Grupul german Bosch, care detine din 2013 la Cluj un centru de cercetare, testeaza prin oras soft-urile care se vor regasi in viitor pe masinile capabile sa se conduca singure. Masinile sunt mereu sub controlul soferului, insa sunt testati algoritmii in diverse situatii, pentru a se vedea ce lucruri recunosc in trafic si in ce mod pot fi imbunatatiti. Bosch livreaza tehnologiile catre mai multi constructori auto care le vor pune pe masinile de serie, germanii estimand ca in 2020 aceste masini autonome vor putea rula singure pe autostrada, iar in 2025 si in oras. "Din punct de vedere tehnologic cred ca lucrurile sunt mai simple decat din punct de vedere legislativ", spune Mihai Boldijar, CEO Bosch Romania, referindu-se la regulamentele ce trebuie modificate pentru ca aceste masini sa devina legale.

Conducerea automatizata BoschFoto: Bosch

"Testam faza de detectie, nu de control", a spus pentru HotNews.ro, Dan Lazarescu, senior manager hardware engineering la Bosch.

"Practic avem algoritmi de recunoastere de imagini si mergem cu masina in diverse zone, insa la comanda este mereu un sofer, nu calculatorul. Soferul nu ia mana de pe comenzi".

Masina dispune de camere video, senzori radar, senzori cu ultrasunete.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro