Ancheta SUA care a descoperit softul Volkswagen a pornit de la functionari europeni, frustrati de lipsa de actiune a Comsiei Europene

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 13 noiembrie 2015, 17:07 Economie | Auto

Sigla Volkswagen
Foto: Volkswagen
Scandalul Volkswagen nu a pornit de la descoperiri facute in SUA, asa cum se credea, ci de la cativa functionari din cadrul UE care au dat autoritatilor americane informatii despre manipularile facute de Volkswagen, a spus in presa germana seful autoritatii californiene de mediu CARB. Oficialii europeni au ales sa dea informatiile in SUA fiindca au fost exasperati ca in cadrul Comisiei Europene nu s-a luat nicio masura, desi se stia inca din 2011 de manipularile facute de mai multi constructori auto.

Mary Nichols, sefa autoritatii californiene de mediu CARB, a declarat in publicatia germana WirtschaftWoche ca oficiali ai UE au decis sa informeze ONG-ul ICCT in legatura cu soft-ul instalat de Volkswagen pentru a pacali emisiile. ICCT a facut testele, a descoperit emisii de noxe chiar si de 40 de ori mai mari la unele modele diesel si de acolo a pornit totul.

Functionarii care au furnizat americanilor datele despre practicile ilegale ale Volkswagen au ales sa faca acest lucru din cauza ca erau exasperati de inactiunea Comisiei Europene, noteaza publicatia, citata de AFP. Presa a relatat in ultimele saptamani ca in cadrul Comisiei Europene se stia de aceste tehnici ilegale inca de acum patru ani.

Comisarul european pe probleme de mediu avertiza inca din 2013 ca exista constructori auto care trucheaza testele de emisii pentru a se conforma normelor, scria la final de octombrie Financial Times,  citand corespondenta dintre comisarul european pe probleme de mediu si cel pentru industrie. Un raport al unui centru de cercetare al Comisiei Europene avertiza in 2013 in legatura cu posibilitatea pacalirii testelor de emisii prin mecanisme software, insa autoritatile europene nu au reactionat, dovedindu-se inabile, scria publicatia, pe 26 septembrie. Mai mult, primele avertismente despre problema au venit in 2011.

Intr-un raport al Centrului Comun de Cercetare al UE (Joint Research Centre), in 2013 se mentiona faptul ca masinile diesel ar trebui testate pe sosea, si nu in laborator, fiindca senzorii si componentele electronice din masinile diesel moderne pot detecta cand se fac teste de laborator si doar la acele teste emisiile scad extrem de mult, pentru ca rezultatele sa arate bine.

Raportul mentiona cat se poate de clar ca detectarea nivelului real de noxe la teste este problematic fiindca se pot instala mecanisme software care pot modula, activa si manipula sistemele de control al emsiiilor. Practic eficienta acestor sisteme de control creste puternic doar in timpul testelor si doar atunci rezultatele sunt excelente, urmand ca apoi, in conditiile reale de sosea emisiile sa fie chiar si de 30-40 de ori mai mari.

Faptul ca nicio autoritate nu a reactionat in 2013, desi problema a fost expusa, arata nu doar inabilitatea autoritatilor din tarile europene, ci si puternicul lobby facut masinilor diesel de catre industria auto.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
9193 vizualizari
  • +3 (13 voturi)    
    Scara ierarhică (Vineri, 13 noiembrie 2015, 17:19)

    Omics [utilizator]

    Asta înseamnă că UE e subordonată Germaniei. Și Germania este subordonată lui Volkswagen
    • -1 (11 voturi)    
      si ei sunt la fel de corupti (Vineri, 13 noiembrie 2015, 19:07)

      floralex [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Singurul lucru pe care UE si SUA au reusit sa-l faca a fost sa legalizeze anumite forme de coruptie si sa o mascheze sub forma de lobby, contributii financiare, donatii etc. Altfel, ambele societati sunt corupte pana la cele mai inalte nivele. Guvernele sunt niste marionete, iar jocurile le fac tot cei bogati si puternici. Urmariti campania electorala din SUA - tabara republicana e practic in buzunarul catorva familii de bogatasi americani, care asigura si cea mai mare parte a donatiilor in campanie. Ce ma deranjeaza e ca respectivii vin la noi si au tupeul sa faca pe moralistii, in loc sa isi vada de mizeria din propria curte.
      • +3 (5 voturi)    
        de ce (Vineri, 13 noiembrie 2015, 20:25)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui floralex

        nu stai matale pe crititicacatac si sa tii acolo lectii de marxism de doi bani, mai ales ca subiectul aici e cu totul altul, nu cred ca vrea cineva sa-ti citesca ineptiile.
      • +4 (4 voturi)    
        Tu chiar crezi ce spui? (Vineri, 13 noiembrie 2015, 22:24)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui floralex

        In USA nu mori cu zile in spital ca n-ai dat plicul de exemplu.
  • +16 (20 voturi)    
    ca (Vineri, 13 noiembrie 2015, 17:29)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    sa vezi,si toti idiotii utili urlau ca americanii, invidiosi pe europenii cei grozavi....
  • +11 (11 voturi)    
    HA ! (Vineri, 13 noiembrie 2015, 17:42)

    Fericire pe englezi [anonim]

    Iata fericire pe englezi :
    "insa autoritatile europene nu au reactionat, dovedindu-se inabile"
    ,"Faptul ca nicio autoritate nu a reactionat in 2013, desi problema a fost expusa, arata nu doar inabilitatea autoritatilor din tarile europene, ci si puternicul lobby facut masinilor diesel de catre industria auto"

    D-aia pleaca din UE: birocratie, lipsa fermitate, frica de corporatii, minciuna.
    • +4 (6 voturi)    
      Dup[ cum vedeți, (Vineri, 13 noiembrie 2015, 19:11)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui Fericire pe englezi

      Când e vorba de U.E. și Germania nu e vorba de mită ( ca în România), ci de lobby.
  • +2 (14 voturi)    
    Mafia (Vineri, 13 noiembrie 2015, 17:42)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Mafia UE nu se dezminte! La famiglia germano luxemburgheza nu da socoteala nimanui si e mai corupta ca Moldova in valori absolute de cel putin cateva zeci de ori!
  • +1 (7 voturi)    
    Nu exista libertate absoluta (Vineri, 13 noiembrie 2015, 18:57)

    Cosmin [anonim]

    Mafia asta creeaza locuri de munca.
    Mafia moldoveana sau siciliana fura banii din banci, nu vor locuri de munca si nici nu vor sa le creeze. Se bazeaza pe disperarea oamenilor.
  • +1 (1 vot)    
    Corect, dar invers (Vineri, 13 noiembrie 2015, 20:09)

    athos64 [utilizator]

    "Faptul ca nicio autoritate nu a reactionat in 2013, desi problema a fost expusa, arata nu doar inabilitatea autoritatilor din tarile europene, ci si puternicul lobby facut masinilor diesel de catre industria auto. "

    De fapt, nu e chiar asa. Politicienii au impins in fata motoarele diesel, prin fiscalitate si incurajand industria auto sa investeasca in motoare diesel. Este foarte probabil ca aceeasi politicieni au tacut malc atunci cand li s-a spus ca incadrarea in noxe este masluita, preferand sa ignore o realitate cu care nu voiau sa se confrunte.
    Acum, vor intoarce foaia cu un aer revoltat, se va gasi cu siguranta si un acar Paun, dar ar trebui sa se roage ca problema sa afecteze doar Volkswagen, si nu pe toti producatorii auto de motoare diesel...
  • +2 (2 voturi)    
    Nu cred...ca aia care ne acuzau pe noi (Duminică, 15 noiembrie 2015, 11:43)

    Je__ [utilizator]

    De coruptie si restul metehnelor balcanice, le au si ei doar ca la o forma mult sofisticata.

    Mama Merkel, mama corectitudinii....si CE sa nu ia atitudine? Din 2011?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri