Impactul legii lui Dragnea: Pe piata masinilor noi deja se inregistreaza diminuari la anumite modele care sunt puternic concurate de masinile second hand din import - Gabriel Sicoe, seful Asociatiei Constructorilor Auto din Romania

de V. B.     HotNews.ro
Joi, 23 martie 2017, 15:09 Economie | Auto

Audi 80 2.8E quattro
Foto: Audi
Peste 500.000 de masini la mana a doua aduse din import ar putea fi inmatriculate in acest an in Romania, in timp ce numarul celor noi va fi de cinci ori mai mic, a estimat Gabriel Sicoe, noul presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), citat de Agerpres. El spune ca deja se vede ca scad vanzarile unor masini noi care sunt puternic concurate de masini second-hand de 2-3.000 de euro. Cresterea importului de masini second-hand e o consecinta a eliminarii timbrului de mediu, ca urmare a unei legi initiate de Liviu Dragnea.

Anul trecut s-au inmatriculat 300.000 de masini second-hand din import, insa lucrurile se schimba anul acesta sub impactul disparitiei timbrului de mediu. In schimb, piata masinilor noi va scadea cu peste 20%, crede seful ACAROM

"Fata de peste 300.000 de masini second hand inmatriculate in Romania, din import, in anul 2016, estimam o cifra de cel putin 500.000 de masini second hand, din import, anul acesta. (...) Pe piata de masini noi deja se inregistreaza diminuari la anumite modele care sunt puternic concurate de masinile second hand din import, cu vechime de peste opt ani, care sunt la doua-trei mii de euro. (...) Deci piata de autovehicule noi din Romania, care a fost la 130.000 de masini anul trecut, nu cred ca va depasi 100.000 anul acesta", a declarat Sicoe in cadrul unei conferinte de presa desfasurata in localitatea argeseana Bascov.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

858 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    multumim (Joi, 23 martie 2017, 15:14)

    zigot [utilizator]

    guvernului psd
  • 0 (8 voturi)    
    e rau ca ajungem cimitirul de masini care (Joi, 23 martie 2017, 15:18)

    nick24 [utilizator]

    in 1-2 ani nu vor mai avea drept de circulatie prin orasele di Europa si poate ca si pe la noi.
    Cine a fost interesat sa dea o asemenea teapa romanilor?
  • +3 (3 voturi)    
    solutie de mijloc (Joi, 23 martie 2017, 15:45)

    voxpopulix [utilizator]

    O varianta simpla ar fi ca masinile mai vechi de cinci ani sa fie taxate.

    Dar nu ma pune sa cumpar o caruta de la Dacia cand pot sa iau masina veche de 2-3 ani, mai ieftina si mai buna din toate punctele de vedere.

    Faza este ca pe astia cu masinile lor noi ii doare mai mult cand oamenii aduc masini de 1-2, maxim 3 ani. Unul care si-a cumparat o rabla de 3000 de euro oricum nu ar fi platit 10-15.000 pe o masina.

    In conditiile in care o masina nou in romania e mai scumpa decat in multe tari din europa unde se castiga si de 10 ori mai mult, mafiotii astia si-o merita din plin.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu ar fi dat 15000 (Joi, 23 martie 2017, 16:23)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Dar poate ar fi dat 5000 pe un Logan.
      Plus ca mașinile aduse fin afara sunt de obicei niște junghiuri care poluează (de fapt asta e problema principala); nu am văzut nici o grija a autorităților de a stopa această problema deși legea prevede sancțiuni. Nicimacar o data nu am auzit de o mașina oprită in trafic și verificată de noxe.
      O alta problemă ar fi sufocarea orașelor de mașini pentru ca nu exista nici o opreliște in fața accesului cu mașini in orașe; tot mârlanu' își ia o căzătură de 3 litri cu care face "liniuțe" prin oraș ( poliția e cvasi-absenta din viața urbană).
      Singura piedica ar fi fost taxa de mediu, dar a dispărut și asta. Încotro?
      • +1 (1 vot)    
        Logan e caruta (Joi, 23 martie 2017, 17:23)

        voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Loganul este o caruta, deal with it. Si din ce stiu eu costa bine peste 5000 de euro in varianta cheala.

        Gasesti masini bune lejer la banii pe care i-ai plati pe rabla de Logan.

        O masina veche de 3 ani polueaza mai putin ca un logan, este mai sigura ca un logan si pentru cei din masina si pentru cei din exterior, sta mai bine pe sosea, se strica mai greu, mai rar.

        Da, rablele care pouleaza trebuie oprite cumva, dar nu masinile de cativa ani vechime.
  • +3 (3 voturi)    
    TEXTE (Joi, 23 martie 2017, 16:56)

    MG [utilizator]

    TEXTE. Nimeni nu ar aduce masini mai proaste decat cele deja existente in tara. Nimeni nu intentioneaza sa foloseasca o masina poluanta sau defecta zi de zi. Nimeni nu va folosi zilnic un "jipan" in traficul din Bucuresti sau aiurea din motive de consum. Multi isi vor cumpara o masina pentru a castiga o independenta in miscare: la magazin, la munte, in vacanta; sau o masina mica, ieftina si economica pentru oras/servici. Vor creste vanzarile de piese si servicii auto. Si impozitele.
    • 0 (0 voturi)    
      Amice (Joi, 23 martie 2017, 20:01)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Tu gândești din perspectiva ta poate. Uita-te ce e pe străzi (și nu doar in București), e plin de mașini care poluează.
      Vorbim de mașini de 3000 de euro; sa nu îmi spuneți că alea sunt brici: și minunate și ieftine și cu puțini km la bord (deci fără uzuri).
      • 0 (0 voturi)    
        Ma gandesc ca nu toata lumea isi permite NOU (Vineri, 24 martie 2017, 10:52)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Ma gandesc ca nu toata lumea isi permite NOU. Mai ales ca nu toate masinile sunt folosite zilnic. Eu am parte si de drumuri unde nu poti baga o masina de oras - drumuri cu pietre, noroi, panta. Nu am pretentia sa se asfalteze, stiu ca nu este fezabil economic, dar sa nu stranga oamenii de gat - nimeni nu are 2 vieti si fiecare trebuie sa traiasca ok. In orase sa faca transport public electrificat generalizat si se scapa de poluare.
        • 0 (0 voturi)    
          De acord ca nu toti pot masini noi (Vineri, 24 martie 2017, 12:09)

          mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Dar hai sa le triem un pic. Asta nu se intampla acum deloc. RAR-ul e o gluma, taxele sunt mici pentru masini mari si poluante. Din cauza asta orasele sunt aglomerate si poluate din greu de masini care chiar daca doar le tranziteaza nu sunt verificate deloc.
          Piata pentru piese de schimb si service-uri? Cred ca la masinile vechi la mare cautare sunt dezmembrarile si service-urile la negru (stiu eu un mecanic) care fac masina circulabila pana la RAR unde se da ceva pentru a se inchide ochii la inspectie.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 24 martie 2017, 11:57)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        E o mică diferență între "vechime" şi "nivelul de poluare".

        Spre exemplu: Euro 4 a devenit obligatoriu din ianuarie 2005. Dar mai mulți producători europeni aveau modele pe benzină Euro 4 încă din 1999-2000. Mercedes-Benz, Ford etc. Pe Diesel nu, a mai durat câțiva ani până să poată trece la Euro 4.

        În timp ce Renault se mişca un pic mai greuț, aşa, cătinel, ca după o doză prea mare de vin franțuzesc ordinaire. Şi prima generație de Logani abia era Euro 3.

        Așa cum Renault a promis și că va face "maşina populară de 5000 EUR". Numai că 5000 s-au făcut 7000. După aia 9000. După care au hotărât că echiparea la nişte standarde mai normale costă peste 10 000. Şi a ajuns Loganul nou aproape egal la preț cu Octavia Tour nouă. Doar că în privința motorizării, calității construcției, ținutei de drum, era la fel de egal pe cât e egal măgarul cu un armăsar de curse.

        Dar, ce să-i facem, "vechiturile" poluează, iar Loganul, după ei, scotea din evacuare parfum de trandafiri!
        • 0 (0 voturi)    
          Poate nu Logan (Vineri, 24 martie 2017, 13:37)

          mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

          Nu sunt nationalist, nu am Logan si nu as cumpara unul. Ideea era ca la o masina noua ai oarece control si garantie a emisiei de noxe (cel putin la inceput) in timp ce la masini uzate asta dispare cu totul.
          In lipsa altor reglementari (de orice fel) taxa de inmatriculare mai tria din aceste masini ale caror noxe le respiram cu totii.
          Din pacate suntem la nivelul de tara bananiera unde toti vor sa aiba masini, dar nu toti se gandesc ca copiii lor respira ceea ce acele masini emit la nivel de noxe. Pentru ca presiunea constiintei este nula mai cred ca niste legi mai ferme (impreuna cu aplicarea lor corecta) in directia descurajarii folosirii unor masini poluante (sau a masinii personale in general daca e sa trecem la nivelul urmator al evolutiei) sunt binevenite iar relaxarea fiscala in discutie aici nu produce efecte benefice de nici un fel (pe langa ce am explicat mai sus nu aduce nici bani la buget care - teoretic - ar putea fi investiti in reducerea suplimentara a poluarii si a ridicarii nivelului de trai in orasele noastre deloc prietenoase).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică