Romania are multe atuuri pentru a atrage mari investitori din domeniul auto, insa are si uriase dezavantaje. Alte tari din jur fac progrese consistente si nu ne batem pentru investitii doar cu nume consacrate, precum Ungaria sau Slovacia, dar si cu tari precum Serbia sau Macedonia, spune seful Bosch Romania, Mihai Boldijar. El considera ca infrastructura dezastruoasa a creat dezechilibre mari intre vestul tarii si regiunile din sud si est, adaugand ca in ritmul actual riscam sa devenim o tara unde consturile pentru investitori vor fi mai mari decat in Ungaria.

Intr-o fabrica BoschFoto: Bosch

S-a vorbit mult despre investitii straine in domeniul auto si despre situatia din tara, cu bune si rele, puteti citi pe larg aici si aici. Stim ca pierdem in fata tarilor din Europa Centrala, insa vin tare din urma statele din Balcani, avertizeaza seful unuia dintre cei mai mari investitori din tara.

Romania este de ani buni in competitie cu tarile din jur, cu Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia pentru mari fabrici auto, dar si cu Macedonia si Serbia, tari care nici nu sunt in UE si nici nu sunt nume de traditie in industria auto, spune Mihai Boldijar, director al Bosch Romania, companie care a investit 250 milioane euro in ultimii zece ani in tara.

Serbia are forta de munca calificata, nu este o tara scumpa si are si autostrada. In Macedonia autoritatile sunt foarte active in a cauta investitii si tara ar fi fost intr-o situatie mai buna daca nu ar fi existat problemele cu refugiatii. In Serbi0a, Bosch a deschis o uzina in 2013, tara avand si un producator auto, Fiat, care a preluat vechea uzina Zastava,

Citeste articolul complet pe 0-100.ro