Ministrul Economiei, Costin Borc: Incercam sa aducem un al treilea producator auto in Romania

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 10 iulie 2016, 17:48 Economie | Auto

Costin Borc
Foto: Hotnews
Guvernul este în discuții cu două mari companii pentru a veni să investească în România, a anunțat ministrul Economiei, Costin Borc, intr-o emisiune la Digi24. "Sunt discuții să existe o a treia uzină de asamblare în România, un mare producător auto internațional", a afirmat ministrul Economiei.

"Avem doi mari producători, sigur că încape al treilea. Informații nu am să vă dau, dar discuții există. Nu vreau să vă dau informații pentru că, înainte ca deciziile să fie luate într-o mare companie, nimănui nu-i place ca ele să fie dezvăluite, pentru că ele pot fi chiar deraiate", a declarat Costin Borc.

"Sunt discuții să existe o a treia uzină de asamblare în România, un mare producător auto internațional", a mai spus Costin Borc, precizand ca sunt discuții cu două companii auto, dar că "ar fi bine să fie și al treilea și al patrulea producător": "Continuăm niște discuții care există. Încercăm să aducem un al treilea producător auto în România."

"Fundamental pentru noi nu este numai un al treilea producător, ci și a dezvolta subcontractorii români. Atât pentru Ford și Renault, cât și pentru al treilea. Se fac multe lucruri, inclusiv ideea de a da un ajutor de stat care să pornească de la un milion, nu de la zece milioane. Nu poți să targhetezi pentru producători români", a incheiat Costin Borc, explicând că ajutorul de stat este pentru cei care produc subansamble.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
9840 vizualizari
  • -10 (16 voturi)    
    LoL (Duminică, 10 iulie 2016, 19:08)

    Qwertz [utilizator]

    Incercati incercati, ca aialalti 2 sunt pe fuga.
  • -5 (9 voturi)    
    GEELY? (Duminică, 10 iulie 2016, 19:42)

    schroedinger [utilizator]

    VAZ?
  • -2 (12 voturi)    
    Problema (Duminică, 10 iulie 2016, 19:46)

    Snitzelvienez [utilizator]

    In Romania la producator auto 300 euro / luna x 12 = 3600 euro/an
    In Germania 1500 euro net x 3 luni = 4500 euro pe an la munca de jos => 9 luni timp de creativitate pe terenul tau
    Mai bine Guvernul ar sustine pe tinerii de la Iasi cu modelul ARO., astfel se creeaza ceva si nu esti doar sclav la altii
    • +8 (12 voturi)    
      prostii (Duminică, 10 iulie 2016, 21:09)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      nu exista producator auto care sa plateasca cu 300 euro pe luna. apoi mai scade transportul si chiria din germania, si mai pune ca daca te duci la munca de jos nu prea iei totusi 1500. de altfel...sunt mii de angajati Dacia care aleg sa lucreze in Romania, decat sa plece la munca in Germania. Deci nu-i chiar cum spui tu.
      problema e daca suntem in stare sa facem infratructura pt un astfel de producator, si mai ales daca suntem in stare sa mai scoatem 10000 de oameni bine calificati, ca sa poti chema un investitor serios. Unde ii gasesti, grupati intr-un singur oras, si liberi?
      • +6 (8 voturi)    
        xzxzxzx (Duminică, 10 iulie 2016, 22:00)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Nu sunt prostii deloc! Intre TIMISOARA SI ARAD, de exemplu, sunt 50 de km. Pe autostrada care exista deja distanta se parcurge in 17-25 de minute!( fac din fata casei pana inTM exact 17 minute pe autostrada)Sunt doua orase mari cu comune intermediare f mari care vesnic au navetat prin muncitorii lor bine calificati si seriosi spre cele doua orase(impreuna sunt circa 600 de mii de locuitori) Nu merg pe exclusivisme, si iata, dau un alt exemplu :GALATI - BRAILA (32 de km intre ele) amandoua orase mari, bine inzestrate muncitoresc si cu avantaje nete ! (combinatul siderurgic este intre ele !)Domnu... DRAGNEA vrea insa ...altceva(nici el nu stie ce anume !)Intre cele doua orase sunt comune f mari si bine dezvoltate- de ex. IANCA(Braila) DECI: Care-s prostiile ?
        • -1 (5 voturi)    
          n-ai inteles (Duminică, 10 iulie 2016, 22:27)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui solar

          prostia era aia cu calculul conform caruia nimeni nu ar vrea sa lucreze in romania pt un producator auto, ca e mai bine la cules de capsuni in germania. despre asta am spus ca e prostie.
          despre investitii..sa stii ca la arad si timisoara e criza acuta de forta de munca, se incearca prin tot felul de avanatje sa mai atraga oameni in zona. Pt ca statul nu a dezvoltat infrastrucctura, toti investitorii vor sa fie aproape de granita, dar din cauza asta s-a creat un deficit de forta de munca acolo.
          Braila-Galati are zero infrastructura. Si chiar daca ar avea-o, e f slab ca centru universitar, deci nu prea are de unde sa alimenteze cu angaati comeptenti un producator serios. Ai nevoie nu doar de un nr mare de angajati competenti, ci si de o paleta foarte larga de competente, de pregatiri diverse. Nu prea gasesti decat in cateva orase, alea universitare puternice (cluj, timisoara, bucuresti, partial iasi). Adevarul e ca principala noastra problema e educatia. Scoatem putini angajati competenti, in special pt industrie, pt ca, pe langa faptul ca scoatem, procentua vorbind, cei mai putini angajati cu studii superioare (si cei mai putini cu calificari, chiar daca nu au studii superioare; ne lipsesc scolile de meserii), pe langa faptul ca cei care au totusi studii superioare sunt in general prost pregatiti (toti ne plangem de calitatea facultatilor de la noi) si stim ca ajunsi la locul de munca au nevoie acuta de training, ca nu prea stiu sa faca mare lucru concret, avem si o distributie neinspirata; scoatem f multi juristi, filosofi, jurnalisti, specialisti in stiinte politice sau litere, adica oameni care nu prezinta interes pt un investitor in industrie, si prea putini cu pregatire tehnica.
          Asa ca nu prea avem cum sa alimentam cu personal suficient de mult, suficient de bine calificat, si suficient de divers.
          E o problema mai mare decat birocratia, mult mai mare decat impozitare (care nu-i asa mare cum credem noi,e sub media europeana), si chiar mai mare decat infrastrura
          • -2 (8 voturi)    
            aha (Duminică, 10 iulie 2016, 23:32)

            Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            Cautam solutii pt investitori in loc sa sprijinim idei concrete romanesti..tu te-ai nascut sclav? Vezi ca PRO TV -ul se plangea ca nimeni din Vaslui nu vrea sa lucreze in vestul tarii pe 1500 de lei cazare si masa..vasluienii au aflat de mult ca pot face banii aia din Ro pe un an dand cu vopsea 3 luni in Germania sau Anglia
            • +3 (7 voturi)    
              ma faci sa rad (Duminică, 10 iulie 2016, 23:59)

              stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

              deci in loc sa cauta solutii pt investitori mai bine sa plece toti la dat cu vopsea in alte tari. si tot tu intrebi de mentalitati de sclav.
              investitorii, romani sau straini, aro sau bmw, au aceleasi necesitati: infrastructura, personal calificat, birocaratie redusa, predictibilitate fiscala.
              Cum sa sprijinim ARO? Sa dam toti bani, sa facem o fabrica, si sa angajam pe unii care stiu doar sa dea cu vopsea? vor baga fabrica in faliment in scurt timp.
              Ca vrei sau nu sa intelegi, avem probleme serioase in ceea ce priveste calificarea oamenilor. Nu gasesti nicaieri sufiient d emulti oameni pregatiti, cu suficient de diverse pregatiri, sa poti atrage un investitor serios. Ca ai adus vasluiul in discutie: Gaseste BMW, sau ARO, la Vaslui 10000 de oameni calificati? dar nu la dat cu vopsea. unii la programat cutii de viteza automate, altii la sudat, altii la proiectat, altii la design auto...
              trebuie mii sau zeci de mii de oameni, cu sute de pregatiri distincte. Trebuie sa acoperi o paleta larga de specialisti in diverse domenii, si toti sa fie grupati intr-un singur oras.
              Ce zici....tu daca ai fi patron la BMW ti-ai deschide fabrica la Vaslui (chiar presupunand ca iti facem autostrada). Dar daca ti-am da pe mana 2 miliarde sa dezvolti o fabrica ARO (de fapt trebuie mult mai ulti, dar sa zicem ca-ti ajung)...te-ai duce la Vaslui? Gasesti acolo suficienti oameni?
              Ca daca nu te-ai duce, inseamna ca recunosti indirect ca avem o problema cu educatia. Chiar daca direct nu vrei sa recunosti
              • -1 (3 voturi)    
                Tine omul sclav (Luni, 11 iulie 2016, 12:25)

                Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

                Producatorii auto in era automatizarii.?.de ex Jaguar a deschis o fabrica in UK cu 140 de angajati .cand se primesc 100 de comenzi unul din cei 140 aprinde curentul iar robotii termina masinile intr-o zi..
                Este normal ca un producator sa promita mii de joburi astfel capatand tot felul de facilitati si taxe anulate de la Guvern, in final tara gazda nu se alege cu nimic..
                Sustinand o idee romaneasca fie ea si ARO poti sustine acei tineri pt a creea o mica capacitate de productie sa produca pe comenzi
                Se pare ca nu vrei sa intelegi cum sta treaba cu munca pe 3 luni in strainatate si 9 luni sa le ai libere.tot insisti cu Batman
          • 0 (0 voturi)    
            zxzxz (Joi, 14 iulie 2016, 14:24)

            solar [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            Ai schimbat planurile discutiei, iar in acest caz n-as putea sa nu-ti dau dreptate.Problema instructiei si educatiei a devenit cu adevarat o mare problema in RO si ar fi de discutat multe. Si aici isi spune cuvantul din pacate mentalitatile castigate in zeci si zeci de ani, nu doar in comunismul care ne-a tampit cu totul de la vestul la estul tarii.”Taranul” banatean se deosebeste fundamental de cel din vechiul Regat. Are un alt orizont al muncii , al rentabilitatii, al organizarii etc decat in Baragan sau Moldova de sud. Daca exista totusi avansuri in acest sens ele pot fi observate in Mehedinti , in Bucovina si in Transilvania Centrala. In Banat exista multi olteni si moldoveni care s-au integrat perfect intre ei si nici nu mai vor sa se intoarca decat f putini in locurile de unde au plecat.Adaptarea , autorandamentul si mediul in care se misca isi spun cuvantul.Da, in intreg Banatul e deficit de forta de munca, nu numai in Arad. Aici nimeni nu se mai angajeaza fara 80 lei minimum pe zi de munca. Fac banii astia lucrandu-si pe cont propriu loturile de pamant pe care le detin. Si îi face permanent.
  • -4 (12 voturi)    
    mare tehnocrat (Duminică, 10 iulie 2016, 21:52)

    malureanu [utilizator]

    In ultima vreme, domnul asta este zilnic la TV sau pe portalurile de stiri! Mai nou, nici nu exclude sa fie si el un PRIM- MINISTR! Dac cineva i-ar studia mai atent CV-ul s-ar putea isca ceva discutii cum a facut domnia sa studiile in SUA (mare si vestita universitate din MInesota!) cu masterat (1998) si doctorat (2003) , perioad cand era prin ceva institutii guvernamntale din Romania! Exista la Univ Minseota si studii la FF?
    E la fel ca la actualul ministru al invatamantului, care a tradus ceva carti de filozofie aparute in germana din... ENGLEZA si nu vede nicio problema in asta! Cum ar ca Eminescu, sa fie tradus din engleza in franceza (sau invers!)! Nu a auzit expresia TRADUTTORE TRADITORE!?
    • +1 (1 vot)    
      domnu' ///, lăsați ... :) (Luni, 11 iulie 2016, 10:14)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui malureanu

      Domnu' ///, ia spuneți, știți cum sunt traduși filosofii dintr-o limbă în alta? Ați aflat, în timp ce vă luptați cu băsiștii din diaspora? Ah, înțeleg, n-ați avut timp, și explicațiile nu se pot prelua cu Ctrl+C, precum o teză de doctorat, așadar vă ”traduc” io explicațiile domnului Liiceanu: o ediție filosofică este tradusă în altă limbă de un ... traducător?!!! WRONG!!! Este tradusă de un FILOSOF nene :)). Un filosof adaptează o operă filosofică, pentru că Irina Margareta Nistor, deși are tonalitatea inconfundabilă, nu știe cu agnosticismul..
      Din ... fericire :) filosofii germani nu știu cu toții neapărat românește ca să îl traducă pe Blaga în germană, așa că pentru adaptarea operelor filosofice trebuie 2 neni (sau tanti) - o tanti care știe germană [și poatea avea o voce ascuțită :))] și un nene care ia cuvintele traduse mot-a-mot de traducător și le transpune în IDEI filosofice. Pentru că filosoful înțelege ce a vrut să spună Wittgenstein. Traducătorul înțelege doar cuvintele. Analfabeții funcționali înțeleg doar literele. Dumneavoastră, domnule ///, înțelegeți doar tastele. Nu toate tastele, numai trei, și anume: Ctrl, C, V :))
  • -1 (3 voturi)    
    fara autostrazi veti munci de 10 ori mai mult (Luni, 11 iulie 2016, 10:29)

    jackalphonse [utilizator]

    in orice negociere de acest tip. Nici macar salariile de doi lei nu mai sunt atractive, daca diferenta o pierde productaorul prin transport costisitor si timp pierdut.
    SUCCES!!!
  • -1 (1 vot)    
    Din ciclul ... (Luni, 11 iulie 2016, 12:45)

    Gigi Kent [utilizator]

    Din ciclul "Daca doriti sa revedeti", in urma cu 3 luni era un producator de masini electrice, acum s-a facut un upgrade la doi producatori mari:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-20959678-video-romania-negociaza-producator-masini-electrice-deschiderea-unei-uzine-ministrul-economiei-costin-borc-exista-discutii-nivel-incipient-mai-lipsea-intrebati-daca-companie-carei-nume-incepe-termina-.htm
  • -4 (4 voturi)    
    Volga? (Luni, 11 iulie 2016, 12:46)

    Miky60 [utilizator]

    sau Lada? Sau, mai bine: Moskvici.

    Ciuma rosie nu ne lasa in pace! Savietzki Saiouz Sacialisticiskih Respublic! Krasivaia Russia!!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri