​Pentru Ford segmentul B este o prioritate, compania aducand modele precum Ka+ si EcoSport si anuntand acum noua Fiesta, care va avea si o versiune crossover, dar si una cu aspiratii premium (Vignale). Insa oficialii companiei nu spun nimic despre restilizarea modelului B-MAX fabricat la Craiova, masina ale carei vanzari au scazut de la an la an, dar care s-a mentinut a treia ca volume in segmentul sau. Roelant de Waard, unul dintre vicepresedintii Ford of Europe, spune ca este multumit de vanzarile Ford B-MAX, in contextul in care piata MPV-urilor mici este in scadere, iar cea a SUV-urilor subcompacte este in crestere.

Ford B-MAXFoto: Ford

Cei de la Ford spun ca segmentul subcompactelor este foarte important deoarece 4,9 milioane dintre cele 14 milioane de masini vandute in UE sunt din segmentul B. Sub o zecime dintre acestea sunt MPV-uri, la fel ca si B-MAX si un sfert sunt SUV-uri mici, stil Ford EcoSport si Renault Captur. Daca MPV-urile sunt insa in scadere, SUV-urile mici sunt in continua crestere, in timp ce restul segmentului este constituit din modelele clasice de clasa B, stil Fiesta, Polo si Clio.

La SUV-uri de clasa B, EcoSport, model care ca fi fabricat la Craiova din 2017, a ajuns pe locul zece la noua luni, cu 45.000 de unitati din totalul de un milion din segment. Ford a intrat tarziu in piata SUV-urilor mici si versiunea pentru Europa va fi lansata la anul, astfel ca EcoSport este departe de liderul Renault Captur care si-a gasit in acest an de patru ori mai multi clienti. Daca vanzarile vor creste si la anul cu 50-60%, SUV-ul Ford poate ajunge pe locul 7-8.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro