​Masinile cu un mare grad de autonomie nu mai sunt de domeniul fantasticului, iar in teste se descurca bine pe autostrada, problemele ramanand insa mari in oras unde "soferul electronic" poate fi indus in eroare de panourile publicitare luminoase sau de oamenii care noaptea poarta haine inchise la culoare. Despre cum vor arata orasele de peste 15-20 de ani, despre cum masinile autonome vor deveni supercomputere pe roti si despre ce rol au romanii in dezvoltarea tehnologiilor puteti citi in materialul realizat cu doi directori ai concernului german Continental.

Masinile autonome vor fi tot mai prezente dupa 2025Foto: Continental

Automobilul "smart" va primi o doza de inteligenta artificiala

Masina capabila sa se conduca singura nu mai este o tema de filme SF, ci incepe sa se contureze, cu fiecare tehnologie de asistenta electronica adaugata de diversii constructori. Cel mai recent exemplu, pachetul software adaugat de Tesla Motors, arata ca masinile pot fi updatate precum computerele, compania americana promitand ca sistemul de "pilot automat" va fi mai "inteligent" de la update, la update.

Reactia publicului fata de automobilele autonome s-a schimbat in ultimii ani si acum oamenii devin interesati de cum vor fi aceste masini, daca vor putea sa-si foloseasca si smartphone-ul in timp ce conduc sau chiar daca vor putea dormi in timp ce masina merge "Oamenii sunt super-interesati de ele si e o dovada ca autoturismele pot fi inca inovative", e de parere Christian Senger, seful diviziei Systems&Technology si promotorul condusului autonom la compania Continental.

Concernul german, cunoscut pentru anvelope si sisteme de franare, a investit mult pe partea de masini autonome conectate la internet si are 400 de oameni pe plan local care lucreaza la dezvoltarea unor sisteme de asistenta electronica a soferului, tehnologii ce ajuta masinile sa reactioneze in diverse situatii. Tot pe plan local si Bosch lucreaza la diverse componente ce permit masinii sa aiba un grad ridicat de autonomie.

Cum va arata masina autonoma a viitorului? Va avea si volan si pedale, dar si un buton de "sofer electronic" pe care proprietarul il activeaza cand doreste. "Tu esti cel care decide daca vrei sa fii condus, sau sa conduci. (...) Insa ar putea fi de exemplu introduse microbuze automate pentru transport public", spune Christian Senger de la Continental.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro