Dacia si aventurile sale din Canada in anii 80' - O masina foarte ieftina, dar cu multe probleme de calitate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 23 noiembrie 2016, 10:48 Economie | Auto

Asa incerca Dacia sa atraga clienti canadieni in 1985
Foto: The Montreal Gazette (via Google News)
Acum trei decenii. timp de cativa ani, masinile Dacia s-au vamdut si pe indepartata piata canadiana, insa daca romanii estimau ca pot vinde fara probleme 5-10.000 de unitati/an, realitatea a fost mult mai dura. Desi era printre cele mai ieftine masini din piata, acest lucru nu a fost suficient pentru a garanta succesul pe o piata cu multi concurenti low-cost. Dacia a fost intens criticata pentru numeroasele defecte ale masinii si modul cum a fost abordata piata canadiana de catre romani dovedeste ca nu s-a tinut cont de faptul ca masinile produse in Arges se vindeau pe o piata pretentioasa cu concurenta serioasa.

Pare greu de crezut, insa acum 30 de ani Daciile produse in Arges se vindeau printr-o retea de dealeri in Canada, tara in care existau o multime de modele low-cost. Intre 1983 si 1987 s-au vandut peste 4.000 de masini Dacia si experimentul a fost unul interesant fiindca o companie dintr-o tara comunista avea sa vada ce inseama concurenta adevarata pe o piata capitalista de traditie.

Intr-o reclama din cotidianul Motreal Gazette Dacia 1310 era prezentata ca "masina poporului" cu un pret de neegalat, cu "design ingenios" si "standarde inalte de calitate". Sedanul era disponibil cu motorizarile de 1.289 si 1.397 cc, viteza maxima era 140 km/h, iar consumul mediu mixt anuntat de 6,3 litri/100 km. Masinile se vindeau printr-o retea de 15 dealeri in provicia Quebec.

Insa reclama exagera mult, asa cum avea sa o demonstreze realitatea din piata.

Despre parcursul complicat al Daciei in Canada se scrie pe larg intr-un articol ce a aparut in martie 1986 in Wall Street Journal, un articol cu titlul: Cand un Renault nu este de fapt un Renault? Atunci cand este o Dacie.

Articolul povesteste, printre altele, aventurile unui canadian care a cumparat o Dacie si dupa zece luni a constatat ca sunt probleme mari si interminabile cu masina. Stergatoarele de parbriz porneau singure desi masina era incuiata, "maciuca" schimbatorului i-a ramas in mana, iar sistemul de degivrare functiona cu mari probleme.

Canadianul, pe nume Marke Bradnam, a cumparat doua Dacii: una pentru el si alta pentru sotia lui, dar problemele au fost dese. Bradnam, care lucra in industria distributiei de presa, a cumparat masina si i-a facut plinul, insa cand a a ajuns acasa a vazut ca era plin de benzina pe bancheta din spate si pe podea, fiindca era o problema la rezervor.

Sotia lui a avut si mai multe probleme fiindca in patru luni a inlocuit bateria, motorul stergatoarelor de parbriz, becurile de la faruri si demarorul.

Un reprezentant al unei asociatii de protectia consumatorilor din Canada spunea in 1986 ca Dacia are manevrabilitatea unui utilaj agricol si ca e incredibil de slaba calitatea asamblarii. Proprietarul unui atelier auto din Canada spunea, citat de Wall Street Jornal, ca aceste masini nu au ce cauta in tara nord-americana.

Si nu erau chiar exagerari, fiindca autoritatile au ordonat mai multe recall-uri pentru Dacia.

O revista de protectia consumatorilor din Quebec, Protect Yourself, a facut un test comparativ intre sase modele low-cost, inclusiv Lada si Skoda. Dacia a iesit cel mai rau din cauza ca era lenta, prost construita, cu spatiu insuficient pentru bagaje si zgomotoasa. Cel putin acesta a fost verdictul ziaristilor.

O alta problema a fost legata de faptul ca valoarea la revanzare scadea drastic, astel ca cineva care isi lua o Dacie cu 5.000 de dolari canadieni putea constata ca un an mai tarziu nu poate lua pe ea nici 1.500 dolari, iar de buy-back de la dealer nici nu putea fi vorba.

Pierre Villeneuve, unul dintre primii canadieni care a inceput spre finalul anilor 70′ sa vanda off-roadere Aro spune ca primul transport sosit nu a fost chiar rau, insa in al doilea transport, opt dintre cele zece masini aveau probleme grave la frane. Compania lui Villeneuve a vandut doar 400 de bucati si a dat faliment din cauza datoriilor mari.

Un editorialist de la cotidianul La Presse din Montreal spune ca Aro a fost cea mai proasta masina pe care a condus-o vreodata si ca e ca si cand ai conduce un GMC vechi cu peste 300.000 km rulati. El mai spune ca a ramas uluit de faptul ca trusa de prim ajutor continea atele si instrumente pentru traheotomie.

Romania a exportat tractoare in Canada, iar compania care le vindea acolo a creat si o divizie pentru autoturisme in 1979 – Terra Power. patru ani mai tarziu au fost aduse primele masini Dacia in Canada si o echipa de ingieneri romani puneau la fata locului in Quebec pe ele faruri, centuri de siguranta si baterii potrivite pentru piata canadiana.

In 1983, la lansarea Dacia in Canada a fost invitata si Nadia Comaneci, un nume cunoscut in tara nod-americana dupa legendarul episod de la jocurile Olimpice de la Montreal – 1976. Ideea a fost foarte buna, fiindca presa a scris mult despre Nadia si despre Dacia.

Intreaga experienta a Daciei in Canada intre 1982 si 1987 a fost una inedita, fiindca o intreprindere dintr-o tara care de 40 de ani se afla sub comunism a lansat o gama de produse pe una dintre cele mai competitive piete din lume. Vapoarele duceau peste 500 de masini si romanii promiteau ca orice piesa de schimb poate ajunge, la nevoie, in 48 de ore. Problemele de fiabilitate au fost extrem de mari si nemultumirile clientilor au fost numeroase, dar plecarea  Dacia din Canada a fost legata si de norme mai dure de poluare instituite dupa 1986.

Au fost discutii si pentru crearea unei retele de dealeri in SUA, insa nu s-au conrectizat.

Ceea ce incepuse ca o poveste interesanta in 1983 s-a indreptat insa spre un final trist. Tintele de vanzari nu au fost atinse, au contat mult  problemele de calitate si multi clienti s-au aratat foarte dezamagiti de masina, chiar daca au dat foarte putini bani pe ea. Au fost probleme cu onorarea defectiunilor acoperite de garantie, piesele soseau greu, unii s-au plans ca au trebuit sa dea spaga in service, astfel ca in cativa ani imaginea Dacia in Canada s-a degradat. Daca mai punem la socoteala si ca au aparut litigii intre dealeri, la fel cum s-a intamplat cu Dacia si in Marea Britanie, ne dam seama ca aventura canadiana nu a fost fericita.

Trebuie spus ca exista o diferenta interesanta intre clientul canadian si cel din SUA. Canadienii sunt mult mai dornici sa-si ia masini low-cost, chiar si marci mai putin cunoscute, in timp ce clientii din SUA erau (si sunt si acum dupa 30 de ani) atrasi de masinile mai puternice si mai ales de cele fabricate local.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

9388 vizualizari

  • -23 (23 voturi)    
    Ca Dacia de azi (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:00)

    Toni_Romania [utilizator]

    Ca Dacia de azi tare buna mai este............
    • +18 (20 voturi)    
      Nici romanii nu s-au schimbat! (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:39)

      Amad [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Cocalari figuranti. Un exemplar esti tu.
      • -8 (10 voturi)    
        nene, tu nu stii (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 12:02)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Amad

        Nene, tu nu stii ca in 2006 germanii, dupa teste, au zis ca Logan nu ar trebui pusa pe piata, ca e slaba chiar pt. categoria ei "no frills". Si periculoasa. S'a intervenit, si Loganu a ajuns apoi in Europa.
      • -5 (11 voturi)    
        Articol denigrator. 1971-2011 atât a ținut Dacia! (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 12:17)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Amad

        Dacia 1300 a fost o mașină foarte buna. Cate automobile se pot lauda cu timp de folosire continua din octombrie 1971 până în primăvara lui 2011 (caz real cu caracter personal).

        Ce scrie Marke Bradnam se constituie într-un articol denigrator. Minte de la un capăt la altul. Este evident ca nu a avut niciodată de-a face cu o Dacie. In cazul pe care îl știu din proprie experiență nici după aproape 40 ani nu pornea ștergătorul singur și nu a necesitat schimbarea motorului, nu exista benzina prin mașina, nu rămânea conducătorul cu mânerul schimbătorului de viteze în mana.

        Citat:
        "Articolul povesteste, printre altele, aventurile unui canadian care a cumparat o Dacie si dupa zece luni a constatat ca sunt probleme mari si interminabile cu masina. Stergatoarele de parbriz porneau singure desi masina era incuiata, "maciuca" schimbatorului i-a ramas in mana, iar sistemul de degivrare functiona cu mari probleme.

        Canadianul, pe nume Marke Bradnam, a cumparat doua Dacii: una pentru el si alta pentru sotia lui, dar problemele au fost dese. Bradnam, care lucra in industria distributiei de presa, a cumparat masina si i-a facut plinul, insa cand a ajuns acasa a vazut ca era plin de benzina pe bancheta din spate si pe podea, fiindca era o problema la rezervor.

        Sotia lui a avut si mai multe probleme fiindca in patru luni a inlocuit bateria, motorul stergatoarelor de parbriz, becurile de la faruri si demarorul."
        • +5 (7 voturi)    
          primele Dacii au fost bune.. (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 14:21)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          productia daciei 1300 a inceput in 1969; se producea un model de 54 CP, care era doar asamblat la Pitesti (piesele, subansamblele, cauciucurile, motorul etc veneau din Franta). Asa se explica fiabiliatea daciei 1300, fiind destule exemplare din anii 1970 care au prins revolutia.
          Din 1984 s-a demarat modelul 1310 (care s-a vandut in Canada). Problema a fost ca tovarasa Elena Ceausescu, savant de renume international, doctor academician chimist si om de stiinta a decis ca nicio piesa de import sa nu mai fie folosita la producerea Daciei (nici macar cauciucurile). Totul era indigen, produs in Romania (noi, neavand cauciuc natural a trebuit sa facem toate chederele si anvelopele din cauciuc 100% sintetic, prost si pe care nu te puteai baza).
          Asa se explica ca masinle facute dupa 1984 au fost proaste, lipsite de fiabilitate si greu de condus. Erai vai de soferul care trebuia sa faca o parcare laterala...
          daca peste piesele proaste se mai adauga si indolenta si indiferenta muncitorilor Dacia, va puteti inchiupui cam ce masini ,,bune'' facea dacia in preajma revolutiei.
        • +1 (3 voturi)    
          primele Dacii au fost bune.. (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 14:21)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          productia daciei 1300 a inceput in 1969; se producea un model de 54 CP, care era doar asamblat la Pitesti (piesele, subansamblele, cauciucurile, motorul etc veneau din Franta). Asa se explica fiabiliatea daciei 1300, fiind destule exemplare din anii 1970 care au prins revolutia.
          Din 1984 s-a demarat modelul 1310 (care s-a vandut in Canada). Problema a fost ca tovarasa Elena Ceausescu, savant de renume international, doctor academician chimist si om de stiinta a decis ca nicio piesa de import sa nu mai fie folosita la producerea Daciei (nici macar cauciucurile). Totul era indigen, produs in Romania (noi, neavand cauciuc natural a trebuit sa facem toate chederele si anvelopele din cauciuc 100% sintetic, prost si pe care nu te puteai baza).
          Asa se explica ca masinle facute dupa 1984 au fost proaste, lipsite de fiabilitate si greu de condus. Erai vai de soferul care trebuia sa faca o parcare laterala...
          daca peste piesele proaste se mai adauga si indolenta si indiferenta muncitorilor Dacia, va puteti inchiupui cam ce masini ,,bune'' facea dacia in preajma revolutiei.
        • +1 (1 vot)    
          Altii puteau fi competitivi,nene Dumitrica !! (Joi, 24 noiembrie 2016, 8:53)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Unul dintre cele mai interesante episoade din cariera de piata a lui Yugo/Yugoslavia/Zastava a fost exportul sau in Statele Unite, acolo unde 142.000 de clienti au cumparat modelul est-european.
          • 0 (0 voturi)    
            hei (Vineri, 25 noiembrie 2016, 3:29)

            john70 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

            Cei mai multi bani i-au facut cei de la Hollywood din show-urile si filmele in care faceau misto de Yugo. atat era de buna.
            • +1 (1 vot)    
              Low-cost-ul americanilor in anii '80. (Vineri, 25 noiembrie 2016, 15:25)

              Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui john70

              Modelul Yugo 45A a fost fabricat intre anii 1988-1992, anii de glorie ai fabricii. Masina a fost foarte apreciata indeosebi in Marea Britanie, deoarece modelul Fiat 127 din care era derivata nu s-a comercializat niciodata pe aceasta piata.
      • -9 (9 voturi)    
        mai lasa supararea (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 12:55)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Amad

        Ca Daciile sunt toate proiectate in FR, la "Centre Technologique Renault", deci nu au treaba cu Romania.
        • 0 (0 voturi)    
          Tu unde esti "proiectat" (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:58)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          La moscova ? :-)))))
    • -4 (10 voturi)    
      Canadienii sunt niște săracii. Uite ce mașini au: (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:42)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Canada este plina de saracime. Astea sunt masinile cu care umbla locuitorii Tarii Artarului:

      vezi:
      http://www.emigrarecanada.altervista.org/Masini.htm
      • +5 (9 voturi)    
        Lada (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:59)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu te mai obosi, stie oricine ca Lada e cea mai buna masina si ca UE e ceva rau plus ca Putin e un lider remarcabil. Saluta-l si pe Flazneta.
        • 0 (0 voturi)    
          ha, ha (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:12)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          Dacia, asa proasta cum era, a fost mai buna si decat Lada si decat Skoda. Marea problema la dacia a fost faptul ca nu s-au bagat bani in modernizare si importuri, totul s-a facut cu materiale indigene si stiinta indigena (dupa 1984). In timp de altii aveau ABS, servodirectie si montau aer conditionat pe masina, noi ne gandeam daca sa facem farurile rotunde sau dreptunghiulare.
      • -5 (9 voturi)    
        opinie (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 12:04)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Un SH din alea e mai bun ca un Logan nou.
      • +2 (2 voturi)    
        Iar dezinformezi tavarase??? (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 18:18)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Toate masinile premium le vezi prin Canada, in schimb nu vezi urma de masina frantzuzeasca, nici in America, is prea proaste.
        • 0 (0 voturi)    
          am vazut duster (Joi, 24 noiembrie 2016, 4:01)

          Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          sub marca renault.
        • 0 (0 voturi)    
          mai citeste postarile mele (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:33)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Am scris peste tot aici ca Renault NU a ajuns in Usa.
        • 0 (0 voturi)    
          vezi ca acuma nu s nostalgic cu RSR (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:34)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          ....ci invers, ma iau de un produs prost din RSR: Dacia.
      • +2 (4 voturi)    
        Alea is din cimitir de masini (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 18:22)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Masina pe care si-o permit loseri ca tine, care cred ca ajung in Canada si belferesc pe ajutor social.
    • +7 (7 voturi)    
      Dacia deazi ... (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:49)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      ...e Renault din toate punctele de vedere,inclusiv proprietarul.E o masina frantuzeasca ieftina, produsa in diferite locatii, intre care si Romania.
    • +7 (9 voturi)    
      da, este buna (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:54)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      o zic de la taximetristii locali pana la cei din Germania.
      Si pe ei chiar ii cred.
      • 0 (0 voturi)    
        nu te supara (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:13)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        dar eu nu am vazut in toata Germania un taxi marca Dacia. Toate sunt Mercedes Eklase facelift si cateva Vw Cady sau Touran.
    • +5 (5 voturi)    
      eu am un duster, diesel (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:59)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      de doi ani si peste 60 000 km
      nici o pana, merge ca tors
      • +4 (4 voturi)    
        dA (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 19:00)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui cladob

        Dacia parintilor mei a functionat din 1974 pana in 2006. Cu set motor schimbat in 2000. Dar a prins perioadele cu restrictii de circulatie, cota de benzina (40 l/luna). Cheia era de Renault, una o mai am ca amintire. Cei 60.000 de km ii facuse in 20 de ani......
        • +1 (1 vot)    
          am spus si o repet (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:15)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

          in perioada 1969-1984 Dacia a facut masini bune si fiabile (erau piese Renault). Totul s-a stricat dupa 1984 cand, treptat, treptat, s-a trecut la 100% materiale si tehnica romanesca.
  • +10 (16 voturi)    
    comentarii (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:01)

    mita sucila [utilizator]

    ...astept comentariile celor care si au blestemat zilele inghetand langa o dacie in mijlocul drumului, dar care o vor lauda pana in panzele albe.
    Deh, memoria
    • +3 (3 voturi)    
      depinde de cum ti-a fost norocul (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 11:56)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      Au fost cazuri in care reparatiile au fost minime si cazuri cand omul a vandut masina de disperare.
      • 0 (0 voturi)    
        nu e vorba de noroc (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:17)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        dupa 1985 toate au fost proste...unii au gasit si ziare murdare de untura pe langal motorul unei Dacii (mancasera muncitorii si uitasera ambalajul acolo).
    • +8 (10 voturi)    
      Nu este vorba doar de Dacia. (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 12:07)

      Amad [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      Toate produsele romanesti din acele vremuri erau, cu cateva exceptii, la fel de nefiabile. Televizoare, radio, electrocasnice,etc. erau necalitative nu pt. ca nu erau in stare ci pt. ca nu aveau cu ce.
    • +1 (7 voturi)    
      daca n-ai de lucru i-ati o dacie (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 12:19)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      si nu te plictisesti , vesnic cu surubelnita in mina, suflat in jigloare...etc . personal m-am lamurit

      O dacie te tine o viata pt ca nu te mai scapi de ea.

      cea mai buna gluma in ind auto e ca francezii fac masini
    • +7 (7 voturi)    
      nu neaparat lipsa de fiabilitate a fost problema (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 13:02)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      vanzarilor din Canada ci lipsa retelei aftermarket. ai nostri, total nefamiliarizati cu economia de piata, s-au gandit ca vor vinde masinle acolo si gata, asta e tot. Au uitat de reteaua de serviceuri autorizate care sa faca reviziile si intretinerea (deloc neglijabila la Dacia 1310) si de reteaua de piese de schimb. Asa ca venea vremea reviziilor si canadienii nu stiau unde sa isi schimbe uleiul ...plus ca masinile se stricau destul de des, si ei nu erau familiarizati cu schimbatul ambreiajului pe marginea drumului sau cu schimbatului curelei de distributie cu perechea de ciorapi de dama a sotiei...masina se strica si canadienii nu stiau ce sa ii mai faca.
    • 0 (0 voturi)    
      dacia vs renault (Joi, 24 noiembrie 2016, 13:48)

      Jude [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      Am avut o Dacia 1310 si o Dacia Nova. Ambele pline de probleme. Iarna curatam des bujiile ca sa porneasca. Dar aveam baston de blocare volan :-)
      Nova mi-a crapat pe autostrada Buc-pitesti. Cutia de viteze s-a fisurat. Am mers cu carpeala pana la Deva si inapoi cu 50 Km/h. Am schimbat cutia (nu se mai fabrica), am pus de Renault 11 si in final am spus sotiei, gata. Iau o masina noua la care sa nu stau sa mesteresc. Am luat un credit si mi-am luat un Renault Clio Symbol pe motorina. Aveam de ales vs Logan, Hyunday, etc. Face aproape 12 ani si nu are pic de rugina. Fuge de rupe pamantul. O tin ca a doau masina a familiei. Si acum, fug de marca Dacia. Doar Duster e mai rasarit, dar slab la finisaje.
    • 0 (0 voturi)    
      hei (Vineri, 25 noiembrie 2016, 3:34)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui mita sucila

      E ca si cu serviciul militar obligatoriu: isi amintesc numai anumite faze amuzante, nu si umilintzele.
  • 0 (2 voturi)    
    amintiri (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 13:36)

    Toni_Romania [utilizator]

    Dacia initiala, 1969-1974, 100% cu piese din Fr era ok. Problema a fost cand RSR s-a apucat sa faca Dacia din piese romanesti. Cel putin seriile 1975-1977 erau dezastru, pur si simplu se rupeau din senin amortizoarele/suspensiile. Taica meu a luat D1300 in 77, a prins o varianta buna, dar chiar asa odata i-a zburat un stergator la 100 la ora pe autostrada Buc-Pitesti.
    • 0 (0 voturi)    
      Dacia initiala era Renault (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 21:37)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      .
      • 0 (0 voturi)    
        da' eu ce ma zis? (Joi, 24 noiembrie 2016, 10:32)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        ----
  • +1 (3 voturi)    
    Renault (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 13:38)

    Toni_Romania [utilizator]

    Sa nu uitam aici nici de esecul lui Renault de a penetra piata americana. Cum a reusit VW, Mercedes, Volvo si Bmw.
    • +3 (3 voturi)    
      Pai is panarame, nu fac fata (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 18:20)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      o japoneza ruleaza pana cade tabla de pe ea in conditii arctice, de americane nu mai spun. Vazusem un documentar Audi, cum testeaza aia masinile in True North Winter, la fel si Volvo, nu se compara cu masinile africane frantzuzesti.
  • 0 (2 voturi)    
    Pana si Yugo a avut mai mult succes (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 14:10)

    fLoreign [utilizator]

    Americanii mai batrani isi aduc aminte de Yugo importata din Iugoslavia. Calitatea a fost cam tot acolo.
    http://content.time.com/time/specials/2007/article/0,28804,1658545_1658533_1658529,00.html
    • +4 (4 voturi)    
      dA (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 19:51)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      Despre Dacia, din presa vremii: "Dacia , fabricata in Romania, este o copie fidela a Renault 12, o masina cu tractiune fata. Ca si inaintasul sau, Dacia are o suspensie confortabila si un motor destul de silentios. Dar calitatea straluceste prin absenta. "Fit and finish" se pare ca nu are echivalent in romana. Dacia vinde si niste vedicule utilitare cu tractiune spate care sunt asa de urate incat nu le putem prezenta intr-o revista pentru familie. Cand expertii fac lista cu ce are lumea nevoie acum, un sedan de 1200 cc cu tractiune spate si suspensie independenta nu prea se regaseste acolo." Daciile vandute aici erau 1300 GTL , la 4,000 $ bucata. Ceholsovacia a vandut aici Skoda 120 GLS si Skoda Rapide. Russi au vandut Lada Niva si Sedan. Despre Lada Niva autorul scrie ca e candidata la Premiul Lenin Pentru Zgomot de Tractor si ca totusi te poate duce oriunde, cu conditia sa nu surzesti intre timp. Revista din care citez e "Popular Mechanics" din sept. 1984, titlul fiind "Masini pe care nu le putem cumpara aici" (adica in SUA).
  • +1 (1 vot)    
    RENAULT12 - wiki (Miercuri, 23 noiembrie 2016, 14:43)

    Toni_Romania [utilizator]

    In its first few years the R12 received praise from the European press for its spacious, comfortable interior, its styling, its performance and its low fuel consumption. However it fared worse in the North American press: in a test of the 1974 model, Road & Track was critical of the engine's "obtrusive" noise, and called the heavy, non-power steering "a serious design flaw". They also gave it "very poor marks" for the ventilation system.
  • 0 (2 voturi)    
    Dacia facuta pentru Canada ... a fost o gluma (Joi, 24 noiembrie 2016, 2:03)

    yes sir [utilizator]

    Canadienii mai batrani isi aduc aminte de Dacia... ca masina care nu se dezgheta niciodata... De caldura in habitaclu, nu se putea disuta in momentul in care temperatura de afara scadea sub -15 grade. Ghinion. Iarna ii lunga aici. Temperaturi foarte scazute pot fi linistit 3 saptamini legate. Cine isi lua o masina noua, ieftina, nu o cumpara doar pentru vara..
  • 0 (0 voturi)    
    "frantuzoaica" (Joi, 24 noiembrie 2016, 12:49)

    Toni_Romania [utilizator]

    Dacia 1300 "frantuzoaica" (cu piese din FR) s-a facut doar pana in 1978, nu pana in 1984 cum se scrie sus.

    https://www.daciaclub.ro/DACIA-1300-frantuzoaica-t5603.html
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia (Joi, 24 noiembrie 2016, 14:06)

    DemosteneAstrepectus [anonim]

    Sunt impresionat d epatriotismul vostru
    Sa aveti parte de Dacia in continuare


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version