Registrul Auto Roman anunta ca, dupa efectuarea modificarilor, de catre Volkswagen, la masinile cu probleme, nu va mai fi nevoie de o alta verificare din partea RAR. Anuntul RAR vine dupa ce grupul Volkswagen a facut publice solutiile pentru motoarele de 1.2, 1.6 si 2 litri care echipeaza masinile marcilor VW, Skoda, Audi si Seat implicate in scandalul noxelor, scrie Mediafax.

Totodata, Registrul Auto Roman anunta ca nu exista o prevedere legala sau sanctiune in cazul in care grupul Volkswagen nu va informa RAR despre masinile care nu se vor prezenta pentru modificari, scrie in exclusivitate ProMotor.

Totusi, proprietarii masinilor VW ar putea sa fie afectati la un nou test ITP. Dar asta numai in cazul in care testul ar demonstra nerespectarea cerintelor aplicabile din punct de vedere al mentinerii in circulatie si nu al admiterii pentru prima data in circulatie.

Potrivit RAR, acel proprietar are dreptul sa circule cu masina ca inainte, atat timp cat obtine ITP valabil. Grupul VW a trimis deja catre RAR listele cu masinile afectate, iar Registrul Auto Roman, la randul sau, a comunicat grupului lista cu vehiculele afectate dintre cele importate in regim individual (de regula vehicule second-hand), astfel incat s-a ajuns la cifra cunoscuta de 105.

300 vehicule (din parcul national) afectate de softul pirat. Volkswagen Amarok va fi primul model din cele produse de marcile grupului Volkswagen implicate in scandalul normelor de poluare.

In decembrie 2015, Grupul Volkswagen a prezentat Autoritatii Nationale Germane pentru Transport Motorizat (KBA) masurile tehnice specifice pentru motoarele EA189 afectate de scandalul emisiilor. Conform celor agreate, la finele lunii ianuarie Volkswagen a inceput implementarea masurilor pentru motoarele cu capacitatea de 2,0 litri. In urmatoarele cateva luni, masurile vor fi implementate pentru motoarele cu capacitati de 1,2 si 1,6 litri.