Brexit: Paradoxul Sunderland - De ce a votat masiv pentru iesirea din UE orasul in care se gaseste cea mai mare uzina auto din Regatul Unit

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 29 iunie 2016, 16:11 Economie | Auto

Fabrica din Sunderland
Foto: Nissan
Sunderland este un oras de 180.000 de locuitori din nord-estul Angliei, un oras cunoscut pentru echipa sa de fotbal, pentru uriasa fabrica Nissan si, mai nou, pentru faptul ca 61% dintre locuitori au votat pentru Brexit. Votul din Sunderland a uluit multa lume, inclusv pe sefii Nissan, mai ales ca in ultimele luni se facuse o campanie puternmica pentru ramanerea in UE, fiindca altfel ar fi pus in pericol viitorul locurilor de munca. De ce Sunderland a votat pentru Brexit si ce lucruri au contat puteti citi in articol.

La Sunderland in 1986 Nissan a deschis o uzina care, desi a avut si perioade grele cu concedieri, a ajuns sa produca anual jumatate de milion de masini, fiind cea mai mare uzina auto din UK si una dintre cele mai mari din Europa. La Sunderland se produc modele precum Qashqai si Note, masina electrica Nissan Leaf si modele ale marcii premium Infiniti. Uzina are 6.700 de angaja--ti si constructorul auto japonez sustine alte 32.000 de locuri de munca in Regat prin furnizorii de componente si reteaua de dealeri. Compania a investit peste patru miliarde de euro pana acum.

Sefii Nissan, inclusiv CEO-ul aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, au spus inca de acum cateva luni ca prefera ca Marea Britanie sa ramana in UE pentru ca doar in Uniune exista tratatele comerciale ce fac extrem de simplu exportul, taxele fiind eliminate. Uzina trimite anual in tarile UE 250.000 de masini

In Sunderland sunt 80 de companii cu capital strain cu un total de peste 26.000 de angajati. Sefii acestor companii au explicat angajatilor ca ramanerea in UE ar fi clar mai favorabila fiindca nu se stie ce fel tratate comerciale va semna Regatul Unit dupa ce va iesi din UE si nici daca se va mentine libera circulatie a persoanelor.

Daca marile tari europene nu vor fi de acord sa semneze cu Regatul Unit tratate de liber-schimb si daca nu vor include Regatul in piata comuna, exporturile tuturor companiilor britanice vor fi mai scumpe, din cauza taxelor.

Dar locuitorii din Sunderland si din regiune au votat covarsitor in favoarea iesirii din UE. De ce? Exista mai multe explicatii, una tinand de gestul de protest fata de politicienii aflati la putere. In plus, desi regiunea are industrie, incomparatie cu alte zone din UK, multe uzine s-au inchis in zona si cei de varsta a doua si a treia spun ca nu a ramas mai nimic dintr-o industrie infloritoare.

Regiunea are somaj mare si se afla printre cele defavorizate, iar guvernul este considerat vinovat pentru asta. Prin votul de joi oamenii si-au exprimat nemultumirea fata de situatie.

Au fost destui si cei care considera ca Marea Britanie trebuie sa redevina independenta, nu sa fie condusa de Franta si de Germania,  intr-o Uniune Europeana plina de birocrati, spun cei din tabara "Leave".

Cu o teorie interesanta vine Diane James, europarlamentar de la partidul populist Ukip. Ea spune ca multi au fost deranjati de faptul ca Nissan le-a trimis scrisori in care le recomanda sa voteze anti-Brexit, iar acest lucru i-ar fi deranjat pe multi. Diane James mai sustine ca Nissan se numara printre companiile pe care chiar premierul (demisionar) James Cameron le-ar fi rugat sa trimita angajatilor scrisori anti-Brexit.

Apoi trebuie mentionat faptul ca nu avem cum sti daca per total angajatii Nissan nu au votat majoritar anti-Brexit si diferenta a fost facuta de restul locuitorilor.

Un angajat al Nissan, citat de Financial Times, spune ca dupa ce lucrurile se vor mai clarifica, guvernul va trebui sa intervina financiar pentru a opri plecarea Nissan.

Si in orasele ce gazduiesc alte doua mari uzine auto din Anglia s-a votat pro-Brexit. La Solihull, unde se gaseste uzina Jaguar-Land Rover, 56% au votat pro-Brexit, iar la Derby, unde se gaseste fabrica Toyota, 57% au votat "Leave".

Evident ca pe termen mediu nu se va schimba nimic la marile uzine auto britanice. Totul depinde de cand se va produce iesirea din UE si ce acorduri comerciale vor exista atunci, insa opinia generala este ca daca vreo uzina auto se va inchide, acest lucru nu se va intampla mai repede de sapte-zece ani.

Anul trecut in Regatul Unit s-au produs 1,7 milioane automobile, iar veniturile totale ale industriei auto au fost de 71 miliarde lire.

Surse: Sunderland Echo, Financial Times, Automotive News


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
25716 vizualizari
  • +50 (64 voturi)    
    Brexit-ul e simbolul decăderii continue (Miercuri, 29 iunie 2016, 16:31)

    Harald [utilizator]

    Brexit-ul a fost un pas logic în evoluția istorică a britanicilor, decăderea lor a început în urmă cu 100 de ani, nu astăzi. Uzinele existente vor găsi diverse soluții, dar uzinele noi se vor construi de azi încolo pe continent, nu pe insulă.

    Oamenii refuză orice dezvoltare, ostilitatea cu care e întîmpinat proiectul liniei ferate de mare viteză HS2 spune totul, deși e un proiect intern, fără legătură cu Europa. Sunt ostili la adresa traficului auto, sunt ostili la adresa transporturilor aeriene, au introdus taxe care să reducă ”hipermobilitatea”. Se duc de-a dreptul spre cimitirul istoriei, iar Brexit-ul era o etapă obligatorie..
    • +30 (36 voturi)    
      .... foarte adevarat ... (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:01)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Pur si simplu au votat impotriva globalizarii fara sa stie ca globalizarea a venit la ei in sat demult.
    • -6 (20 voturi)    
      cred ca au dreptate (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:34)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Guvernarea se poate face si altfel.

      Impartirea responsabilitatii unor decizii intre intern si extern nu esste benefica - unii cred ca numai ce de afar sunt de vina pentru toate greselile- asa sunt percepute lucurile...

      Este nevoie de un timp pentru a intelege si de a separa clar si irevocabil deciziile intre UE si tarile membre - nu sunt englezii de vina - ei sunt doar ocazia pentru a vedea si auzii ceea ce unii refuza.

      Si pana la urma UK este o tara imbatrinita in care marea majoritate este formata din pensionari - ne place sau nu asta este realitatea la care trebuie sa se ajusteze o lume intreaga.

      este foarte interesanta ruptura provocata de UK - este o lectie pe care multe tari o pot invata si experimenta pe pielea celor de acolo...
    • -1 (15 voturi)    
      Foarte adevarat:) (Joi, 30 iunie 2016, 3:27)

      Lucian Ilea [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      am vazut azi noapte pe youtube
      un serial BBC dedicat reginei Elisabeta a Doua si familei regale
      cred ca daca inlocuiau personajele cu Henric al Optulea si cu cele 8 neveste ale sale:una decapitata,una arsa de vie,una moarta de moarte buna....ar fi fost exact la fel
      Marea Britanie e un regat medieval...oamenii sunt f muncitori,f organizati
      e romantic sa-l vezi pe printul de Wales vorbind in limba galeza cu coroana de fier pe cap si punandu-si mainile intre mainile mamei sale
      e dragut..pacat ca nu am trait pe vremea aia,numai insclavagism in Dacia si Romania:)))

      adica daca aia is pe duca noi de o mie de ori pe atata
  • +14 (22 voturi)    
    Suna cumva (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:15)

    loveparade [utilizator]

    parca au votat aia de le Teleorman acolo.
    or fi fost mai multe autocare intr-o excursie de o zi
    • +7 (7 voturi)    
      eu zic.. (Joi, 30 iunie 2016, 8:16)

      nu ma face sa ma ridic la tine [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

      L-a vazut cineva pe Dragnea prin cimitirele din regat? Pare a fi mana lui...
  • 0 (14 voturi)    
    adevarul e undeva la mijloc (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:32)

    Watcherss [utilizator]

    s-au vehiculat atat de multe ipoteze in ultimele zile incat nu prea poti sa-ti formezi o idee sau sa tragi o concluzie clara.

    parerea mea (de necunoscator / specialist) e ca UK a facut un "leap of faith". pot sa iasa foarte sifonati din toata povestea asta, dar la fel de bine pot iesi foarte castigati ...

    problema e ca daca se mai intampla 2-3 atentate (in orice alta tara din UE), sa vezi atunci paranoia, si cum tot mai multi oameni vor pune la indoiala capacitatile uniunii de auto-aparare ...
    • +2 (2 voturi)    
      Aloooo (Joi, 30 iunie 2016, 9:10)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      Turcia nu este in UE ... wake up
      • -1 (1 vot)    
        asa si?! (Vineri, 1 iulie 2016, 2:44)

        Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui vladf

        ai uitat cumva ca Merkel a inceput negocierile cu Turcia pentru a intra in UE? ai uitat ca le-a dat cateva miliarde de Euro pt a "stop" imigratia dinspre Siria?
  • +15 (15 voturi)    
    Swindon (Miercuri, 29 iunie 2016, 17:33)

    Watcherss [utilizator]

    App, in Swindon e uzina Honda. si acolo s-a votat pt Leave
  • +8 (14 voturi)    
    astia (Joi, 30 iunie 2016, 7:43)

    nahir [utilizator]

    s-au saturat de prea bine.
  • +10 (10 voturi)    
    colonie (Joi, 30 iunie 2016, 8:53)

    andrei1232000 [utilizator]

    vor ajunge colonie indiana sau pakistaneza. de unde au fost ei stapanii Indiei, se va intoarce roata.
  • +6 (6 voturi)    
    Sa se mute la noi (Joi, 30 iunie 2016, 9:11)

    vladf [utilizator]

    Sa vine cu uzinele la noi, statul trebuia sa vine acum cu o oferta de bani sau teren/utilitati pentru mutarea unei fabrici.
  • 0 (0 voturi)    
    I-am colonizat! (Vineri, 1 iulie 2016, 14:40)

    IonBravisimo [anonim]

    52% din britanici s-au declarat vasluieni


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi