Parlamentul European a votat recomandari care vor grabi inlaturarea masinilor diesel de pe sosele

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 4 aprilie 2017, 15:39 Economie | Auto

Motor TDI de Audi
Foto: Audi
Efectele uriasului scandal Volkswagen s-au facut simtite marti in PE care a votat recomandari ce vor accelera scoaterea masinilor diesel de pe soselele europene. Au fost modificate si regulile de omologare pentru noile modele, astfel incat testele sa aiba un grad mare de independenta, iar PE recomanda ca producatorii auto care falsifica rezultatele testelor sa fie amendati cu 30.000 euro/masina. Propunerea prevede si ca producatorii auto ar trebui sa ofere compensatie clientilor, lucru care s-a intamplat in SUA pentru cumparatorii de masini VW, insa nu si in UE.

"Masinile diesel nu vor disparea de pe o zi pe alta. Insa dupa acest an de munca asidua sunt sigura ca vor disparea mult mai repede decat ne-am putea imagina", spune comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, citata de Reuters.

Anul trecut 49,5% din masinile noi inmatriculate in Europa au fost diesel, ponderea lor scazand cu cinci procente fata de 2012.

Statele membre si Comisia au stiut de peste 10 ani despre faptul ca emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale masinilor diesel erau mai mari in conditii reale de trafic fata de testele de laborator. Ele trebuie sa imbunatateasca rapid sistemul de testare si verificare pentru masinile noi pe drumurile europene, spun deputatii europeni in recomandarile votate marti.

Totul a pornit de la scandalul facut public in toamna lui 2015 cand s-a aflat ca Volkswagen a pacalit testele de emisii si ca 11 milioane de vehicule au fost afectate. Scandalul a aratat ca testele de emisii nu au legatura cu realitatea si masuratorile facute in 2016 au aratat ca la unele modele emisiile pe sosea erau de 15 ori mai mari decat cele din teste.

Intr-un vot separat, deputatii au modificat si regulile UE privind ¬aprobarea noilor modele, reguli care vor face testele de mediu si de siguranta mai independente, cu o supraveghere mai stricta a masinilor aflate in circulatie.

Recomandarile nelegislative pentru Comisie si Consiliu se bazeaza pe raportul final al comisiei de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul auto (EMIS).

Deputatii au ajuns la concluzia ca, desi Comisia si statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul ca emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale masinilor diesel erau mai mari in conditii reale de trafic fata de testele de laborator, nu au facut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului si sanatatea publica.

Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a cautat ¬echipamente de interferenta¬, ci au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. Dupa izbucnirea scandalului privind emisiile in septembrie 2015, Comisia s-a asteptat ca statele membre sa efectueze investigatii si nu a presat pentru nicio alta actiune, iar statele membre nu au penalizat producatorii auto si nici nu au cerut retragerea masinilor in discutie, se arata in text.

Recomandari pentru a imbunatati legislatia UE si a asigura aplicarea ei

Recomandarile cheie sunt urmatoarele:
  • toate activitatile privind redactarea legislatiei in domeniul calitatii aerului si emisiilor ar trebui sa se afle in portofoliul unui singur comisar si unei singure directii generale, pentru a imbunatati supravegherea si concentrarea
  • legislatia UE privind emisiile in conditii reale de trafic ar trebui adoptata rapid, testele urmand sa includa o serie larga de conditii de trafic, precum si variatii imprevizibile pentru a detecta echipamentele ilegale de interferenta
  • cumparatorii afectati de acest scandal ar trebui sa primeasca compensatii financiare din partea constructorilor de automobile implicati. Comisia ar trebui de asemenea sa propuna reguli pentru stabilirea unui sistem de recurs colectiv armonizat la nivelul UE, pentru o mai buna protectie a consumatorilor.
  •  noile reguli privind regulile de aprobare ar trebuie adoptate cat de repede posibil pentru a introduce un sistem nou de supraveghere UE, cu responsabilitati clar definite

Deputatii modifica regulile UE privind aprobarea modelelor auto pentru a preveni alte scandaluri privind emisiile

Intr-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificarile la propunerea legislativa a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a imbunatati controlul activitatii centrelor de testare si a autoritatilor nationale care aproba punerea pe piata a modelelor auto. Verificarea masinilor aflate deja in circulatie ar trebui intarita, iar Comisia ar trebui sa aiba mai multa putere de supraveghere asupra activitatii autoritatilor nationale, iar in unele cazuri ar trebui sa poata sa testeze direct masinile.

Statele membre ar trebui sa testeze in fiecare an cel putin 20% din modelele auto puse pe piata in statul lor in anul anterior, iar Comisia sa aplice producatorilor auto care falsifica rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare masina, se arata in text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pietei, pentru recompensarea clientilor afectati sau pentru protectia mediului.

Propunerea privind aprobarea modelelor auto a fost trimisa inapoi comisiei pentru piata interna, in vederea inceperii negocierilor interinstitutionale. Consiliul trebuie sa adopte pozitia sa comuna asupra dosarului inainte de inceperea negocierilor.


Citeste mai multe despre   






















15290 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Degeaba se chinuie PE sa imbunatateasca (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:16)

    4Runner [utilizator]

    viata europenilor si implicit a romanilor daca Ministerul Mediului din RO nu intelege nimic si taxeaza masinile in functie de emisiile de CO2. Pentru noi tot scandalul Dieselgate s-a intamplat degeaba. Noi suntem deranjati in continuare de CO2.
    • -4 (12 voturi)    
      nu chiar... (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

      noi platim (cel putin asa reiese din ce am citit despre noile taxe) in fucntie de ce euro e masina...
      ceea ce nu e chiar acelasi lucru cu emisiile de CO2...
      • +7 (9 voturi)    
        Noi platim in functie de emisiile de CO2 (Marţi, 4 aprilie 2017, 17:01)

        4Runner [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        nu de emisiile de NOx conform legislatiei actuale. Sigur, cu cat o masina e mai noua, are o euronorma mai noua si implicit emite mai putin la aceeasi capacitate, dar asta e de la sine inteles.
    • -15 (17 voturi)    
      nu avem nevoie de UE (Marţi, 4 aprilie 2017, 19:09)

      xanti [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

      Sa imbunatateasca viata ,o putem face singuri.
      • 0 (4 voturi)    
        esti batut in cap coane! (Marţi, 4 aprilie 2017, 19:21)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        .
      • +5 (9 voturi)    
        Ai demonstrat din plin 27 de ani (Marţi, 4 aprilie 2017, 19:32)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui xanti

        Mai ai? Main baga, ca esti haios.
  • +9 (9 voturi)    
    Deci ce-i care au mintit (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:23)

    Adri4n [utilizator]

    acum vor castiga din nou vanzand mai multe masini.
  • +8 (8 voturi)    
    i-auzi mah (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:31)

    levierul [utilizator]

    deci nu vor mai fura motorina de la CFR?
    Gasesc ei alta utilizare....
    • +13 (13 voturi)    
      alternativa (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:45)

      PetrisorPintea [anonim] i-a raspuns lui levierul

      ... vor trece locomotivele pe benzina, sa fie de unde fura :)
  • +12 (16 voturi)    
    te doare mintea ... (Marţi, 4 aprilie 2017, 16:57)

    gelu antigelu [utilizator]

    prostia si hotia birocratilor afecteaza sute de milioane de oameni. acum 20 de ani au stimulat in vestul Europei prin subventii achizitia de autoturisme personale diesel. vanzarile la diesel au explodat. firmele producatoare au bagat bani grei in cercetare pe motoarele diesel. s-a ajuns la aberatii cum ar fi producerea de mini masini cu motoare diesel mici 1,2 litri, care oricum ai lua-o nu aveau nici o noima.
    se stie de cand lumea ca motoarele diesel sunt mult mai poluante decat cele pe benzina. si ma refer efectiv la poluare nu la CO2, unde cel mai mare producator, deci poluator este planctonul oceanic si vad ca nimeni nu se gandeste sa-l taxeze. dieselul este mai poluant pentru simplu motiv ca motorina este un produs petrolier mai putin rafinat comparativ cu benzina, deci teoretic mult mai ieftin dar mai poluant.
    birocratii europeni si-au suflecat manecutele si au inceput sa calculeze impactul de mediu in CO2 nu in produsi cancerigeni gen oxid de azot, monoxid de carbon, hidrocarburi, aldehide si alte nenorociri.
    doar la americani e altfel, adica cum ar trebui sa fie.
    dieselul e poluant deci e taxat mai mult. d-aia nu e popular acolo.
    conform acestei prostii o masina care functioneaza pe consum de hidrogen si elimina doar vapori de apa si CO2, deci complet nepoluanta este taxata conform regulilor actuale in acelasi mod cu un 4x4 cu motor diesel de 3 litri. e absolut aberant.
    acum dupa ce s-au bagat bani grei in dezvoltarea tehnologia diesel baieti revin si schimba regulile. ce era stimulat de ani buni acum este pus la index.
    vi se pare normal ce se intampla? de ce astfel de piruete bruste si absolut haotice?
    chiar nu se poate stabili o strategie pe termen lung ca sa nu ne batem joc de toti si de toate: producatori, cumparatori, mediu?
    • +2 (8 voturi)    
      Foarte bine spus (Marţi, 4 aprilie 2017, 19:25)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Iar cretinismul a venit in parte de la incalziristii globali, pentru care CO2 a devenit inamicul nr.1 si s-au facu ca uita originea cuvintului "noxe" - adica NO x- oxizi de azot cu x de la1 la 5( la care se adauga celelalte chestii de care spui)
      Prostie si hotie ecologista!
    • +3 (5 voturi)    
      o micuță corectură (Marţi, 4 aprilie 2017, 21:59)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Pila de combustie (fuel cell) - ”bateria” mașinilor pe hidrogen, sau altfel spus dispozitivul care transformă energia chimică în energie electrică, consumă hidrogen din rezervor și oxigen din aer și elimină apă. Mașinile pe hidrogen elimină apă și numai apă, vapori de apă, nu apă și CO2, cum ai scris tu în comentariul tău.
      Nu știu dacă e adevărat ce spui, că mașinile pe hidrogen sunt taxate în românia, dar oricum e o non-problemă, pentru că nu există mașini pe hidrogen în oferta niciunui producător, și nici stații de hidrogen în România.
    • +3 (3 voturi)    
      hidrogen (Marţi, 4 aprilie 2017, 22:52)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      masinile pe hidrogen elimina doar apa, din combinatia intre hidrogenul rezidual si oxigen. Nu exista dioxid de carbon ca n-are de unde.
  • -2 (6 voturi)    
    Toate salariile alea platite degeaba... (Marţi, 4 aprilie 2017, 17:02)

    JohnnyBGoode [utilizator]

    "Dupa izbucnirea scandalului privind emisiile in septembrie 2015, Comisia s-a asteptat ca statele membre sa efectueze investigatii si nu a presat pentru nicio alta actiune, iar statele membre nu au penalizat producatorii auto si nici nu au cerut retragerea masinilor in discutie, se arata in text."

    Comisia traieste din banii contribuabililor. RAR-ul fiecarei tari tot asa. Si tot degeaba, nimeni nu a facut nimic, ca doar salariul curge oricum, nu? De ce in SUA s-a putut si in UE nu?

    Si mai vreti sa avem incredere in uniune, in tara, in companii... hai sictir.
  • -3 (11 voturi)    
    Extrem de poluante (Marţi, 4 aprilie 2017, 17:03)

    xolv [utilizator]

    motoarele astea diessel de 3-4 l/100 KM.
    • 0 (8 voturi)    
      NOx - produs de motoarele diesel (Marţi, 4 aprilie 2017, 22:12)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      E un cancerigen atât de puternic că demonstrarea efectului pe culturi de celule in vitro a fost aproape o formalitate, corelația este atât de puternic pozitivă că nu lasă loc nici măcar celei mai mici îndoieli, uite aici https://goo.gl/FQaX0z
      Dar na, există oameni care susțin că nici măcar cancerul nu există, este doar o conspirație a industriei farma :)))))
      Dacă ești și tu unul dintre ăștia, inspiră adânc când trece un diesel pe lângă tine, sau cumpără-ți chiar tu un diesel, că na, NOx nu există și gazele diesel sunt sănătate curată :)))
      Noi, ăștia mai creduli în ”conspirații” ne-am bucura tare dacă NADPH (NOx) ar dispărea din atmosferă. De exemplu mașinile mari, camioanele, etc, nu emană NOx pentru că au adaosul acela de adblue (uree) care neutralizează complet NOx. În cazul diesel, mașinile mici cu motor de 2 litri sunt în mod paradoxal mult mai poluante decât tirurile cu motoare de 12 litri
  • +5 (9 voturi)    
    motoarele diesel (Marţi, 4 aprilie 2017, 18:18)

    Zangur [utilizator]

    De cand cu scandalul VW a inceput o campanie anti motor Diesel care are totusi un randament cu circa 30 % mai mare dacat motorul Otto cu aprindere prin scanteie. “Calul de bataie” il constituie oxizii de azot (NOx) ce apar in urma arderii in motorul Diesel.
    Cauzele principale ale formarii NOx ar fi:
    Temperaturile ridicate ( de regula peste 1600 0C) si un anumit timp de sedere, ce pot duce la disocierea moleculelor de oxigen cu producerea de atomi foarte reactivi care ar ataca moleculele de azot cu formare de monoxid de azot (NO). Aceste conditii se intalnesc in general in instalatiile industriale( cuptoare de fabricare a cimentului, alte cuptoare industriale)
    Existenta in combustibil a compusilor organici cu azot care prin ardere genereaza NOx . In privinta motorinelor, acestea sunt adanc tratate cu hidrogen in cadrul unor procese catalitice de rafinare (hidrofinare, hidrotatare) pentru indepartarea sulfului, azotului, oxigenului din compusii continuti de fractia petroliera. In final motorina va contine compusi cu azot la nivelul catorva parti pe milion care nu pot constitui sursa majora de NOx .
    A treia sursa de NOx ar fi atribuita reactiei azotului din aerul de combustie cu radicali liberi proveniti din hidrocarburi. Aceasta sursa este considerata neglijabila de catre specialisti. Totusi prin acest chimism se pot produce cantitati importante de NOx la arderea la temperatura joasa a combustibililor oxigenati cum ar fi biodieselul care este format din esteri metilici ai acizilor grasi din trigliceride ( grasimi).
    Fabricarea biodieselului in general din uleiuri vegetale (ex. rapita) si adaugarea lui in fractii petoliere de motorine s-a facut initial intr-o perioada de pret ridicat al titeiului pentru a micsora dependenta de aprovizionarea cu titei dar s-a observat ca acesta imbunatateste arderea cu scaderea procentului de oxizi ce carbon in gazele arse. Deasemenea biodieselul constituie si un bun aditiv de lubricitate care scade uzura motorului.
    Daca se consi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi