Una din sase masini vandute trebuie sa fie electrica pentru indeplinirea standardelor privind emisiile

de M.I.     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 august 2016, 4:02 Economie | Auto

Masina electrica la incarcat
Foto: Nissan
In 2020, una din sase masini vandute va trebui sa fie alimentata electric pentru ca omenirea sa reuseasca sa atinga tintele asumate privind emisiile de gaze poluante, potrivit unui studiu al World Energy Council, citat de Digitaltrends.com.

Numeroase tari industrializate au tinte foarte precise pe care trebuie sa le indeplineasca, insa ramane sa ceara producatorilor auto sa creeze autovehicule electrice. Aceste tinte privind emisiile vor fi imposibil de atins doar cu ajutorul noilor tehnologii ale motoarele cu combustie interna, informeaza Agerpres.

Chiar daca recunoaste imbunatatirile aduse in ceea ce priveste eficienta motoarelor cu combustibili, studiul arata ca 16% dintre autoturismele de pe strazi trebuie sa fie electrice pentru a fi indeplinite tintele respective.

Potrivit studiului, circa 900.000 de masini electrice trebuie vandute in SUA pana in 2020, ceea ce inseamna 11% din totalul masinilor care ruleaza pe strazile americane. China in schimb are o tinta si mai greu de atins, respectiv de 5,3 milioane de masini electrice vandute pana in 2020, reprezentand circa 22% din totalul vanzarilor estimate. Europa, in schimb trebuie sa vanda 1,4 milioane de masini electrice.

Studiul subliniaza ca, deocamdata, marea problema a acestor autovehicule este distanta limitata de rulare, dar si lipsa infrastructurii necesare. In prezent, in SUA si Europa aproape toate marile companii au inceput sa investeasca in tehnologia electrica, insa ramane de vazut daca si China va face eforturi sa tina ritmul, incheie digitaltrends.com.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
1894 vizualizari
  • -1 (11 voturi)    
    Si trage un vulcan un partz de co2 (Sâmbătă, 27 august 2016, 4:43)

    Locke Lamora [utilizator]

    Si se duce naibii tot calculul. Btw, s-a luat in calcul cat din energia produsa o sa fie renewable/green? Dar pt construirea hidrocentralelor, windmills, solar panels ce tip de energie o sa se utilizeze? Dar randamentele si pierderile s-au calculat? Probabil ca da dar rezultatele au iesit horror. Omul de rand trebuie sa cumpere electricele, sa faca punga mare lui Musk and Co, ca e saracul deja 20 billion in debt si cica actuala productie de Li mondiala i-ar ajunge sa produca la fix 500000 pe an cat are el in plan la tesla.
    Just a buble, a big milking cow right now
    • +2 (4 voturi)    
      . (Sâmbătă, 27 august 2016, 13:11)

      BogdanTanase1 [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Eu unul as aprecia trecerea la electrice doar prin prisma faptului ca n-as mai respira atatea noxe cand deschid geamul la apartament... Si ar fi si mai putin zgomot.
    • -1 (5 voturi)    
      bați câmpii cu vulcanii (Sâmbătă, 27 august 2016, 14:43)

      VladSnow [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Erupțiile produc în medie 300 de milioane de tone de CO2 pe an. Emisiile noastre sunt de 29 de miliarde de tone pe an, de aproape 100 de ori mai mari.

      O erupție mare produce doar câteva zeci de milioane de tone de CO2, ceea ce reprezintă mult sub un procent din emisiile noastre. Și dacă erup 10 vulcani mari într-un an, abia s-ar simți.

      Așa că în locul tău n-aș avea tupeul de a pune întrebări despre ce au luat sau nu au luat în calcul oamenii de știință când tu nu depui un minim efort sa studiezi problema, dar îți dai cu părerea de parcă ai fi super-specialist în domeniu. Ce faci tu se cheamă răspândire de FUD.

      În mod clar pentru moment nu e rentabil sa cumperi o mașina electrică, că altfel s-ar vinde singure, fără nici un stimulent. Dar s-ar putea sa nu mai fie chiar așa dacă ajunge 10 lei / litru benzina.

      Și lui Musk nu-i duce tu grija. După câte business-uri de succes a lansat chiar daca eșuează cu Teslele nu-i nicio problemă.

      A, și "bubble" se scrie cu dublu B. Eu zic să încerci să folosești o limbă pe care o stăpânești mai bine.
    • 0 (2 voturi)    
      Tranzitia si diversificarea (Duminică, 28 august 2016, 17:17)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Ce spuneti este corect, s-a batut multa moneda pe incalzirea globala, dar importante este sa diversificam resursele si sa imbunatatim tehnologia, daca in fiecare an imbunatatim putin, in 30 de ani putem vedea un rezultat global bun. Defectul vine ca politiciele se fac mereu pe termen scurt, si votantul capricios asa cere.
      • 0 (2 voturi)    
        Votantul nu cere alimente mai scumpe (Duminică, 28 august 2016, 21:45)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        și nici taxe mai mari, dar ideologia ecologistă exact la asta duce. Ai să vezi câte din eolienele de astăzi vor mai fi în funcțiune peste 30 de ani :)
  • +3 (5 voturi)    
    La pretul de azi (Sâmbătă, 27 august 2016, 5:30)

    MoemBius [utilizator]

    eu vreau sa fac comanda de 4 bucati
  • +5 (7 voturi)    
    Foarte savant (Sâmbătă, 27 august 2016, 8:17)

    athos64 [utilizator]

    Ar mai trebui de adaugat ca una din 3 vaci trebuie sa inceteze sa rumege, probabil.

    De unde vine energia pentru productia de baterii, din ce productie ? Cat costa reciclarea sau netralizarea bateriilor, in aceeasi termeni? Pentru a judeca riguros, bilantul poluarii trebuie evaluat complet, pe intreg lantul de productie si functionare. Un panou solar, de exenplu, consuma pentru productia lui mai multa energie decat va produce intr-un ciclu de functionare de 20 de ani. Daca aceasta energie este din hidrocarburi, bilantul piluarii este negativ...
  • +4 (4 voturi)    
    parca am mai auzit (Sâmbătă, 27 august 2016, 9:08)

    victor L [utilizator]

    asemenea indemnuri la indeplinirea cincinalelor.
    In patru ani jumatate :P
    • 0 (2 voturi)    
      Acuma facem calcule din (Sâmbătă, 27 august 2016, 18:21)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      3 in 3 ani
      ca asa vrea WEC
  • +1 (5 voturi)    
    Lamuriri (Sâmbătă, 27 august 2016, 18:16)

    RaduMiron [utilizator]

    Ca sa-i lamuresc pe cei confuzi: 65% din curentul produs in Romania nu duce la incalzirea planetei (hidrocentrale+nucleare+eoliene+solar). Presupunand prin absurd ca 100% din energia electrica e produsa din carbune, tot ar fi mai curata o masina electrica pentru ca e mult mai eficienta in a transforma energia stocata in energie mecanica (15% vs 60%). Masinile pe combustie vor avea soarta cailor.
    • 0 (4 voturi)    
      Ecologie de duminică (Duminică, 28 august 2016, 21:43)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      S-a renunțat la utilizarea cailor fiindcă autovehiculele erau capabile să transporte mult mai mult, nu pentru că erau caii poluanți :)

      Curentul produs în instalații de mari dimensiuni interconectate într-un sistem național e una, iar utilizarea individuală a autovehiculelor e alta. Când ai să tractoare și camioane cu motoare electrice, atunci o să le poți înlocui pe cele cu motoare termice.

      Jucăria cu care te duci tu la serviciu are motor de 2 litri, merge 10 km pe zi și câteva zeci de mii de km pe an. Un camion are motor de 12 litri și merge sute de km pe zi și sute de mii de km pe an. Chiar crezi că se rezolvă ”încălzirea planetei” dacă înlocuiești autoturismele?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu din cauza poluarii (Luni, 29 august 2016, 18:34)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Masinile electrice vor inlocui masinile pe combustie pentru ca sunt mai rapide, mai silentioase, costul de rulare e mai mic si nevoia de revizii/reparatii apare mai rar. Cand vom trece pe baterii litiu-aer(va dura 1-2 decenii) vor avea si distanta maxima de rulare semnificativ mai mare, la un cost de productie mai mic. Practic va disparea orice argument in favoarea masinii pe combustie. Este foarte bine ca ne ajuta sa poluam mai putin dar asta nu e nici pe departe singurul beneficiu. Dupa ce mergi cu o Tesla, un S-Class se simte ca un tractor. Camioane si autobuze electrice deja exista.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri