Efectul eliminarii timbrului de mediu: Masinile second-hand inmatriculate in tara au atins un nou record luna trecuta - 67.000 doar in februarie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 7 martie 2017, 7:53 Economie | Auto

Se va umple Romania de rable?
Foto: AGERPRES
​Eliminarea timbrului de mediu a dat un impuls deosebit comertului cu masini second hand din import, astfel ca luna trecuta a adus un nou record de peste 67.000 de unitati, de trei ori peste valoarea din februarie 2016. Datele remise de Directia Inmatriculari (DRPCIV) catre HotNews.ro arata ca un nivel record a fost atins si de tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern, peste 56.000. Disparitia timbrului de mediu i-a facut pe multi dintre cei care au vandut in trecut masina fara sa faca acte sa intre in legalitate. In plus, erau multe masini la care timbrul de mediu facea cat peste jumatate din valoarea vehiculului, iar acum si aceste masini si-au gasit cumparator.

Luna trecuta s-au inmatriculat peste 67.400 de masini second-hand din import, ceea ce inseamna de trei ori mai mult decat in luna a doua din 2016 si de patru ori mai mult decat in februarie 2015.

Datele lunare din ultimii zece ani privind inmatricularile de masini second-hand din import arata ca numai in doua doua luni s-a depasit pragul de 50.000 unitati: decembrie 2008 si martie 2009. In 2011 media lunara a fost de sub 8.000 de masini, iar anul trecut august a fost luna de maxim, cu 31.000 unitati.

O parte insemnata a masinilor second hand inscrise in circulatie dupa 1 februarie au mai mult de 15 ani vechime. De exemplu pe 1 februarie au fost inscrise peste 2.000 de astfel de masini, iar intre 1 si 7 februarie totalul a fost de peste 7.000 unitati.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   






















9216 vizualizari

  • 0 (30 voturi)    
    lada de gunoi (Marţi, 7 martie 2017, 8:17)

    dordetara [utilizator]

    Inca o decizie proasta care ne umple tara de rable si noxe.

    Numai bine pentru Romania!
    • +1 (1 vot)    
      PATRIHOTUL (Miercuri, 8 martie 2017, 8:19)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui dordetara

      HABAR NU AI CE VORBESTI , esti doar manipulat Pai o rabla de mercedes 1,4 de 15 ani da lectii masinilor noi dacia si altele SI LA POLUARE. Este o mare mare diferenta de calitate a materialelor si a sigurantei! Incearca si tu si pe urma ai voie sa mananci
  • -2 (32 voturi)    
    Devenim cimitir de mașni (Marţi, 7 martie 2017, 8:28)

    nick24 [utilizator]

    În marile capitale deja încep să fie interzise mașinile sub euro 6 și se trece masiv la electrice și hibride.

    Deci cei din vest au scapat de mașinile depășite și ni le-au plasat nouă. Nici gratis nu trebuia să le luam.
    • +2 (4 voturi)    
      Există 1 milion de mașini mai vechi de 20 de ani (Marţi, 7 martie 2017, 12:36)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      După ce le înlocuiești pe acelea cu SH-uri vechi de 5-6 ani, poți să treci la următorul milion de mașini, cele mai vechi de 12-15 ani și să le înlocuiești și pe acelea.cu SH-uri vechi de 5-6 ani.

      Și atât timp cât încă mai vezi căruțe pe stradă în România, înseamnă că încă mai trebuie mașini SH.
      • -2 (2 voturi)    
        Nu cred ca se poate (Marţi, 7 martie 2017, 14:03)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Că normele de poluare vor fi sau chiar sunt la fel și la noi ca în UE, unde deja au început cu weekenduri fără mașini sub euro 6.
        • +6 (6 voturi)    
          UE e un pic mai mare decât crezi tu (Marţi, 7 martie 2017, 14:39)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Or fi început câteva orașe mari cu week-end-uri fără mașini. Iar din partea mea poți să le interzici și în București cu totul.

          Dar UE are în ansamblu 500 de milioane de locuitori, iar 90% dintre români nu locuiesc nici ei în București.

          Ești de-acord că orice mașnă circulă legal în Germania e normal să poată circula legal și în România, fără să plătească tot felul de taxe?
    • +3 (3 voturi)    
      100 de ani distanta (Miercuri, 8 martie 2017, 8:22)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Pai noi suntem in urma cu 100 de ani la civilizatie + bani, drumuri , nivel de trai! La noi sunt numai basini si propaganda mincinoasa cu privire la poluare cand de fap este vorba doar de interesul importatorilor de masini noi si de interesul producatorului Dacia !
  • -2 (34 voturi)    
    mda (Marţi, 7 martie 2017, 8:33)

    SoulSearcher [utilizator]

    pai de ce sa-mi cumpar masina noua cu motor mic nepoluant

    cand acum orice cocalar isi poate cumpara mult visatul BMW cu 500.000km in bord, toba gaurita ca sa auda dusmanii cum accelereaza, si fum gros la plecare de pe loc

    multumim inca odata PSD-ului pentru inca un succes de a transforma romania in groapa de gunoi a europei

    nu era destul ca mancarea si medicamentele din vest vandute in romania sunt de calitatea cea mai proasta... acum vom avea si toate harburile lor.

    de trei ori PSD.. hip hip uraaaa
    • +6 (14 voturi)    
      Gresit (Marţi, 7 martie 2017, 10:34)

      MarDark [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      UE a decis ca fosta lege, ca si predecesoarele lor, incalca normele europene si trebuie eliminata. Nu PSD a scos legea...PSD chiar va introduce alta noua ca sa stopeze acest masacru. Doar s-au laudat in campanie ca o scot ei. Asa ca hai sa nu mai aberam.
      • -1 (11 voturi)    
        hai ma las-o ca macane (Marţi, 7 martie 2017, 11:51)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

        Adica nu PSD a venit cu cretinatatea aia de lege care elimina 102 taxe fara sa puna ceva in loc?!?
        Tu chiar ne crezi cretini pe toti???
        daca voia sa inlocuiasca taxa, concomitent cu scoaterea taxei de mediu introducea alta similara. Da' ei au vrut sa mituiasca alegatorul cu orice pret si indiferent de consecinte.
        • +2 (4 voturi)    
          Ciudat (Marţi, 7 martie 2017, 13:33)

          MarDark [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Am impresia ca traiti sub pamant. Toate taxele auto de pana acum au fost intoarse de UE. PSD doar a profitat sa faca gargara ca o scot ei. Chiar asa de traitor in pestera esti? Sau pe principiul "trebuie sa zicem ceva de rau de psd neaparat".
        • +1 (1 vot)    
          Ca sa nu o lungim (Marţi, 7 martie 2017, 13:49)

          MarDark [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Ca sa nu ne mai certam aiurea.
          http://www.mediafax.ro/economic/declarat-ilegal-de-ue-timbrul-de-mediu-se-plateste-in-continuare-la-inmatricularea-masinilor-16021870

          Si simpaticul de Dragnea a profitat de idee sa se laude ca o scot ei. Doar ca trebuia scoasa oricum.
  • +5 (9 voturi)    
    creste impozitu oricum (Marţi, 7 martie 2017, 9:28)

    moka [utilizator]

    stati linistiti ca nu scapa cei care s-au grabit sa-si aduca masini. O sa le tranteasca un impozit de toata frumusetea.
  • +5 (13 voturi)    
    67000 de RABLE? (Marţi, 7 martie 2017, 9:29)

    Nevermind [utilizator]

    Poate in mintea creata a unora pe care foamea de bani de la apia i-a impins la un nou low.
  • +27 (39 voturi)    
    Rable? (Marţi, 7 martie 2017, 9:32)

    paulionescu [utilizator]

    Este acesta un alt articol sponsorizat de APIA? De ce sunt numite masinile second-hand rable?
    Este cumva imoral sau ilegal sa ai masina veche? Oare nu toate masinile, chiar cele achizitionate de noi, adauga ani si kilometri si se invechesc?
    Conditia de "rabla" survine in functie de calitatea lucrarilor de intretinere si de kilometrii parcursi, nu in functie de varsta. Iar asa-zisa "uzura morala" e marketing, diferentele intre un EUR3 si EUR5 la un motor pe benzina sunt relativ mici. La Diesel e intr-adevar o problema, fara DPF chiar afuma.
    Pentru a evita ca masinile in conditie tehnica necorespunzatoare sa ajunga pe sosele, exista RAR si ITP. Daca acestea isi fac datoria corect, nu trebuie sa ne facem probleme noi consumatorii. Iar faptul ca dealerii de masini noi fac un profit mai mic nu este o problema nationala.
    • +11 (17 voturi)    
      Corect (Marţi, 7 martie 2017, 10:23)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui paulionescu

      ... problema este ca multi importa petarde la care taxa era aproape cat valoarea masinii sau chiar peste...

      O masina Euro5 de ~3-5 ani nu avea oricum taxa mare (am platit 69€ in 2015 pentru masina din 2012).

      Problema este - cum ai specificat si tu - intretinerea: daca o masina ajunge sa nu mai respecte norma din care face parte, atunci mi s-ar parea normal sa fie taxata (nu trece ITP, trece in alta norma de impozitare, etc.)
    • -4 (10 voturi)    
      Da (Marţi, 7 martie 2017, 11:03)

      electron [utilizator] i-a raspuns lui paulionescu

      Probabil fan al masinilor second hand.
      Nu se numesc toate masinile second hand. O masina de 5 ani sa zicem, cam indiferent de marca poate fi o masina decenta.
      Problema vina de la masinile mult mai vechi. Masini care costa un 500-1000 de euro. La care taxa de inmatriculare era cam cat masina.
      Alea sunt rable. Ca poate nu polueaza la fel.... poate, dar restul chestiilor? Frane, directie etc... alea cum e cu ele. Da daca proprietarul a avut grija de masina pot fi ok, dar aici e cheie acel daca. Poate trece ITP, aia nu inseamna ca e neaparat ok pe drumul public. A fost la service a reparat-o s-a dus la ITP a trecut si peste o luna se strica altceva. Toti am trecut prin momentul cand mergeam intre localitati si esti blocat dupa o Dacia 1310 care mergea cu 60 ca cu atata merge. Masinile vechi sunt o problema nu numa in oras ci si in afara lui
  • +2 (28 voturi)    
    Rabla este Loganul nou (Marţi, 7 martie 2017, 9:47)

    jackalphonse [utilizator]

    Eu nu cred ca un Audi 2005 este rabla
    • -8 (16 voturi)    
      Minte 0 (Marţi, 7 martie 2017, 10:36)

      MarDark [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Ai in cap un morman de rahat turcesc. Atat te duce mintea, atat poti. La proteste ai fost? Din alea cu jos mafia, jos ciuma rosie? Sa imi fac si eu o idee cine a fost pe acolo.
      • +3 (5 voturi)    
        prostul nu i prost destul pana nu -i fudul (Marţi, 7 martie 2017, 11:45)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

        Cand nu pricepice scrie, intrebi daca bate vantul ca sa arati ca stii si tu ceva.
        • -3 (5 voturi)    
          titlul e bine ales (Marţi, 7 martie 2017, 13:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          doar ca nu realizezi ca prostul fudul e ala cu audi din 2005, nu ala cu logan din 2017...
          • +5 (5 voturi)    
            Nu era vorba despre masini aici (Marţi, 7 martie 2017, 15:51)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Era vorba de oameni care vorbesc ca sa scrie si ei ceva, fara continut.
            Referitor la masini, este o optiune personala in a avea Audi 2005 sau Logan 2017, intre care, sincer, nu cred ca exista o diferenta enorma in ceea ce priveste emisiile.
            Problema mea este ca intr-o piata, zisa si libera, ni se da peste bot noua, clientilor, atunci cand incercam sa facem o schema personala intre costuri si confort. Inainte erau taxe vamale, acum sunt de mediu. Cum o faci, n ai sapca.

            Adica este globalism sau nationalism?!
            Cand trebuie sa mi vanda "ei" este un minunat globalism (nationalismul este naspa racu, cica), cand trebuie sa cumpar eu, avem nationalism la fel de binevenit.
            Mai mult, betele in roate imi sunt bagate de statul la care eu platesc impozite.
            Serios, este trist.
            PS. bogdanXXX, gramaticule, vezi ca faci greseli
        • -3 (3 voturi)    
          Taranul de Romania (Marţi, 7 martie 2017, 13:37)

          MarDark [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          Taranul fudul de Romania. Decat un Logan din 2017 mai bine un BMW-u din 74. Nici nu se compara! Contetul ala de Logan....ce stiu taranii ce e ala luxul...bmw 74 haudi din 92 metzan din 88. Ce stiti voi ba aia cu masini noi?!
          • +5 (5 voturi)    
            Corect e să te raportezi la preț (Marţi, 7 martie 2017, 14:07)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

            Dacă ai bani de un Logan din 2017, comparația o faci cu SH-ul pe care ți-l poți cumpăra cu aceiași bani, nu cu BMW-ul din '74

            Separat de asta, în Logan-ul din 2017 ai toate șansele să mori cu dreptatea de partea ta, mai ales la impact lateral. Logan-ul nu e mașină de autostradă, am condus unul în Germania vreo 100 km și nu-mi mai trebuie a doua oară. În România e OK ca taxi, pasagerii din spate chiar au loc suficient pentru picioare, dar n-ai ce căuta cu el pe autostradă, sar tablele de pe el și îi ies pistoanele prin capotă dacă mergi mai tare.

            Nu știu cât costă un Logan nou în 2017, dar presupun că poți să-ți iei un BMW sau un Audi din 2008 cu aceiași bani. Caz în care BMW-ul din '74 chiar e în plus în discuție.
          • +5 (5 voturi)    
            ... (Marţi, 7 martie 2017, 15:50)

            Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

            Când a apărut Loganul, cu vreo 10 ani în urmă, era Euro 3. Au trecut la motoare Euro 4 ceva mai târziu.

            Pe vremea aia, se zice că normele Euro funcționau un pic mai altfel decât spunea logica.

            Adică dacă aveai altfel de mașină decât Logan (indiferent că era cumpărată de nouă, second hand, de oriunde, indiferent de nomra euro, deși majoritatea mașinilor europene de după 2000 erau Euro 4) erai țigan, homosexual, analfabet, curvă, cocalar, pervers, și scoteai nori de fum care otrăveau populația, câinii maidanezi și zambilele de apă. Drept care erai sancționat: zgârieturi cu șurubelnița și cuțitul pe mașină, șuturi cu bocancul în uși sau aripi, piatră aruncată de la balcon să îți spargă un geam.

            În schimb, Loganul scotea numai parfum de trandafiri din eșapament și proprietarii lui erau un fel de nobili cu blazon.

            Cam așa zic sorosiștii ăia homosexuali și drogați de la Google că se întâmplau lucrurile.
    • -3 (9 voturi)    
      asta arata cit de cocalar esti (Marţi, 7 martie 2017, 11:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Un audi de 12 ani e oricind predispus sa-i pice cite ceva, deci are costuri de intretinere mari si polueaza de rupe. Da' ce conteaza? Important e sa scrie Audi pe masina, sa moara dusmanii de ciuda. Cum sa condeuca un om asha valoros ca tine un logan, chiar daca mai mull nu-si permite?!? Se poate asha ceva?
      • +2 (4 voturi)    
        Și cu Dacia veche de 20 de ani cum e? (Marţi, 7 martie 2017, 12:50)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Acel Audi vechi de 12 ani înlocuiește în trafic o Dacie strămoșească, veche de peste 20 de ani. La asta te-ai gândit?

        Orice comparație cinstită trebuie raportată la parcul auto aflat în circulație, nu la mașina nouă vândută azi în Germania.

        Nu moare nimeni de ciudă dacă ai un Audi vechi de 12 ani, iar dacă e cumva una de clasă mare, atunci e și întreținută, de-obicei. În materie de costuri de întreținere, la fel, comparația trebuie făcută cu parcul auto existent, nu cu mașinile noi.

        O mașină nouă se devalorizează în fiecare an cu o sumă de ordinul miilor de euro (în funcție de valoarea ei inițială) adică pierzi efectiv acea sumă pentru simplul fapt că deții mașina, chiar și dacă n-o folosești. Întreținerea unei mașini vechi nu ajunge la asemenea sume.

        Ca să-ți poți permite să pierzi acele câteva mii de euro pe an trebuie să-i produci, iar majoritatea românilor nu-i produc. Astfel că mașinile SH sunt de fapt soluția de bun simț pentru o țară ca România.

        Și în Germania sunt oameni care își cumpără mașini de 3-4 ani pentru că nu își permit mașini noi. Și sunt și oameni care își cumpără mașini vechi de 7-8 ani pentru că nu și le permit nici pe cele de 3-4 ani. Așa e normal să fie, nu să te împiedici de căruțe pe stradă, ca în România.
        • -3 (3 voturi)    
          Diferenta (Marţi, 7 martie 2017, 13:54)

          MarDark [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Dacia aia strămoșească este deja înmatriculată si ar trebui RAR-ul sa se ocupe de circulația (sau mai bine zis de necirculația ei), iar restul gunoaielor de 12 ani ar trebui împiedicate ca sa mai fie înscrise.
          • +3 (3 voturi)    
            Ai deja mașini înmatriculate în Bulgaria, (Marţi, 7 martie 2017, 16:30)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui MarDark

            ești convins că asta e soluția normală?

            Nu poți interzice unei mașini înmatriculate în altă țară UE să circule în România, deci faptul că Dacia strămoșească e deja înmatriculată nu e un criteriu.

            Starea tehnică a unei mașini e ceea ce conteză, nu vechimea.Așa cum RAR poate opri în trafic Dacia strămoșească, să-i verifice starea tehnică, tot așa poate opri și mașinile importate din vest.

            În esență asta e problema ta, ”ar trebui împiedicate să mai fie înscrise”. Dar dacă a fost înscrisă când avea 8 ani, iar acum are 15, ce faci? Dacă îi expiră înmatricularea celei străine, atunci trebuie să-i expire și Daciei, așa e corect.

            Exact de asta câștigă PSD alegerile, pentru că în loc ca ”tehnocrații” să elimine taxele (oricum ilegale) și să promoveze interesul consumatorului de a avea o mașină, ”tehnocrații” au promovat interesele APIA, au păstrat taxa cât de mult s-a putut.

            Rezumatul fiind acela că în România nu există dreapta, ajunge tot PSD-ul să ia măsuri de dreapta, chiar dacă o face în scop electoral.
  • +2 (12 voturi)    
    Export de poluare (Marţi, 7 martie 2017, 10:21)

    hamangiu [utilizator]

    Trebuie sa ajungem si chiar sa depasim nivelul de poluare din marile metropole occidentale....astfel vom fi macar in acest domeniu la nivel european...
  • +1 (21 voturi)    
    Problema e la ITP (Marţi, 7 martie 2017, 10:22)

    Adisson [utilizator]

    Sa-mi spuna cineva care masina polueaza mai mult: una veche sau una de generatie relativ noua care functioneaza defectuos.

    Masinile vechi nu au puterea la astea noi, sunt facute eficient din punct de vedere al arderilor si cat iesea putere atat iesea, ca nu aveau alte tehnologii.
    Masinile de dupa 2000 au puteri mari din motoare mici, prin supraalimentare si se bazeaza pe dispozitive secundare pentru a rezolva problema emisiilor. Cand dispozitivele astea secundare nu mai functioneaza...

    Prin orase, eu vad marea majoritate a masinilor minim euro 4. Ar trebui sa fie ok dar totusi, numai nori de fum dupa ele. Nu mai zic ca vreun sfert is alea trucate de grupul VAG...
    • -3 (5 voturi)    
      uita-te la normele de poluare (Marţi, 7 martie 2017, 11:57)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Adisson

      Nu e vorba doar de cit de puternic e motorul si cit consuma, ci si de modul in care elimina sau nu gazele arse.
      • +1 (1 vot)    
        Si eu ce am scris? (Marţi, 7 martie 2017, 13:21)

        Adisson [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Cum obtii 120cp din motor de 1 litru? Bagi compustibil in el (si cate 3injectii pe ciclu) si decalezi timpii de aprindere, nu mai conteaza noxele, ca te bazezi pe 3 sonde lambda, egr, catalizatoare, pompe aer, etc... cele denumite de mine dispozitive secundare.
    • +2 (8 voturi)    
      Oxizii de azot nu sunt "nori de fum" (Marţi, 7 martie 2017, 13:12)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Adisson

      Când vezi nori de fum după o mașină, acela e combustibil nears (dacă fumul e negru) sau ulei ars (dacă fumul e albăstrui).

      Discuțiile actuale legate de poluare se referă la oxizii de azot, care nu sunt nori de fum. Poluarea e o problemă reală doar în marile orașe, datorită densității de mașini, nu datorită mașinilor în sine.

      Astfel că măsurile anit-poluare se justifică doar în marile orașe, nu prin taxe aplicate la nivel național. Poți să interzici mașinile cu motoare termice în București sau în Brașov, dar n-ai nicio treabă cu mașinile care circulă la Dorohoi sau la Pătârlagele.
      • -1 (3 voturi)    
        Si oxizii... (Marţi, 7 martie 2017, 13:31)

        Adisson [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Si oxizii astia ce ii mai retine daca ai dpf-ul stricat sau anulat asa cum se practica intretinerea lui la noi?
        Deci sa inteleg ca fumul ala nu e funingine (soot), poti trai cu el linistit.

        Ce am scris eu?
        • +5 (5 voturi)    
          Exact, la Pătârlagele poți trăi cu el liniștit (Marţi, 7 martie 2017, 14:20)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Adisson

          Normele antipoluare de azi sunt excesiv de severe, implicând costuri nejustificate și sărăcind populația.

          Numai densitatea de trafic din marile orașe reprezintă o problemă reală, adică în București sunt prea multe mașini pe suta de metri. Dacă orașul acela a fost gândit cu picioarele de Ceaușescu, asta nu înseamnă că fiecare român trebuie să plătească taxe de mediu. Sau să renunțe la mașină, chiar dacă stă la Pătârlagele

          Poți face distincție între o problemă locală care se manifestă doar în zona centrală a marilor orașe și o eventuală problemă națională care ar justifica reducerea generală a numărului de mașini?

          Părerea mea este că poți face distincția asta, dar satisfacția ta este de a vedea aplicate taxe. Trei sferturi din discuții ar dispărea, dacă în România ar fi admise numai Logan. Poluarea e doar pretext de discuție, în realitate protecționismul e miza.
          • +1 (1 vot)    
            BRAVO (Miercuri, 8 martie 2017, 8:35)

            sun [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Cineva aici vorbeste in cunostinta de cauza
  • +7 (7 voturi)    
    Nu va lasati manipulati ! (Marţi, 7 martie 2017, 16:38)

    MarinNecula [anonim]

    Haideți sa privim mai departe de vârful nasului. În comparație cu țările superdezvoltate , SUA, China, Japonia ,Germania, Franța, Anglia, etc. țara noastră polueaza cam cât un trib din jungla africana !!! Cred că ați auzit despre Protocolul de la Kyoto, care obligă țările industrializate să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră. SUA nu a semnat niciodată acest protocol, iar oficialii americani motiveaza refuzul Washingtonului de a ratifica Protocolul de la Kyoto spunând ca vor avea pierderi economice !!! Canada, care semnase acest protocol, s-a retras în anul 2013. Iată cum își apara alții interesele. Amaratii de romani, care aduna cu greu câțiva banuti, sunt obligați sa suporte fel de fel de piedici pentru a se bucura de o mașina, la mana a paispea. Timp de 100 de ani alții au poluat la greu și nu le-a mai impus nimeni restrictii, chiar dacă și noi respiram aerul poluat de ei, iar acum ii preocupa grija de „distrugerea mediului” la care tot ei sunt campionii. Primii 3 mari poluatori: 1. China - 8,240,958 mii tone CO22.; SUA - 5,492,170 mii tone CO23.; India - 2,069,738 mii tone CO2. Iar legat de accidente, cred ca dacă RAR -ul-ITP-ul s-ar face corect nu ar fi probleme, dar știm toții cum se face... Problema nu este mașina, ci prostul de la volan și cel care i-a dat permisul.
    Dacă se vor aduce masiv mașini secondhand, sigtur vor scadea prețurile și vor deveni mai accesibile mașinile mai bune, iar cele mai vechi vor ajunge la fier vechi. Mai gândiți și cu capul vostru, nu va lăsați manipulati de producatorii auto.
    • +4 (4 voturi)    
      BRAVO (Miercuri, 8 martie 2017, 8:38)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui MarinNecula

      Dar oare te pot intelege si toti acesti manipulati inraiti in crezul lor?
  • +1 (1 vot)    
    rable second (Miercuri, 8 martie 2017, 16:57)

    vasilica_costica [utilizator]

    un lucru nu ati inteles, romanul isi cumpara masina de citi bani are, adica in functie de salariu, salariu mic = rabla, credeti ca daca ar avea bani ar mai cumpara masina din 91 sau 2001 ? cu max 2000 eur? sau si ar lua una mai buna din 2007 de min 4000 eur ? de ce isi cumpara romanii haine la second? frigidere la second? televizoare la second? isi fac casa in regim propriu ? ca nu au bani, adica sunt platiti la sal min pe economie . cind o creste sal ala o sa cumpere si lucruri mai scumpe.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi