Volkswagen dezvaluie existenta a inca unui software suspect care ar putea pacali testele

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 14 octombrie 2015, 17:29 Economie | Auto

Sigla Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen dezvaluie existenta inca unui software suspect care ar putea fi utilizat pentru a pacali testele de emisii, de data aceasta fiind vorba de masini diesel foarte noi, scrie Associated Press. Volkswagen a dezvaluit saptamana trecuta existenta acestui software aditional oficialilor agentiei americane Environmental Protection Agency si autoritatilor din California. Acest soft auxiliar de control al emisiilor opereaza diferit fata de cel care a determinat uriasul scandal care a izbucnit in septembrie, insa nu se stie insa daca software-ul era gandit sa insele testele. Daca si acest al doilea soft va incrimina Volkswagen, concluzia ar fi ca germanii au dezvoltat un program extins de pacalire a testelor de emisii in SUA. Va pica teoria care spune ca ideea a fost a unor ingineri cu imaginatie.

Problema semnalata acum se refera la vehicule model 2016 (cel mai probabil care urmau sa fie produse incepand cu aceste luni) si a fost comunicata de producatorul german atat Agentiei de Protectie a Mediului, cat si autoritatilor din California.

Autoritatile de reglementare vor face analize tehnice detaliate si trebuie sa determine daca si prin acest al doilea software germanii au incercat sa insele testele.

Partea grava pentru Volkswagen este ca daca se va dovedi ca si acest al doilea soft a fost gandit sa insele testele, atunci spusele directorilor, care su sustinut ca ideea a apartinut unui numar mic de ingineri, nu vor ramane decat minciuni.

Se pare ca acest nou software face ca un catalizator de control al poluarii sa se incalzeasca mai repede, imbunatatind in timpul testelor performantele de transformare a oxizilor de azot in gaze inofensive.

Jeannine Ginivan, purtator de cuvant al Volkswagen USA, spune ca pe tema noului soft - legat de diesel-urile foarte noi (asadar modele 2016) - a transimos comunicari saptamana trecuta autoritatilor. "Volkswagen a dezvaluit, in cadrul procesului de obtinere a omologarii pentru modelele  TDI cu motor 2.0 litri, anul 2016, un device auxiliar de control al emisiilor", a spus Ginivan.


Citeste mai multe despre   









15116 vizualizari
  • +8 (10 voturi)    
    masuri (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:51)

    Radu [anonim]

    Interesant ca vw dupa tot scandalul n-a luat nici o masura drastica. Solutii cu adevarat drastice ar fi sa scape de managerii care au aprobat softul de pacalit testele de noxe, sa scape de inginerii care au proiectat motoarele diesel atat de performante incat nu puteau trece testele decat inseland si sa scape de inginerii care au proiectat cutiile dsg si motoarele diesel/tsi care pica pe capete si-si lasa posesorii pe marginea drumului asteptand platforma. Dar asta n-o sa se intample. Masurile anuntate de vw pana acum sunt fix ceea ce face firma asta de multi ani, de cand nu mai face masini si anume face doar marketing.
    • +4 (4 voturi)    
      Das Auto... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:17)

      UnulDeDeparte [anonim] i-a raspuns lui Radu

      e de fapt "Das Bad"...

      Intr-un clasament al celor mai proaste masini facut de Consumer Reports din Apr 2015 VW e binisor reprezentat:

      These models, listed alphabetically, are
      the worst of the worst. They have multiple
      years of much-worse-than-average
      overall reliability, based on 2005-14
      models, according to our Annual Auto
      Survey. Assessment for each is based
      on at least three model years of data.
      BMW 330i, 335i
      Buick Enclave
      Buick Terraza
      Chevrolet Cruze (1.4T)
      Chevrolet Uplander, Venture
      Chrysler PT Cruiser
      Chrysler Town & Country
      Dodge Grand Caravan
      Dodge Journey
      Dodge Ram 2500 and 3500 (diesel)
      Ford F-250 and F-350 (diesel)
      Ford Fiesta
      GMC Acadia
      Jeep Wrangler (4-door)
      Kia Sedona
      Mercedes-Benz GL-Class
      Mini Cooper S
      Mini Countryman
      Nissan Pathfinder
      Saturn Outlook
      Saturn Relay
      Volkswagen CC
      Volkswagen GTI
      Volkswagen Tiguan
    • -3 (3 voturi)    
      mare lucru (Miercuri, 14 octombrie 2015, 23:24)

      io [anonim] i-a raspuns lui Radu

      intai platiti-ne ca pe doctorii, avocatii sau bancherii cei mai buni si dupa aia veniti cu pretentiile. si noi avem responsabilitati la fel de mari si poate chiar mai mari
      • +1 (1 vot)    
        curios (Joi, 15 octombrie 2015, 17:58)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui io

        la cine adresezi tu aceasta cerere?
        nu guvernul te plateste, chiar daca lucrezi la stat, tot nu de la guvern esti platit.
    • +1 (1 vot)    
      acum exagerezi putin (Joi, 15 octombrie 2015, 10:18)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      1)Cutiile automate cu dublu ambreiaj DSG6 au fost foarte fiabile. Si placute la condus, Sunt cutii cu care obtii o acceleratie mai buna decat daca ai conduce masina manual (lucru care nu se intampla la cutile automate japoneze, spre exemplu).
      Dar Vag a vrut sa evolueze si a scos DSG7 (cutie automata cu dublu ambreiaj cu 7 viteze). Acestea sunt placute la condus, obtii demaraj cu ele, dar risti sa iti cada la 100 000km, daca nu stii sa o intretii.
      2)Problemele la motorizarile TSI s-au rezolvat odata cu trecerea la noile motorare TSI pe curea (cele care se monteaza pe platforma MQB).
      Privitor la 1,2 TSI problemele cu distributia au fost rezolvate chiar si la variantele pe lant, dar la motorale produse dupa 26.06.2011. Detin un astfel de motor, si intr-adevar, la variantele dupa 26.06.2011 nu s-a mai rupt nici macar un lant.
      Cei care au cumparat motorizarea in 2010 si in prima jumatate a lui 2011 au luat teapa, asa este.
      3)Problema injectoarelor SIEMENS de pe 2.0 TDI e de mult timp rezolvata (s-au schimbat oficial gratis la reprezentanta cu unele Delphi).
      Marea problema a fost ascunderea acestor proleme de catre grupul Vag, care nu le-a recunoscut oficial niciodata, (de teama sa nu piarda din cota de piata), si a rezolvat totul pe ascuns.
      4)La problema noxelor prea mari de pe TDI-uri ai dreptate: Vag a ales solutia tehnica cea mai ieftina, cea cu uree (AdBlue), care se pare ca nu este si eficienta. Din acest motiv asa este, e imposibil ca managementul de top sa nu fii stiut de softul dublu, si asta incrimineaza Volkswagen.
  • +27 (27 voturi)    
    Chiar ia cineva in serios ipoteza... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 18:54)

    gaspy [utilizator]

    Chiar ia cineva in serios ipoteza unor "ingineri cu imaginatie"?

    In orice firma mare, mai ales in domeniul proiectarii si cu atat mai mult la o firma germana, exista un audit extrem de riguros.

    La un ECU fiecare linie de cod e auditata. Softul ala a fost specificat clar in niste documente, implementarea a fost urmarita, testata, verificata, etc.
    • +5 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 14 octombrie 2015, 20:12)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      1. Credulii.
      2. Cei care n-au lucrat niciodata la o firma serioasa.
      3. Amatorii de senzational.
      ...
      ...
      ...
    • +6 (6 voturi)    
      Corect! (Miercuri, 14 octombrie 2015, 21:18)

      Ion_RoaitaDA [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      Pentru cineva care are tangenta cu `auto`, in sensul ISO9000.. sa pacalesti un tester mi se pare sinucidere curata. Mi se pare ca acum, in auto, exista o complicitate pe care poate mafiotii o intrec, si nici aia, ca scandalul a inceput de la `client`. Premeditare cu sange rece, furt ordinar, la o firma cu pretentii Nu-mi dau seama daca cei care au conceput firma asta au avut asa ceva in cap!
      • +2 (2 voturi)    
        hahha (Joi, 15 octombrie 2015, 5:37)

        invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Ion_RoaitaDA

        Cei care "au conceput firma asta" aveau altele in cap. Hitler iti suna cunoscut? :))
    • +1 (3 voturi)    
      mda (Miercuri, 14 octombrie 2015, 22:07)

      me [anonim] i-a raspuns lui gaspy

      Cu siguranta procedura si soft-ul sunt cunoscute de mai marii producatori de maisni din lume. Intamplarea face ca americanii s-au hotarat sa loveasca in germania si au scos totul la suprafata... si uite asa "made in germany" a luat o lovitura grea... nici nu are rost sa ne intreb cine castiga de pe urma asta.... Poate acest "al-2-lea" soft, se va gasi si pe modelele americane , si uite asa arunca unii in altii cu noroi, un fel de "rade ciob de oala sparta"
      • 0 (0 voturi)    
        Ai fi un foarte bun Ceausescu (Joi, 15 octombrie 2015, 9:05)

        AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui me

        Cu obsesia asta a strainilor care vor raul. Deci de vina sunt aia care au descoperit raul, nu aia care l-au produs ?
        Si nu e rade ciob de oala sparta, ca nu Ford da amenda. Si nici Renault sau Toyota.
    • +4 (4 voturi)    
      Pai da, (Miercuri, 14 octombrie 2015, 22:43)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      totul la nemti se face "nemteste", inclusiv tzepele.

      Totul e verificat sa fie la standarde inalte.
    • +1 (3 voturi)    
      Masluirea codului (Joi, 15 octombrie 2015, 0:17)

      marvio [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      Este adevarat ce spuneti, numai ca la software nu se pricepe oricine. Si chiar pentru un sef de specialitate, ar fi neproductiv sa verifice intregul cod / program. Pe de alta parte, daca producatorul auto ar fi fost in SUA, cred ca in instanta s-ar fi putut baza pe clauza legala care insoteste orice licenta software si care spune ca acesta nu are garantie si il folosesti pe propriul risc. Nemtii au vrut insa sa fie cinstiti pana la capat. Parerea mea este ca la VW a existat numai un grup minuscul (cateva zeci de persoane) care s-a ocupat sau stiut de masluirea codului.
      • +3 (3 voturi)    
        excelent :))) (Joi, 15 octombrie 2015, 8:09)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui marvio

        "Nemtii au vrut insa sa fie cinstiti pana la capat" :)))

        Citeste un articol excelent, din 26 sept (in opinia mea, cel mai cuprinzator si explicit articol despre debutul scandalului VW)

        http://www.nytimes.com/2015/09/27/business/as-vw-pushed-to-be-no-1-ambitions-fueled-a-scandal.html?_r=1

        [in 2014] “We brought in Volkswagen and showed them our findings,” said Stanley Young, a spokesman for the California Air Resources Board. “We asked them, ‘How do you explain this?’ ” Volkswagen fired back. “They tried to poke holes in our study and its methods, saying we didn’t know what we were doing,” Mr. Thiruvengadam said. “They were very aggressive.” The company offered many explanations: Weather conditions. Driving styles. Technicalities that it claimed the researchers and regulators did not understand. “Meeting after meeting, they would try to explain it away, and we’d go back to the lab and try again. But we’d get the same results.” The back-and-forth lasted for months.
        • +2 (4 voturi)    
          Reactia normala (Joi, 15 octombrie 2015, 9:08)

          AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          a celui care se stie cu musca pe caciula.
        • +1 (1 vot)    
          E clar (Joi, 15 octombrie 2015, 10:55)

          Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          E clar ca toti din varf stiau. E si expresia aia romaneasca cine se scuza se acuza.

          In fine vad ca nemtii au dezvoltat si chiar imbunatatit softul asta pt 2016. Cu alte cuvinte daca a dat roade atatia ani hai sa il facem mai smecher.

          Poate in 2016 au reusit sa treaca, dpdv constructiv la Euro5 insa trebuia un pic de soft acolo, o picatura sa iasa Euro6 (a se interpreta echivalentul normei din SUA).
    • +1 (1 vot)    
      100% corect (Joi, 15 octombrie 2015, 10:23)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      In plus patronii nemti au o toleranta foarte mica fata de furt si pacaleala: au fost nenumarate cazuri cu angajati dati afara pt cele mai marunte cazuri de furt: au luat un sandwich din frigiderul companiei, au luat acasa sa reconditioneze o haina care era pusa la cosul de gunoi, etc
      Deci cei doi ingineri nu riscau ei sa fie dati afara, punand fara aviz un soft dublu pe 11 mil de masini
      • 0 (0 voturi)    
        concediat (Joi, 15 octombrie 2015, 12:37)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        a fost una data afara ca si-a incarcat telefonul la firma, deci a furat curent :D
  • +1 (1 vot)    
    tehnici de aparare (Miercuri, 14 octombrie 2015, 19:51)

    dan [anonim]

    acum vor veni sa spuna ca e un "framework" care a fost dezvoltat intr-o directie gresita si doar din cauza ca a fost folosit aiurea s-a intamplat aceasta eroare regretabila. Adica, spun ca am mai multe programe care fac treburi dinastea, in ideea ca nu mi-am dat seama ca nu sunt corecte. Este doar o tehnica de aparare
  • -2 (2 voturi)    
    Acum.. (Miercuri, 14 octombrie 2015, 20:02)

    mircea_cjn [utilizator]

    ...pare mai ok. :)
  • +7 (7 voturi)    
    Incredibil ce nivel de aroganta si incompetenta (Joi, 15 octombrie 2015, 1:05)

    Lecuitul [anonim]

    Simt nevoia sa-mi denunt propria prostie dupa cea de-a doua dezvaluire mass-mediei legata de soft-ul instalat pe cele mai noi modele diesel ale lor. Posed un Caddy III Euro 3, 1.9 Tdi si un Golf 6 BlueMotion Euro 5, ambele luate de la mana a doua dar km reali putini pentru varstele lor (125k si, respectiv, 41.5k). Sotia si prietenii radeau de mine cand spuneam ca Golf-ul face un miros incredibil pana se incalzeste motorul, banuindu-ma de apartenenta oarba cu "rapandula" de Caddy de care sunt intr-adevar atasat. Dupa un an de zile in paralel, dupa circumstante, amandoua masinile am ajuns la concluzia ca un motor cu doua generatii mai batran si "cocioaba" mult mai mare consuma mai putin in trafic super aglomerat dimineata decat Golf-ul BlueMotion. Dupa ce se incalzeste motorul, Golf-ul intra in mic avantaj, dar oricum consum cu cel putin 30% mai mare decat ce zice producatorul in conditii ideale de trafic (seara, trafic lejer, nu foarte semaforizat). Si, scuze de lipsa de modestie, cunosc putinel tehnica condusului economic. Printre putinele avantaje pe care nu pot sa le ascund Golf-ului: tinuta de drum, dar in special la cele lungi. Admiram curajul francezilor si italienilor de a-si asuma riscurile tranzitiei la noile tehnolgii in generatiile imediat urmatoare, dar preferam sa iau de la "nemti" ca stiau ei sa le buchiseasca mai bine... cu mult mai tarziu. M-am lamurit.
    Este INCREDIBIL cum un grup auto care castiga cursa de la Le Mans de 15 ori in ultimele 16 editii (Audi, Bentley si Porsche), cursa cunoscuta drept de aduranta, dar care a propus cele mai mari inovatii din sporturile auto in ultimii multi ani, sa fie sabotat de niste economisti inconstienti sau un dictator absolut (Winterkorn). Deci, capete luminate s-ar fi gasit atat timp cat Le Mans-ul scotoceste tot prin ele si au extrem de multe restrictii. Acum inginerii sunt de vina...
  • +6 (6 voturi)    
    Aroganta si dispret la infinit - VAG - continuare (Joi, 15 octombrie 2015, 1:24)

    Lecuitul [anonim]

    Lucrurile se leaga: dupa planurile cincinale ale maestrului Winterkorn, cresteau precum voinicul din poveste, indiferent de ce (nu) schimbau la masini. Si, incetisor si pe nepasate, grupul VAG se transformase din proiectant si producator auto in producator auto si proiectant de fabrici auto cat mai economice si rentabile. Deci, intre timp, au uitat sa se gandeasca la progresul masinii si erau obsedati numai de dezvoltarea ecosistemului masinii.

    In ce hal de aroganta si inconstienta trebuie sa te afli cand vrei sa minti pe toata lumea indiferent de piata, continent si riscuri!? Ca aveau un nebun care cerea si luna de pe cer ne este clar, dar unde era eleganta nemteasca de a demisiona in momentul in care simti ca obiectivele propuse din optimismul culorilor Excelului nu au nici o treaba cu realitatea!?

    Totul este profund putred in acest grup la primele esaloane si, daca vor supravietui, vor patimi mult pana sa ajunga unde erau acum multi ani la nivel de vanzari. Si merita din plin. Aroganta aceasta extrema de care-au dat dovada vanzand tehnologie veche drept una noua si curata va avea si ea nanash. Ca sa ma denut pana la capat, un e-Golf isi facuse aparitia printre planurile imediat urmatoare.

    Trebuia sa am si eu un motiv ori sa astept o Tesla mai de buget, ori sa defectez irevocabil la japonezii hibrizi sau electrici.

    Decadere profunda, Domnilor de la VAG!
  • +4 (4 voturi)    
    Minciuna inclusa in Politicile companiei VW!! (Joi, 15 octombrie 2015, 8:02)

    lili [anonim]

    Astia au mintit cu regularitate, nemteste, ordonat, organizat!
    Treaba nemteasca!
    Cred ca in Politica companiei, aia care vorbeste despre "bunele practici" si despre "Responsabilitatea sociala"(!!!) aceste minciuni trebuiau incluse, minciuna era REGULA la VW!
    Deoarece masinile noi ce trebuiau lansate in 2016 sunt oprite de VW de la vanzare, este evident ca si noul software facea aceleasi ILEGALITATI ascunse de VW pana acum.
    Ma indoiesc insa ca VW va iesi foarte sifonata in final, statul german va pompa bani grei sa salveze VW, e vorba de sute de mii de locuri de munca si de taxe si de BANI multi, multi BANI si asta declara de fiecare data oficialii de la Berlin.
    Daca penal va raspunde sau nu vreun stab de la VW ramane de vazut...
    Daca sefii nemti de la VW au mintit in halul asta, ce sa-i ceri unui Ponta?!!
    • +1 (1 vot)    
      sunt unii care nu sunt lasati sa cada (Joi, 15 octombrie 2015, 9:54)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui lili

      bancile foarte mari au fost ajutate in timpul crizei, in special in Europa.
      acum e randul VW sa fie tinuta in viata pentru a putea reveni pe profit urias asemeni bancilor.
      • 0 (0 voturi)    
        huh (Joi, 15 octombrie 2015, 12:35)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Landul Niedersachsen e actionar important in grupul VW, prin urmare are tot interesul ca sa-si protejeze investitia. Apoi VW e motorul industriei auto germane, in care lucreaza 20% din angajatii nemti. Asa ca n-are nici un motiv sa-i lase sa dea cu capul in zid.
        • 0 (0 voturi)    
          Scremetele smecherului prins (Joi, 15 octombrie 2015, 14:41)

          Gasperii [anonim] i-a raspuns lui gechi

          Americanii sunt specialistii proceselor comerciale; vor face sa sangereze pana la ultima picatura de Euro pe nemtii de la VW !!!!
          Poate le mai taie din fudulie astora cu Caruta Populara !
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia exista (Vineri, 16 octombrie 2015, 11:32)

    John [anonim]

    VW a pregatit deja planul de contra-atac pentru americani, masini electrice ieftine. Asa o sa se rezolve totul.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică