A murit Constantin Stroe, fost director general Dacia, unul dintre cei mai respectati CEO romani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 21:10 Economie | Auto

Constantin Stroe
Foto: HotNews.ro
Constantin Stroe, fost director al Automobile Dacia si presedinte al asociatiei industriei de componente auto din Romania a decedat sambata, la varsta de 74 de ani. A lucrat la Dacia din 1968, iar intre 1990 si 2002 a fost director general al uzinei, fiind apoi vice-presedinte al Consiliilor de Administratie Automobile Dacia si Renault Technologie Roumanie. Stroe suferise la final de noiembrie un accident vascular cerebral si fusese operat. "Constantin Stroe este omul a carui viata se confunda cu marca Dacia si intreaga industrie auto din Romania", se spune intr-un cmunicat al Renault Romania.

Constantin Stroe s-a nascut pe 24 martie 1942 la Hulubesti, Dambovita. Dupa ce a absolvit Universitatea Politehnica Bucuresti, Facultatea Tehnologia Constructiilor de Masini, in anul 1967,  s-a angajat ca inginer la uzina Mecanica Teleajan. Un an mai tarziu se alatura proaspat infiintatei Intreprinderi de Autoturisme Pitesti, unde a fost pe rand, inginer, sef Sectie si inginer Sef Fabrica. In anul 1982 devenea director Tehnic al Centralei Industriale de Autoturisme Pitesti, iar in 1989 a preluat responsabilitatile de director al Intreprinderii de Autoturisme Timisoara.

Timp de 12 ani, din februarie 1990 pana in septembrie 2002, a condus destinele marcii argesene, din pozitia de director general al Automobile Dacia. In paralel, a reprezentat industria romaneasca de profil, ca presedinte, apoi director general al ACAROM, membru in Consiliul Director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) si membru in comitetul Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Constantin Stroe a fost vice-presedinte al Consiliilor de Administratie Automobile Dacia si Renault Technologie Roumanie.
  •  Are un doctorat in Stiinte Tehnice, domeniul Inginerie Industriala, la Universitatea Politehnica Bucuresti. A facut parte din catedra Universitatii din Pitesti, in calitate de conferentiar doctor inginer
  •    In anii 2000 si 2010 a fost decorat de catre statul roman cu Ordinul National ᅡ Serviciul Credinciosᅡ in grad de Cavaler
  •   In 2004 a fost decorat de catre statul francez cu distinctia ᅡ Cavaler al Ordinului National al Legiunii de Onoareᅡ
  •    Intreaga activitate i-a fost recunoscuta la nivel national prin numeroase premii: Managerul Anului, Excelenta in Afaceri, acordate de Academia Romana, precum si de publicatii financiare sau de management
  •  A fost autor al  unor carti de specialitate: Constructia si exploatarea dispozitivelor, editura Tehnica, Bucuresti, 1982; Elemente de proiectare a dispozitivelor, editura Tehnica, Bucuresti, 1985; Proiectarea dispozitivelor pentru masini-unelte, editura  Tehnica, Bucuresti, 1995; Managementul Intreprinderii, Teorie si Aplicatii, editura Universitatii Pitesti, 2002; a publicat 23 de lucrari la diferite Sesiuni Nationale de Comunicari Stiintifice
  •   A patentat 3 inventii recunoscute oficial si aplicate, precum si 7 inovatii aplicate

 Intr-un comunicat de presa Grupul Renault explica de ce Constantin Stroe a fost esential pentru istoria industriei auto din Romania.

Presedintele - Director General Automobile Dacia, Yves Caracatzanis,  comitetul de management al Grupului Renault Romania si intreg colectivul companiei isi exprima regretul profund in fata pierderii celui care, timp de 48 de ani,  a scris istoria automobilului romanesc. Constantin Stroe este omul a carui viata se confunda cu marca Dacia si intreaga industrie auto din Romania.

A fost unul dintre martorii nasterii si cresterii uzinei Dacia la Mioveni, acolo unde a parcurs constiincios toate etapele carierei profesionale pana la rolul de director general al uzinei. Lui Constantin Stroe i se datoreaza, in buna parte, salvarea marcii Dacia, dupa anii '90, si reintoarcerea acesteia in marea familie a Grupului Renault.

A fost cel care a contribuit semnificativ la asigurarea unei tranzitii de succes intre vechea si noua Dacia. A aparat cu stoicism si mandrie marca sa de suflet, folosindu-si toate resursele pentru a-i asigura drumul cel bun.

Constantin Stroe a imbratisat cu aceeasi pasiune rolul de purtator de cuvant al intregii industrii romanesti de automobile, din pozitia de presedinte ¬ director general al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

Intr-unul dintre ultimele interviuri acordate presei, Constantin Stroe declara : ᅡ [¬] Automobilul de azi a devenit un loc de concentrare a numeroase domenii ale stiintei si tehnicii actuale. In principiu, dar cu totul alte date, asa era si acum aproape o jumatate de secol , in 1968, cand la Pitesti a inceput fabricarea Daciei 1100 ᅡ (Stiinta si Tehnica, iulie 2016)


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

22061 vizualizari

  • +17 (25 voturi)    
    A fost un om de mare calitate sufleteasca (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 22:00)

    Maniu [utilizator]

    dupa parerea mea. R.I.P.
    • -7 (19 voturi)    
      mda (Duminică, 18 decembrie 2016, 9:12)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      inseamna ca nu stii ca s-a pus pres in fata celor de la Renault ca sa-si pastreze functia de director cand au cumparat uzina in 1997...

      o lichea din vechea vreme comunista, care a tras numai pentru el, nu`i pasa deloc de cei de sub el.

      era tipul ala de om care daca nu ii ziceai "sa traiti domnu` director" si nu faceai o aplecare in fata lui, te considera un "pleb"

      in loc sa traga pentru uzina si pentru marca dacia, a luat spaga ca sa renunte la multe elemente cheie ale uzinei in favoarea renault

      RIP in HELL era o abordare mai buna :-)
      • 0 (2 voturi)    
        Si abia ce citii (Duminică, 18 decembrie 2016, 20:49)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        pe site-ul Adevarul. ro ca Stroe il lauda pe Basescu intr-un interviu prin 2014 spunand ca Marinarul a avut un rol foarte important in privatizarea Uzinelor Dacia in 1999, pe vremea cand era ministru al Transporturilor, conditionand semnatura sa de indeplinirea a trei conditii de catre conducerea Uzinei, conditii la care initial spunea Stroe ca s-ar fi opus, dupa care cu greu le-a acceptat, constatand apoi in timp ca au fost extraordinar de benefice pt evolutia ulterioara a societatii.

        Citii si ce spuse Basescu despre el ca a fost un bun manager, cum nu au fost de exemplu cei de la Tractorul Brasov, de la Semanatoarea, care banuiesc ca "nu s-au pus pres" in fata investitorilor ce voiau sa cumpere cele doua uzine , astfel ca astia nu le-au mai cumparat. Le-au salvat din mainile strainilor ...de tot !

        PS. Poate ca totusi se insala Basescu si ai tu dreptate !

        PPS. Dumnezeu sa-l odihneasca !
        • +3 (3 voturi)    
          sa stii ca Stroe a fost un bun manager (Luni, 19 decembrie 2016, 9:55)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          din moment ce Dacia prospera si este compania care contribuie cel mai mult la PIB-ul Romaniei (sau ma rog, este in top 3). Privatizarea Dacia a fost un succes, si asta si in parte datorita lui Stroe. Sa nu uitam ca alti manageri nu au tinut cu firmelele lor, si asa s-au inchis: Aro Campulung, IMGB, Tractorul Brasov, Camioane Roman, Rocar Bucuresti
          • +2 (2 voturi)    
            Exact asta gandesc si eu ! (Luni, 19 decembrie 2016, 11:56)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            PS Era o ironie.
  • +7 (13 voturi)    
    Chapeau bas! (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 23:20)

    neagoe [utilizator]

    El este cel care a gasit salvarea Daciei si catorva zeci de mii de locuri de munca.

    Dumnezeu sa-l odihneasca!
  • -2 (12 voturi)    
    nici o paguba (Duminică, 18 decembrie 2016, 1:08)

    iuliusd [utilizator]

    un descurcaret (a se citi profitor) in toate sistemele.
    alaturi de baltazar-brd o emblema a schimbarii extrem
    de lente de dupa '90.

    se aciuase inclusiv prin fotbal la un moment dat in vremea lui nea mitica de la liga, ilinca de la craiova, tata jean, gigi stefan etc..
    • +3 (3 voturi)    
      In privinta lui Baltazar, ai dreptate (Duminică, 18 decembrie 2016, 11:23)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui iuliusd

      .
  • +4 (4 voturi)    
    tot ceea ce se intampla e posibil si necesar (Duminică, 18 decembrie 2016, 9:03)

    ufo2912 [utilizator]

    rip
  • +7 (9 voturi)    
    Dumnezeu sa il odihneasca ! (Duminică, 18 decembrie 2016, 10:23)

    KTerinca [utilizator]

    A fost un adevarat profesionist.
    Respect.
  • +5 (7 voturi)    
    foarte trist (Duminică, 18 decembrie 2016, 11:13)

    g01an [utilizator]

    a fost unul dintre putinii romani care au aratat ca se pot obtine rezultate bune indiferent de circumstante. mai avem nevoie de oameni ca el.
  • +2 (4 voturi)    
    da, dar mai traieste taxa de prima.. (Duminică, 18 decembrie 2016, 12:48)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    timbru de mediu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri