Cum arata cel mai amplu raport despre masinile autonome. Cand a fost decisiva interventia umana si cat de bun este soferul "computerizat"

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 14 ianuarie 2016, 0:08 Economie | Auto

Teste intr-o masina autonoma
Foto: Hotnews
​Sapte companii care testeaza masini autonome pe drumurile din California au dat raportul testelor facute in ultimele 15 luni, perioada in care aceste masini au parcurs peste 750.000 km. Raportul arata ca soferii de test au trebuit sa intervina de aproape 3.000 de ori pentru a scoate masina din modul automat, iar analizele ulterioare au aratat ca in cateva zeci de cazuri s-ar fi produs accidente, daca omul nu ar fi intervenit. Raportul arata ca masinile autonome sunt tot mai bune, insa mai este enorm de mult de lucru pana cand tehnologia sa fie sigura.

Cele sapte companii care au fost obligate sa ofere date de catre California Department of Motor Vehicles sunt Google, Nissan, Mercedes-Benz, Delphi, Volkswagen, Bosch si Tesla.

Cand se refera la interventiile soferilor asupra masinii autonome, este folosit termenul "disengagement" care se refera la situatia in care software-ul da eroare si ii preda soferului comanda si la situatia in care soferul isi da seama ca este nevoie sa preia controlul masinii pentru a evita o situatie periculoasa.

De departe, cele 52 de masini Google au parcurs cel mai mult, peste 680.000 km intre septembrie 2014 si decembrie 2015, perioada in care testerii au intervenit decisiv de 272 de ori. In cele 272 de cazuri softwre-ul a predat celui de la volan controlul masinii fiindca a detectat ceva periculos, iar in alte 69 de cazuri soferii de test au preluat controlul. Datele analizate ulterior au aratat ca in 13 cazuri s-ar fi produs accidente daca soferii nu ar fi preluat controlul. In medie, soferii au preluat controlul in 0,84 secunde.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
2760 vizualizari
  • +6 (6 voturi)    
    acum fara sa fiu rau dar... (Joi, 14 ianuarie 2016, 0:18)

    liviu_ [utilizator]

    |cateva zeci de cazuri" la 750 000 km in care s-ar fi produs accidente e mai mic decat numarul de accidente produse de oameni la distanta asta
    articolul pare mai degraba facut sa denigreze masinile autonome si nu sa prezinte o opinie obiectiva
    • +1 (1 vot)    
      Fals (Joi, 14 ianuarie 2016, 7:45)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Grea aritmetica.
      3.000 la 750.000 inseamna 1 accident la 250 km. Ceea ce este foarte mult si departe de situatia actuala. Mai e de lucru la autonome.
    • 0 (0 voturi)    
      bai (Joi, 14 ianuarie 2016, 9:11)

      dragonic [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ai inteles ceva ? nu cred !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi