​In 2013 la conducerea gigantului auto rus Lada-AvtoVAZ era adus suedezul Bo Andersson cu misiunea de a reforma si moderniza constructorul auto aflat in mare dificultate. Scandinavul care a lucrat si in armata a reusit sa faca multe lucruri bune, insa aceste reforme au infuriat locuitorii orasului Togliatti, dar si o parte dintre oficialii partidului comunist, mai ales ca in Rusia, sentimentele anti-occidentale s-au acutizat in ultima vreme. "Daca ar fi venit in anii 90' sa incerce sa faca ce a facut acum, probabil l-am fi spanzurat de un copac", spune unul dintre muncitori dati afara de la Lada.

Sediul AvtoVAZFoto: Renault

Din noiembrueg 2013 a inceput o revolutie la Lada, fiindca la conducere a venit primul CEO strain din istoria marcii. Este vorba de Bo Andersson, care a fost maior in armata suedeza si care a lucrat 22 de ani la General Motors unde a condus un timp si divizia de achizitii. Apoi a lucrat la compania auto rusa GAZ unde a „taiat in carne vie”, a eliminat activitatile neproductive si a reusit sa reduca pierderile.

Insa acum s-a anuntat ca suedezul va fi inlocuit, semn clar ca nu mai exista apetit pentru reforma in ceea ce priveste cea mai mare companie auto rusa, noteaza Financial Times.

Publicatia spune ca a fost mare bucurie in orasul Toglitti la aflarea anuntului si toata lumea a rasuflat usurata, mai ales ca in cei doi ani in care compania a fost condusa de scandinav, au fost dati afara 20.000 de oameni in incercarea de a face din AvtoVAZ o companie (cat de cat) rentabila.

Andersson a renuntat la colaborarea cu unii furnizori care primeau bani de la AvtoVAZ, dar nu livrau nimic in schimb, a concediat cativa directori vechi si a incercat sa impuna un program de reforma care multora nu le-a "picat" bine.

Togliatti este un oras de 700.000 de locuitori in regiunea (oblastia) Samara si in "momentele de glorie", peste 150.000 de oameni lucrau la Lada.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro