COTAR reclama proiectul legii "co-voiajarii": Legalizeaza evaziunea, frauda fiscala si activitatile neautorizate; o veritabila invitatie la 'ciubucareala'

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 3 octombrie 2016, 8:45 Economie | Auto

Cofederatia Operatorilor si Transportatorilor din Romania (COTAR) critica initiativa deputatului PSD Lucian Sova de a legifera serviciile platformelor online de ridesharing, sub denumirea romaneasca de "covoiajare", pe care o descrie drept o tentativa de a proteja "interesele celor care desfasoara activitati neautorizate generatoare de evaziune sau frauda fiscala". Potrivit COTAR, modificarea legii in acest sens ar genera activitati neautorizate, fiind "o veritabila invitatie la <<ciubucareala>>.

"Eu sper ca domnul deputat Lucian Sova a avut parte de o perioada de ratacire sau depresie pre-electorala, iar acest proiect de lege este rodul acestei stari delicate, de care domnia sa, probabil, a avut parte. A legifera o activitate de transport care nu se desfasoara cu titlu gratuit, fara licenta de transport si evazionista, insa, organizata printr-o platforma electronica, este o veritabila invitatie la <<ciubucareala>>", a declarat Vasile Stefanescu, presedinte COTAR.

Proiectul de lege initiat de deputatul Lucian Sova prevede ca "activitatile de co-voiajare (...) vor fi intermediate printr-o platforma digitala, administrata de catre un furnizor de servicii tert, indiferent daca activitatea furnizorului de servicii tert este remunerata", precizeaza COTAR.

Cofederatia Operatorilor si Transportatorilor considera ca proiectul de lege "este unul care isi propune sa legifereze in mod organizat, activitatile evazioniste de transport persoane":

"Desprindem din acest proiect de lege ca avem:
  • doi castigatori:
- transportatorul clandestin, care desfasoara o activitate de transport fara licenta si fara sa achite niciun fel de taxe;
- furnizorul de servicii de servicii clandestine, care castiga niste sume de bani din aceasta intermediere de servicii;
  • doi fraieri:
- statul roman - care nu primeste taxe si impozite pentru activitatile de transport desfasurate in mod organizat;
- transportatorul autorizat  - care va avea parte de o concurenta neloiala si care, va conduce in final, la disparitia acestuia din economia reala si intrarea acestuia in economia subterana, zona, probabil, foarte agreabila, initiatorului legii.
"

COTAR ii cere deputatului social-democrat sa retraga pcat mai curand acest ptoiect de lege si "sa prezinte scuze publice celor peste 85 000 de persoane care lucreaza in mod direct in domeniul transportului de persoane din Romania, si familiilor acestora afectate, care insumat reprezinta peste 350.000 persoane".

Stefanescu avertizeaza ca, in caz contrar,  cofederatia va recurge la actiuni de protest, "pentru a fi siguri ca astfel de initiatori de legi corupte sa aibe acces in Parlamentul Romaniei, dupa data de 11 Decembrie, doar in calitate de simpli vizitatori".

O noua propunere de modificare a legii taximetriei si inchirierii auto isi propune sa legifereze serviciile platformelor online de ridesharing, sub denumirea romaneasca de "covoiajare". Initiativa legislativa, depusa la Parlament, pare sa combata in primul rand pe soferii de autoturisme care fac regulat curse inter-urbane, luand bani de la pasageri de ocazie, fara sa aiba licente de transport. Autorul spune ca proiectul a fost cerut de serviciul de ridesharing Bla Bla Car, care intermediaza intalniri intre soferi si pasageri pentru calatorii inter-urbane cu scopul de a imparti cheltuielile.

Initiativa legislativa depusa la Parlament de deputatul PSD de Bacau Lucian Sova vrea sa modifice Legea 38/2003, privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere. Textul propus este o incercare de legiferare a sistemului de ridesharing, un domeniu de business pe internet la moda in toata lumea si care inspira si in Romania tot mai multi antreprenori si startupuri.


Citeste mai multe despre   









1790 vizualizari
  • +2 (6 voturi)    
    ba din contra (Luni, 3 octombrie 2016, 8:53)

    moka [utilizator]

    se vor incasa mai multi bani la buget decat varsa acum taximetristii cu licenta. Cat declara acum un taximetrist care incaseaza totul cash? De ce nu vor sa-si puna POS-uri? dau cu tunul si nu gasesc un taxi unde sa pot plati cu cardul.
    Soferii ocazionali vor incasa toti banii in cont si nu cash. Deci, daca nu vor sa plateasca amenzi imense catre fisc, vor trebui sa declare toti banii incasati.
    • -1 (1 vot)    
      Bai (Luni, 3 octombrie 2016, 11:34)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui moka

      pos-ul este un cost suplimentar. Plus majoritatea absoluta plateste cash. Comisionul cine il plateste? Tot taximetristul care trebuie sa mai faca doua curse ca sa-l acopere. Daca viitorul este evaziunea si spalarea de bani, pot fi de acord :))
  • 0 (8 voturi)    
    Lobby (Luni, 3 octombrie 2016, 8:54)

    The_Dude [utilizator]

    La cati bani baga Uber in "lobby", nu ma mir ca un senator PSD a "gandit" acest proiect de lege.
  • +6 (8 voturi)    
    COTAR (Luni, 3 octombrie 2016, 8:55)

    Soljenitin [utilizator]

    Dar baietii de la COTAR de ce nu iau atitudine si in cazurile foarte dese in care taximetristii isi bat joc de clienti?
    Sunt multe taxiuri in care iti este fie frica, fie scarba sa te sui. Esti intrebat dinainte unde mergi iar cel mai adesea la volan se afla cate un magraon cu mutra de criminal in serie care se uita la tine de parca te-ar duce in spinare pe gratis pana la destinatie.
    Daca taximetristii vor respect, atunci sa il si ofere! Sa aiba masinile curate, sa nu puta a fum de tigara, sa conduca prudent si cu calm si sa nu incomodeze in vreun fel clientul.
    • +1 (1 vot)    
      baietii de la volan (Luni, 3 octombrie 2016, 12:07)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Ti-am dat un plus pentru intrebarea cu care ai inceput.
      Cat despre baietii de la volan, nu este in totalitate vina lor. Da, aproape ca merg pe gratis (1.39 pe km) si sunt tratati de catre cei care controleaza taximetria in Bucuresti doar putin mai bine decat un sclav din Arges. Practic, cand va exista aceasta lege, cred ca cam toti vor fugi de la aceste companii de taxi si se vor civiliza si ei vrand nevrand, atunci cand il vei refuza sau nu-l vei mai chema. De pierdut, vor pierde clar cei care controleaza marile companii de taxiuri, si noi calatorii pentu ca vom plati mai mult. Vor castiga soferii care se reprofileaza si noi calatorii in ideea in care se va imbunatati calitatea serviciului, adica sofer civilizat, masina curata si noua pentru ca acum gasesti numai sicrie de tabla pe roti. N-am vazut nici un taxi cu mai putin de 400.000 km la bord in ultima vreme.
      • +1 (1 vot)    
        tarif derizoriu (Luni, 3 octombrie 2016, 13:29)

        getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Intr-adevar, pretul per km in cazul taxi este derizoriu. Totusi asta nu justifica bataia de joc a taximetristilor fata de clienti.
        Eu as fi de acord de exemplu sa platesc mai mult pentru o cursa cu taxi-ul daca as primi servicii de calitate. De exemplu 3 lei/km pentru o masina curata, sofer politicos si decent imbracat, fara refuzuri de curse si respect pentru clienti. Si fara sa fumeze in masina in timpul cursei.
  • +4 (6 voturi)    
    noroc ca la taxi (Luni, 3 octombrie 2016, 9:11)

    eu sunt [utilizator]

    nu e cu "ciubucareala" : ))) te apuca rasul nu alta.

    In Bucuresti de la o vreme se merge doar pe tarif negociat la portiera. La comanda greu de gasit un taxi, deci e singura varianta.
    • -1 (1 vot)    
      Nope (Luni, 3 octombrie 2016, 11:35)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Nu stiu cum nu gasesti la comanda, eu gasesc in fiecare zi in Bucuresti si stau la periferie.
  • +9 (11 voturi)    
    Progresul nu poate fi oprit (Luni, 3 octombrie 2016, 9:18)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Cei ce nu inteleg unde ne duce viitorul vor fi primii ce vor fi afectati. Nu blocand legiferarea ci adaptand inteliget legislatia si serviciile
    • +5 (5 voturi)    
      Imi place (Luni, 3 octombrie 2016, 10:55)

      getmyextip [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      comentariul tau. Exact la asta ma gandeam si eu, acest grasan de Stefanescu cu mutra de taximetrist face parte exact din grupul celor care se opun progresului, tehnologiei si evolutiei.
      Transportatorii trebuie sa se adapteze la noile trenduri si tehnologii, nu sa ramana in evul mediu.
      Asta trebuie sa inteleaga Stefanescu si multi alti "dinozauri" ca el.
      • 0 (2 voturi)    
        Corect (Luni, 3 octombrie 2016, 11:44)

        V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui getmyextip

        Insa legislatia trebuie sa fie ajustata DAR nu discriminatorie. Deci daca celor de la Uber nu le ceri licenta, atunci nu mai cere licenta nimanui.

        Daca eu pot lua in masina sotia sau un prieten, fac sau nu fac transport de persoane?

        Poate ca legislatia a devenit prea stufoasa si ienficienta.
  • +3 (5 voturi)    
    Iata un motiv in plus (Luni, 3 octombrie 2016, 9:30)

    Nonverba [utilizator]

    Pentru care sharingul ar trebui legiferat, domnul presedinte Stefanescu exemplifica excelent prin limbajul folosit, atitudinea unor taximetristi din Bucuresti fata de clienti: agresivitate, tupeu, lipsa de respect. Asemenea amenintari si jigniri la adresa initiatorului ar putea face obiectul unui proces. Dealtfel legea nici nu ar avea impact prea mare in orasele de provincie, unde distantele sunt mici, tarifele rezonabile si soferii de taxi mult mai seriosi si amabili.
    Legiferarea sharingului ar putea insemna, intr-o tara civilizata, mai putine masini pe strazi deci fluidizarea traficului, diminuarea poluarii, fiscalizarea incasarilor si o siguranta mai mare a calatorilor avand in vedere inregistrarea obligatorie pe platforma online.
    • -1 (1 vot)    
      Bai (Luni, 3 octombrie 2016, 11:36)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Nonverba

      Pe ce lume traiti? Tu stii cat e tariful in provincie? Ia mai informeaza-te inainte de a comenta!
  • +1 (7 voturi)    
    Cu unii muma, cu altii ciuma!!! (Luni, 3 octombrie 2016, 9:39)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    M-a indignat si pe mine acest proiect care ne arata cum parlamentarii sunt efectiv cei mai mari borfasi din tara!
    Deci ai transportatorul roman, spalat sau nespalat, care conduce calm sau agresiv, cu manele sau fara in masina care respecta niste reguli referitoare la transportul in comun. Ei sunt controlati constant, se arata la TV anual cate o razie la taximetristi. Lor li se limiteaza pretul maximal si daca vor sa faca taximetrie pe cont propriu nu sunt lasati! Pe ei vin inspectorii, militienii, si alte organe ale statului !
    Vine unul din SUA cu locatia fiscala in insulele Cayman si intermediaza un serviciu de covoiajare fara nici o raspundere, fara obligatiile care le are taximetristul! Incaseaza bani direct in cayman prin card. Nu da nici o taxa Romaniei! Ce credeti? PSD-ul ii vede ca sunt efectiv borfasi si miroase ca-s de-ai lor si pot face afaceri impreuna! Initiaza legea! In acelasi timp pentru prostalaii care voteaza PSD discursul este nationalist economic! Inca o data se dovedeste ca votant PSD = mare prostalau!
    • 0 (2 voturi)    
      chiar daca vor trece prin Cayman banii (Luni, 3 octombrie 2016, 12:12)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      in acest caz particular al taximetriei (mai ales Bucuresti) statul tot va incasa mai multi bani decat incaseaza acum. Iar pentru actualii soferi va fi mult mai bine. Nu vor mai fi sclavi ca acuma.
  • +2 (4 voturi)    
    Pai atunci nu mai inteleg (Luni, 3 octombrie 2016, 10:28)

    V. Veroiu [utilizator]

    De ce anume taximetristii mai au nevoie de autorizatie, etc. Statul nu poate fi cu unii muma si cu altii ciuma iar legea trebuie aplicata pt toti la fel.

    Am avut parte de taximetristi nesimtiti asa cum am avut parte si de taximetristi buni deci nu tin cu unii sau cu altii.

    La covoiajare nu ai voie sa faci profit cica, cum se poate dovedi asta?
  • +4 (8 voturi)    
    disparitia taximetristului bucurestean (Luni, 3 octombrie 2016, 10:37)

    cvi [utilizator]

    "transportatorul autorizat - care va avea parte de o concurenta neloiala si care, va conduce in final, la disparitia acestuia din economia reala"
    - daca prin acesta fraza va referiti la taximetristii din Bucuresti (nu vad ce alti transportatori de persoane ar putea fi afectati de aceasta lege) nu am de spus decat:
    Da Doamne!!! De s-ar intampla mai repede!!!
  • 0 (0 voturi)    
    BlaBlaCar (Luni, 3 octombrie 2016, 12:23)

    A78 [utilizator]

    Ridesharing gen BlaBlaCar exista in toata Europa si nimeni nu se plange ca da faliment .


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version