Prima masina electrica romaneasca ar putea fi scoasa pe piata in 2018

de Carla Dinu     HotNews.ro
Vineri, 15 aprilie 2016, 7:07 Economie | Auto

"Lupul electric", prima masina care va functiona pe baza de pile de hidrogen, intra de vineri intr-un amplu proiect al Institutului de Criogenie si Separari Izotopice (ICSI) Valcea, astfel incat la finalul anului 2018, inceputul lui 2019, aceasta sa fie scoasa pe piata, potrivit directorului institutului, prof. dr. Ioan Stefanescu citat de Agerpres.

"Maine (n.r. vineri) vom supune planul de costuri si graficul de lucru pentru realizarea formei finale a acestei masini care va functiona pe baza de pile de combustie. In acest sens urmeaza sa-i marim autonomia la 300 de kilometri si ne propunem sa o producem in scop utilitar. Pentru primarii si pentru alte servicii publice. Vrem sa-i imbunatatim si design-ul, lucram cu firme mici in acest sens. Statiile de alimentare vor fi asigurate de ICSI Ramnicu Valcea", a precizat Stefanescu.

"Lupul electric" a fost creat in anul 2012 de catre cercetatorii valceni iar in prezent are aspectul unei autoutilitare, cu o autonomie de 180 de kilometri.

Pentru a i se mari autonomia de parcurs, bateria este incarcata de o pila de combustibil cu hidrogen. Bateriile sunt in carcasa masinii, pe podea. In duba sunt sistemele energetice electrice de conversie a energiei de la pila pentru baterii si rezervorul de hidrogen. In prezent greutatea 'lupului' este de 500 de kilograme. INC-DTI - ICSI Ramnicu Valcea a fost fondat in anul 1970 sub denumirea de Uzina 'G' Ramnicu Valcea, ca o instalatie pilot industrial-experimentala.

Cercetarile efectuate au fost finalizate prin brevetarea tehnologiei de producere a apei grele si valorificarea ei la proiectarea si constructia uzinei de apa grea ROMAG din Drobeta Turnu Severin. In anul 1991, Uzina 'G' a fost reorganizata ca Institut de Criogenie si Separari Izotopice, care in anul 1996 a fost acreditat ca unitate componenta a sistemului de cercetare-dezvoltare de interes national.

In ultimii ani, ICSI Ramnicu Valcea a dezvoltat un amplu program intern de promovare a inovarii stiintifice si tehnologice prin care se urmareste valorificarea rezultatelor in productie prin transfer tehnologic si orientarea activitatilor catre cerintele societatii. Prin apartenenta Romaniei la Uniunea Europeana si in contextul eforturilor de integrare in Spatiul European de Cercetare, ICSI Ramnicu Valcea urmareste ca obiectiv prioritar cresterea participarii comunitatii stiintifice la programele de cercetare si dezvoltare ale Comunitatii Europene.












[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
13377 vizualizari
  • +17 (17 voturi)    
    Felicitari! (Vineri, 15 aprilie 2016, 10:50)

    deinonychus [utilizator]

    Astfel de stiri ar trebui sa fie mai dese, altfel ajungem sa ne miram ca se mai face cercetare si inovare in Romania.
  • +15 (15 voturi)    
    BRAVO ! (Vineri, 15 aprilie 2016, 11:26)

    Radu3945 [utilizator]

    mai mult curaj in toate astea !
  • +10 (10 voturi)    
    cat mai multe (Vineri, 15 aprilie 2016, 11:52)

    nicomar [utilizator]

    stiri de astea. minunat. spor la treaba. sa vindem in toata europa, ca loganurile
  • +6 (8 voturi)    
    shocatele electric (Vineri, 15 aprilie 2016, 11:54)

    tecumseh [utilizator]

    sa inteleg ca se reprofileaza statiile gpl in statii pe hidrogen ?
    in alta ordine de idei, sper ca au un mba pe-acolo care sa faca business cu adevarat din ideea asta, daca e asa buna cum s-a prezentat - si sunt convins ca e. sper sa le mearga, desi daca merge prea bine gaseste Franta un impediment ecologic pentru comercializarea in UE :)
  • +3 (5 voturi)    
    Lastun 500 - varianta detonanta (Vineri, 15 aprilie 2016, 13:03)

    sad_wank [utilizator]

    Pilele de hidrogen sunt scumpe datorita catalizatorilor folositi (cel mai probabil platina). Hidrogenul este un gaz extrem de pacatos. Extrem de inflamabil. In stare ionizata (prin pierderea electronului ) devine practic un proton care se poate strecura prin pori de ordinul micronilor (recipientele considerate etanse pentru alte gaze precum metanul sau GPL-ul nu sunt etanse pentru hidrogen. Lasand la o parte ca este un Hindenburg pe roti, logistica creerii unei retele de distributie este un cosmar. Hidrogenul se lichefiaza extrem de greu cu costuri energetice mari, se pastreaza in vase speciale cu pereti dublii vidati (dewar). Daca se transporta in forma gazoasa trebuie sa aiba presiuni mari sa transporti o cantitate rezonabila. Hidrogenul nu exista in stare libera, se obtine prin procedee costisitoare energetic. Hyundai este singurul producator care a avut curajul sa exploateze comercial tehnologia. A investit sume colosale in dezvoltare si fara infrastructura este sortita esecului. In fata automobilului electric vad numai dezavantaje. Pretul bateriilor pe litiu scade vertiginos datorita economiei de scara. Electricul poate fi incarcat acasa. Nu este o bomba pe roti. Mult mai usor de realizata infrastructura. Mai eficient, foloseste direct electricitate, o stocheaza in baterie nu in hidrogen.. etc.
    Din aceste cauze acest proiect e doar un fâs, o frectie la giganticul picior de lemn national. O gadilare colectiva a egoului national ranit.
    • +1 (1 vot)    
      Nu prea scade, Li s-a dublat la pret (Vineri, 15 aprilie 2016, 15:54)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui sad_wank

      Si actuala productia mondiala e de ajuns doar pt Tesla. O sa fie o bula cateva decade chestia asta cu bateriile dar nu o sa tina.
      • +1 (1 vot)    
        si cum ai aijuns la concluzia asta? (Vineri, 15 aprilie 2016, 16:40)

        sad_wank [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        ai facut un efort de clarviziune? http://arstechnica.com/science/2015/07/electric-vehicle-batteries-are-getting-cheaper-much-faster-than-we-expected/
  • +3 (5 voturi)    
    Sa revenim cu picioarele pe pamant! (Vineri, 15 aprilie 2016, 13:06)

    Spirt [utilizator]

    1. Bateria la cate cicluri functioneaza cu DoD 100%? Spre exemplu la Tesla Model S merge 5000 cicluri cu DoD 100% adica descarcata complet. Bateria este 40.000Euro. 5000cicluri X 500km = 2.500.000km in teorie ar trebui sa mearga. Bine ca in practica datorita conditiilor (frig, cald, urcus, coboras, uzarea bateriei) poate sa ajunga la jumatate. Oricum, 5000incarcarX50lei incarcarea inseamna vreo 250.000lei costul energeiei electrice. Deci masina electrica iti va merge cam 1.5 milioane de km cu pretul (40.000X4.5Lei+250.000lei)/1.5milioane=0.3lei/km=30Lei suta de km!
    E convenabila ca tine mult timp peste 10 ani cat este garantata si mergi unde ai nevoie, range-ul de 3-400km fiind multumitor. Cum se compara bateria romaneasca cu asta?
    2. Hidrogenul. Molecula de hidrogen este mica, de-aia scapa din rezervoare, nu ai cum s-o pastrezi bine. Sa zicem ca ai avea, de unde o iei? Hidrogenul cu oxigenul reactioneaza, da explozie!
  • 0 (0 voturi)    
    Cred ca e in stadiu avansat... (Vineri, 15 aprilie 2016, 13:38)

    Olyx [utilizator]

    si aia fara sofer...!!!
  • +4 (4 voturi)    
    totul in tara asta (Vineri, 15 aprilie 2016, 16:30)

    eu sunt [utilizator]

    functioneaza pe pile... pile de hidrogen in cazul de fata


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version