Presedintele Automobile Dacia avertizeaza: Romania are nevoie de 7% crestere economica pe an, ritmul actual de 3-4% nu ne ajuta

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 9 octombrie 2015, 17:53 Economie | Auto

Daca vrem sa contam in regiune si in Europa, Romania trebuie sa-si mobilizeze resursele. Cresterea economica de 3,4% estimata de FMI pentru Romania in 2015 nu este suficient de mare pentru a conta cu adevarat, considera Nicolas Maure, presedintele Automobile Dacia, cea mai mare companie din Romania si din Europa de Sud-Est, scrie Mediafax.

Romania are nevoie de o crestere economica cel putin de doua ori mai mare decat are in prezent pentru a avea un cuvant de spus la nivel regional, a mentionat el.

"Pentru ca Romania sa aiba o convergenta la celelalte tari si economii din Uniunea Europeana avem nevoie de o cresᅡtere mult mai mare de 4%, avem nevoie de o crestere de 7% pentru a recupera decalajul fata de Cehia sau Polonia. Daca vom puᅡtea recupera decalajul ar trebui sa fie subiectul unei bune dezbateri lansate in cadrul alegerilor de anul viitor", a spus Maure.

Dacia a atins anul trecut o cifra de afaᅡceri de 4,24 miliarde de euro, depaᅡsind pentru al doilea an consecutiv OMV Petrom SA. Compania este si cel mai mare exportator, cu o cota de 10% din totalul exᅡporturilor tarii care au atins un maxim istoric de peste 50 mld. euro.

Este pentru prima data cand seful Dacia aduce in discutie importanta unei cresteri economice solide atat pentru dezvoltarea companiei, cat si pentru mediul de business.

Maure mai spune ca nici producatorul auto, care are peste 14.000 de angajati, si nici Romania nu pot astepta la nesfarsit construirea autostrazii Pitesti-Sibiu, considerata vitala pentru exporturile companiilor locale.

"Noi putem doar sa speram".












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
3668 vizualizari
  • +5 (7 voturi)    
    "Noi putem doar sa plecam"-gata cu milogeala (Vineri, 9 octombrie 2015, 18:38)

    Plagarus [utilizator]

    Autostrada nefiind o prioritate pt. " cinstitii " dvs.drumurile noastre toate duc, la productia din alte state !
    Si ce daca În perioada 2000 - 2013, Grupul Renault a investit în România 2,2 miliarde de euro.? Activitatea Dacia reprezintă aproape 3% din PIB-ul României şi 8% din exporturi.
    Fabrică în China în parteneriat cu grupul Dongfeng Motor.
    Decizia grupului francez de a începe asamblarea de autoturisme în China face parte din strategia de reducere a dependenţei de Europa, unde generează aproximativ jumătate din vânzări, iar piaţa auto este la minimul ultimilor 20 de ani.
    Uzina de la Togliatti a constructorului rus Avtovaz (Lada), companie la care grupul francez Renault a preluat controlul, a început producţia modelelor Logan II şi Sandero II,
    Renault a deschis o nouă fabrică pe continentul african, în Algeria, după cea din Maroc, inaugurată în 2011. La noua uzină din oraşul algerian Oran se fabrica modelul Symbol, fratele geamăn al Daciei Logan.
    • -1 (1 vot)    
      valori (Vineri, 9 octombrie 2015, 19:33)

      s1 [anonim] i-a raspuns lui Plagarus

      Referitor la anuntul de mai jos:
      http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/banca-nationala-angajeaza-auditor-intern-14809251

      termen de inscriere concurs 15 octombrie.

      Unul dintre castigatori va fi de la BCR, Adrian.
  • +7 (7 voturi)    
    CEL MAI MARE exportator din RO (Vineri, 9 octombrie 2015, 18:38)

    anonim [anonim]

    ..cere cu insistenta, justificat, crearea unei infrastructuri necesare dezvoltarii mai departe a afacerii in RO si gubernul RO tace si doarme...

    fara el, in perioada 2008-2010...SI , sau mai ales, Exporturile de la Pitesti ne-au ajutat sa ne mentinem atunci când cei plecati la munca in strainatate nu mai trimiteau bani acasa...Automobile Dacia are un rol important in economia din RO - cred ca stie toata lumea...Sunt primii care au introdus masina electrica in RO...asa ca...

    La fel se tergiverseaza si infrastructura de la Craiova solicitata de Ford - baietii de la gubern este cazul sa va treziti si sa lasati spagile si sa apucati sa munciti serios - nu se poate, plecati ACUM!

    Hai ca nu mai este timp pentru naravurile voastre - toata lumea este de acum pe repede inainte!

    Ori, ori!
  • +6 (6 voturi)    
    Desole (Vineri, 9 octombrie 2015, 18:39)

    BDlamunte [utilizator]

    Ne scuzati D-le Maure insa noi avem PSD la guvernare, inca trebuie sa-i suportam, ne pare rau dar traim si noi tot aici; cunoastem problemele. Daca puteti D-vs organiza ceva o lovitura de stat, ar fi tres bien. Merci beaucoup.
    • -9 (9 voturi)    
      Bati campii cu gratie (Vineri, 9 octombrie 2015, 19:50)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui BDlamunte

      PSD-ul aflat la guvernare tocmai ce a propus o ampla relaxare fiscala pentru a atinge acest 7 %. Popularii, adepti ai austeritatii cretinoide, au zis ca poate pica totusi drobul de sare. Eu nu am auzit de la premierul wannabe Predoiu nimic concret despre cu o sa creasca economia mai repede. El vrea doar repede la ciolan
  • -2 (8 voturi)    
    Directorul a baut prea mult vin rosu (Vineri, 9 octombrie 2015, 18:43)

    Mulin Ruge [anonim]

    Sau iau dat o boala rusinoasa fetitele noastre, de nu mai judecca bine !!!
    Crestere de 7% pe an intr-o tara UE chiar si in afara zonei euro, e de neconceput !
    Recomand Renault sa-l demita pe prostovan ! L-or fi promovat de prin America Latina pe nea Mauru' asta.

    7% / an nu a exista in UE in vreo tara din 1997 incoace.

    Nu e bine sa avem habarnisti, nici la conducere, nici in privat.
    • +1 (5 voturi)    
      de neconceput (Vineri, 9 octombrie 2015, 19:09)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mulin Ruge

      Ia cauta pe google cit a fost createrea economica a chinei sau a turciei
      • 0 (0 voturi)    
        Greu cu cititul (Vineri, 9 octombrie 2015, 22:01)

        Un roman [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Si de cand sunt Turcia si China in UE?
      • 0 (0 voturi)    
        Bogdan, la bauta cu Maurul ? (Vineri, 9 octombrie 2015, 22:34)

        mulin ruge [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        Inainte se caut eu pe google, lasa paharul si cauta tu pe google conceptul de "UE" unde nu sunt nici china nici Turcia, unde ansamblu reglementar e total diferit.
        A vrea sa compari cresterea economica UE ( mai ales zona euro) si regulile stricte privind politica monetara, cu tari emergente, cu devalorizare de 32% intr-un an lirei, in cazul Turciei, cu subevaluare de decenii a yuan-ului in cazul Chinei...
        Scriu degeaba...///.
    • +4 (4 voturi)    
      Pretentii mari pt. oameni mici,dar " cinstiti" (Vineri, 9 octombrie 2015, 19:15)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Mulin Ruge

      Calitatea si viteza cresterii economice din Romania depind de IFRASTRUCTURA si de calitatea mediului de afaceri. Infrastructura in Romania este o problema.
      In Romania un aspect ingrijorator este si nivelul de credite neperformante,existanda chiar o fragilitate in domeniul corporate.
      România are nevoie de cel putin 9-10 ani pentru a ajunge la un nivel al PIB-ului /locuitor ajustat la paritatea puterii de cumparare de 60% din media UE, fara de care este putin probabil sa fie primita in zona euro.
      PIB/ locuitor in Romania ajustat la paritatea puterii de cumparare este de 50% din media UE. Tarile cele mai sarace care au fost primite pana in prezent in zona euro au fost Estonia, in 2011, cu un PIB/locuitor ajustat de 66% din media UE si Letonia in 2014, cu un PIB/locuitor ajustat de 60% din media UE.
      Romania ar trebui sa creasca timp de noua-zece ani cu doua puncte procentuale mai mult decat media europeana.
      Mai mult de jumatate din companiile profitabile din Romania au o marja de profit sub 5%,!!
      In ultimii patru ani, peste 120.000 de firme au intrat in procedura insolventei.
    • 0 (0 voturi)    
      PIB (Sâmbătă, 10 octombrie 2015, 9:37)

      dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Mulin Ruge

      Vad ca esti prieten cu Isarescu, cel care sustine enormitatea ca un PIB superior ratei dobanzii ar fi peiculos . Eventualitate in care, evident, orice credit luat pentru investitii ar fi pagubos. Asta o spune - in interesul cui, "ce-l mana pe el in lupta" oare ? ma intreb - omul care conduce BNR si, in mare masura politica economica a Romaniei de 25 de ani !
  • -3 (3 voturi)    
    integrare (Vineri, 9 octombrie 2015, 19:13)

    serban [anonim]

    Atat o sa fie cand facem din Romania un cartier al Sanghaiului
  • -1 (11 voturi)    
    La anul (Vineri, 9 octombrie 2015, 19:18)

    tony-s [anonim]

    nNici macar china nu va mai avea crestere economica de 7%.....nenea asta de la renault viseaza cai verzi pe pereti.

    Partea cu autostrazile sunt tot aberatii...renault a plecat din belgia,franta iar acolo e plin de autostrazi...singurul lucru care conteaza la o companie sunt costurile cu salarii,utilitati.... iar in romania,algeria,maroc...costurile sunt de 5,6 x mai mici ca-n belgia sau franta...cand in romania costurile vor fi prea mari renault se va retrage fara nici o jena indiferent ca le facem sau nu autostrada.
    • -2 (4 voturi)    
      dacia (Vineri, 9 octombrie 2015, 22:03)

      munteanu [anonim] i-a raspuns lui tony-s

      De acord cu La anul.Presedintele Automobile Dacia ne crede fraieri sau prosti!
  • 0 (0 voturi)    
    ...7%, (Vineri, 9 octombrie 2015, 22:38)

    vasile [anonim]

    nu credeti ca nenea asta cum ii spuneti a batut saua ca sa pricaepa iapa!, Marocul este mult mai eficient, cu salarii mici si facilitati ridicate, asta este politica socialista practicata de usl sustinuta de asistatii sociali din Romania,
  • +1 (1 vot)    
    conducerea Romaniei isi bate joc de noi (Vineri, 9 octombrie 2015, 23:14)

    mihaitzateo [utilizator]

    Mai folositoare ar fi o linie ferata de viteza decenta,Pitesti Sibiu.
    Exista deja suficient facut,a si fost testata linia ferata Pitesti-Valcele-Ramnicu Valcea.Sub mult dibaciul si inteleptul conducator Adrian Nastase linia fost demontata,pentru conservare,cica si a ramas numai terasamentul,la ora actuala.
    In mod sigur se pot lua bani din fonduri europene,sa fie modernizata aceasta linie ferata.
    Daca ai 70 la ora pe linia ferata,sa transporti masini,e foarte suficient.
    Dar nici linia de la Sibiu spre vestul Europei nu e in stare buna.
    Cu TIRul tot e scump sa exporti autoturisme.
    Guvernul parlamentu si presedentia stiu doar sa ia gramada de bani la buget dar nu fac nimic,cu acesti bani luati.
    Nici macar nu isi dau interesul,s-au dat bani de la UE sa se faca si autostrada si calea ferata de la Pitesti la Sibiu,nu s-a facut nimic,pana la ora actuala.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri