Ferrari a intrat pe bursa de la New York, iar interesul este foarte mare pentru o companie exclusivista aflata in fata unei dileme. Cum sa aiba rezultate financiare bune, dar sa nu dilueze exclusivitatea marcii? Ferrari a vandut sub 7.500 de masini anul trecut cand a avut si profit de 300 milioane dolari, iar cel mai scump model costa peste un milion de dolari si poate fi cumparat doar de cei care au deja un Ferrari. In strategia de listare compania a mizat mult pe partea emotionala, fiindca este esentiala. "Un om de 70 de ani pare batran intr-o Toyota, dar tanar intr-un Ferrari", spune un profesor citat de The Guardian.

LaFerrariFoto: Ferrari

La IPO compania a vandut 17,2 milioane de actiuni a 52 de dolari fiecare, strangand 893 milioane dolari cu pachetul de 9% pus "la bataie". Operatiunea inseamna ca Ferrari valoreaza aproape 10 miliarde dolari, dar intrarea pe bursa este gandita sa aduca bani de investitii pentru grupul Fiat-Chrysler care detine majoritatea actiunilor Ferrari. Actiunile se tranzactioneaza incepand cu ziua de miercuri sub indicativul "RACE"

Fiat-Chrysler vinde practic 9% din actiunile pe care le detine la Ferrari si in viitor ar putea ceda alte 10%, intentia fiind ca cele doua companii sa se separe. Daca listarea va fi una de succes, grupul Fiat-Chrysler va strange fonduri pentru extinderea brand-urilor Alfa Romeo, Jeep si Maserati.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro