Renault si alti doi constructori auto depasesc normele de poluare pentru masinile diesel, spune ministrul francez al energiei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 14 ianuarie 2016, 18:26 Economie | Auto

Sigla Renault
Foto: Renault
Ministrul francez al energiei, Segolene Royal, spune ca nu s-a descoperit software fraudulos pe masinile Renault, insa emisiile de CO2 si de oxid de azot sunt peste normele legale le Renault si la alti doi constructori auto, scrie AFP. Situatia de la Renault nu este in niciun caz la fel de grava ca la Volkswagen, spune Emmanuel Macron, ministrul francez al economiei. Actiunile Renault au inchis in scadere cu 10% sedinta bursiera.

Franta a testat o serie de modele pentru a vedea daca exista software care sa pacaleasca testele de emisii. Concluzia a fost ca Renault NU a instalat niciun astfel de soft.

Insa ministrul energiei spune ca au fost detectate emisii peste normele acceptate la modelele mai multor marci.

Ministrul francez al economiei, Emmanuel Macron, a spus la Berlin ca situatia de la Renault nu este nici pe departe atat de grava ca la Volkswagen, adaugand ca are mare incredere in constructorul francez. El a adaugat ca din septembrie, de cand a izbucnit scandalul Volkswagen, s-au facut si la Renault controale :"pentru verificarea fiabilitatii si calitatii informatiilor trimise consumatorilor".

In Franta, UTAC (Uniunea Tehnica a autovehiculelor, motocicletelor si bicicletelor) testeaza in prezent 100 de vehicule aflate in circulatie, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proportionala cu cota de piata Renault in Franta. Pana la sfarsitul lui decembrie 2015, se testasera deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault.

Actiunile Renault au scazut joi cu 20% la bursa dupa ce s-a aflat ca o parte dintre sediile companiei au fost perchezitionate saptamana trecuta. Autoritatile franceze antifrauda au perchezitionat unitati din domeniul omologarii si al unitatilor de control pentru motoare, banuiala fiind ca ar putea sa fi existat fraude la nivelul emisiilor. Renault a confirmat ca s-au facut perchezitii si spune ca nu s-a descoperit nici fel de soft ilegal.


Citeste mai multe despre   









14728 vizualizari
  • +4 (6 voturi)    
    "emisii peste normele acceptate"??!!! (Joi, 14 ianuarie 2016, 18:50)

    lili [anonim]

    Adica, emisii peste cele DECLARATEde Renault?!
    Sau emisii in conditii de sosea, care sunt peste cele din laboratoarele unde s-au facut testele pentru omologare?!
    Ca nu-i tot aia?!
    Adica, e vorba despre emisii in conditii de laborator sau emisii in functionare pe sosea?!
    Americanii au explicat foarte clar problema, Franta bajbaie....
    Sau, cum e?

    Principiul de admitere pe piață pentru vehiculele noi diferă fundamental intre UE si SUA, procedurile având la bază principii diferite:

    In Uniunea Europeană se aplică principiul omologării de tip acordată de o autoritate independentă, de terță parte(organisme acreditate), care presupune:

    - încercarea tipului de vehicul înainte de punerea pe piață;

    - acordarea unui certificat de omologare;

    - supravegherea conformității producției;

    In SUA se aplică principiul auto-certificării (self-certification), prin care:

    - producătorul efectuează el singur încercările;

    - producătorul declară autorității că respectă cerințele;

    - autoritatea acordă dreptul de vânzare pe baza declarației;

    - autoritatea verifică ulterior îndeplinirea cerințelor.

    Dacă se constată neconformități, autoritatea americana ia măsuri și sancționează producătorul.

    Din diferența celor două principii de admitere pe piață se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenție mai mare pentru punerea pe piață a unor vehicule cu probleme.
    În același timp, varianta americană permite ulterior depistării unor probleme aplicarea unor sancțiuni mai drastice.

    Concluzia: producatorii auto au pacalit clientii, pe principiul: "clientul nostru, stapanul nostru" !
    O sa-i mai auzim vorbind despre centrul Universului ind. auto: CLIENTUL!!!???
    • +1 (1 vot)    
      ai daca te-ai raporta (Vineri, 15 ianuarie 2016, 8:19)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui lili

      la emisiile in uzura normala pe sosea cum le-ai calcula? pe drum de munte, pe drum drept, pe timp de iarna/ vara etc?

      e normal ca testele sa fie facute in conditii de laborator
      • 0 (0 voturi)    
        le-as calcula la valoarea maxima a emisiilor!! (Vineri, 15 ianuarie 2016, 8:45)

        lili [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

        Cand apar emisiile maxime?
        La deal, la coborare, pe drum drept, adica eu zic ca este responsabilitatea constructorului care trebuie sa faca astfel de teste, in orice conditii de utilizare, nu?!
        Asta intereseaza, valoarea MAXIMA a emisilor.. iar constructorul asta trebuie sa stie si sa declare in documentele autovehiculului: emisiile maxime si in ce conditii!
        Pentru alti parametri constructorul da valori diferite in conditii diferite de utilizare, nu?!
        De exemplu da consumul de carburant in conditii urbane, extraurbane sau combinat!!
        La fel, de ce nu poate da nivelul emisiilor in conditii diferite?!
  • -2 (4 voturi)    
    am si io o intrebare (Joi, 14 ianuarie 2016, 19:13)

    nash pandelica [utilizator]

    catre autor. cum se construiesc automobiilele, caramida cu caramida, betoane, prefabricate ?
    mda, auto builders..
    romglishu' mot-a-mot, comme les fleurs de coucou....
    pe vremea mea, masinile se produceau, se fabricau, se ansamblau, etc.
    acu', daca ..face sens, dece nu ?!
    era o poezie, prin clasele primare, despre constructia socialismului: da'mi taticule si mie o lopata si'o mistrie...:)
    • 0 (2 voturi)    
      Nu e romglish tataie (Vineri, 15 ianuarie 2016, 9:16)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Ia să ne amintim puțin cum se numea o facultate din cadrul politehnicii dupe vremea lui Ciuruilă: TCM. Și ce însemna egzact acronimu' pomenit mai sus? Egzact, vezi că știi?! Tehnologia CONSTRUCȚIILOR de mașini. Mai mult, o intreagă direcție din ministerul economiei se numea ICM (Industria constructoare de mașini). Faci și tu parte din personajele tragice care încearcă ei să expliciteze sintagme din limba română și să le acuze de globalism. Eu zic să lăsăm asta în seama specialiștilor (lingviștii) și noi să ne vedem de mașinile noastre mai poluante pe din afară decât par pe dinăuntru.
      • 0 (0 voturi)    
        bun ..egzenplu ! (Vineri, 15 ianuarie 2016, 12:35)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui zet

        la fel da bun ca_si (!) tecemistii. cei mai tari injineri, priceputi la toate, si la nimic...

        mda, sa aderam la lingva universalis....pentru a fi in randul lumii.
        caci, sa fim ce obisnuiam sa fim, mai greu.
        deci, o lasam la ...limbisti.:)
  • +2 (2 voturi)    
    Pai da, ce sa zica ministrul (Joi, 14 ianuarie 2016, 21:01)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    "Da, e o problema, dar uite, la aia de acolo e mai rau ca la noi"

    Imi aduce aminte de Ponta, cum se lauda cu economia, de parca o inventase el.
  • +7 (7 voturi)    
    incredere... (Joi, 14 ianuarie 2016, 21:02)

    UnulDeDeparte [anonim]

    "Din diferența celor două principii de admitere pe piață se poate trage concluzia că varianta UE are un grad de prevenție mai mare pentru punerea pe piață a unor vehicule cu probleme."

    In America de Nord se merge foarte mult pe incredere. De exemplu cand se fac taxele nu-ti cere nimeni documentele justificative. Taxele le poti trimte on line si ti se spune sa pastrezi documentele justifcative timp de trei ani. Pentru foarte multe deduceri se pot face controale incrucisate (ce sume de bani declara alti ca ti-au platit si ce declari tu ca ai primit. Pentru altele e imposibil (de ex cheltueli medicale). Din cand in cand se fac controale tematice. De ex intr-un an s-au facut foarte multe controale pe deducerile pentru taxele de studii (si fiului meu i s-au cerut documentele justificative in acel an).

    Lipsa de birocratie din America de Nord e ceva greu de imaginat pentru Europa. Fiul meu a fost de vreo doua ori in Franta. Prima data in liceu a trebuit sa-i obtina viza (Romania nu era inca in UE). M-am ingrozit de cata birocratie exista la francezi ca sa obti o viza comparativ cu obtinerea unei vize pentru Canada... A doua oara cand s-a dus el in Franta s-a ingrozit el de cata birocratie exista si de cat de greu e sa deschizi un cont, sa-ti faci un abonament de internet (pentru abonament de internet iti trebuia cont la banca... nu se putea cu o carte de credit)

    numai biine,

    PS; un proverb destul de popular pe aici e: "Fool me once shame on you, fool me twice shame on me"... cu alte cuvinte m-ai pacalit o data sa-ti fie rusine, m-ai pacalit si a doua oara sa-mi fie mie rusine.
  • +4 (4 voturi)    
    Vom fi socialisti si vom circula cu caruta ! (Joi, 14 ianuarie 2016, 21:56)

    Idealistu [utilizator]

    Tova ministra Royale si cu tov ministru Macron s-au gandit ei ca e bine sa puna industria auto franceza pe butuci. Sa vedeti ce "fugarire" isi vor lua cei doi socialisti de la clasa muncitoare cand se vor inchide fabrici si uzine :).
    • 0 (0 voturi)    
      decizia Frantei cand a inceput scandalul VW!! (Vineri, 15 ianuarie 2016, 11:00)

      lili [anonim] i-a raspuns lui Idealistu

      "Decizia Franţei după scandalul Volkswagen.
      Vor fi implicate ''toate mărcile'' de automobile

      Franţa va testa aleatoriu 100 de maşini din toate mărcile, aparţinând unor persoane sau companii de închirieri, pentru a stabili dacă nivelul noxelor emise în condiţii reale de trafic depăşeşte sau nu limitele legale, a declarat miercuri ministrul Mediului, Segolene Royal, transmite MarketWatch.

      Noile teste, parte a eforturilor de a determina dacă tehnicile utilizate de producătorul auto german Volkswagen pentru a înşela autorităţile de reglementare sunt o practică largă la nivelul industriei, vor fi prezentate de Royal joi, iar rezultatele vor fi disponibile în câteva săptămâni.

      Ministrul a declarat că 100 de maşini vor fi selectate la întâmplare, fie de la persoane care au spus deja că vor ca automobilele lor să fie testate, fie de la companii de închirieri.

      "Vom selecta dintre toate mărcile", a precizat Royal.

      http://www.gandul.info/auto/decizia-frantei-dupa-scandalul-volkswagen-vor-fi-implicate-toate-marcile-de-automobile-14772401
  • +3 (3 voturi)    
    Va veni si ACAROM-ul cu povesti linistitoare ? (Joi, 14 ianuarie 2016, 23:17)

    Plagarus [utilizator]

    + solutii prin marirea programului “Rabla” la 150.000 masini , facilitarea obtinerii de credite bancare si oprirea invaziei de masini second-hand...... !
  • +3 (3 voturi)    
    Doresc falimentul (Vineri, 15 ianuarie 2016, 5:43)

    CititorulComentator [utilizator]

    Oricarei companii din orice domeniu care utilizeaza practici inselatoare. Inteles sa mai bagi o vrajeala prin marketing etc dar aici vorbim de inselatorie calculata si premeditata (cand instalezi dispozitive ce pacalesc testele).

    'Orvoar'!
  • -2 (2 voturi)    
    Autostrada PITESTI-SIBIU. (Vineri, 15 ianuarie 2016, 10:02)

    Azra [utilizator]

    Ei, vedeti acum ce importanta ar fi avut autostrada Pitesti Sibiu, daca ar fi fost gata?!!
    Grupul Renault a avertizat in mai multe randuri guvernul Romaniei ca si-ar putea transfera activitatea in Maroc, producand acolo Dacia Logan, daca costurile de transport spre vest al masinilor produse la Pitesti vor reprezenta o povara in continuare.
    In noua conjunctura in care se afla grupul Renault, o asemenea alternativa nu este de exclus.Marile concerne producatoare de autoturisme sunt in permanenta intr-o acerba concurenta si sunt nevoite sa se adapteze din mers, pentru a-si mentine profiturile.Ceea ce i s-a intamplat acaum grupului Renault este cu siguranta "opera" concurentui sau german!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version