Compania Renault recheama pe plan european in service 15.000 de automobile pentru reglaje la nivelul motorului, a anuntat marti ministrul francez al Ecologiei, Segolene Royal, citata de AFP. "Renault s-a angajat sa recheme 15.000 de vehicule pentru a le verifica si pentru a le regla corect, astfel incat sistemul de filtrare sa functioneze", a spus Segolene Royal, ministrul francez al ecologiei. UPDATE Renault confirma ca are loc o operatiune de rechemare. Sunt vizate aproximativ 15.000 de vehicule (echipate cu motorul 110 dCi). Actiunea consta in corectarea unei erori de calibrare a controlului motorului. Aceasta problema este cunoscuta si rezolvata deja in productie, din septembrie 2015.

Sigla RenaultFoto: Renault

UPDATE In jurul orei 15.45 Renault a venit cu o precizare

Renault confirma ca are loc o operatiune de rechemare. Sunt vizate aproximativ 15.000 de vehicule (echipate cu motorul 110 dCi). Actiunea consta in corectarea unei erori de calibrare a controlului motorului. Aceasta problema este cunoscuta si rezolvata deja in productie, din septembrie 2015.

Renault dezminte informatia potrivit careia un numar de 700.000 de vehicule ar fi vizate in vederea unei actualizari de soft.

Toate vehiculele Renault respecta normele in vigoare. Asa cum a fost anuntat in decembrie 2015, dincolo de normele Euro6b existente si respectate in intregime, Renault poate propune clientilor interesati o solutie de imbunatatire a performantei sistemului de depoluare Nox.

Constructorul spune ca a descoperit in iulie o eroare de calibrare in sistemul de control al emisiilor la masinile diesel care nu elimina corect oxizii de azot si se ajungea la situatia in care filtrul de particule isi pierdea complet eficacitatea.

Recall-ul va contine probabil doar masini cu motorul diesel de 110 CP, reparatiile vor dura cateva ore pentru fiecare vehicul si se refera doar la modele Euro6, a spus Thierry Bollore, sef pe probleme de concurenta la Renault, citat de Bloomberg.

Filtrele cu probleme s-au activat doar la temperaturi intre 17 si 35 de grade in conditiile in care temperaturile sunt in general mult mai mici in multe zone din Franta si doar intre mai si septembrie maximele depasesc in mod curent 17 grade la Paris. Testele europene pentru emisii se fac in general la temperaturi intre 20 si 30 de grade.

"As vrea sa salut grija Renault pentru transparenta (...) Trebuie sa continuati sa cumparati masini Renault", a spus Segolene Royal care a adaugat ca testele recente au aratat ca si la alte marci emisiile din trafic sunt peste cele de la testele de laborator.

Reprezentantii Renault declarau, la sfarsitul saptamanii trecute, ca modelele noi ale constructorului francez corespund normelor de poluare.

Testele facute de autoritatile franceze dupa izbucnirea scandalului Volkswagen au aratat ca modele ale Renault si ale altor doi constructori straini depaseau normele atat la CO2, cat si la NOx. Insa nu a fost descoperit niciun soft gandit sa pacaleasca testele.

Renault a emis vinerea trecuta doua ipoteze pentru explicarea rezultatelor ce indicau depasirea normelor de poluare: 1) poate ca a fost testat un vehicul mai vechi ce fusese vandut inaintea intrarii in vigoare a normei Euro 6. 2) poate a fost testat un vehicul care avea o problema tehnica.

Actiunile Renault au scazut joi, 14 ianuarie, foarte rapid, cu 20%, la bursa de la Paris, cand au aparut primele informatii despre un scandal al emisiilor asemanator cu scandalul Volkswagen. Actiunile si-au mai revenit insa dupa ce s-a confirmat din mai multe surse oficiale ca Renault nu a instalat niciun software fraudulos pe masini si problema nu e atat de grava ca la gigantul german.

Insa testele oficiale au aratat ca emisiile masinilor diesel Renault sunt mai mari in condusul de zi cu zi decat la teste, lucru care este valabil probabil pentru toate marcile din piata.

Thierry Koskas, directorul comercial al Renault pe plan momdial, a spus luni, 18 ianuarie, ca masinile Renault respecta normele impuse de testele de omologare, fiindca in caz contrar compania nu ar fi putut obtine aprobarea de a le vinde. El a mai adaugat ca Grupul va prezenta in curand un plan tehnic pentru reducerea diferentei dintre emisiile de CO2 si NOx in conditii reale si cele de la testele de omologare.