​Cum poti economisi bani cu o masina electrica alimentata de la o casa solara

de Adrian Iovescu     HotNews.ro
Luni, 16 mai 2016, 12:05 Economie | Auto

Adrian Iovescu
Foto: Arhiva personala
Am auzit cu totii despre panouri solare, pompe de caldura, masini electrice. La prima vedere, par niste lucruri care nu sunt pentru noi, lucruri in general scumpe, pe care si le permit doar oamenii cu multi bani. Oare asa sa fie ?

Haideti sa le luam pe rand.

O casa clasica - cu totii stim ca o casa are niste costuri atunci cand o cumperi sau o construiesti si apoi mai are si costurile lunare, de intretinere, care pot sa ajunga chiar la sume importante din bugetul noastru. Ca sa facem un calcul realist al costurilor unei case, ar trebui sa facem un calcul pe 10-15 ani, in care sa adunam valorarea initiala de investitie si valoarea medie a intretinerii pe perioada respectiva si aceasta valoare totala sa o impartim la numarul de luni, ca sa vedem ce cheltuieli reale ne genereaza ea lunar.

Dar daca luam in calcul o CASA ECOLOGICA ? Investitia initiala va fi mai mare, pentru a acoperi si costurile in panouri solare termice, panouri fotovoltaice,  pompe de caldura sau alte sisteme, dar costurile cu intretinerea casei vor fi diminuate foarte mult.

Am facut intr-un articol anterior un calcul, unde am comparat aceeasi casa in doua variante: casa construita clasic si cu instalatii standard, sau a doua varianta cu izolatii termice bine dimensionate si ventilatie cu recuperare de caldura. Din calcul a rezultat o reducere a costurilor pentru incalzire si apa calda cu 85% ! Am ajuns asadar de la 2587 euro/an la 390 euro/an. Acesta investitie suplimentara se amortizeaza in aproximativ 5 ani, iar la un calcul pe 10 ani deja genereaza economii de aproximativ 10.000 euro pentru proprietar.

Si solutiile folosite nu sunt decat o mica parte din secretele unei case ecologice.

Haideti sa enumeram care ar fi cele mai importante. In cazul fiecarei cladiri se va face un mix de solutii, in functie de situatie si de buget:

    1. Izolatia termica calculata exact ca grosime si pozitionare, printr-un calcul realizat de un auditor energetic (materiale izolante eficiente sunt polistirenul, vata minerala sau bazaltica, spuma poliuretanica).
    2. Ferestre tripan, care sunt acum mult mai accesibile si care au o rezistenta termica R>1 (mp*k/W), fata de ferestrele duble care au in jur de 0,6(mp*k/W)
    3. Pozitionarea corecta a casei fata de punctele cardinale, atunci cand casa este proiectata de la 0. In functie de pozitionarea se poate urmari o iluminare cat mai intensa a ferestrelor iarna pentru a obtine aporturi solare de caldura (iarna soarele este jos), iar printr-un sistem inteligent de umbrire, pe perioada verii ferestrele vor fi in totalitate umbrite (este usor de umbrit pe orientarea spre sud, soarele vara avand un unghi mai ridicat) si vor anula aproape complet nevoia de aer contitionat pentru racire, generand economii financiare. Un arhitect va poate optimiza aceste aspecte.
    4. Ventilatia cu recuperare de caldura – recupereaza pana la 75% din caldura pierduta prin aerisire, care in cazul unei case bine izolate poate sa insemne chiar 50% din totalul pierderilor.
    5. Pompa de caldura. Principiul ei este ca foloseste 25% curent electric si genereaza 100% caldura, deci recuperam 75% din surse ecologice. De remarcat insa ca pretul unui Kwh la curent electric este de aprox 3,5 ori mai mare decat cel al gazului, la valorile actuale de pret.
     6. Panouri solare termice – produc apa calda menajera cel putin pentru 9 luni pe an, in functie de dimensionare, iar iarna este ajutata de sursa clasica (centrala, pompa de cladura, etc)
     7. Panouri fotovoltaice – produc curent electric, care poate fi stocat si folosit pe termen scurt, sau stocat in acumulatori mai mari si folosit in termen mai lung sau trimis partial in reteaua stradala (grid).

Si in acest punct al ajuns la al doilea subiect – MASINILE ELECTRICE, care pot fi alimentate de la priza sau si de la panourile fotovoltaice.

Panourile fotovoltaice au doua probleme:

-          stocarea (daca curentul nu este folosite pe termen scurt, stocarea unei cantitati mai mari genereaza costuri mari,  acumulatorii sunt scumpi)

-          decalarea productiei pe sezoane – daca este dimensionata sa asigure o anumita cantitate de curent electric iarna, vara vom avea un exces de curent cu care nu vom stii ce sa facem. Dar daca vara l-am folosi sa incarcam, gratuit, masina electrica ?

Masinile electrice sunt inca scumpe, dar tendinta mondiala va fi sa se ieftineasca intr-un termen foarte scurt, atat prin aparitia concurentei reale in piata cat si prin inovatiile continue in performantele acumulatorilor, care vor fi din ce in ce mai ieftini, cu o capacitate mai mare si mai rapid de incarcat.

De curand, Tesla a anuntat o masina electrica mult mai ieftina decat modelele anterioare - Model 3, cu un pret de start de 35.000 dolari, care in cateva saptamani a strans comenzi de peste 400.000 de masini. Daca facem un calcul simplu, avem comenzi la un singur model, la o singura companie auto de 14 miliarde de dolari, dar suma totala va fi mai mare, multe masini vor avea si optionale. Ca termen de comparatie, Romania are un PIB de aprox. 160 miliare euro. E de la sine inteles ca va creste foarte mult cererea pentru masinile electrice in urmatoarea perioada.

Dar, de ce sunt masinile electrice atat de tentante?

    1. In primul rand sunt mult mai ieftine in utilizare. De exemplu Nissan Leaf declara un consum mediu de 15 Kwh/100km, adica 6,7 lei/100Km. Asta este echivalent cu la pretul a ~1,5 litri de benzina sau motorina/100Km. Cum vi se pare? Este evident ca o masina electrica face o economie financiara de 75-85%, fata de o masina pe motorina/benzina.
    2. Statul ofera subventii din ce in ce mai mari prin programul Rabla Plus din 2016, care pot ajunge chiar pana la 6000 de euro/masina !
    3. Motorizarea electrica asigura o accelerare rapida si un feedback placut la volan, mai ales in conditii de oras.
    4. Au poluare zero si un zgomot mult redus – aspecte foarte importante si benefice pentru marile aglomerari urbane
    5. Ne reduce dependenta de resursele fosile din alte tari mai putin prietenoase
    6. Au un risc mai redus de incendiu sau explozie in cazul unui accident, neavand combustibili inflamabili
    7. Pot refolosi energia franarii, se incarca bateriile si micsoreaza uzura sistemului de franare.

Dezavantaje: autonomie limitata, incarcare intr-un timp mai lung, incarcare dificila pentru cei care locuiesc la bloc, puncte de incarcare publice aproape inexistente in Romania, pret achizitie. Toate aceste dezavantaje insa se pot anula in scurt timp, prin evolutia rapida a tehnologiei, a retelei de incarcare si a concurentei din piata. De curand Kaufland a anuntat ca a lansat prima retea publica de incarcare rapida a masinilor electrice, deci lucrurile incep sa se miste si la noi.

Daca facem un calcul pe 10 ani de utilizare – in cazul meu, cheltui in jur de 1200 euro /an pentru o utilizare medie a masinii diesel. Pe zece ani, in jur de 12.000 euro. Daca consumul s-ar reduce la 20%, as plati 2400 euro in zece ani, deci as economisi aproape 10.000 euro ! Deci chiar daca masina initiala este mai scumpa, trebuie calculat daca nu cumva va deveni mai ieftina in timp, decat una clasica.

Va provoc sa va ganditi si voi la aceste idei si astept comentariile voastre.

Adrian Iovescu, Arhitect si auditor energetic. www.ArhitecturaEcologica.ro












[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
7499 vizualizari
  • +3 (9 voturi)    
    ... (Luni, 16 mai 2016, 12:27)

    pathfinder [utilizator]

    "1. Izolatia termica calculata exact ca grosime si pozitionare..." - OK

    "2. Ferestre tripan..." - OK

    "3. Pozitionarea corecta a casei fata de punctele cardinale..." - Nu ai cum intotdeauna. Depinzi si de drumul care trece prin fata casei. Nu poti orienta casa cum vrei, ar fi aiurea...

    "4. Ventilatia cu recuperare de caldura" - Ok. Dar scumpa...

    "5. Pompa de caldura." - Scumpa. Nu poate fi folosita decat in sudul Romaniei.

    "6. Panouri solare termice"
    "7. Panouri fotovoltaice"
    La fel. Scumpe, utile doar in zonele cu mult soare...

    In ceea ce priveste masinile electrice s-a tot discutat mult si bine.
    Parere personala: inca nu...
    • +4 (4 voturi)    
      cu pasi mici, as zice da masinilor electrice (Luni, 16 mai 2016, 13:38)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Culmea este ca s-ar putea sa fim salvati de fitosi si snobi:)) Sper sa cumpere ei suficiente astfel incat sa scada preturile cam piperate:D
      In curand sa speram ca se poate si cu pile de combustie.
      • +2 (2 voturi)    
        Totusi as indemna la realism (Luni, 16 mai 2016, 19:26)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        http://www.topgear.com/car-reviews/nissan/leaf/tekna-5dr-auto/first-drive-0

        Pe scurt cifrele de consum ar trebui dublate altfel confortul intra la categoria Dacia 1310 . Tot grozav , 3l /100 ,dar realist . Prefer realismul . Iar bateria masinii imbatraneste la fel ca una de laptop . Daca la un laptop e un incovenient si 400 lei pot fi dati usor , la o masina electrica 10000e sunt mai greu de acoperit din 5 in 5 ani . Poate mai rar daca aveti garaj . Pana una alta tramvaiul si metroul sunt electrice si ma multumesc cu ele in timpul saptamanii .
    • +1 (5 voturi)    
      cam optimist cu amortizarea.. (Luni, 16 mai 2016, 14:15)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      panouri solare 5-10 ani
      fotovoltaice 10-25 ani (gama larga de tehnologii..)
      pompa de caldura nu se amortizeaza niciodata pentru ca iti va consuma prea multa energie electrica.

      ar mai fi si o problema specific romaneasca - e foarte dificil sa-ti construiesti de la zero o casa suficient de aproape de o aglomeratie urbana care sa-ti aduca veniturile necesare pentru a construi casa. cu alte cuvinte, daca vrei un salariu mai mare, va trebui sa stai la bloc. exista si masochisti care cred ca este un sacrificiu rezonabil sa conduci cate o ora dimineata si o ora seara pana la casa din suburbii.. mi-e mila de ei si de cele 10 ore pe saptamana (~9% din timpul in care esti treaz) irosite.
      • +5 (5 voturi)    
        ... (Luni, 16 mai 2016, 14:56)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Io unu nu stau in oras.
        Si conduc, cam 15-20 de minute pana la locul de munca.
        Deci se merita.
        Adevaru-i ca nu locuiesc pe langa Bucuresti...

        Masochisti din astia ai sa vezi, in schimb, din plin, in US.
        Da' acolo chiar se merita...
  • +4 (4 voturi)    
    ce presupune (Luni, 16 mai 2016, 12:30)

    eu sunt [utilizator]

    serviceul unei masini electrice si cat costa? unde se face?
    • +1 (3 voturi)    
      Pai.. (Luni, 16 mai 2016, 15:40)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      In afara de schimbat placute/discuri de frana, lichid la instalatia de climatizare si schimb de cauciucuri nu exista alte necesitati periodice. Tesla ofera 8 ani garantie FARA a fi obligat sa mergi in Service regulat. Mergi doar cand e nevoie. Unde se face? In nici un caz in Rrrrrrromania :)))), ca trebe sa ai curent, apa calda, dezinfectanti nediliuati, etc.....
  • +7 (7 voturi)    
    DA pe hârtie suna bine (Luni, 16 mai 2016, 12:44)

    falcoind [utilizator]

    Personal am vrut sa instalez un sistem fotovoltaic de 5,6 Kw costul sistemului era de 7300E . până aici ok problema era cu avizele , contorul trebuia montat afara de poarta , proiect pentru panouri etc mai adăugau la costuri peste 4000 euro , hârțogăraia pt care primeai ce calul are de mult .

    Daca la prima vedere ti-ai fi amortizat în 7 ani cheltuiala , când făceai calculul final ieșeau 15 ani și asta fără asigurare și noroc sa nu prinzi o grindina carea sa iți facă zob sistemul. Plus ca furnizorul de energie o sa facă tot posibilul sa iți pună bete în roata nu are nici un interes sa fii independent energetic. Iar legislația este varza, cu norme de aplicare interpretabile.
    • -2 (2 voturi)    
      Mda (Luni, 16 mai 2016, 15:43)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Nu trebuie neaparat sa dai in sistem, acum exista Tesla Power Wall. Adevaru e ca daca nu ai bani nu te apuci sa iti faci casa, asta nu intelege rumanu. Rumanu isi vinde cutia de chibrite si vrea sa isi faca casa. Wrong! Nu iti ajung banii, te bagi in datorii la final iesi prost. Daca ai destui bani, atunci faci totul energetic eficient. 90% din rumani isi construiesc casa prost fiind dependenti de un credit limitat. De aici si dezastrul in care traiesc.
      • 0 (2 voturi)    
        NU chiar (Marţi, 17 mai 2016, 8:52)

        falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        la mine casa e gata de mult , plătit integral nu am credite, fac parte din cei care știu ca nu iei mașină mai scumpa de venitul pe 1 an maxim și casa care costa mai mult decât venitul pe 7 ani , Chiar am bani pt sistemul respectiv doar ca am tras linie și am zis asa: bag acum 11-12000 euro într-un sistem care îl amortizez în 15 ani , sau practic din bani aia "dacă ii pun într-un cont" plătesc întreținerea integral pe 11-12 ani. Si asta fără asigurarea pt sistem pe care personal iar o sa o fac când pun fotovoltaicele , șansele îs destul de mari ca în 15 ani sa ai o grindina suficient de puternica incit sa ramai fără panouri. Practic fără nici un efort financiar pe 15 ani întreținerea m-ar costa la fel la acest momentan , dacă se va schimba legislația și costurile o sa instalez sistemul. Apropo pt cunoștința ta singurul sistem care la momentul actual e fiabil fără subvenții e cel cu pompe de căldura.
      • 0 (2 voturi)    
        Calcul facut de specialisti (Marţi, 17 mai 2016, 12:18)

        falcoind [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        pentru sistem Tesla Power Wall.
        Dca il vezi ca hobby e ok np , dar daca il vrei ca "investitie" recuperare in 21-23 ani e nefiabil.

        The 4kWp Three Phase $13,990
        The 4kWp Single Phase $15,390

        The 6kWp Three Phase $15,990
        The 6kWp Single Phase $17,290.

        The 4kW system will produce 15.6 kWh a day, about which 7.5 kWh is used to charge powerwall. The remainder is fed back to the grid, earning $0.4131 per day.

        The Powerwall can offset around 6.5 kWh of power usage, saving $1.54505 a day.

        The total saved and earned is $1.95815 a day, or $714.73 a year.
        Payback is 22.9 years.

        The 6kW system saves the same power each day, but earns $0.8109 a day from the feed in tariff.
        The 6kW system saves $2.35595 a day, or $859.92 a year.
        Payback is 21.3 years.

        4kW Payback: ~ 23 years.
        6kW Payback: ~ 21 Years
  • +1 (5 voturi)    
    In mare... aproape corect (Luni, 16 mai 2016, 12:55)

    OVali [utilizator]

    Marea problema la "Cum poti economisi bani cu o masina electrica alimentata de la o casa solara" este urmatoarea:
    soarele straluceste ziua, cand masina nu este acasa....
    separat, toate sunt bune si frumoase....
    • +3 (5 voturi)    
      Solutii (Luni, 16 mai 2016, 14:00)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui OVali

      1. Achizitionezi doua masini electrice

      2. Montezi panouri solare si o eoliana in parcare la servici, cu permisiunea sefului. Platesti si locul tau permanent in parcare.

      3. Toata lumea achizitioneaza treptat masini electrice

      4. Daca n-ai destui bani, astepti ieftinirea tehnologiei. Oricum se vor implementa toate solutiile 1, 2 si 3. Vine si randul tau, dar mai tarziu.
      • +5 (5 voturi)    
        Vezi ? Acum este 100% corect ! (Luni, 16 mai 2016, 14:13)

        OVali [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        :)
      • +3 (5 voturi)    
        .... (Luni, 16 mai 2016, 14:58)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        "Cum poti economisi bani cu o masina electrica alimentata de la o casa solara"

        "1. Achizitionezi doua masini electrice.."

        Curat economie. :)
        Mi-ai adus un zambet larg pe chip.
        Thanks!
    • +3 (3 voturi)    
      se poate rezolva (Luni, 16 mai 2016, 14:24)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui OVali

      ziua, cand toata lumea are nevoie, "pompezi" energie in retea, noaptea o primesti inapoi.
      asa functioneaza sistemul in tarile ceva mai evoluate.
      • 0 (2 voturi)    
        Mda (Luni, 16 mai 2016, 15:47)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Dar in nici o tara mai evoluata nu se merita sa "pompezi" in retea. Primesti de 10 ori mai putin pe KWh decat trebuie sa platesti pe el. Singura metoda viabila e o stocarea energiei in masina si in accumulatori. (Tesla power wall e la un pret decent)
    • +2 (2 voturi)    
      Nu in Rromania (Luni, 16 mai 2016, 15:45)

      Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui OVali

      In Romania iese din discutie. Sunt tari Oiropene in care noaptea dupa ora 01:00 pana la ora 05:00, energia electrica e gratis sau aproape de 0. Masina ti-o incarci atunci. Ziua evident de la panouri solare. Presupun ca si in romania e mai mic pretul noaptea.... habar n-am..
      • +1 (1 vot)    
        Depinde de planul tarifar (Luni, 16 mai 2016, 16:54)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

        Oricum sunt facute in asa fel incat in medie sa fie acelasi pret. Rrrr
  • 0 (8 voturi)    
    Aoleu doamne (Luni, 16 mai 2016, 13:06)

    silmix [utilizator]

    5. Pompa de caldura. Principiul ei este ca foloseste 25% curent electric si genereaza 100% caldura, deci recuperam 75% din surse ecologice. De remarcat insa ca pretul unui Kwh la curent electric este de aprox 3,5 ori mai mare decat cel al gazului, la valorile actuale de pret.


    Ai mila ca se rasuceste James Watt in mormant la ce ai scris aici.
  • +2 (6 voturi)    
    Depinde de situatie (Luni, 16 mai 2016, 13:14)

    Adrian82 [anonim]

    Masina electrica poate fi folosita doar pentru deplasari pe distante relativ scurte sau medii. Cred ca pentru mine acestea nu depasesc 100Km pe saptamana adica 5000 km/an deci sub 600 EUR pe benzina.
    Asadar amortizarea masinii e un cost mai mare decat cheltuielile cu deplasarea. Apoi incarcarea masinii cu panourile solare de acasa nu isi are sensul.. masina nu va fi acasa in timpul saptamanii.
    In schimb o masina pe benzina poate fi folosita si inafara localitatii unde face distante mare unde masina electrica nu e o optiune. Asadar am nevoie de doua masini pentru a-mi sustine acelati comportaement de consum.
    La case nu ma pricep dar masina electrica deocamdata nu are sens din punct de vedere economic pentru mine.
    • +2 (6 voturi)    
      ... (Luni, 16 mai 2016, 13:47)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Adrian82

      Mai e o problema.
      Situatiile in care nu detii controlul.

      Sa dau doar un exemplu.
      Mandru detinator de masina electrica, ajungi acasa cu bateria la limita si o pui la incarcat.
      Intri triumfator pe usa din fata si constati ca ala micu' are febra. Cam 39-40 asa.
      Bateria la masina-i moarta...
      Si te gandesti... oare nu era mai buna una pe benzina/motorina?

      Atentie, dragi idealisti, asta-i doar o situatie din multe, multe altele...
      • -1 (3 voturi)    
        Relax (Luni, 16 mai 2016, 15:50)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        Masina electrica nu e pentru tine, ca tu ajungi acasa si nu ai curent, la ce vrei sa ti-o incarci? 4X% din rumani ai WC in fundu curtii si voi vreti SF-uri? Aveti grija de voi praduitorilor!
        • +1 (3 voturi)    
          ... (Luni, 16 mai 2016, 16:43)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          :)
          Asa-i!
          M-ai prins!
          N-am curent, toate electricele-s la pedala.
          Baaa, da am WC?
          Pai vezi?!?

          P.S. Tu din ce gaura ai mai iesit?
  • +3 (3 voturi)    
    george17george17@hotmail.com (Luni, 16 mai 2016, 13:56)

    GeorgeSeventeeth [anonim]

    Măsurile din articol sunt aproape imposibil de aplicat în zonele aglomerate, de blocuri, de exemplu unde stau eu într-o zonă relativ centrală a Bucureștiului.

    Singura posibilitate să pot aplica măcar o parte din măsuri ar fi să mă mut într-o zonă rezidențială la minim 15-20 de kilometri de oraș, unde naveta zilnică spre serviciu, chiar și cu o mașină electrică, ar mări foarte mult numărul de kilometri, respectiv ar anula în mare măsură avantajele menționate.

    Extinderea infrastructurii de transport public (metrou, trenuri suburbane) ar face mult mai atractivă o asemenea opțiune, însă asta deocamdată depinde în mult prea mica măsură de noi
  • +6 (6 voturi)    
    Cum poți economisi bani cu o mașina electrică (Luni, 16 mai 2016, 14:07)

    Sorin Constantin [anonim]

    Uraaaa,am răspunsul,vă trimit la persoane competente,care au cifre,nu vorbe:
    Un ministru la mediu Laszlo Borbeli a decis ca instituția să cumpere 20 de Opel Volt,parcă.Ia să spună bucureștenii dacă le-au văzut în trafic?Nuuuu?
    Dacă întreabă cineva la Ministerul Mediului,cît au costat cele 20 de autoturisme,cîți kilometri au parcurs de la achiziție și pînă azi,și cît a costat întreținera acestora pînă azi ce va ieși?Mașinuțele sunt parcate de muuuultă vreme și așteaptă procedura de casare.Am zis.
    Cumpăr acum o astfel de mașină,trebuie să cumpăr și două dispozitive de încărcare,oare cît costă unul?Unul acasă și unul la casa bătrînească de la țară unde merg o dată la două săptămîni.Trebuie.
    Vreau la munte,la Bicaz,plec de la București,cîte escale tehnice pentru încărcat baterile,la dus,cît timp durează o încărcare...și la întors tot așa...mă lipsesc,hai cu Loganul.
  • -5 (5 voturi)    
    Singura modalitate de a economisi bani (Luni, 16 mai 2016, 14:12)

    FonduriProiecte [anonim]

    Exista un singur mod in care poti economisi bani astfel: achizitiile sa se faca prin finantari nerambursabile. Altfel, amortizarea unor asemenea investitii depaseste lejer 10 ani - si asta daca pun in ecuatie un autoturism la acelasi pret, si speranta de a-l putea folosi cel putin 10 ani.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Luni, 16 mai 2016, 15:15)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui FonduriProiecte

      "achizitiile sa se faca prin finantari nerambursabile"
      Tu-i economisesti, asta-i clar.
      Da' cineva tot plateste.
      Mai baieti, mai aveti si alte idei sugubete din astea? :)
  • +1 (3 voturi)    
    Alte secrete: (Luni, 16 mai 2016, 14:26)

    Spirt [utilizator]

    1. Casa nu trebuie sa aiba pierderi de aer cu exteriorul, o membrana speciala este necesara.
    2. Trebuie construita fara ruperi termice.
    3. Panourile solare - sunt depasite. Energia colectata de apa este mai mica decat energia electrica colectata de un panou fotovoltaic cu aceeasi suprafata. Paonurile fotovoltaice au scazut foarte mult in pret si au crescut in eficienta si lucru asta va duce la moartea panourilor solare.
    4. Backup al panourilor solare cu o turbina eoliana. De obicei cand nu e soare e vant
    5. In Romania sa dai energia retelei nu e o solutie viabila, nu te plateste nimeni, de aceea cat mai mult din ce obtii e bine sa tii pentru tine. De aceea:
    a. O baterie Tesla Powerwall e ultrautila
    b. planificarea activitatilor in casa astfel incat sa consumi cat mai mult din sursa ecologica sau, iarna din sursa ieftina. Astfel: vara masina de spalat, de spalat vase, ventilatia, aerul conditionat (pompa de caldura) pot fi tinute deschise in timpul zilei cat mai mult, pentru a nu irosi energia eco si iarna daca suntem ongrid folosim tariful de noapte si mutam toate aceste activitati noaptea. Seara si in weekend masina Tesla 3 poate juca rol de acumulator.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Luni, 16 mai 2016, 16:12)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Spirt

      "1. Casa nu trebuie sa aiba pierderi de aer cu exteriorul, o membrana speciala este necesara."

      Si cum mai respira casa aia?
      Si, daca nu respira, stii cam la ce sa te astepti? :)
    • +1 (1 vot)    
      PAI PERETELE NU TREBIUE... (Luni, 16 mai 2016, 16:15)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Spirt

      SA RESPIRE?!?!?! Ca asa zice un idiot la TV.
  • +3 (3 voturi)    
    In realitate e altfel (Luni, 16 mai 2016, 14:41)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Costurile de montaj si service sunt foarte ridicate pentru solutiile descrise in articol. Cine a avut de a face cu ele stie.
    La actualul pret al gazului, nu e absolut deloc rentabil sa cheltuiesti 7000-10.000 de euro pe un sistem de panouri, bani pe care sa-i recuperezi in 10-15 ani. Nici nu cred ca rezista atatia ani panourile in sine.
    Pompele de caldura, din nou, costa foarte mult si servisarea e scumpa, compenentele si ele scumpe.
    Camera tehnica mare... alti bani.
    Mainile electrice sunt foarte scumpe, inca.
    Suna foarte bine acest tip de dicurs ecologist, toti ne dorim astfel de tehnologii inovative dar costurile sunt inca mult prea mari.
    Totusi, avansul tehnologic e urias si in 3-5-7 ani vor deveni tehnologii uzuale.
  • +2 (2 voturi)    
    Realitatea o vede fiecare altfel (Luni, 16 mai 2016, 19:07)

    Popeye_the_Sailor [utilizator]

    Panouri solare folosesc chiar eu. Și n-au fost chiar atât de scumpe. Pe mine m-a costat sistemul cam 2500 de dolari, dar e adevărat că mi le-am instalat singur și sunt chinezești, cu automatizare italienească. E vorba the panouri cu tuburi vidate și boiler de 300 de litri, folosibile și iarna. Am optat special pentru panouri chinezești deoarece am văzut in China pe toate blocurile, cam la aceeași latitudine cu a noastră. Chinezii sunt oameni foarte pragmatici, și m-am gândit că știu ei ceva. Până acum sunt foarte mulțumit de ele. Stau în Constanța. Azi iarnă pe o zi geroasă, dar cu soare am făcut 51°C în boiler, doar din panouri. Sistemul l-am adăugat unei centrale pe gaz. Chiar și când fac doar 30-40°C în boiler din panouri centrala funcționează mult mai bine, adică mai confortabil.
    Mașină electrică o să-mi cumpăr negreșit. Și probabil panouri fotovoltaice. Acuma..., nu mă gândesc neapărat la economie, o fac mai mult din principiu, pentru ecologie și confort. Și pentru că eu văd viitorul în felul următor: Stații de încărcare baterii la fel de dese precum benzinăriile acum. Baterii standardizate, te duci, lași bateria goală și ți se pune o baterie plină, în 5 minute. Stațiile acestea vor funcționa ca un buffer energetic național. Vor încărca bateriile doar noaptea și când este vârf de energie verde pentru care nu există cerere. La nevoie, pot ceda energie în sistem astfel în cât să nu mai fie nevoie să pornim termocentralele. Și asta se va întâmpla curând când oamenii cu bani vor realiza că investițiile în extracții complicate de țiței nu sunt rentabile.
    • 0 (0 voturi)    
      Si cam cat costa... (Marţi, 17 mai 2016, 8:16)

      obikeno [utilizator] i-a raspuns lui Popeye_the_Sailor

      ...sa generezi si sa reciclezi o baterie de dimensiunile astea la o masina?
      • +1 (1 vot)    
        Recunosc... (Marţi, 17 mai 2016, 20:43)

        Popeye_the_Sailor [utilizator] i-a raspuns lui obikeno

        ... poate am fost pe dinafara subiectului cu comentariul de mai sus la un articol care se referă la economie. Eu doar cred că asta e bine să facem acum. În zilele noastre și în următorii 50-100 de ani problema nu se pune cum produci atâtea baterii și cum le reciclezi sau pur și simplu le îngropi, ci se pune că efectul de seră, împuținarea vegetației, smog-ul din orașe și chiar poluarea cu hidrocarburi ne face viața din ce în ce mai grea. Reciclarea bateriei, pentru viața unei mașini electrice, e echivalentă cu reciclarea uleiului uzat pentru viața unei mașini cu combustibili fosili.
        Și ca să ies și mai mult din subiect, gândiți-vă la următorul aspect macro-economic global: resursele de combustibili fosili sunt limitate și concentrate în anumite regiuni, pe când curentul electric se poate produce în multiple feluri, aproape că nu este regiune pe glob în care să nu se poată genera într-un fel sau altul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri