Donald Trump ameninta si producatorii germani cu taxe mari si spune ca exista un urias dezechilibru: Sunt multe Mercedes-uri in New York, dar nu prea sunt Chevrolet-uri in Germania

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 16 ianuarie 2017, 12:18 Economie | Auto

Donald Trump
Foto: Wikimedia Commons
Actiunile producatorilor auto germani BMW , Daimler si Volkswagen au scazut dupa ce presedintele SUA, Donald Trump, a amenintat ca va impune o taxa de 35% pe masinile produse in Mexic si vandute in SUA. Trump spune ca apreciaza masinile germane, insa adauga ca, daca in New York este plin de Mercedes-uri, in Germania se cumpara foarte putine masini Chevrolet. Trump a amenintat mai multi constructori auto cu taxe mari daca nu renunta la productia din Mexic.

Intr-un interviu pentru Bild, Trump a criticat industria auto germana pentru ca nu produce mai multe masini pe teritoriul SUA

"Daca vor sa produca masini oriunde in lume eu le doresc toate cele bune. Pot sa construiasca masini pentru piata din SUA, insa pentru fiecare masina care ajunge in SUA taxa va fi de 35%", spune Trump care a adaugat ca pentru a scapa de taxe, masinile trebuie sa fie produse in SUA.

El mai spune ca balanta este puternic dezechilibrata cand este vorba de vanzarile de masini germane in SUA si viceversa.

El observa ca vezi foarte multe masini Mercedes pe strazile din New York, insa nu exista reciprocitate fiindca germanii nu prea cumpara masini Chevrolet, astfel ca relatia comerciala este una dezechilibrata. Trump spune ca este pentru acordurile de liber schimb, insa nu in orice conditii.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

9905 vizualizari

  • +22 (34 voturi)    
    Asta nu a auzit de economie de piata? (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:22)

    za-k [utilizator]

    Clientu' alege ce vrea el, nu ce-i baga pe git statu :)
    • +6 (16 voturi)    
      Raspuns (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:38)

      tiberius_p [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      Nu, nu a auzit...
    • +24 (32 voturi)    
      Deja ma cam satur de atotstiutori plini de solutii (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:42)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      de inventat apa calda...si de stiu ei ce vrea "boborul" si e mai bine pt el.
      Trump, Dragnea, Erdogan, jegu` de Putin..nu mai ai loc de ei la stiri, devin obositori.
    • +2 (2 voturi)    
      ce (Luni, 16 ianuarie 2017, 21:09)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui za-k

      poti sa ceri unui tembel.
      si asta e presedintele celei mai puternice tari capitaliste din lume cu economie de piata, cere si oferta????
      eu zic sa dea o puternica lovitura economiei europene, cumparand numai autoturisme LADA. nu conteaza ca putin isi plimba curul numai in mertane.
  • +27 (33 voturi)    
    mda... (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:25)

    stefansb [utilizator]

    la fel de bine nemtii pot pune taxe pt google sau facebook, pt ca vand foarte multe reclame in germania, dar firme similare nemtesti nu vand reclame in SUA...sa incepa concursul de pus taxe :))
    • -6 (14 voturi)    
      esti pe dinanfara (Luni, 16 ianuarie 2017, 14:03)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Google opereaza in UE prin filiala din Irlanda si nu repatriaza nici un cent in SUA.
      I
      • +3 (5 voturi)    
        Da dar nu plateste impozitul (Luni, 16 ianuarie 2017, 16:31)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        In tara care genereaza continutul digital care este exploatat de motorul de cautare si de reclamele targetate asociate. Tu cred ca nu prea stii despre ce vorbesti. Google va fi in curand taxat pe baza continutului digitale utilizat in Franta, Italia, Spania, Germania.
        • 0 (0 voturi)    
          nu prea intelegi (Luni, 16 ianuarie 2017, 19:12)

          CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Indiferent cate taxe vor pune UE lui Google Irlanda banii aceia nu vor diminua baza de impozitare a lui Google din SUA pentru simplul motiv ca Google Irlanda nu repatriaza nici un ban in SUA si deci nu plateste nici un impozit acolo.. Prin urmare dpdv a statului american (si a lui Trump) nu se pierde nici un ban.
          Pe de alta parte UE nu va impozita niciodata Google USA pentru ca ei nu au activitati in UE.
      • +4 (6 voturi)    
        dinauntru (Luni, 16 ianuarie 2017, 16:36)

        oy [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Corect. Toti se duc in Bermude.

        Mai precis, cazul Google Irlanda, cifrele pe 2015:

        Venituri anuale din publicitate: 22.6 MILIARDE Euro (1/3 din global)
        Suma impozabila de catre Irlanda: 341 milioane Euro (a 66-a parte din venit, restul au fost declarati ca royalties si "cheltuieli administrative" => impozit platit catre Irlanda: 47.mil. Euro.

        In concluzie, daca EU se pune pe ei si incepe sa ii impoziteze "real", intr-un an face bani cat sa suporte taxele puse de Trump pe Mercedesuri pentru urmatorii 50 de ani.
        • 0 (0 voturi)    
          okay (Luni, 16 ianuarie 2017, 19:21)

          CRMS [utilizator] i-a raspuns lui oy

          Dar asta nu afecteaza banii incasati de SUA ci doar profitabilitatea Google Irlanda.
          Deci din punctul de vedere SUA (si Trump) va fi un castig net: el impoziteaza o companie UE dar UE in schimb impoziteaza tot o companie UE.
          Nemaivorbind de faptul ca impozitele din Franta si restul tarilor ca vor impozita Google nu au nici o treaba cu Germania(Mercedes)
          In plus de asta nu mai stiu care este stadiul proceselor federale impotriva falsificatorilor de emisii poluante dar cred ca acestia vor avea o viata mult mai grea sub administratia Trump si probabil ca vor urma ceva nationalizari in Germania.
  • +33 (39 voturi)    
    "Inteligenta" a la trump (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:30)

    Acestnicknameestedejainregistrat [utilizator]

    Noaptea mintii: compara Mercedesc cu Chevrolet ... Cat de tampit poti fi???
  • +19 (25 voturi)    
    ..o fi calitatea mai Trumpe? (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:33)

    trem [utilizator]

    Tu ai vrea ca oamenii sa cumpere Chevrolet doar ca sa le vezi tu pe strada mai 'tovarasci' Trump.

    Marcile germane sunt ceva mai bine facute decat restul. E adevarat ca sunt si mai scumpe, dar pana la urma e decizia fiecaruia ce cumpara - nu poti sa impui tu. Daca Chevrolet-ul ar fi tare, probabil ca toti si-ar lua.
    • -2 (12 voturi)    
      pai (Luni, 16 ianuarie 2017, 13:59)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui trem

      Pai daca sunt asa de bune o sa plateasca oamenii si aia 35% in plus ca sa le cumpere.
      • +2 (2 voturi)    
        Vor da (Luni, 16 ianuarie 2017, 16:32)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Consecinta va fi falimentul imediat al Chevrolet ce nici macar pe piata proprie nu face fata concurentei
  • +13 (19 voturi)    
    Omu' asta... (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:42)

    Bittick [utilizator]

    ...si-i pune-n cap pe toti... Nu'sh de ce da' nu-l vad terminandu-si mandatul de presedinte...
  • +9 (17 voturi)    
    razboiul stelelor...economic. (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:47)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    ''Sunt multe Mercedes-uri in New York, dar nu prea sunt Chevrolet-uri in Germania''

    exista un parametru care face aceasta diferenta nenea Trump, se numeste CALITATE!

    Se pare ca Trump a fost activat ca agentpentru obtinerea de avantaje in negocierile Brexshit.Unul din argumentele britanicilor in favoarea ramanerii in EU single market este industria auto germana care nu exporta mult in UK si in consecinta germanii nu vor accepta o taxare majorata, fiind motivati sa lase Anglia in piata unica fara sa-i impuna libertatile de miscare,capital,servicii,munca samd.

    In paralel Trump anunta ca vrea un tratat cu UK reciproc avantajos cat mai rapid.
    Comercial vorbind asta va apropia EU de Rusia din pacate.
    Insa daca EU va avea o politica foarte restrictiva in privinta imigrantilor si-si va consolida o strategie de securitate prin crearea unei armate proprii,( refuzand santajul ordinar pe care Trump l-a lansat cu privire la angajamentul NATO fata de Europa) s-ar putea ca toate astea sa duca la o intarire a Uniunii pe termen mediu si lung.
  • +21 (27 voturi)    
    gindire cu premeditare... (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:48)

    bogdan1477 [utilizator]

    Pai asha sunt si multe i-phonuri in germania si foarte putine telefoane produse in europa. Ce-ar fi un impozit de 35% pe produsele Apple. La fel, sunt foarte multe filme hollywood-iene in Germania, si putine filme europene in SUA, bagam sii acolo 35%. Si lista poate continua. Trump confunda mexicul cu Germania.... si s-ar putea sa se arda. Daca mexicaniii nu prea au cu ce contracara, UE poate sa-i puna cu botul pe labe rapid.

    Eu nu-l vad pe trump trecind e 2 ani de mandat in stilul asta. Ori va fi demis, ori va pati precum JFK.
    • -1 (13 voturi)    
      esti p'afara (Luni, 16 ianuarie 2017, 14:01)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Apple produce in China nu in SUA.
      • +5 (5 voturi)    
        Dar venitul vine in SUA (Luni, 16 ianuarie 2017, 16:36)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Din costul unui Apple numai 2 USD raman ca manopera in China, vreo 10 la componente Korea S, Taiwan, Japonia, China, restul e profit in SUA ! SUA doreste de multa vreme un tratat economic cu EU tocmai pentru a bloca eventuale suprataxe ce ar afecta direct economia Americana (fa un calcul la licentele software si vei vedea cat de afectata va fi SUA de trecerea fortata in EU pe solutii alternative ...)
      • +4 (4 voturi)    
        gresit (Luni, 16 ianuarie 2017, 16:44)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        Apple asambleaza in China, cum asambla si Nikia la Cluj. Ceva de genul importuri de 1.8 mld eur, exporturi de 1.9 mld eur. Tot ce e know_how, de la plastice la procesor, memorie, camera foto, etc e conceput in SUA. Tot ce e marketing, reclama, vinzari si orice altceva cu valoare adaugata mare, e in SUA. Acolo unde se duce si profitul. Din costul unui I-Phone in China raman maxim 10% din bani. Incearca sa treci peste clisee si sa vezi ce e in spatele lozincilor.
  • +14 (16 voturi)    
    Problema (Luni, 16 ianuarie 2017, 12:55)

    CezarN [utilizator]

    Taxele mici sau lipsa lor in cazul produselor fabricate in Mexic si vandute in SUA se datoreaza exclusiv SUA.

    ---Search NAFTA on wikipedia---
    The goal of NAFTA was to eliminate barriers to trade and investment between the U.S., Canada and Mexico. The implementation of NAFTA on January 1, 1994 brought the immediate elimination of tariffs on more than one-half of Mexico's exports to the U.S. and more than one-third of U.S. exports to Mexico. Within 10 years of the implementation of the agreement, all U.S.-Mexico tariffs would be eliminated except for some U.S. agricultural exports to Mexico that were to be phased out within 15 years.
    ---------------------------------------

    Deci, problema nu este a UE sau a Germaniei, ci a SUA, caci SUA au un tratat cu Mexicul (si Canada) care prevede taxe mici sau deloc la produsele fabricate in Mexic si vandute in SUA. Trump vrea sa profite doar intr-un sens (taxe mici in Mexic pentru ce-i fabricat in SUA), dar nu-i convine in sens invers.

    Sa acuzi o companie ca isi maximizeaza profitul si sansele pe piata este absurd, cu atat mai mult cu cat sunt sigur ca Trump insusi a apelat la diverse scheme de "optimizare fiscala" pentru propriile-i companii.
  • +5 (13 voturi)    
    mda (Luni, 16 ianuarie 2017, 13:07)

    SoulSearcher [utilizator]

    atunci domnule donald duck, sa punem si noi europenii suprataxe pece face sau ce vand: apple, facebook, google, dell, etc...

    sa vedem cat o s-o mai duca acele companii "amuericane"
  • +9 (15 voturi)    
    Pai (Luni, 16 ianuarie 2017, 13:07)

    raducutu [utilizator]

    Tu compari Mercedes cu caruta de Chevrolet ???
  • +5 (11 voturi)    
    Isi dau americanii cu votul in cap (Luni, 16 ianuarie 2017, 13:34)

    alegzandru [utilizator]

    Cei mai destepti votanti ai lui l-au votat pe Trump pentru ca era afacerist si (credeau ei) intelegea economia altfel, iar asta va ajuta SUA dpdv economic (prostimea care l-a votat pt zidul cu Mexic nu e luata in calcul). Cand colo, saracul nu intelege nici principii elementare, de genul calitatii produsului furnizat, competitivitate, liberalismul care il lasa pe client sa aleaga produsul pe care il vede el ca fiind mai bun. In loc sa priveasca de jos in sus, sa militeze pentru imbunatatirea calitativa care sa asigure o mai buna competitivitate, el o ia pe schortcut banditeste: le dam in cap alora mai buni ca sa creasca si prostii nostri.

    Se pregateste vara-sa Le Pen, tre sa adere si Europa la idiocracy cumva.
  • +2 (10 voturi)    
    demagogie de 3 parale (Luni, 16 ianuarie 2017, 13:35)

    razeshu [utilizator]

    pai nu vede Chevy-uri in Europa prea multe insa poate vedea Opel-uri o gramada. Apartin aceluiasi brand, GM. Iar Mercedes produce si in USA masini, in Alabama.
    Dar asa se intampla cand democratia originala "pentru catei" pe care o tot implementeaza SUA in lume. Cat timp le-a convenit statele nu trebuiau sa intervina in nici un fel, pietele trebuiau lasate sa se regleze singure ni se zicea. Acum ca pietele alea s-au dus gramada in China sa produca ieftin parca nu mai e bun liberalismul si trebuie sa vina presedintele sa spuna unde se fac masini, unde se vopsesc,... . De aia Europenii nu ii mai iubesc, mai nou dinamiteaza si relatia cu China iar daca-si inchipuie ca pot pune in loc pupatul pe obraji cu Putin se amagesc amarnic, aia e imbratisarea ursului.
    Astept deci sa vad cum va impozita Trump suplimentar masinile Mercedes produse in America. :) Omul asta redefineste in fiecare zi minimul de inteligenta. Dar cand pui clovnul pe scaunul regelui transformi sala tronului in balci ieftin. Adica fix ce avem noi acum.
  • +3 (7 voturi)    
    alo (Luni, 16 ianuarie 2017, 13:39)

    antijohanis [utilizator]

    nenea TRUMP
    Chevrolet s-a carat din Europa
    de ce ?
    nu au fost suprataxat i!!!!
  • -1 (3 voturi)    
    Masinile nu trebuie sa vina neaparat din Mexic (Luni, 16 ianuarie 2017, 14:37)

    Lol Lolovici [utilizator]

    Pentru orice masura protectionista idioata exista o solutie idioata. Sa vezi ce o sa creasca transportul de masini Mexic-Canada si vanzarile de masini venite din Canada (sau alte tari din apropierea SUA). La fel ca produsele agricole vandute din Belarus in Rusia cand au bagat rusii restrictii de import din UE.
  • -1 (1 vot)    
    rezolvare simpla (Luni, 16 ianuarie 2017, 14:39)

    Martinezu [utilizator]

    Puneti o stea in locul siglei Chevrolet si ati rezolvat problema. Nemtii or sa cumpere mai multe Chevroleturi in dauna Mercedes.
    Chevrolet Spark= Mercedes A Classe si tot asa...
  • 0 (0 voturi)    
    Daca se aplica si reciproca (Luni, 16 ianuarie 2017, 16:28)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Fiecare marca americana de automobile care nu e produsa in tara de vanzare va foi taxata cu 35% in 6 luni industria americana de automobile inchide toate fabricile din SUA


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version