Parlamentul European cere o adoptare rapida a procedurii de testare a emisiilor in timp real, astfel incat un scandal precum Dieselgate sa nu se mai repete

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 1 martie 2017, 0:07 Economie | Auto

Autostrada
Foto: Emissions Analytics
Guvernele europene au amanat cu sase ani aplicarea unor teste stricte de emisii pentru automobile si nu au facut destul pentru a scoate la iveala metodele prin care producatorii auto au pacalit testele, arata un raport al Parlamentului European. Deputatii europeni cer o adoptare rapida a procedurii de testare a emisiilor in timp real, care asigura reducerea discrepantelor dintre emisiile NOX masurate in laborator si pe strada.

Investigatia PE arata cu degetul si Comisia Europeana care nu a presat suficient guvernele europene pentru a aplica interdictiile legale care ar trebui sa se aplice mecanismelor utilizate pentru a pacali testele de emisii.

Autoritatile de reglementare din tarile UE au fost criticate din momentul aparitiei scandalului Volkswagen, in septembrie 2015, pe motiv ca nu au facut mai nimic pentru a implementa teste stricte si relevante pentru detectarea emisiilor poluante/ Diverse teste au aratat ca in trafic unele modele emit si de 15 ori mai multe noxe decat au aratat testele de laborator.

PE noteaza intr-un comunicat ca dupa un an de munca intena, Comisia de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul autovehiculelor voteaza raportul sau de ancheta si o propunere de recomandare care cere controale mai stricte si implementarea regulilor la nivel european. "Am invatat lectiile trecutului si acum ne vom face temele, astfel incat acest scandal sa nu se repete", a spus coraportorul Jens Gieseke (PPE, Germania).

Comisia de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul autovehiculelor (EMIS) a fost creata de Parlamentul European in decembrie 2015 cu un mandat de 12 luni, in urma descoperirii diferentelor dintre emisiile testate in laborator si cele din conditiile reale de condus. Obiectivul comisiei a fost de a investiga in detaliu acuzatiile de contraventie si administrare defectuoasa in masurarea emisiilor din sectorul autovehiculelor.

Principalele recomandari

Deputatii europeni cer o adoptare rapida a procedurii de testare a emisiilor in timp real, care asigura reducerea discrepantelor dintre emisiile NOX masurate in laborator si pe strada.

"Testele vechi se efectuau intr-un laborator, durau 20 de minute si aveau loc in conditii artificiale. Industria automobilelor stia ce trebuia sa faca masina. De aceea, au dezvoltat echipamente de protectie", a spus Gerben-Jan Gerbrandy (ALDE, Olanda).

Deputatii europeni cer un control mai strict la nivel UE si o implementare mai stricta si mai eficienta a regulilor privind masurarea emisiilor de la masini in UE.

"Avem nevoie de o abordare europeana, de mai multa eficienta a controalelor", a spus coraportorul Jens Gieseke (PPE, Germania).

Odata aprobate de comisia de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul autovehiculelor, cele doua texte vor fi dezbatute si votate in plen in aprilie.


Citeste mai multe despre   























[P] Programul de granturi „Raiffeisen Comunitati” se apropie de incheierea perioadei de inscriere a propunerilor de proiect, data limita fiind luni, 31 iulie 2017.

Programul este organizat de Raiffeisen Bank si a ajuns la a saptea editie, fiind primul concurs online de proiecte de responsabilitate sociala derulat de o banca din Romania. Anul acesta, programul va sprijini financiar 10 proiecte de educatie non-formala, cu scopul de a aduce o contributie pozitiva in comunitatile in care Raiffeisen Bank este prezenta. Proiectele castigatoare vor primi granturi in valoare de 45.000 lei/proiect, echivalentul a aproximativ 10.000 de euro.

353 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    sa le testeze si cu o greutate reala (Miercuri, 1 martie 2017, 10:25)

    jescu [utilizator]

    Ar trebui sa testeze si cu o greutate reala in masina, ca sa fie si emisii reale:
    - clasa mini(SmartFor2, Citigo,...etc) cu 1 persoana in masina
    - clasa mica(Polo, Clio, Sandero,...) cu 2 persoane in masina
    - clasa medie(Golf, Logan, ...) cu 2 + 1/2 persoane in masina (greutate echivalenta)
    - break-uri medii 3 persoane in masina
    - masini cu 7 locuri si mai mari cu 4 persoane in masina


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri