Tesla a ajuns sa valoreze mai mult decat Ford pe bursa - De ce suntem in fata unui moment istoric

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 4 aprilie 2017, 10:31 Economie | Auto

Masina Tesla la incarcat
Foto: Tesla Motors
​Desi a produs de aproape 100 de ori mai putin decat Ford anul trecut si desi este pe pierderi, Tesla Motors a ajuns sa valoreze mai mult decat Ford pe bursa. Momentul este simbolic: o companie de 13 ani vechime depaseste un simbol al industriei auto. Parerile sunt impartite: unii spun ca este o bula speculativa, iar altii, ca este un semn al uriaselor schimbari ce se petrec in industria auto sub presiunea companiilor de tehnologie.

Tesla a livrat anul trecut 76.000 de masini, iar Ford 6,7 milioane. Cu toate acestea, pe 3 aprilie la bursa de la New York capitalizarea de piata a Tesla a ajuns la aproape 49 miliarde dolari, in timp ce Ford este la 45,5 miliarde dolari.

Cifra de afaceri a Ford este de 20 de ori mai mare decat a companiei lui Elon Musk care a avut pierderi anul trecut, in timp ce Ford a avut profit de 10 miliarde dolari. De ce sta Tesla atat de bine? Pentru ca investitorii considera ca are un viitor stralucit, iar pentru ei perspectivele conteaza enorm.

Masinile Tesla sunt considerate cele mai "cool" masini electrice din piata si Tesla este o masina aspirationala, pentru multi fiind peste marcile germane premium. In plus, actiunile Ford sunt tratate precum actiunile unei companii industriale, in timp ce actiunile Tesla sunt tratate ca actiuni ale unei companii de tehnologie, iar aceste companii sunt considerate extrem de valoroase.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   






















8608 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    Nu o fi doar o bula? (Marţi, 4 aprilie 2017, 10:41)

    BEDE [utilizator]

    Nu cumva este doar o bula care se va sparge?
    Va amintiti de bula imobiliara? Si chiar erau afaceri mult mai mari decat cele ale Tesla in prezent.
    Va amintiti de cat ajunsese odinioara sa valoreze pe bursa Enron?
    Nu spun ca masinile electice nu au viitor, dar poate ca pe bursa Tesla e deocamdata cam supraevaluata datorita unui optimism exagerat. Nu pot sti sigur. Dar se prea poate ca Tesla sa scada in viitor si Ford sa creasca.
    • +2 (4 voturi)    
      da si nu (Marţi, 4 aprilie 2017, 12:34)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      pe langa masini, Tesla mai face si alte chestii care pe viitor vor juca un rol important in viata de zi cu zi.

      uite-te la powerwall sau powerpack, uite-te la spacex. uite-te si la self driving, segment pe care se bate atata moneda zilele astea, si vei intelege de ce momentan tesla e asa valoroasa.
      • +1 (3 voturi)    
        Minunat! (Marţi, 4 aprilie 2017, 12:54)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        Powerwall, ce imi place! Niste costuri mari pentru baterii si pentru convertoare. Si randamentul acestui sistem nu este prea stralucit. Deocamdata powerwall este doar pentru cei super-bogati. Ca si automobilele Tesla. Ori, cat de multi super-bogati sa fie?
        Singurul avantaj la powerwall este pentru locuintele izolate, unde ar fi cam greu de remediat o cadere a liniei electrice care le alimenteaza, iar in timpul cat reteaua este cazute, powerwall ajuta sa-ti mearga bine. Dar nu prea vad powerwall pe scara larga intr-un oras.
      • +2 (2 voturi)    
        nu are treaba (Marţi, 4 aprilie 2017, 13:00)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        Lucrurile alea se fac in alte companii decat Tesla. Nu au legatura cu valoarea actiunilor Tesla la bursa.
    • +1 (1 vot)    
      Completare (Marţi, 4 aprilie 2017, 12:46)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Sa nu uitam ca Ford este in scadere de 3 ani.
      Iar firma de marketing Tesla nu poate concura nici macar cu Ford momentan la cifra de afaceri.
  • +3 (5 voturi)    
    si eu zic ca este o bula speculativa (Marţi, 4 aprilie 2017, 10:45)

    bancher [utilizator]

    in ultimul timp dinamica vanzarilor de masini electrice a crescut..si, implicit, si valoarea companiilor care produc astfel de masini.
    numai ca sa vedem cat tine trendul....piata bursiera urca si se prabuseste
    • +1 (7 voturi)    
      Nu e o bula (Marţi, 4 aprilie 2017, 11:52)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Viitorul auto este electric, acest lucru este clar. Nu se stie cand se va intampla acest lucru (exista totusi niste estimari), dar cu siguranta se va intampla. Din acest motiv, companiile care au plecat lansat sunt bine evaluate deoarece vor fi pregatite atunci cand piata va cere preponderent electrice.

      Ford nu pregateste nimic in acest sens iar acest lucru nu-i recomanda ca investitie pe termen lung.
      • +2 (2 voturi)    
        Problema este. (Marţi, 4 aprilie 2017, 12:52)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui banel

        Companiile mari de automobile nu se arunca pe piata electrica, deoarece este prea mica. Nu are infrastructura necesara pentru alimentare, si la o crestere exponentiala a nr de masini sistemul energetic ar claca in 2 ani. Este usor pentru firmele mari sa intre pe piata electrica, dar ar faceo pe propriul cost.
        Tesla este o firma de marketing care stie sa isi promoveze produsul si cam atat. Inovarea pe care o reclama este tehnologie cumparata. Ca si Apple dar cu alt cult al personalitatii.
        • 0 (2 voturi)    
          gresit (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:37)

          Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          anul trecut la salonul de la paris aproape toti producatorii au venit si cu masini electrice. mercedes a venit cu un S-Klasse 100% electric - adica e clar unde tinteste si ce mesaj trimite in piata.

          pana si hyunday / kia aveau masini electrice. desi nu sunt fan masini sud-coreene, am fost placut surprins sa vad asta pentru ca, concurenta face bine inovatiei ...

          daca te uiti un pic pe ofertele marilor producatori, vei vedea ca toti, dar absolut toti au in oferta masini hibride (ok, nu sunt 100% electrice, dar pt oras sunt ok).

          infrastructura. aici, fiecare parcare are spatii special amenajate pt masinile electrice si statii de incarcare. tesla are spatii de incarcare special amenajate la fiecare popas / service de pe autostrazi, iar numarul lor creste in fiecare zi.

          cat despre tehnologii cumparate ... nu vad unde e problema. de ce sa nu cumperi / vinzi ceva ce tu nu mai poti dezvolta iar altul poate continua si imbunatatii munca ta?! unde-i problema? si vorbind de apple, ai folosit vreun produs d-al lor sa poti face comparatie si apoi sa vorbesti?
          • 0 (0 voturi)    
            corect... (Marţi, 4 aprilie 2017, 19:44)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

            Dar saloanele si conceptele prezentate nu au legatura cu realitatea. Deobicei. E din nou o miscare de marketing. Si cam atat.

            Normal ca concurenta ajuta, dar problema este bateria care nu are unde evolua, si daca e de 2 ori mai buna tot sub benzina e. Valori de citit:
            https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density#Energy_densities_of_common_energy_storage_materials

            Hibridele sunt deja pe moarte, Cumparatorul de rand nu cumpara asa ceva, ele fiind achizitionate de companii cu flote mari pentru.... marketing si sa para verzi si inovativi. Dar conceptual hibridul e trecut.

            Infrastructura... la momentul de fata punem prize. E ok. problema incepe sa apara cand tragi cablu ca nu mai duce ala.

            Apple este o parabola, can nereusita din cate vad, la marketingul care face un produs mediu sa para excelent. Si lipsa de inovatie adevaraa, care vine deobicei din univesitati si firme mici, achizitionate.
            • -1 (1 vot)    
              . (Miercuri, 5 aprilie 2017, 3:17)

              Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Lok

              daca saloanele nu prea au legatura cu realitatea, de ce nu au venit cu masini pe gaz? da, poate mercedes nu va lansa S-ul ala 100% electric in urmatorii 2-3 ani, dar o va face in viitorul apropiat.

              ai dreptate si cand vine vorba de baterie, dar ... de cate ori ai facut tu plinul si ai mers pana s-a golit rezervorul? my point is: indiferent de autonomie, dupa cateva sute de km / mile, tot opresti undeva "sa-ti dezmortesti oasele". si daca in timpul in care ma duc sa fac un pipi, sa-mi iau o cafea + un corn si mai stiu eu ce altceve, masina se incarca pentru alte 3-400 de mile, toata lumea-i multumita. da, posibil sa nu poti participa la paris - dakar cu o tesla model x (for now).

              cat despre putere? total de acord, dar cine-si cumpara o electrica nu merge cu 200 km/h, desi am fost depasit de tesla, eu avand cam 140 km/h. nu se duce cu ea la concursuri de offroad .... tesla (si in general masina electrica) nu e pentru cei care vor sa care marfa sau sa tracteze remorca cu cai in ea (scuze cacofonia).

              hybridele ... nu stiu ce sa zic. uite-te ce razboi s-a pornit impotriva diesel-urilor. da, e o struto-camila care va disparea in curand, dar va exista atata timp cat omul nu are alta optiune.

              again, total de acord, poate apple nu sunt produse excelente, dar da-mi exemplu de un produs excelent vandul la un pret decent. crezi ca varfurile de gama de la samsung / htc / lg sunt mai bune? crezi ca un microsoft surface e mai bun decat un ipad (app, am ramas socat cand am vazut ca e chiar mai scump decat un ipad pro). crezi ca un laptop asus e mai bun decat un mac? (posibil, depinde pentru ce-l cumperi). ideea e ca exista produse de top si produse regular. fiecare e liber sa aleaga. dar fii sigur ca produsele de top sunt mult mai bune decat celelalte (indiferent de producator).
      • 0 (2 voturi)    
        nu ai cum sa stii cum e viitorul (Marţi, 4 aprilie 2017, 14:38)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui banel

        nu stii ce metode de propulsie inventeaza companiile, odata ce motoarele cu ardere interna vor fi interzise sau vor disparea de la sine din cauza epuizarii rezervelor de hidrocarburi.
        Poate vor fi motoare cu hidrogen...de ce nu?
        Piata auto electrica e prea mica ca sa spui ca ea este viitorul, are sub 1% din cota de piata. Doar in tarile nordice a ajuns spre 20%...dar atat.
        Fara un salt calitativ major, motoarele electrice nu au viitor.
        Nu uita ca Tesla, pe care o lauzi atat, e pe pierdre.
        Ford tocmai a retrecut pe profit.
        • 0 (2 voturi)    
          Viitorul e electric (Marţi, 4 aprilie 2017, 14:58)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Si nu pentru ca Tesla. BMW de exemplu vrea ca in 2025 sa aiba un sfert din vanzari masini electrice.
          Hidrogenul nu este sustinut suficient, e prea tarziu sa mai prinda din urma automobilele electrice. In plus, costul unei statii de incarcare cu hidrogen este prohibitiv.

          Alte tehnologii, daca vor fi aparea, vor necesita ani buni pana cand vor deveni mainstream. Si se va relua procesul de acum, doar ca vor inlocui automobilele electrice.
  • +4 (6 voturi)    
    Bula, nebula, viitorul este al masinilor electrice (Marţi, 4 aprilie 2017, 11:27)

    Susufler0 [utilizator]

    De exemplu, eu estimez ca in viitor Ford se va apuca si el sa produca masini electrice.

    PS. Cand in viitor ? Poate atunci cand profitul sau nu va mai fi de 10 miliarde ci sensibil mai mic iar rezultatele lui Tesla si ale Fordului, vor fi mult mai echilibrate.

    PPS. S-avem rabdare. Va veni si momentul acesta
    • -3 (3 voturi)    
      stii cand?! (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:37)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      cand tesla va cumpara ford :P
  • 0 (4 voturi)    
    nu e nici o bula (Marţi, 4 aprilie 2017, 12:31)

    sec_o [utilizator]

    Nu cred ca ati vazut specificatiile unei masini Tesla. Au pierderi pentru ca masinile costa foarte mult (deci vanzari putine) si au investit mult in tehnologie. In momentul in care vom avea urmatoarea generatie de baterii/acumulatori de lunga durata Tesla va exploda la vanzari. Trebuie doar sa reziste pana atunci.
    Eu mi-as cumpara o Tesla fara discutie daca ar fi la acelasi pret cu W Golf sa zicem. Pana atunci raman la Golf, tried and true.
    • -2 (4 voturi)    
      Nepotu-meu, care are trei ani, deseneaza (Marţi, 4 aprilie 2017, 12:59)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui sec_o

      masini care zboara fiind conectate la prizele de pe Pamant. E-adevarat, din cauza ca firele sunt cam lungi e cam mare incalceala prin aer) dar el deja se gandeste sa inlocuiasca masinile electrice cu unele care se deplaseaza pe baza de ... aer !
      Eu chiar cred ca la un anumit moment al vietii sale el chiar va circula cu astfel de masini.

      PS. Asa ca... o sa tot vina bule peste noi si peste urmasii nostri ! Important este sa nu ne (sau sa nu-i) buleasca ! ;))
    • +1 (1 vot)    
      Fiecare cu alegerile lui (Marţi, 4 aprilie 2017, 13:07)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui sec_o

      Eu nu as ramane la Golf daca mi-as permite o Tesla.
      • -2 (2 voturi)    
        dar la un audi Q7? (Marţi, 4 aprilie 2017, 14:39)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        Tesla nu se compara cu Golf ci cu marcile premium cu motoare mari.
    • -3 (3 voturi)    
      gresesti un pic (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:47)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui sec_o

      tu compari mere cu pere.

      nu poti compara un model s cu golf, niciodata. compara un model s cu un A8, seria 7 sau s-Klasse (sau mai sus). daca ai avea bani de A8, sigur ai sta sa te gandesti ce vrei. poate in final ai alege A8-ul din mult mai multe puncte de vedere, dar tesla ar fi in carti.

      mai aproape de muritorii de rand e model 3. p-asta il poti compara cu un a4, c-class sau vw passat. si ... crede-ma ca ai alege model 3 oricand / oricum.

      momentan tesla e masina scumpa pentru ca nu are rival pe segmenul premium. cand vei avea de ales intre o tesla de £80.000 si un S Class de £85.000 ... cred ca isi vor regandi politica de preturi. am facut un drive test cu un model S, si nu as da banii aia pe el. personal, mi se pare cam cioplit interiorul, nu foarte comfortabil pentru o masina premium, nu foarte ergonomic bordul ... dar senzatia a fost super misto. daca ar costa £40k, atunci urmatoarea masina sigur ar fi asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Vedere in perspectiva.... (Miercuri, 5 aprilie 2017, 0:24)

    coco04 [utilizator]

    Vederea in perspectivă si avansul tehnologiei sunt totul.
    Eu am fost șocat sa aflu ca de câțiva ani buni, numarul 1 mondial la extracția si producția de petrol sunt SUA.
    Asta arată cât de repede se schimbă lumea.Mașinile electrice au un avantaj foarte mare.Orice avans al tehnologiei fotovoltaice (PV) le avantajează pentru că randamentul de transformare al energiei PV in electricitate e de aproape 100 %.Asta in timp ce petrolul e o resursă finită iar combustibilii benzină si motorină au randamente de cca 30-42 %.maxim.Elon Musk a zis că până și avioanele vor deveni electrice.Păi atunci ce să mai discutăm de masini?!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri