Registrul Auto Roman a inchis 42 de vulcanizari din Bucuresti si Ilfov

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 25 noiembrie 2015, 11:11 Economie | Auto

Registrul Auto Roman a desfasurat un control la atelierele de vulcanizare din Bucuresti si judetul Ilfov, gasind nereguli la doua treimi dintre locurile verificate. In urma controalelor s-au aplicat amenzi contraventionale in valoare totala de 162.000 lei si s-a oprit activitatea a 42 de unitati.

Inspectorii Registrului Auto Roman au verificat 131 de ateliere de vulcanizare, si la 90 dintre ele au fost constatate diferite abateri, motiv pentru care s-au intocmit tot atatea procese verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor. Din totalul unitatilor verificate s-a constatat ca 41 erau neautorizate (unele dintre ele in curs de autorizare). In alte situatii s-a constatat ca:

-    nu se intocmeau (sau nu intocmeau corect) actele de garantie pentru activitatile prestate;
-    nu se efectuau sau nu inregistrau inspectiile finale;
-    nu se mentineau conditiile initiale de autorizare (de ex. nu aveau verificari metrologice in termen de valabilitate la sculele si dispozitivele din dotare).

In urma controalelor s-au aplicat amenzi contraventionale in valoare totala de 162.000 lei. De asemenea, s-a oprit activitatea a 42 de unitati.
Data fiind importanta sistemului de rulare al autovehiculelor, sistem cu implicatii majore in siguranta circulatiei rutiere, inspectorii Registrului Auto Roman recomanda soferilor sa foloseasca numai serviciile unitatilor de vulcanizare autorizate RAR, pentru a avea siguranta ca acestea indeplinesc conditiile minimale si obligatorii necesare. Lipsa unui lucrator calificat sau a unor scule si utilaje adecvate pot duce la defectiuni care sa afecteze siguranta circulatiei si pot aduce prejudicii importante atat jantelor cat si anvelopelor.

Dintre acestea, RAR aminteste

-    strangerea insuficienta a prezoanelor sau piulitelor duce la ovalizarea gaurilor de strangere a jantei sau poate duce la pierderea rotii in mers;
-    strangerea prea puternica, peste cuplul de strangere indicat, poate duce la intinderea materialului surubului si la ruperea acestuia, in timp;
-    o presiune prea scazuta in anvelope duce la uzura neuniforma a anvelopei si la cresterea rezistentei la rulare (ceea ce are ca efect cresterea consumului de cumbustibil);
-    o presiune prea mare in anvelope duce la uzura mai accentuata a zonei centrale a benzii de rulare fata de zonele laterale;
-    deteriorarea filetului datorita utilizarii pistolului cu aer inca de la inceputul strangerii; prezonul trebuie infiletat la inceput (primele doua spire ale filetului) cu mana, pentru a nu intra stramb, ceea ce ar duce la distrugerea filetului.
-    echilibrarea rotii pe masina de echilibrat roti trebuie facuta obligatoriu; lipsa unei bune echilibrari se traduce in mers, la anumite viteze, prin vibratii sau batai.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
4018 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    Bravo RAR (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 11:34)

    Vade Retro [utilizator]

    Ma bucur sa vad ca unii isi fac bine treaba in România!
    • +1 (1 vot)    
      bravo rar (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 12:34)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      Acum era momentul,nimeni nu trebuie sa gaseasca o vulcanizare deschisa ca sa-si monteze rotile de iarna.
      Toata vara ce a-ti facut? Ati cantat precum greierul din fabula?Nu stiati ca vine iarna si oamenii trebuie sa gaseasca vulcanizarile pregatite din toate punctele de vedere?
    • +1 (1 vot)    
      prea tarziu, Campeanule (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 12:45)

      gigi manivela [anonim] i-a raspuns lui Vade Retro

      Daca faceau controlul asta acum cateva luni, ii felicitam pe cei de la RAR, unde director e fiul fostei ministrese Campeanu, cea care s-a dat la fund dupa ce s-a descoperit ca l-a pensionat ilegal pe barbat'su.

      Dar sa inchizi acum zeci de vulcanizari, cand toti bucurestenii stau la coada sa-si schimbe anvelopele de iarna, echivaleaza cu amenintarea RADET ca ne taie caldura. Ce-o sa faca cei care nu rezista sa stea 2 ore la coada la vulcanizarile neinchise de RAR: o sa-si monteze singuri anvelopele, in mod sigur mai neprofesionist decat cei care lucrau la atelierele inchise.
    • +1 (1 vot)    
      Concurenta este pusa cu botul pe labe... (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 13:32)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      Probabil ca acest control s-a facut in beneficiului vreunei firme puternice pe care o incurca concurenta. De-acum veti plati tarife duble si serviciile vor fi aproximativ la fel. Ma rog, cat astepti inlocuitul rotii, mai poti bea o cafea la barul deschis in incinta vulcanizarii, sa mai aduci patronului cativa gologani.
  • +2 (2 voturi)    
    Masuri bune (Miercuri, 25 noiembrie 2015, 13:56)

    Martinezu [utilizator]

    Interesanta lista cu posibilele deficiente.
    Ce nu am vazut listat este o mare problema legata de locul unde aceste vulcanizari isi desfasoara activitatea.
    Unele vulcanizari au ca si spatiu de activitate prima sau a doua banda a soselei.
    Mergi pe DN in Ilfov chiar ( exemplu intrare Bragadiru) unde intr-o curba periculoasa dai de fundurile angajatilor care desfac rotile camioanelor pe banda 1 a drumului. Soferii trec milimetric pe linga spatele amaratilor.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri