Cristiana Pasca-Palmer, ministrul mediului: Ideea eliminarii timbrului de mediu este una foarte nefericita. El trebuie inlocuit, dar nu eliminat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 16 decembrie 2016, 17:13 Economie | Auto

Cristiana Pasca - Palmer, la Digi24
Foto: Captura Digi 24
In forma actuala timbrul de mediu nu a fost conceput corect fiindca nu taxeaza poluarea, insa acest timbru nu trebuie total eliminat, ci inlocuit cu uunul gandit pe principiul "poluatorul plateste", a spus ministrul Mediului, Cristiana Pasca-Palmer, la Digi24. Ea mai spune ca fara timbru de mediu se pierd si avatajele aduse in ultimii opt ani de programul Rabla care este finantat de aceasta taxa. Legea care elimina cele 102 de taxe, inclusiv timbrul de mediu, a fost retrimisa in Parlament de catre presedintele Iohannis.

Iata ce a spus ministrul despre timbrul de mediu


Ideea eliminarii timbrului de mediu este una foarte nefericita, cu consecinte foarte foarte proaste pentru mediul din Romania. Timbrul, in forma sa actuala, a fost deja a nu-stiu-cata oara declarat ca fiind ilegal de Curtea Europeana de Justitie.

El, in forma actuala,trebuie inlocuit, insa nu eliminat de tot pentru ca el este una dintre sursele principale de finantare si asigura 50% din bugetul fondului de mediu. Din timbrul de mediu s-a finantat programul Rabla care este unul dintre cele mai de succes si anul acesta 25./000 de romani au beneficiat de acest program.

Daca timbrul se elimina inseamna ca cei opt ani in care s-au investit 500 de milioane de euro in programul Rabla, toate aceste beneficii vor disparea.

Timbrul de mediu nu a fost conceput pana acum pentre ce trebuie el de fapt sa fie. Ai poluat, ai platit. Trebuia sa fie conceput pe tipul poluatorul plateste, dar el a fost conceput ca o taxa.

Are doua hibe, cea mai importanta e ca el nu taxeaza poluarea, trebuie inlocuit cu altceva care sa taxeze corect poluarea. Daca legea trece si timbrul se elimina inseamna ca deschidem usa pentru toate importurile de masini second hand cu probleme de poluare. Ne plangem ca avem o calitate proasta a aerului in orase, ei bine va deveni si mai proasta. Oamenii se bucura ca s-a eliminat timbrul, dar nu se gandesc si la consecinte si la faptul ca asta va avea si un cost mai mare pe sanatate Ne putem bucura ca salvam niste bani, dar pe termen lung s-ar putea sa platim mai mult
, a atras atentia Cristiana Pasca Palmer.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3695 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Una din cauzele pt. care a castigat psd... (Vineri, 16 decembrie 2016, 22:18)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    ...ministru mana moarta...nu a facut nimic sa impiedice defrisarea padurilor, ba mai mult, exploatarile i se par normale...Nu a introdus padurile virgine in catalog, nu a interzis exploatarile in parcurile nationale si zonele protejate, nu a interzis constructia minihidrocentralelor care afecteaza grav mediul inconjurator, fauna si flora, a lasat in continuare Romsilva sa se ocupe de administrarea parcurilor nationale, in concluzie ministru mai slab nici ca se putea...A tras rau in jos guvernul Ciolos...
    • +1 (1 vot)    
      a fost chiar foarte eficienta (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 19:52)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Fanfan la tulipe

      Ce spui tu nu putea dace un ministru. Se poate doar prin lege. Iar pasurile vugine le-a inventariat- te rog sa nu mai dezinformezi.

      Sunt mu;te lucruri bune pe care le-a dacut, foarte foarte multe. Masurat pe unitatea de timp, Palmer (si echipa sa de la conducere, ca nu a fost singura) a facut de 10 ori mai mult decat oricare dintre ministrii anteriori ai mediului.

      Palmer a deblocat numeroase programe si procese administrative, a reinstaurat transparenta deciziei si multe altele.

      Numai daca nu vrei sa vezi, nu vei vedea.

      Nu a putut insa sa faca pe placul chiar a tuturor carcotasilor si sa resolve chiar totul.

      Tu vrei Raiul pe Pamant construit in 12 luni. Poate mai studiezi ce a facut Palmer, nu doar ce ai fi vrut tu sa se faca. Daca vei fi obiectiv, imi vei da dreptate.
  • 0 (2 voturi)    
    Corect ar fi sa se adauge ~10 bani la combustibil (Vineri, 16 decembrie 2016, 23:47)

    OviCti [utilizator]

    Desi asta nu are cum reduce importurile de mașini vechi imediat, ci doar pe termen lung.
    Fenomenul asta ar putea fi redus doar de RAR prin testare la sânge.
    Adică o mașina neconformă in Vest de ce la noi devine brusc imaculata?
    Eventual și cu kilometrajul primenit.
    • 0 (2 voturi)    
      de acord (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 19:56)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui OviCti

      Cel mai bun lucru pe termen mediu ar fi incurajarea masinilor electrice.

      Palmer a lansat programul punctelor de alimentare - asta e principala bariera in prodicerea si comercializare de masini electrice.

      Un alt punt bun (sunt de accord cu tine in ce priveste taxarea combustibilului) ar fi si suprataxarea capacitatilor mari, irrational de mari.

      A plimba prin oras un om cu un auto cu motor de 2500 cmc sau mai mare este deja o mare aiureala. Sigur, cine vrea - e liber. Dar ar trebui sa plateasca mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        Încurajare cu bani din taxe, evident (Duminică, 18 decembrie 2016, 3:05)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Ai idee cât ajunseseră să plătească primăriile taxe de primă înmatriculare pentru autobuze? Exact pentru că unul ca tine ajunsese la concluzia că motoarele de 12-13.000 cmc sunt ”irațional de mari”
    • 0 (0 voturi)    
      E o taxă vamală mascată (Duminică, 18 decembrie 2016, 3:02)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui OviCti

      Mașina e la fel de veche, indiferent dacă se învechește în România sau se învechește în Germania. Însă aia care se învechește în România e într-o stare mult mai proastă.

      România are un parc auto atât de vechi exact din cauza taxelor. Nu-ți folosește la nimic dacă prin sate încă mai circulă Dacii clasice în loc de Golf-uri. Obsesia pentru taxe ține România în sărăcie.

      ”Mașina neconformă din vest” nu merită adusă în România, sunt destul de ieftine alea conforme. Dar voi vreți taxe că așa v-au învățat Iliescu și Văcăroiu.
  • 0 (2 voturi)    
    PALMER (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 19:28)

    GICOMANU [utilizator]

    Aceasta idee nefericita ar face toti cumparatorii de masini foarte fericiti.
    • 0 (2 voturi)    
      bolata (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 19:53)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui GICOMANU

      Singura problema ar fi ca pretul mai mic cu 200 de euro s-ar reflecta in incidenta sporita a cancerului de plamani.

      Uita-te pe net si vezi cum moare un bolnav de cancer la plamani. Si intreaba-te daca nu ari fi preferat sa plateasca si 1000 de EUR numai sa nu ajunga in situatia aceea nefericita.
      • 0 (0 voturi)    
        Fericire comunistă (Duminică, 18 decembrie 2016, 3:09)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Decât să aibă unii mai mult și alții mai puțin, mai bine să nu aibă nimeni nimic. Mută-te în vârf de miunte, la aer curat, nu te obligă nimeni să-ți iei mașină. Dar nici acces la supermarket-ul aprovizionat cu camioane nu meriți să ai.

        Nici camioane de pompieri, nici camioane de gunoi. Căruță cu cai, ca la 1700, că atunci era aer curat.
  • -1 (1 vot)    
    Revizxia gratuita (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 20:00)

    Dedalus [utilizator]

    Am totusi un mare contra programului Rabla,

    Acesta incurajeaza scoaterea din corculatie a auto care ar mai putea circula inca multi ani. Nu ar polua mai mult daca ar fi revizuite, aduse la zi, schimbate piesele necesare samd,

    Dar in momentul in care scoti din curculatie un autovehicul, acesta trebuie dezmembrat si materialele reciclate.

    Chiar dezmembrarea si reciclarea inseamna o noua presiune asupra mediului (consum de energie pentru aceste operatioiuni, ce la randul sau insemna o poluare). Mai mult, procentul de reciclare este destul de scazut (o masina e complexa rau).

    ====

    Cred ca un program mult mai bun ar fi "Revizia gratuita" = un cupon de 2000 EUR pentru a readuce in parametric un auto mai vechi de 8 ani.
    • -1 (1 vot)    
      Sunt subvenționați producătorii, asta e Rabla (Duminică, 18 decembrie 2016, 3:11)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Nu te lăsa păcălit de propaganda ecologistă. Rolul programului Rabla este subvenționarea producătorului. Se vând mai multe mașini dacă mai pune și statul niște bani.
      • 0 (0 voturi)    
        Pare ca vorbesti ca un samsar consumerist? (Duminică, 25 decembrie 2016, 22:28)

        OviCti [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Sau chiar te loveste la buzunar ca sunt descurajate inmatricularile de cazane de jermanica de mare putere, ca la acelea se obtin profituri frumoase, de la 20% in sus?
        Cu tigaile de capacitate mica nu mai iese asa repede banul, trebuie pus osul mai des la treaba si nu mai ramane atata timp de spart seminte. Dar ce sa facem, la toti ne e greu.
        Dar ai si o bila alba ca nu ii iubesti pe Iliescu&co.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred ca se poate face asta (Duminică, 18 decembrie 2016, 10:15)

      OviCti [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      In functie de masina e posibil ca nici 2000 de Euro sa nu fie suficienti pentru a o readuce in parametrii de fabricatie.
      Sa nu uitam ca "tehnologia avanseaza" si "rugina lucreaza".
      Cu un program ca asta s-ar face in Romania niste mega-fraude de toata frumusetea. Mai ceva decat cu RCA-ul.
      Adica reviziile acelea s-ar face fix pe hartie, iar noi tot cu bombe-pe-roti am circula.
      Masinile care le-am vazut eu ca se caseaza de obicei (20+) nu mai aveau nici o sansa sa fie reparate, eventual carpacite intr-un mod rudimentar.
      Nu prea cred ca a casat nimeni o masina ce valoreaza 3000 de Euro doar ca sa primeasca de la stat o dispensa de 1450, la care mai trebuie adaugati inca minim 7000.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă