Povestea lui Victor Sfiazof, designerul roman care a decis cum arata cel mai nou SUV Renault: Am avut adevarate lupte cu inginerii pentru a-i convinge sa nu schimbe foarte multe

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 25 noiembrie 2015, 7:07 Economie | Auto

Victor Sfiazof
Foto: Hotnews
​Cel mai nou SUV Renault, modelul Kadjar de la care francezii au mari asteptari, arata aproape ca in schita desenata acum patru ani de Victor Sfiazof, un tanar de 32 de ani nascut in Satu Mare. A ajuns la studioul de design al Renault din Bucuresti acum sapte ani, dupa ce a fost selectat intr-un concurs la Cluj, atunci desenand tot un crossover Renault. Despre evolutia tanarului roman, despre sursele de inspiratie si despre complicatele negocieri cu inginerii puteti citi mai jos.

Renault avea de mult timp nevoie de un SUV care sa se vanda bine fiindca modelul Koleos, lansat in 2007, rar si-a gasit in Europa mai mult de 1.000 de clienti/luna. Acum insa, cel mai nou SUV al marcii, Kadjar, a ajuns sa aiba vanzari de peste 6.000 unitati/luna, la cinci luni din momentul lansarii.

Kadjar e un model esential pentru Renault fiindca este si va fi vandut in toata lumea: si in Europa si in Africa si in China (unde va fi produs, alaturi de uzina spaniola). In acest context este cu atat mai important ca un roman – designerul Victor Sfiazof – a avut un rol important, exteriorul ramanand in proportie de 80-90% ca in schita creata de el acum patru ani.

Este un fapt rar sa se cunoasca numele celui care a facut prima schita a unui model auto, in general constructorii comunicand numele studioului de design si ale designerilor sefi care s-au ocupat de un anumit proiect. Insa numele romanului l-am aflat printr-o intamplare la Salonul Auto de la Geneva, in primavara.

Sfiazof are o poveste interesanta. S-a nascut in 1983 la Satu Mare si a locuit acolo pana cand s-a mutat la Cluj, unde a facut facultatea de "arte frumoase si design".

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3631 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi