Proiect de lege: Examenul pentru permis auto ar urma sa aiba patru probe - teorie, poligon si traseu ziua si noapte

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 15 iunie 2016, 16:22 Economie | Auto

Permise auto
Foto: AGERPRES
Deputatul PSD Florin Gheorghe a initiat un proiect de lege prin care intentioneaza sa modifice felul in care se poate obtine permisul auto, prin introducerea a doua probe suplimentare: condus in poligon si traseu pe timp de noapte, informeaza Mediafax.

"Examenul pentru obtinerea permisului de conducere consta in sustinerea unei probe teoretice de verificarea cunostintelor si a trei probe practice pentru verificarea aptitudinilor si a comportamentului, corespunzaror categoriei de permis solicitat", potrivit proiectului de lege, depus la Camera Deputatilor.

"Am propus ca probele de examinare pentru obtinerea permisului sa fie 4 si nu 2 cum sunt in prezent. Astfel, pentru a obtine permisul de conducere, vor fi obligatorii atat proba teoretica, cat si trei probe practice: proba de condus in poligon, proba practica de traseu in localitate si proba practica pe timp de noapte. Am toata increderea ca si colegii parlamentari vor constientiza faptul ca o asemenea modificare legislativa este un imperativ si ca trebuie sa o adoptam cat mai curand" a spus Gheorghe, potrivit unui comunicat de presa.

Deputatul a motivat initierea acestui proiect de lege prin reducerea numarului de accidente de circulatie datorat slabei pregatiri a soferilor, situatie datorata relaxarii conditiilor de obtinere a permisului auto.

"In ultimii 26 de ani conditiile si modalitatile de instruire si de examinare a noilor conducatori de autovehicule s-au relaxat atat de mult, incat nu m-ar mira ca, din populism, sa auzim ca s-a renuntat definitiv la examinare, iar permisul se obtine mai usor decat un bilet de autobuz, poate chiar prin SMS", a afirmat Florin Gheorghe.


Citeste mai multe despre   











[P] Foodpanda recomanda:Cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma

Toamna nu-i ca vara, dar, cu siguranta, este mai bogata! De ce? Pentru ca toamna se numara OFERTELE foodpanda! Astfel, acum poti comanda convenabil cele mai gustoase preparate de sezon, care te incalzesc si te mentin in forma!
4327 vizualizari
  • +11 (21 voturi)    
    E bine!!! (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:26)

    Spirt [utilizator]

    Dar cel mai bine ar fi sa se dea pe bune sa nu vezi unii conationali analfabeti cu mertane din 1928 care nu stiu ce sa faca in intersectie ca nici nu stiu sa citeasca de oligofreni ce sunt!
    • -6 (28 voturi)    
      discutabil (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:39)

      ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui Spirt

      Nu stiu daca e bine sau nu, dar mi se pare discriminatoriu, si sa explic de ce: nu toti soferii "de zi" vor sa conduca noaptea, pentru ca nu vad bine noaptea si luminile farurulor le produce un disconfort, asta e una. Poligonul iarasi mi se pare nepotrivit pentru ca pe sosea nu trebuie sa faci jaloane cu spatele, hai sa fim seriosi, sau urcari cu masina pe rampa. Binenteles, cine stie de-astea e meserias, dar nu e o conditie obligatorie ca sa fii sofer normal, responsabil - atentie, n-am zis sofer bun, pilot de curse, cum se cred multi romanashi de-astia de care vorbesti tu mai sus.
      Stiu ca pe vremuri se dadea asa, dar mi se pare exagerat. Multele accidente nu se produc nici noaptea, nici printre jaloane. Stim cu totii cauzele, in ordinea pe care o consider eu vine asa: drumurile de cacat - inguste si proaste si care trec prin localitati etc., apoi vina soferului - viteza, bautura, lipsa de experienta si teribilism in concordanta.
      • +2 (4 voturi)    
        mi se pare o idee foarte buna ! (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:13)

        liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

        carnetele ar trebui luate mai greu...

        e cam diferenta intre un bebelush care merge de-a busilea si unul care deja merge in picioare
        • +2 (2 voturi)    
          exact (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:11)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

          in acelasi fel se dadea examenul si in urma cu 30 ani.
          in plus, poligonul chiar exista (in str. Ilioara era unul). nu se facea pe sosea intre alte masini parcate cum e azi.
      • +2 (6 voturi)    
        Exagerat? (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:15)

        Radu-Mihai [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

        Deloc, zic eu.

        Atata vreme cat cu permisul are "drept de a conduce autovehicolul" si nu "drept de a conduce doar ziua" e ok cu proba zi/noapte. Nu imi garanteaza nimeni ca nu voi ajunge vreodata cu berbecul pe sens opus in apus, ca pe el il dor ochii!
        Poligonul, jaloane, mers cu spatele? Inchipuie-ti numai ce trafic fluid ar fi daca toti ar sti acest lucru! Sa nu mai vorbim de parcarile efectuate doar pe spatiul necesar pentru o masina (mai raman aia de cred ca strada e a lor; dar de astia nu se ocupa scoala de soferi, e prea tarziu pentru educatie primara)

        Inca mai sunt instructori auto care isi "chinuie" elevii, chiar daca nu o cere legea expres ca proba de examen: o sedinta printre jaloane cu fata si cu spatele pana iti tremura dreptul de nu te mai poti sprijini in el, o sedinta de plecare/oprire in rampa pana curg apele de pe tine, parcari laterale si cu spatele pana reusesti sa le faci legat la ochi, etc. Si culmea, sunt printre cei mai cautati si mai aglomerati instructori. Dar rari... din ce in ce mai rari!
        • +1 (3 voturi)    
          Mai trebuie (Joi, 16 iunie 2016, 10:41)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Radu-Mihai

          condus pe timp de vara si pe timp de iarna, pe timp de ceata, pe timp de ploaie, :-)))))
          • 0 (2 voturi)    
            exact! bine punctat! (Joi, 16 iunie 2016, 16:11)

            ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

            Conform teoriei celor care mi-au dat cu minus, da, ar trebui sa dam exemene prin tot felul de obstacole si conditii meteo, ca, nu-i asa, la un moment dat n-o sa avem cum sa evitam ninsoare, sigur ca da ...
            Ganditi putin inainte de a aplauda.
        • 0 (2 voturi)    
          aiurea! (Joi, 16 iunie 2016, 16:04)

          ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui Radu-Mihai

          Nu e adevarat ce spui ... eu am dat examenul acum 11 ani, deci fara poligon, noapte etc. ... cu toate astea, stiu sa conduc si noaptea - (nu sunt neaparat fan, dar asta din cauza idiotilor care au lansat noua moda a legarii unui far de faza lunga pe faza scurta, ultima inventie romaneasca, stiti despre ce e e vorba), rampa, parcari, orice, asa ca n-am avut nevoie de examen la astea ca sa le dobandesc, sa fim seriosi ... scoala te invata baza, dupa aia restul vin cu experienta. Nu iese nimeni sofer profesionist direct din scoala de soferi amatori. :)
          Asta am vrut sa zic si-mi mentin parerea. Va amagiti degeaba ca examenele astea in plus o sa insemne ceva, cum am mai spus, accidentele se produc din alte cauze, nu din parcari in rampa si alte prostii de-astea.
          Plus ca, misogini fiind cam toti, noi, barbatii, stim ca femeilor le este nativ mai greu sa execute manevre mai dificile, e dovedit stiintific, si nu glumesc cand spun asta. Chiar ar fi discriminatoriu.
          Nu, nu te obliga nimeni sa conduci noaptea daca nu vrei, doar nu esti sclavul masinii, ea e sclava ta. :P
      • +1 (5 voturi)    
        Intr-un fel poate fi asa (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:46)

        siska [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

        DAR :
        1). Intr-o "viata" de sofer imposibil sa nu conduci si noaptea, chiar daca eviti pe cit posibil (de multe ori constati dupa un timp ca e chiar convenabil); noaptea, distantele, viteza, adaptarea ochiului e mult diversa fata de condusul ziua (evident); mai ales ca, ciudat, destui dintre incepatori conduc noaptea tocmai fiindca stiu ca traficul e mult redus;
        2). Urcari cu masina pe rampa: normal ca in trafic nu "urci pe rampa" dar te-ai gindit ca, de multe ori, ai sa faci parcari cu spatele/fata pe strazi inguste si in rampa ? De cite ori ai vazut soferi care-ti pocnesc masina in parcari pe strazi in rampa/panta ca li se oprest motorul sau ca nu stiu sa "tina" masina din frina de mina sau de picior(ca sa nu mai zic de cite ori uita sa lase masina cu frina de mina trasa si sa in viteza "x") ?
        3). Jaloanele: te-ai gindit ca mersul si EVITAREA jaloanelor seamana teribil cu ocolirea gropilor in trafic ?
        Nu zic, astea le dau mai mult apa la moara politistilor la examen (a se citi marirea spagii), dar, sincer, deja sint prea multi care habar n-au sa conduca. Nu stiu cit se va rezolva problema in contextul noii legi dar macar e un impuls sa se prepare mai bine, cit de cit.
      • +1 (5 voturi)    
        da da da (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:46)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

        Iesire din pasaj = rampa.
        Oprit pe urcare in serpentina = rampa.

        Nu s-au facut niciodata jaloane cu spatele. Era mers cu spatele.

        Cine e prost sa ia ratb/metrou/taxi/bicle/piciorushe. Condusul nu este un drept dobandit prin achizitionarea unei masini. Tocmai astia sunt aia guralivi cu viteza care ucide. Nu viteza ucide, ci prostia. Si aia se manifesta la orice viteza.
  • +18 (24 voturi)    
    O metoda si mai simpla (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:30)

    mitg [utilizator]

    Trasi toti soferii pe dreapta "in flagrante delicto" si confruntati cu "proba abecedarului". O proba scurta de citire din Fata Mosului si Fata Babei si un rezumat al povestii in vederea evaluarii logicii; in 45 de secunde ai terminat.
    Daca nu e in stare sa citeasca, permisul se topeste cu spirt si flacara pe loc.
    Intr-o luna o astfel de campanie ar elibera strazile rapid de o gramada de specimene.

    E socant numarul de soferi analfabeti (literalmente, sunt convins ca toti stiti exemple) care habar n-au sa citeasca, daramite sa inteleaga asa-zisul "Cod Rutier".
    • +12 (16 voturi)    
      da-da-da ... (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:39)

      dagenia [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      ... excelenta idea cu "proba abecedarului" ... si rezumatul e cireasa de pe tort :)
  • +3 (19 voturi)    
    in sfarsit! (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:32)

    Nevermind [utilizator]

    Nu trebuia scos poligonul in primul rand. De, era mai greu de "trecut" cu martorii care vedeau petardele cand rateaza rampa sau laterala
  • +5 (13 voturi)    
    Pai asa am dat si eu examenul (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:35)

    Cuca [utilizator]

    pe vremea Necuratului.

    Teorie, poligon, traseu ziua, traseu noaptea.

    Ziua m-a plimbat o gramada, minim 15 minute.

    Noaptea insa am scapat dupa numai aprox 5..6 minute, cred. De pe la Universitate pana pe undeva pe la cimitirul Bellu. Fiind cam 9 seara, si fiind pe vremea lui Ceasca, la ora aia traficul era super-lejer.
  • +6 (12 voturi)    
    oarecum de acord... (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:38)

    liviu_ [utilizator]

    pe de alta parte consider ca nu examenul in sine e problema (presupunand ca se da pe bune). aia oricum te miros in primii 200 de metrii daca stii sau nu sa conduci...
    problema e ca scoala te invata mult prea putine!
    • +2 (2 voturi)    
      ar mai fi o varianta.. (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:58)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      poate sa-ti dea permisul pe faze, ca la motocicleta - B1 pentru examenul care se da acum, cu care sa nu ai voie sa conduci decat masini sub 100 cp, 2-3 ani obligatorii de "practica" si un alt examen, mai greu, pentru B2, in care sa fii testat ceva mai serios.

      o alta solutie foarte eficienta ar fi ca TOTI soferii care produc accidente din vina lor sau li se suspenda permisul sa fie obligati sa dea din nou examenul. dar pentru asta ar trebui sa triplam numarul angajatilor de la politia rutiera, altfel nu ar mai face fata la programari.
  • +2 (14 voturi)    
    domnul de la PSD (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:48)

    vlad.pe [utilizator]

    Pai ce te faci cu cei care au luat carnetul pe metoda veche ? Pe ei ii rechemi la poligon ?
    Schimbarea legii ar fi in avantajul scolilor care astfel vor creste tariful pentru ca trebuie sa faci mai multe ore. Oricum acum politistul te tine minim jumatate de ora si noteaza doar ce ai gresit, dar trebuie sa faci de toate, de la parcare, traversare intersectie, mers cu spatele etc. Pe vremuri mergeai doar 10 minute ..
    Eu l-as pune pe domnul de la PSD sa redea din nou examenul, sunt curios daca va trece proba teoretica.
  • 0 (0 voturi)    
    vesti bune pentru politisti :D (Miercuri, 15 iunie 2016, 16:52)

    maryus999 [utilizator]

    daca pana acum era spaga 2000 de lei acum cred ca se dubleaza ... :)) pana la urma intra si pe aici dna ul ...
  • -3 (5 voturi)    
    Lege fără sens (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:12)

    trotuar [utilizator]

    Problema cea mare în România nu e examenul ci infrastructura.

    Putem să băgăm și regulile școlii de șoferi din Finlanda care e cea mai severă cred din lume (de asta au și cei mai mulți campioni de F1) și tot nu va rezolva problema accidentelor din România.

    Cât timp majoritatea drumurilor naționale/europene din România au câte o bandă pe sens și un trafic intens vor fi accidente fatale. În oraș inicidența accidentelor fatale e mult mai mică față de traficul extra urban.
  • +5 (5 voturi)    
    plus proba scrumiera (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:13)

    rov [utilizator]

    sa vada ce canditati nu stiu sa foloseasca scumiera masinii si-si arunca chistocul pe geam...
    • +2 (2 voturi)    
      pentru (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:15)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui rov

      nesimtire, le-as suspenda permisul 3 luni fara drept de recuperare.
  • -2 (6 voturi)    
    propunere (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:17)

    Alelu [utilizator]

    Teoria, prima proba. O trece, se poate programa la restul.
    Poligon, proba doi. Nimic complicat: pornire din rampa, dat cu spatele vreo 20m, parcat lateral in timp limitat.
    Proba de condus in oras.
    Proba de condus in afara orasului, cu depasiri, etc.
    Proba de condus pe autostrada.


    Proba de condus noaptea e o prostie, e treaba lui daca vreodata o sa se aventureze si noaptea sau nu. La scoala poate fi introdusa ca ceva obligatoriu, cu un numar mnimi de ore de condus (ca in vest).

    M-am saturat de tolomaci care depasesc de parca sint la formula 1 (vin pina in bara, apoi trec in lateral si de abia apoi incep sa accelereze) sau de blocajele rutiere mobile de pe autostrada, care cred ca banda de mjloc sau stanga e dreptul lor din stramosi.


    Apropo, permisele alea "de Arges", le mai verifica cineva? Sau astia care si-au luat permise cu metoda "l-am pierdut, fug la consulat sa imi dea doavada, apoi iau unul strain in schimb...)?
    • -1 (1 vot)    
      ei nah (Miercuri, 15 iunie 2016, 19:52)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Alelu

      mai bine propuneai sa ne luam cate un instructor acasa cate 5-7 zile timp in care sa dam probele astea pe care le propui..
  • +1 (3 voturi)    
    nu cred (Miercuri, 15 iunie 2016, 17:46)

    nedumeritul [utilizator]

    Eu nu cred ca aceste modificari ale examenului vor scadea numarul de accidente.Accidentele se intampla din cauza de teribilism soferesc, nu din cauza ca soferii nu sunt pregatiti corespunzator tehnic.Acei teribilisti provin din categoria cetatenilor "cu stare" si pentru ei cheltuiala baneasca in plus nu reprezinta nimic,vor obtine tot asa de usor carnetul, in schimb oamenii care castiga prin munca banii vor fi afectati mult.
    Aceasta masura ar fi o lovitura in plus data categoriilor sarace, fara sa se realizeze o reducere a numarului si gravitatii accidentelor.
  • +1 (3 voturi)    
    La mintea lui Florin Gheorghe (Joi, 16 iunie 2016, 7:54)

    tropotaru [utilizator]

    ma mir ca n-a propus ca obtinerea carnetului sa fie conditionata de o experienta minima a candidatului de 2 ani de condus masina pe soselele patriei


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi