant pentru a scadea productia de NOx, dar motorul nu mai arde la eficienta optima carburantul, de aici si cresterea consumuli).
            Apoi cum sistemul asta cu uree nu este perfect, poate sa injecteze prea multa uree in evacuare, care va rezulta prin eliminarea de amoniac in atmosfera. deci scadem o noxa relativ instabila, care se descompune de la sinein cateva ore dar bagam mai mult CO2 care persista in atmosfera, mai folosim si aditivi (AdBlue) care tot trebuie sintetizat - de obicei din CO2 si NH3 - si mai scapam ceva amoniac in atmosfera, o baza, ca sa neutralizeze ploile acide cu acid sulfuri (produsi in mare parte industrial, dar si de vechile carburani cu sulf mai bogat, deja interzise prin Europa si SUA).
          • +1 (1 vot)    
            si revin ultima data cu completari (Joi, 8 octombrie 2015, 0:01)

            was [anonim] i-a raspuns lui was

            Acel CO2 folosit pentru producerea de uree nu se extrage din aer, ci se ard ceva combustibili fosili.
            Per total au de castigat petrolisti, nu vom mai vedea masini cu consum mic (si implicit mai putin poluante) ci va creste consumul pentru o putere asemanatoare, asa ca cererea de petrol va creste...
            Apoi se vor trata poluarea cu alte metode care indirect polueaza si mai mult decat pentru "depoluarea" facuta. Numai bun pentru consumerism si magnati.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri