Autostrada Sibiu-Pitesti trebuie sa ramana o prioritate si este foarte important sa fie terminata pana la final de 2020, a spus Nicolas Maure, seful Dacia. Studiile de fezabilitate trebuie facute cu grija, astfel incat sa nu se repete problemele de pe Sibiu-Pitesti, a mai spus Maure, insistand pe faptul ca autostrada este absolut necesara. "Dureaza 10 ore sa parcurgi distanta, este absolut necompetitiv", spune oficialul, referindu-se la distanta Pitesti - Nadlac.

Nicolas MaureFoto: Dacia

De doi ani Automobile Dacia insista ca are mare nevoie de o autostrada intre Sibiu si Pitesti, fiindca ar fi un atu in lupta cu uzina din Maroc care devine tot mai competitiva. Insa mare lucru nu s-a facut, ultimul studiu de fezabilitate fiind gata in 2008, ceea ce inseamna ca a expirat si trebuie refacut.

Pe 1 decembrie, premierul Dacian Ciolos a declarat la Europa FM ca la autostrada Pitesti-Sibiu exista probleme in ceea ce priveste obtinerea acordului de mediu, mentionand ca va incerca sa obtina avizul pe tronsoane, astfel incat lucrarile sa nu fie intarziate.

In cel mai bun caz lucrarile ar putea incepe in 2017 pe doua dintre cele cinci segmente si pare greu de crezut ca lucrarile pe traseul de circa 120 km ar putea fi gata in 2020.

Nicolas Maure a facut declaratii pe subiect la Mioveni si se arata increzator ca autostrada poate fi (totusi) gata in 2020.

El spune ca se bucura ca tronsonul Sibiu-Pitesti a fost inclus ca prioritate zero in masterplan-ul de transport, insa problema este sa fie respectate termenele si sa se ajunga in faza licitatiilor, dupa ce sunt realizate studiile de fezabilitate.

"Am dori sa fie accelerat la maxim calendarul de realizare, astfel incat autostrada sa fie gata cel tarziu in 2020. E foarte clar ca traversarea Carpatilor nu este deloc un lucru simplu si daca vor fi trei sau sase luni de intarziere nu este grav, dar guvernul Romaniei trebuie sa se asigure ca acest proiect rutier ramane o prioritate (...) Cred insa ca si noul guvern, la fel ca si vechiul guvern, a inteles aceasta necesitate".

"Nu sunt specialist, insa din ce am inteles, exista intre Pitesti si Sibiu doua segmente mai usoare, cel din nord si cel din sud si trei ceva mai dificile. Tocmai de aceea, pe cele trei segmente mai grele lucrarile de inginerie trebuie facute profesionist ca sa nu avem surprize ca pe Sibiu-Orastie". El a spus ca este inca prea devreme sa stim daca studiile de fezabilitate vor putea fi terminate in 2016, iar o pozitie poate fi adoptata de Dacia probabil la finalul primului trimestru al anului viitor.

Seful Dacia spune ca acum exista utilaje ultra-performante care pot sapa foarte rapid tuneluri, astfel ca poate ar fi o idee sa se insiste mai mult pe studiile de inginerie, iar lucrarile sa fie realizate intr-un timp mai scurt, insa cu pregatiri temeinice.

Pe 1 decembrie, premierul Dacian Ciolos a facut declaratii despre cum vede viitorul proiectului.

'La Pitesti-Sibiu problema e cu avizul de mediu, pentru ca exista o norma europeana care spune ca avizul de mediu trebuie luat pe toata portiunea si nu pe tronsoane. O sa incercam sa vedem daca putem obtine un acord, sa luam avizul de mediu pe tronsoane, in asa fel incat sa nu intarziem tot procesul pentru a astepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele si sa incepem cel putin pe capete. Asta ar fi obiectivul meu, ca pana la sfarsitul lui 2016 sa finalizam toata procedura, in asa fel incat sa putem fi aproape de semnarea contractelor de executie cel putin pe capete si sa avansam, sa finalizam studiile de fezabilitate pe celelalte tronsoane. Asa cum am vazut calendarul acum, va fi greu si prefer sa nu promit ca o sa facem, pentru ca n-am nevoie sa tai panglici la sfarsitul lui 2016. Important e sa facem lucrarile corect, pentru ca altfel, daca le grabim din diferite motive, ne putem trezi apoi cu surprize', a spus primul ministru.