Wolfsburg, in pericol sa se prabuseasca precum Detroit-ul - Incertitudinile si furia domina orasul gigantului Volkswagen

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 12 octombrie 2015, 0:13 Economie | Auto

Uzina Volkswagen din Wolfsburg
Foto: Wikimedia Commons
La Wolfsburg, orasul unde Volkswagen isi are sediul, oamenii sunt foarte nelinistiti si furiosi din cauza consecintelor pe care scandalul emisiilor le va avea asupra localitatii. Frica domina, fiindca o treime din bugetul local vine din taxele platite de Volkswagen si foarte putine orase sunt dependente in asa mare masura de o singura companie. Locuitorii sunt socati ca un astfel de scandal s-a putut intampla si sunt suparati ca, dupa ce scandalul a pornit din SUA, acum avocatii americani au initiativa si scotocesc prin documentele companiei, ca parte a anchetei interne.

Financial Times a realizat un reportaj la Wolfsburg, luand pulsul orasului in care 70.000 din cei 123.000 de locuitori lucreaza la uriasa uzina de 6 kmp care produce anual peste 840.000 de masini.

Orasul se afla la 75 km de Hanovra si 200 km de Berlin si a fost creat in anii 30' din initiativa lui Hitler care a vrut sa construiasca "masina poporului" intr-un oras tipic al "clasei muncitoare". Inainte de al Doilea Razboi Mondial orasul s-a numit Stadt des KdF Wagens si a primit dupa 1945 actuala denumire.

Acum, orasul e dependent de Volkswagen si in 2013 avea cel mai mare venit pe cap de locuitor din intreaga Germanie, la acest lucru contribuind semnificativ marele producator auto.

Acum, locuitorii orasului au toate motivele sa fie extrem de ingrijorati de faptul ca a luat proportii uriase scandalul prin care Volkswagen a pacalit testele de emisii. Pare inevitabil faptul ca vor fi concedieri,  fiindca vanzarile vor scadea si e de asteptat ca un declin sa apara si la veniturile companiei care a realizat o cifra de afaceri de 202 miliarde euro anul trecut. Compania va trebui sa faca economii fiindca o vor costa si procesele intentate de dealeri si clienti, iar amenzile pe care probabil le va primi in mai multe tari pot totaliza si 15 miliarde de dolari.

Deja au fost inghetate investitiile la bugetul local al orasului unde se asteapta o scadere semnificativa a veniturilor obtinute din taxe, insa oamenii sunt socati de turnura pe care au luat-o lucrurile si de faptul ca angajati Volkswagen au pus la cale un atat de mare program de trisare si si-au inchipuit ca nu vor fi prinsi. In aceste conditii nu este de mirare ca unii se tem ca Wolfsburg sa nu aiba un declin precum Detroit, oras in care zeci de mii de case au fost parasite si nivelul de trai a scazut drastic.

Sunt dezamagiti si cei care s-au mutat in oras, crezand ca prosperitatea va tine inca mult timp, dar si fanii echipei locale Vfl Wolfsburg - care joaca in grupele Ligii Campionilor si are un buget de 100 milioane euro/an. Chiar daca oficialii echipei au spus ca nu sunt semne ca se va umbla la bugetul formatiei, foarte probabil ca pana la urma echipa de fotbal va avea la dispozitie mult mai putini bani sii performantele vor scadea.

Unii sunt suparati pe Statele Unite si consdiera ca americanii au ceva cu germanii si de aceea scandalul a izbucnit acolo. Tensiunile sunt alimentate si de faptul ca o firma americana cauta prin documentele interne ale companiei pentru a duce la bun sfarsit ancheta interna care sa raspunda la presanta intrebare: de la cine a pornit ideea pacalirii testelor de emisii si care a fost cel mai inalt oficial care a aprobat strategia? A fost de acord fostul CEO Martin Winterkorn sau macar seful pe SUA, Michael Horn?

Altii spun ca industria auto este pusa la zid pe nedrept, desi alte ramuri industriale polueaza mai mult, iar acum Volkswagen este considerata o compamie extrem de nociva.

Atmosfera este tensionata in randul managerilor de la Wolfsburg din cauza anchetei interne pentru care a fost angajata firma americana de avocatura Jones Day care trebuie sa consulte cantitati uriase de documente. Surse citate de Financial Times spun ca multi directori sunt panicati si furiosi, fiindu-le teama sa vorbeasca si sa nu-si complice situatia.

Mai multi inalti oficiali ai companiei spun ca ideea instalarii soft-ului ilegal a apartinut unui grup foarte mic, insa putini cred ca un scandal atat de mare a putut fi pornit de o mana de angajati.

Cert este ca la Wolfsburg vin vremuri tulburi, fiindca gigantul german este presat din toate partile sa faca lumina, sa raspunda la intrebari si sa vina cu solutii tehnice. Toate acestea vor costa compania multe miliarde de dolari.


Citeste mai multe despre   









22792 vizualizari
  • +4 (18 voturi)    
    ei (Luni, 12 octombrie 2015, 0:36)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    si, si in africa exista tari care depind de o singura cultura, ghana de exemplu de kko, kenia de sisal, dsaca nemtilor nu le convine sa emigreze in..germania...
  • +26 (32 voturi)    
    VW va fi, cu siguranta, un vaccin... (Luni, 12 octombrie 2015, 1:11)

    Lucky1 [utilizator]

    impotriva acestui virus: lacomia si minciuna.
    Sper ca germanii sa inteleaga ca nu americanii trebuiesc condamnati aici ci adevaratii vinovati, cei care au incalcat legile.
    VW nu ar fi realizat aceste venituri uriase daca nu ar fi fost acceptat pe piata Statelor Unite unde a concurat cu alte autoturisme care, aliniindu-se la standardele de mediu impuse de legi, s-au plasat sub "performantele" VW, deci au avut parte de o concurenta neloiala. Sa speram ca aceste companii nu vor porni si ele proces de daune interese impotriva VW.
    • +16 (22 voturi)    
      Aventurile Dieselului schiop (Luni, 12 octombrie 2015, 9:46)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Lucky1

      Nu prea e aşa. Adică "performanţele trişorului în raport cu concurenţa" erau doar o fantezie.

      Majoritatea maşinilor afectate sunt motorizate cu 2.0TDI. (Restul, cu 1.6TDI. Mult mai puţine.) Sursele mai bine informate spun mai precis: 2.0TDI cu bloc motor EA 188 / EA 189.

      Adică, surpriză-surpriză, tocmai acel motor care la noi și-a cîștigat (în forma 2.0TDI/140) o proastă reputație. O dată după incidentele cu injectoarele și cu costul lor de parcă erau făcute din aur. Altă dată după ce s-a dovedit a fi greoi, subdimensionat pentru mașinile mult prea grele din generațiile post-2008. Și așa mai departe.

      Publicul comentac de la noi a reclamat faptul că îi era inferior lui 1.9TDI-PD. Încă de la primele mașini cu 2.0TDI/140 livrate.

      Dar, cum se întâmplă în țările în care presa e manipulată ca pe vremea minerilor și golanilor, li s-a închis rapid gura: dacă se strică injectoarele, ”ești fomist care pune doar motorină proastă de la camionagii”; sau nu eşti chiar atât de fomist, însă ”toată motorina din România e proastă, nu trebuia să îți iei mașină modernă”. Dacă e prea încet, ”ești cocalar care face curse, adevărații domni merg doar cu viteza legală”. Dacă e inferior lui 1.9TDI-PD, ”huoo, 1.9TDI e tractoraș, face zgomot”.

      Aşa încât 1.9TDI/150 a rămas tractoraşul zgomotos al cocalarilor şi 2.0TFSI tractoraşul tăcut al băieţilor de Bamboo. Adevăraţii domni trebuiau să aibă 2.0TDI/140. Chiar dacă are performanţe de hipopotam.
      • +6 (6 voturi)    
        mici confuzii (Luni, 12 octombrie 2015, 12:44)

        ValentinLuca1 [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        in postarea ta. Motoarele cu probleme la injectoarele Siemens sunt, intr-adevar, 2.0 TDI si 140 CP, dar sunt doar motoarele BKP, euro4, si au echipat Passat-ul produs 2006. Soft-ul trisor e pe euro5, productie dupa 2008. SI, dupa lungi scandaluri si mult timp trecut, VW a inlocuit toate injectoarele (e adevarat, care ramasesera neinlocuite, mult mai putine) gratuit. Si problema la injectoare era electrica, nu cauzata de motorina.
      • +2 (2 voturi)    
        nu stiu daca 2.0 tdi ii era inferior (Luni, 12 octombrie 2015, 12:52)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        lui 1.9 tdi...
        La dinamica 2.0tdi 140 CP mi s-a parut superior fata de 1.9 tdi 105CP, fara drept de apel. Ca au avut ei apoi probleme cu injectoarele Siemens e alta poveste..
        Insa, fata de 1.6 tdi, da, ai dreptate, 1.9tdi e mult mai vivace (dar si mai zgomotos).
        Apropos de injectoare, imi amintesc ca nici atunci Vag nu a recunoscut oficial problema, abia mult mai tarziu au schimbat pe banii lor injectoarele SIEMENS cu altele Delplhi, dar numai la cei care isi facusera toate reviziile in reteaua autorizata Volkswagen.
      • +4 (4 voturi)    
        A fost el un motor popular (Luni, 12 octombrie 2015, 13:10)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        Dar nu se poate sa fi trisat exclusiv la 2.0 TDI 140 CP. In plus 140 CP a existat si in versiunea cu Pompe-Duse si la noul CR (common Rail). Acesta din urma EA189 aparut prin 2008-2009 este in centrul scandalului. Exista multe reglaje de putere si foarte multe modele (VW, Audi, Skoda, Seat) dar si altele de ex; Mithubishi Outlander... Uite ce spunea un proprietar cu experienta mare fan VW in 2011:

        "Te sfatuiesc sa ramai cu 1.9TDI. Motorizarile 2.0TDI CR au fost un esec, recunoscut de catre VW. Au destule probleme, asa ca te sfatuiesc sa nu achizitionezi aceste motorizari. Indiferent ca sunt de 110cp,140cp,170cp."
    • -12 (16 voturi)    
      daaa sunt sigur (Luni, 12 octombrie 2015, 10:41)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      ca tractoarele alea din SUA respecta toate normele... sa fim seriosi!
      • +8 (8 voturi)    
        cred ca (Luni, 12 octombrie 2015, 12:21)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        au fost luate la puricat de aia de la VW si nu au gasit nimic, daca ar fi gasit ar fi explodat presa
      • +13 (13 voturi)    
        despre care tractoare vorbesti ? (Luni, 12 octombrie 2015, 13:16)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Exista norme complet diferite pentru autoturisme si alte vehicule. Americanii pun accent pe emisiile de noxe la masinile care circula cu milioanele prin orase. Din acest motiv la ei NU prea exista Diesel pe masini mici. BMW renumit pentru motoarele sale Diesel propune pe seria 3 ASTAZI un singur Diesel in America, botezat 328d (numar mare ca sa le placa americanilor !) cu 180 CP si probabil emisii foarte scazute. In Europa existe numeroase variante diesel de ex 320d are 190 CP. Deci e vorba de marketing, VW a crezut ca acel soft este o chestie desteapta de "marketing" care va creste substantial vanzarile. cu costuri neglijabile. Si chiar le-a crescut !
    • +4 (12 voturi)    
      asta a fost tare....ca au americanii ceva cu ei (Luni, 12 octombrie 2015, 12:45)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      ha, ha, ha... daca stiau ca americanii au ceva cu ei, de ce s-au apucat sa ii fure tocmai pe americani? In Romania firma Volkswagen poate sa fure cat vrea el, si la garantii, si la emisii de noxe, si la datele privind consumul, ca nimeni nu le zice nimic. Toti romanii au incredere oarba in sigla Volkswagen....nemtii pot sa ii fure cat vor ei pe romani, ca nu acestia nu se prind.
      Dar uite ca nemtilor nu le-a mers si cu americanii...care i-au facut in 2 razboiaie mondiale, si ii vor face si acum...
      • +6 (6 voturi)    
        Ce treaba are.. (Luni, 12 octombrie 2015, 14:03)

        Regis [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ce treaba are razboiul mondial cu noxele VW?

        Toate masinile au date oficiale care nu se potrivesc cu cele din viata reala. Consumul, emisiile, preturile de itnretinere depind mult de cum e folosita masina respectiva.
        Daca mai cauti, ai sa vezi ca si alte companii auto au trisat sistemul (si nu toate-s germane :)) cu noxele si nu o sa se termine prea devreme chestia asta.

        Intr-un fel e bine. Se atrage astfel atentia asupra masinilor electrice (pe hidrogen si ce-o mai fi) si poate se investeste mai mult in tehnologii nepoluante.
        • +1 (1 vot)    
          legatura este simpla: (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:03)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Regis

          cu americanii nu te pui. Nu incerci sa ii pacalesti tocmai pe ei. Vag a incercat sa ii pacaleasca pe americani, si acum si-o va fura rau de tot...
          Nu zic ca nu au trisat si altii....dar uite ca nemtii au facut-o cel mai urat, (cu un soft dublu) si pana in prezent au fost singurii prinsi.
  • +14 (18 voturi)    
    Rusine! (Luni, 12 octombrie 2015, 5:53)

    Joe Limonada [anonim]

    Este clar ca exact top managementul a stiut si pus la cale aceasta manareala!Nu numai aceasta firma practica minciuna si aroganta la nivelul conduceriii...Si in Romania a devenit o regula in mutinationale sa se minta si sa se incalce legile....Asta este doar un exemplu rasunator!Sindicatul trebuie sa ceara demisiile tuturor managerilor care au beneficiat de bonusuri si salarii uriase.
    • +2 (4 voturi)    
      si ceva bani inapoi ;) (Luni, 12 octombrie 2015, 12:22)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Joe Limonada

      Sper ca au in contracte ceva specificatii ca, in caz de daune produse firmei, conducerea trebuie sa plateasca ;)
    • +11 (11 voturi)    
      asa este (Luni, 12 octombrie 2015, 13:56)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Joe Limonada

      lucrez intr-o structura coroporatista si pot sa afirm ca nimic nu se face fara acordul celor din top management. Chiar daca ideea a fost a celor 2 ingineri gasiti vinovati, acestia nu ar fi putut implementa nici macar un singur soft dublu fara acordul celor din conducerea de sus. In Germania te da afara si daca ai furat o prajitura sau o paine din frigiderul comun al angajatilor (da, nu glumesc, au fost o multime de cazuri), si noua ni se spune acum ca doi ingineri au furat la testele de noxe de pe 14 mil de masini, si conducerea nu stia??
      • +3 (3 voturi)    
        De acord!! (Marţi, 13 octombrie 2015, 11:00)

        EllenaS [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Cei doi ingineri au raspuns cu siguranta la o comanda! Nu faceau de capul lor modificari la soft! Ce profit ar fi avut cei doi daca faceau modificarile de dragul igineriei programate?
    • +4 (4 voturi)    
      Nu vreau sa par insensibil dar... (Luni, 12 octombrie 2015, 14:17)

      Regis [utilizator] i-a raspuns lui Joe Limonada

      Tu te-ai nascut ieri? Chestiile astea se intampla nu de azi, de ieri ci dintotdeauna! (si nu doar in Romania ci peste tot)

      Daca o companie este destul de mare, ea poate scapa cu o gramada de smecherii si ilegalitati. Dar in situatia cu noxele care polueaza si pana la 40x mai mult decat ar trebui, este vorba de VAG: companie auto foarte importanta cu o reputatie exemplara*.(*nu mai e cazul acum). Situatia a devenit publica si mediatizata mult, astfel ca VAG nu mai poate ascunde (ca de obicei) problema si trebuie sa raspunda pentru ce-a facut.

      Nu se va ajunge la concedieri si amenzi IN MASA, se vor schimba pe pozitii, vor tace malc timp de vreo 2-3 ani si isi vor vedea in continuare de smecherii. Au deja un tap ispasitor pe care l-au "pedepsit", imaginea conducerii pare destul de "curata" incat publicul sa-si vada de treaba. (Pt. ca asa se fac treburile in mediul de afaceri).
    • +1 (1 vot)    
      softul (Marţi, 13 octombrie 2015, 12:11)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui Joe Limonada

      Softul a fost livrat de Bosch care le-a zis calr ca e ilegal sa il foloseasca. Daca l-a livrat cineva l-a comandat, cineva l-a platit, cineva a aprobat costurile si cineva mai multi au aprobat per total folosirea lui ca sa aiba marja mai mare de profit per masina.

      Ce rost avea ca 2 ingineri sa masluiasca softul. ce le iesea lor, nimic. Asta e vrajeala pt presa si fraieri.
  • +10 (14 voturi)    
    care va fi cea mai buna masina (Luni, 12 octombrie 2015, 8:50)

    eGerula [utilizator]

    in Europa? VW.
    De ce? Ptr ca vor fi toti cu ochii pe ea! Va trebui sa fie impecabila ca sa reziste.
    • +9 (9 voturi)    
      :) (Luni, 12 octombrie 2015, 11:59)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

      daca au sa supravietuiasca atunci sunt sanse foarte mari sa ai dreptate.
    • +8 (8 voturi)    
      sunt 2 variante (Luni, 12 octombrie 2015, 12:11)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui eGerula

      Ce spui tu e posibil daca nemtii accepta ca au gresit, platesc pagubele, lasa din brate impostorii sa raspunda in fata legii, apoi, dupa ce compania va fi curatata, cei ramasi nu mai viseaza la profituri astronomice ci isi sufleca manecile si trudesc in traditionalul stil capitalist-protestant.
      • +6 (6 voturi)    
        S-ar putea sa .... (Luni, 12 octombrie 2015, 13:21)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        ...reactioneze ca Parlamentul Romaniei in privinta impostorilor. Pentru ca toti au profitat in urma acestui boom al VW. Este totusi o nebunie, mai ales la noi in Romania. Oamenii isi inchipuie ca au masini de lux germane, ca sunt favorizati. La orice critica sau comparatie cu Peugeot, Toyota, Opel, Ford, Mazda, Citroen, Renault, Honda.... primeai raspuns: "taci din gura daca nu iti permiti o masina adevarata !"
      • +3 (3 voturi)    
        nu e vorba de cei ramasi (Luni, 12 octombrie 2015, 13:58)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        Volkswagen este o companie pe actiuni...ea e detinuta de actionari, care vor profit cu orice pret, daca nu destituie tot consiliul de administratie.
        Din acest motiv s-au dedat la tot felul de magarii: din cauza profitului pe care il cereau actionarii.
    • +6 (8 voturi)    
      mda (Luni, 12 octombrie 2015, 12:19)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

      Aceleasi eterne scuze care li se gasesc nemtilor.

      Nemtii sunt ca un elev din ala pe care l-a categorizat invatatoarea de "baiat bun" din clasa 1, deci i se iarta totul pana in clasa a 8-a, indiferent cat de golan e, merita o a doua sansa.

      Unde e pomenit un neamt, trebuie adaugat si cuvantul "impecabil" undeva in aceeasi propozitie, altfel nu se simt bine unii..
  • +5 (7 voturi)    
    Efectul domino (Luni, 12 octombrie 2015, 12:04)

    Dizelas [anonim]

    E tare puturosa treaba cu "caruta popolara" VW... !
    Va afecta cu mare probabilitate si Romania, in sensul scaderii comenzilor pentru toti componentistii de la noi; unde grupul era sursa a circa 15-20 % din cifra de afaceri a fiecaruia. Adica posibile pierderi de locuri de munca si inghetari de salarii in Automotive Ro.
    • +6 (6 voturi)    
      alt efect domino ;) (Luni, 12 octombrie 2015, 12:24)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dizelas

      Sper ca TOTI producatorii de masini isi vor revizui prezentarea, productia, standardele si comportamentul ;)
    • 0 (0 voturi)    
      nu neaparat! (Marţi, 13 octombrie 2015, 13:16)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Dizelas

      O versiune cam pesimista!
      "Adica posibile pierderi de locuri de munca ... "
      Posibil, desuigur, dar pe plan mondial, oare se va reduce cu 15-20% cererea de AUTOTURISME?
      NU de laa VW, nu Diesel, ci masini in general!
      Daca raspunsul este negativ, atunci producatorii de componente si subansamble de la noi vor trebui sa se reorienteze, sa contribuie cu repere la ALATE marci!
  • -9 (11 voturi)    
    Voi chiar nu vedeți esențialul? (Luni, 12 octombrie 2015, 12:09)

    VW_Bora [utilizator]

    Cu atâtea ”comitete și comiții” ale UE de ce tocmai americanii sapă prin documentele de la VW??? De ce tocmai în Germania ”trebuie” să ajungă toți ”refugiații”?! Cum și unde vor ajunge ei să muncească dacă se lovește (din exterior) într-una din cele mai mari firme germane? Sau nu la muncă sunt mânați spre Germania? De ce a pornit acest scandal din America și de ce tocmai acum? Lumea și mai ales Europa a devenit locul prea multor ghilimele și semne de întrebare!
    • +9 (9 voturi)    
      pai nu i-a obligat nimeni... (Luni, 12 octombrie 2015, 12:26)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      ... sa minta! Pe nemti. Adica pe cei de la WV.
      Oricum, din cate am inteles, ancheta se extinde la toti producatorii - inclusiv cei americani ;)

      Vorba aia: "daca e sa fie poluare, poluare sa fie - da' s-o stim si noi" >:)
    • +7 (7 voturi)    
      da clar! (Luni, 12 octombrie 2015, 12:34)

      titi_rulment [anonim] i-a raspuns lui VW_Bora

      ..e o mare conspiratie impotriva Germaniei!si refugiati si masini prea poluante...care merg, nu-i asa, mana'n mana
    • +8 (8 voturi)    
      lasa conspiratiile (Luni, 12 octombrie 2015, 12:39)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      daca Merkel nu ar fi zis ca-i primeste si ca sunt bineveniti as mai fi crezut.
    • +11 (11 voturi)    
      De ce tocmai acum ? (Luni, 12 octombrie 2015, 13:27)

      math_2 [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

      De ce tocmai in America ? De ce tomai pe Adrian Nastase, sau pe Udrea sau pe Voiculescu ?
      De ce nu se dau halate albe gratuit ? De ceeeeee... ?
  • +5 (7 voturi)    
    marmota tace (Luni, 12 octombrie 2015, 13:15)

    ftbc [anonim]

    Stati linistiti ca exista multi altii ca si vw..dovada?????pai eu inlocul lor,daca as fi concurenta si m-as sti cu constiinta curata i-as da in judecata in scunda 2(pt concurenta neloiala...adica eu am strins cureaua pina aproape de faliment si astia o duc ca in pammmpas ,pe baza unei inselatorii)....oare de ce tac ca porcul in papusoi?....nu am vw si nici nu sint fan
    • +1 (3 voturi)    
      Simplu (Luni, 12 octombrie 2015, 14:29)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui ftbc

      Probabil sunt multi care au depasit normele dar nu de 30 de ori.
      • -1 (1 vot)    
        da (Luni, 12 octombrie 2015, 23:02)

        fcb.. [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Ai dreptate....probabil numai de 29 ori
  • +1 (3 voturi)    
    este o campanie care pare bine coordonata (Luni, 12 octombrie 2015, 14:40)

    Razvan_M [utilizator]

    Dar: VW a trisat si trebuie sa raspunda. Cel mai probabil vor fi nevoiti sa gaseasca rapid lantul de comanda care a permis activarea softului de trisat pe masinile de productie.
    Acum, partea buna este ca se poate crea un switch care sa spuna: "activeaza pentru condus economic". Sau poate fi facuta schimbarea in timpul mersului, automat. Daca ar fi avut butonul asta si specificatiile lui, VW nu ar fi avut atatea probleme. Imi pare ca este si ceva incompetenta, combinata cu prostie, la mijloc...
    • +1 (1 vot)    
      ... (Luni, 12 octombrie 2015, 20:16)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      nu-i asa de simplu pt. ca in momentul in care activezi condusul economic motorul pierde conform testelor cam 12-14% din putere. Adica ai cumparat o masina de 140CP si ai una de 120. Oricum o dai tot inselatorie iese. Parerea mea e ca VW nu prea are iesire din situatia asta fara despagubiri uriase.
      • +1 (1 vot)    
        bug sau feature nedocumentat (Marţi, 13 octombrie 2015, 10:49)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Diferentele sunt mai mult semantice. Oare ce iubitor al mediului nu ar accepta o mica reducere de putere daca in felul asta ar scadea noxele toxice de pana la 10 ori? Ma mir ca nu au documentat oficial chestia asta. De aceea cred ca-i vorba de prostie si incompetenta.
        • 0 (0 voturi)    
          o idee buna! (Marţi, 13 octombrie 2015, 13:21)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

          Apropo, faza cu "nu este bug, ci un feature nou, ce nu apare in specificatii!" o aud si la noi la firma.

          Nu este vorba neaparat de "iubitor al mediului", ci ar fi foarte bine ca soferul sa aiba si posibilitatea alegerii REGIMULUi de functionare.
          Iar in orase legislatia poate impune norme severe de poluare, care te vor sili sa pui switchul pe pozitia "eco". In traficul mai totdeauna blocat din centru, chiar ai nevoie de 140 CP?
          Cand iesi din oras si ajungi pe drumul expres (sau pe autostrada, la altii) poti sa il dai pe "putere maxima", poluarea este mai putin relevanta!
  • +2 (2 voturi)    
    dream on (Luni, 12 octombrie 2015, 20:32)

    mihaitzateo [utilizator]

    Nu se prabuseste niciun VW.
    VW are o cota foarte mica de piata in SUA.
    De prabusit,se prabuseste industria auto din SUA,cu noul acord de liber schimb.
    Masinile europene pe benzina consuma extrem de putin,comparativ cu cele produse in SUA,sunt mult mai fiabile , au emisii foarte micii si performante mult mai bune.
    O sa creasca foarte tari vanzarile grupului Daimler in SUA,ca nu mai sunt taxe vamale.
    Pentru ca in SUA Mercedes sunt considerate super masini si foarte multi americani doresc sa conduca un Mercedes.
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Marţi, 13 octombrie 2015, 22:26)

      n [anonim] i-a raspuns lui mihaitzateo

      traiesti in SUA? sau vorbim din carti? mercedes sta cu parcarea plina de masini si preturi mai mici ca in europa.... si nu prea se cumpara, cati km faci lunar si cum iti permiti sa spui de fiabilitatea unor carute care dupa 200k km mor in europa? spre exemplu in zona california arizona ... se face lunar de catre o masina un minim de 5000 km ... fiabilitate au japonezele.... care europa? renaul? citroen? care nici nu vand in america? esti dezinformat! si ce ne pasa de consumul ala cand benzina este 50 centi litrul cu taxe incluse! chiar crezi ca stam sa ne uitam la 2 $ in plus cand facem plinul ?
      vrei lux? Lexus! Acura! etc ... masini care te tin 1 milion km fara probleme!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version