De ce Mercedes construieste in Ungaria o noua uzina si ce are de castigat tara vecina

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 2 august 2016, 11:11 Economie | Auto

Uzina Mercedes din Ungaria
Foto: Daimler
​Daimler a anuntat acum cateva zile ca va construi o noua uzina in Ungaria, stirea aducandu-ne in memorie amintiri triste legate de investitii pierdute de tara noastra. Ungaria, desi criticata pentru "derapajele" guvernului Viktor Orban, ramane o destinatie extrem de apreciata de "greii" industriei auto, sector care a produs in valoare de 25 miliarde euro anul trecut, productia de autoturisme atingand si ea un nivel record. Asadar, de ce a ales Daimler sa mai puna inca un miliard de euro la Kecskemét? Nu doar autostrazile conteaza, ci si geografia, dar si modul in care oamenii s-au organizat.

Industria auto din Ungaria a exportat in valoare de 19,7 miliarde euro anul trecut, iar numarul de angajati a ajuns la 149.000, incluzandu-i pe cei de la constructorii auto si pe cei de la furnizorii de componente. Tara vecina este o forta si in domeniul motoarelor, peste 2,5 milioane fiind produse acolo anul trecut, iar la autoturisme productia a atins un nivel record de aproape 500.000.

Audi produce TT, A3 si S3, iar din 2018 va adauga Q3. Suzuki produce Swift, SX4, Vitara si S-Cross, iar Daimler produce modelele CLA, CLA Shooting Brake si Clasa B.

Ungaria producea de patru ori mai putine masini acum 13 ani, dar marele salt s-a produs dupa 2012, datorita Audi si Daimler

Cum a evoluat productia de autoturisme in Ungaria de-a lungul anilor (numar de unitati)
1999:  125.889
2003:   122.338
2006:   187.633
2009:   212.773
2011:   211.218
2013:  317.857
2014:  434.069
2015:  491.720

Daimler a anuntat in 2008 ca va construi o mare uzina in orasul Kecskemét, iar atunci a fost mare dezamagire in Romania fiindca si tara noastra a fost pe "lista scurta". Mercedes a obtinut 441 ha langa oras si prima uzina ocupa doar 160 ha, fiind promisiuni pentru o extindere. Insa intre 2009 si 2012 piata auto europeana a avut ani grei si germanii nu aveau de ce sa extinda unitatea.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
1879 vizualizari
  • +8 (8 voturi)    
    De prosti ce suntem noi (Marţi, 2 august 2016, 11:20)

    mitg [utilizator]

    Ne spun managerii straini in fata ca avem costuri mici, taxe mici, normative rezonabile, specialisti profesionisti si experimentati DAR nu avem infrastructura necesara.

    Trenul sau TIR-ul fac 8 (10, 12, fereasca Dumnezeu sa prinzi un accident major cu TIR-ul, ca nici macar nu poti intoarce sa o iei prin alta parte) ore ca sa iasa din tara.

    Noi ce facem intre timp? Un studiu de fezabilitate, mai o declaratie televizata cum ca vom incepe constructia in 2020 etc.

    Intre timp ungurii in 2 ani au facut o autostrada de 150 de km care este superba si azi (cea Budapesta - Hegyeshalom). Direct si simplu.

    Nu facem nimic, nu vrem sa facem nimic (rezultatele ultimelor alegeri sunt edificatoare) si d-aia nu o sa avem nimic.
    • +7 (7 voturi)    
      Romania (Marţi, 2 august 2016, 11:47)

      Cosmindpg [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Ce sa facem noi cu autostrazi.Noi construim Catredrala manturii neamului (prost) si ne ajuta divinitatea !
    • 0 (0 voturi)    
      Prosti, da (Marţi, 2 august 2016, 12:23)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Nu si atunci când e vorba de furt si jaf.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu numai... (Marţi, 2 august 2016, 14:30)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Ungaria plusuei:
      1. 10% impozit pe profit , nu se pune impozit pe profitul reinvestit.
      2. Costuri per salariat: 150 de euro pe salariul minim de 380 de euro.
      3. Dividente impozit intre 5 si 10% functie de valoarea lor.
      Deci aici clar este un mic paradis fiscal!
      De aici investitiile mari in industrie.
      Plus valoarea ridicata a scolilor superioare tehnice- cotatia internationala.
  • +2 (4 voturi)    
    Nu stim? (Marţi, 2 august 2016, 11:45)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pentru ca Ro are renume de TARA DE HOTI, cu un parlament de mafioti, o legislatie facuta pentru hoti, sume uriase furate in loc de autostrazi, premieri puscariasi si plagiatori, partide conduse de condamnati penali, adminstratii birocratice care cer mita, politie economica si justitie care apar sistemul mafiot... adica e o cloaca a Europei de care le e scarba tuturor/ Si noua, of couse..
  • +2 (2 voturi)    
    De fapt sprijinirea ,,Mertanului'' a fost reala!! (Marţi, 2 august 2016, 12:54)

    Carpi [utilizator]

    La inceputul mandatului sau de prim-ministru, Domnul Doctor Victor Ponta a comunicat clar poporului la investitua sa, ca Autostrada Comarnic- Brasov (care porneste din orasul Comarnic) are prioriate in fata autostrazii Pitesti-Sibiu !!!

    In felul acesta ,,afacerile'' din orasul Comarnic al cumnatului sau ,,Mertanu'' sunt sprijinite de Guvernul Romaniei !!
    Autostrada Pitesti -Sibiu urmand a fi inceputa dupa ce ar fi fost gata Comarnic- Brasov !!

    Deci in presa sunt vehiculate numai minciuni ca nu au fost create conditii de dezvoltare pentru ,,Mertani'' in Romania !!! Niste nemernici fascisti !
  • 0 (0 voturi)    
    Astia sintem (Marţi, 2 august 2016, 13:12)

    quietguy58 [utilizator]

    Intre timp in Romania se cere spaga (ca de obicei) pentru autorizatie, se construieste Catedrala Golirii Bugetului National iar infrastructura mai poate astepta mileniul IV.

    S-a uitat sa se precizeze in articol cum brusc a crescut extrem de mult pretul la teren cind nemtii au vrut sa construiasca fabrica de masini in Romania iar infrastructura a ramas la fel ca acum 60-70 de ani.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri