Volkswagen confirma ca va suprima 30.000 de locuri de munca

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 18 noiembrie 2016, 11:20 Economie | Auto

Sigla Volkswagen
Foto: Volkswagen
Grupul Volkswagen, implicat in uriasul scandal al pacalirii emisiilor, a anuntat ca isi va reduce efectivele cu 30.000 de persoane, dintre care 23.000 in Germania. Grupul auto va demara un plan care sa aduca economii anuale de 3,7 miliarde euro si sa faca din Volkswagen o forta in domeniul masinilor electrice si hibride. Volkswagen are 610.000 de angajati in lume. Reuters scrie ca vor fi create 9.000 de locuri de munca prin investitii in tehnologia pentru masini electrice, la Wolfsburg urmand sa fie construit un SUV electric, iar in Zwickau un model electric mai mic. Planul de restructurare a fost agreat cu sindicatele si reducerile se vor aplica pana in 2021.

Compania vrea sa creasca marja de profit a marcii de la 2%, la 4%, iar pentru asta productivitatea uzinelor germane trebuie sa ajunga sa fie mai mare cu 25%.

"Este cel mai mare program de modernizare din istoria marciid e baza a grupului",
spune Matthias Muller, CEO Volkswagen. "Marca Volkswagen are nevoie de o reforma radicala si exact asta va fi pactul semnat acum", mai spune el.

"Marca Volkswagen nu aduce destui bani (...) Suntem departe de concurentii nostrii la capitolul rentabilitate", a spus Herbert Diess, seful marcii Volkswagen, citat de AFP.

Reducerile vor fi realizate prin plecari voluntare, prin desfiintarea pozitiilor ce raman vacante si prin pensionari anticipate.

In Germania vor fi afectate 23.000 de locuri de munca, Brazilia si Argentina fiind alte sit-uri indicate in plan.

Discutiile dintre patronat si sindicate se poarta din iunie, iar sindicalistii au fost de acord cu taierile in schimbul promisiuni ca vor fi create in viitor locuri de munca pentru dezvoltarea de masini electrice si hibride. Compania anuntase acum cateva luni intentia de a lansa 30 de modele electrice pana in 2025, Volkswagen fiind mult in urma concurentilor sai la acest capitol.

La Wolfsburg va fi construit un SUV electric, la Zwickau o masina mai mica, tot electrica, in timp ce la Kassel vor fi construite motoare electrice, iar la Salzgitter, celule pentru baterii. La uzina de la Braunschweig vor fi construite baterii.

Grupul Volkswagen are 610.000 de angajati in 31 de tari si cuprinde 12 marci: Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen (vehicule comerciale), Scania si MAN.

Compania a fost in centrul uriasului scandal de pacalire a testelor de emisii si a fost de acord sa plateasca 15 miliarde dolari in SUA pentru a scapa de ancheta si pentru a-i despagubi pe proprietarii a 500.000 de masini.

Imediat dupa scandal sefii au exclus posibilitatea de a face concedieri, chestiunea fiind extrem de sensibila, mai ales in Germania.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
4846 vizualizari
  • -4 (6 voturi)    
    Asta este (Vineri, 18 noiembrie 2016, 11:45)

    Toni_Romania [utilizator]

    Asta este "post-capitalismul", de care vorbeste Stiglitz deja de acum 10 ani.
    • +3 (3 voturi)    
      Comparatie (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:14)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Mda, la VW se pleaca:
      - esalonat, pana in 2021
      - pachet salarial de multe luni

      La rusi, preferatii tai (si ai PSD-ului) stii cum se pleaca?

      Uite-asa:
      Pasli damoi!
  • -2 (2 voturi)    
    Un fleac... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:06)

    ismail paine de circ [utilizator]

    nici 5%, i-au ciuruit...
  • -5 (5 voturi)    
    China (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:09)

    xolv [utilizator]

    va ingropa economic America in urmatorii 30 de ani, indiferent daca europenii vor merge sau nu pe bicicleta.
    • +1 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 18 noiembrie 2016, 13:54)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Mai ales ca nu are nici o legatura cu subiectul. Chinezii fiind mai rapizi s-au ingropat ei insasi inainte de a ajunge la Americani. Unii nu au aflat ca o gluma de acum un deceniu : China va depasi America la productia de lampioane in 2050, e perimata. China lupta sa supravietuiasca nu sa depaseasca alte economii, modelul economic copy-paste nu mai merge nici la ei cum nu merge nici la noi. Economia chineza e intr-o grava criza, tinuta sub covor de partidul comunist chinez. Risca sa le explodeze in fata.
    • +1 (1 vot)    
      Hohoho (Duminică, 20 noiembrie 2016, 16:28)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Mosule, stii unde investesc chinezii care au devenit miliardari? In US si Canada. Niciunul nu investeste in china. Toti isi muta profitul in Vest, pt ca este mult mai sigur.
  • -4 (8 voturi)    
    Doar 5% ? (Vineri, 18 noiembrie 2016, 12:09)

    OviCti [utilizator]

    Daca ii conducea capitanul Basescu le reducea salariile la toti cu 25%. :-)
    • -1 (3 voturi)    
      Mai bine (Vineri, 18 noiembrie 2016, 13:54)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui OviCti

      -25% decat o altfel de Grecie
    • +1 (1 vot)    
      Caaalin (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:13)

      ICosmin [utilizator] i-a raspuns lui OviCti

      ...Tariceaaaaanuuuu!

      Pentru cunoscatori! ;)
  • +2 (2 voturi)    
    proces normal (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:09)

    stefansb [utilizator]

    de mai bine de 200 ani dezvoltarea tehnologica taie locuri de munca intr-un domeniu, si creaza in altele. totul e sa te adaptezi.
    robotizarea elimina din ce in ce mai multe locuri de munca in productie? da, dar creaza locuri de munca in proiectarea si mentenanta robotilor. si creaza produse mai ieftine, sau produse superioare calitativ, dar la un pret care se mentine. cine e in stare sa se adapteze o duce bine, cine nu...se intreaba mereu unde greseste.
    P.S. un coreean ne spunea zilele trecute ca e mai important sa avem tablete decat toalete in scoli. Sigur ca isi promova produsele, dar in ciuda injuriilor primite, mare dreptate avea. Daca scoala nu va tine pasul cu tehnologia nu va scoate oameni pregatiti pt societatea ultratehnologiata in care acei copii vor trai. Tableta aia le poate starni curiozitatea spre un domeniu inovativ.
  • 0 (2 voturi)    
    Pai si Merkel le da voie? (Vineri, 18 noiembrie 2016, 14:29)

    AdiSto [utilizator]

    Ca doar ceruse industriei auto sa angajeze niscaiva imigranti.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi